Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 september 2018 22:27
    quote:

    DerksVisie schreef op 19 september 2018 21:54:

    Wie bedoelt Harold eigenlijk met "de sector" bij zijn uitspraak: "Een wake-up call voor de sector"?

    Voor zover ik weet was de markt een duopolie met HERE.

    Hij bedoelt de auto sector. Deze is conservatief en niet zo wendbaar met doorlooptijden van 3 jaar. Een tech bedrijf ververst zijn producten continu en bij een autofabrikant moet je nu meedingen voor contracten die per 2021 gaan lopen. De technologie van nu komt dan over 3 jaar op de markt. Dat is niet van deze tijd.

    Autofabrikanten moeten meer auto's connected maken met 4G. En als TomTom of wie dan ook met een nieuwe dienst komt, bijvoorbeeld dat 'online parkeerplaats vinden', dan moeten ze dat direct implementeren, ook aan bestaande klanten die de auto al hebben. Zo onderhoud je de relatie met de consument. In plaats daarvan is het voor TT wachten tot na 3 jaar een model-update komt en aanvullende diensten kan verkopen.

    Tesla weet - als nieuwkomer - met software updates te komen waarmee je je auto zelf upgrade (net zoals je je telefoon of laptop upgrade) zonder naar een garage te moeten. Hoe kan het dat Tesla dit kan en gevestigde automerken dt niet kunnen?

    Als je geen goed werkend infotainment systeem maakt met diensten waarmee je je als merk onderscheidt - ook tijdens de looptijd van de auto - dan dan geef je het uit handen aan tech bedrijven en gaan zij er met de waarde toevoeging vandoor. En je verliest de interactie met de klant. Terwijl je naar 'mobility as a service' wilt gaan bewegen.

    Waar ik ook als autofabrikant aan zou denken is de vraag: stel dat er in 2025 een Google of Apple auto is. Wil ik dan de consumenten in mijn auto alvast met Google/Apple confronteren? Even gechargeerd: Dat zou hetzelfde zijn als Fiat vanaf morgen Audi navigatie inbouwt.
  2. Nait Soesen 19 september 2018 22:29
    quote:

    Robine2004 schreef op 19 september 2018 21:56:

    Apple komt binnenkort met een vijandig bod om dit koopje binnen te halen.
    Misschien dat ze nog heel even wachten, in de hoop dat het aandeel nog lager kan.
    Ik denk dat Apple niet wakker ligt van een miljard meer of minder, maar H.G. wel, denk dat hij aan sparen is, voor hij is uitgezeild en misschien zoiets wil kopen! :)

    Helaas krijg de foto niet geplaatst, wel kleiner dan 1024KB & jpg. (:
  3. [verwijderd] 19 september 2018 22:34
    quote:

    florida7 schreef op 19 september 2018 22:28:

    TT weigert commentaar bij nieuwsuur. Slechte communicatie en opnieuw een gemiste kans.
    Conclusie: Goddijn & Co snappen het nu niet en nooit niet
    Kansloos verhaal met deze kansloze Leiders die hun trouwe aandeelhouders laten LIJDEN
  4. DerksVisie 19 september 2018 22:35
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 22:27:

    [...]

    Hij bedoelt de auto sector. Deze is conservatief en niet zo wendbaar met doorlooptijden van 3 jaar. Een tech bedrijf ververst zijn producten continu en bij een autofabrikant moet je nu meedingen voor contracten die per 2021 gaan lopen. De technologie van nu komt dan over 3 jaar op de markt. Dat is niet van deze tijd.

    Autofabrikanten moeten meer auto's connected maken met 4G. En als TomTom of wie dan ook met een nieuwe dienst komt, bijvoorbeeld dat 'online parkeerplaats vinden', dan moeten ze dat direct implementeren, ook aan bestaande klanten die de auto al hebben. Zo onderhoud je de relatie met de consument. In plaats daarvan is het voor TT wachten tot na 3 jaar een model-update komt en aanvullende diensten kan verkopen.

    Tesla weet - als nieuwkomer - met software updates te komen waarmee je je auto zelf upgrade (net zoals je je telefoon of laptop upgrade) zonder naar een garage te moeten. Hoe kan het dat Tesla dit kan en gevestigde automerken dt niet kunnen?

    Als je geen goed werkend infotainment systeem maakt met diensten waarmee je je als merk onderscheidt - ook tijdens de looptijd van de auto - dan dan geef je het uit handen aan tech bedrijven en gaan zij er met de waarde toevoeging vandoor. En je verliest de interactie met de klant. Terwijl je naar 'mobility as a service' wilt gaan bewegen.

    Waar ik ook als autofabrikant aan zou denken is de vraag: stel dat er in 2025 een Google of Apple auto is. Wil ik dan de consumenten in mijn auto alvast met Google/Apple confronteren? Even gechargeerd: Dat zou hetzelfde zijn als Fiat vanaf morgen Audi navigatie inbouwt.
    Kijk dat is duidelijke taal. Waarom Goddijn het zo niet brengt (of in ieder geval niet iemand inhuurt) is mij een raadsel.

    De kranten brengen de opmerking als een wake-up call voor TomTom zelf. Maar Goddijn bedoelt dus dat nu de andere autofabrikanten sneller zullen gaan schakelen voor nieuwe software/producten te implementeren. Met andere woorden de nieuwe producten van TomTom zullen een snellere kans hebben voor afname door een autofabrikant.

    Toch blijf ik er wel bij dat binnenkort de omzet van PND echt weg gaat vallen en inbouw-navigatie kan je straks ook niet meer de hoofdprijs voor vragen. Het is dus tijd om producten als HD-maps, AutoStream en On-street parking aan de man te brengen.
  5. forum rang 4 vreemdvermogen 19 september 2018 22:35
    Kleine beleggertjes durven ze wel aan te vallen als ze lastige vragen stellen (Ibiza), maar als een heus nieuwsprogramma op de stoep staat en waar ze kans krijgen commentaar en info te leveren, kruipen ze van angst onder hun bureau. Gelukkig zijn hun onderdanen nog wel positief aan de beelden te zien.
  6. [verwijderd] 19 september 2018 22:35
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 19 september 2018 22:28:

    Mooi stukje net in nieuwsuur het is 2 minuten voor 12 bij tomtom.
    2 voor 12 slaat natuurlijk nergens op. TomTom maakt dit jaar 66 miljoen winst, volgend jaar meer, heeft eind dit jaar 200 miljoen op de bank en voor 1 miljard aan orders in drie jaar behaald die nog moet binnenkomen. Er is concurrentie bij gekomen; over het algemeen is concurrentie goed en scherpt je. Google kan bovendien de ‘gratis’ kaart niet spelen in het b-to-b segment.
  7. [verwijderd] 19 september 2018 22:39
    inderdaad weer een gemiste kans van TT/HG om eens heel goed uit te leggen waar TT nu staat, wat het plan is, welke periode etc

    Maar NEE, HG en TT laten de kans weer voorbij gaan, zo krijg je verhalen dat het HG niets kan schelen/ dirty exit plan etc

    Vind je het gek dat niemand weet waar TT nu precies staat ...

    Zet jezelf op de kaart verdomme , ik ben echt pissed , het kan die HG dus geen zak schelen of kleine beleggers geld verliezen, hij verliest echter ook zijn waardigheid
    wat een ongelooflijk verhaal. BAH
  8. PGV 19 september 2018 22:43
    quote:

    Stille vennoot schreef op 19 september 2018 22:39:

    inderdaad weer een gemiste kans van TT/HG om eens heel goed uit te leggen waar TT nu staat,

    wat het plan is, welke periode etc

    Maar NEE, HG en TT laten de kans weer voorbij gaan, zo krijg je verhalen dat het HG niets kan schelen/ dirty exit plan etc

    Vind je het gek dat niemand weet waar TT nu precies staat ...

    Zet jezelf op de kaart verdomme , ik ben echt pissed , het kan die HG dus geen zak schelen of kleine beleggers geld verliezen, hij verliest echter ook zijn waardigheid
    wat een ongelooflijk verhaal. BAH
    Hoe denk dat zijn personeel tegen deze man aankijkt. Je zal maar personeelsopties hebben, die straks waardeloos aflopen.
  9. RESEARCH 19 september 2018 22:45
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 22:35:

    [...]

    2 voor 12 slaat natuurlijk nergens op. TomTom maakt dit jaar 66 miljoen winst, volgend jaar meer, heeft eind dit jaar 200 miljoen op de bank en voor 1 miljard aan orders in drie jaar behaald die nog moet binnenkomen. Er is concurrentie bij gekomen; over het algemeen is concurrentie goed en scherpt je. Google kan bovendien de ‘gratis’ kaart niet spelen in het b-to-b segment.
    Justin wat ik wel raar vind is dat TT niet op de hoogte was van de move van Renault. Je zou toch wel verwachten dat TT die een zeer goede langdurige relatie heeft met Renault hiervan al wel eerder op de hoogte zou moeten zijn? Dit komt als een complete verrassing voor TT!
  10. PGV 19 september 2018 22:46
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 19 september 2018 22:34:

    [...]

    Conclusie: Goddijn & Co snappen het nu niet en nooit niet
    Kansloos verhaal met deze kansloze Leiders die hun trouwe aandeelhouders laten LIJDEN
    Is helemaal waar, maar ik ben er vandaag voor 6 toch weer vol ingegaan, had vorige week niet kunnen denken dat dit aandeel op 6 zou komen. Doe je voordeel er mee, we staan binnen een paar weken weer op de 7.
  11. Focus 19 september 2018 22:47
    Ik zie het probleem, maar ook genoeg kansen. Dat er in auto's uiteindelijk een platform beschikbaar komt waar diverse applicaties naar keuze op kunnen draaien lijkt mij meer dan logisch. En als ik dan toch moet kiezen tussen Maps of TomTom, dan wist ik het wel. Ik denk dat de Go App van TomTom links of rechtsom een gouden toekomst tegemoet gaat. En ik denk dat er zeker een stukje regulering betreffende keuzeoptie komt, helemaal als het Google betreft. Alleenrecht wordt het zeker niet. Dus maak ik mij geen zorgen.
  12. Energy 19 september 2018 22:49
    En genuanceerder dan die schreeuwerige van Insigner Gilissen.

    quote:

    Overtake schreef op 19 september 2018 22:28:

    In Nieuwsuur een item, waarin - helaas voor Nieuwsuur - de geïnterviewden best wel positief waren over TT. Ze moeten dan niet de kansen met de zelfrijdende auto's om zeep helpen....
  13. Nait Soesen 19 september 2018 22:50
    quote:

    DerksVisie schreef op 19 september 2018 22:35:

    [...]

    Kijk dat is duidelijke taal. Waarom Goddijn het zo niet brengt (of in ieder geval niet iemand inhuurt) is mij een raadsel.

    De kranten brengen de opmerking als een wake-up call voor TomTom zelf. Maar Goddijn bedoelt dus dat nu de andere autofabrikanten sneller zullen gaan schakelen voor nieuwe software/producten te implementeren. Met andere woorden de nieuwe producten van TomTom zullen een snellere kans hebben voor afname door een autofabrikant.

    Toch blijf ik er wel bij dat binnenkort de omzet van PND echt weg gaat vallen en inbouw-navigatie kan je straks ook niet meer de hoofdprijs voor vragen. Het is dus tijd om producten als HD-maps, AutoStream en On-street parking aan de man te brengen.
    Ze zijn er wel, maar maakt H.G. er ook gebruik van,dat is de vraag, zijn niet de minste. Is toch maar een kort lijntje, zou je zeggen!!

    The members of the Audit Committee are:

    Jack de Kreij (Chairman)
    Michael Rhodin
    Bernd Leukert
  14. Moneyball 19 september 2018 23:06
    quote:

    DerksVisie schreef op 19 september 2018 22:11:

    Eerst gooit Apple de boel open met Apple Carplay. Nu gaat ook Google met Android Auto dus andere Apps toelaten...

    Dit is volgens mij geen aanval op TomTom maar een aanval op Apple om de winnaar van SmartCar te worden met het operating system. Er is trouwens weer een partij die wederom dreigt de boot te missen, namelijk Microsoft. De bal ligt dus nu bij Microsoft of het wordt een Windows Phone 2.0

    Goed punt, waar blijft Microsoft?

    Ben verder wel benieuwd wat deze deal met Renault precies behelst en waarin het verschilt van de Volvo Android deal. Waarom is dit wel de gamechanger? Omdat het naast operating systeem ook de Google map omvat? Of zijn er meer componenten in de deal die TT business raken? En gaat Google ook HD doen? Als dit niet het geval is, en er wordt nu voor HD Maps getenderd, wat maken SD kaarten dan nog uit in 2021?

    Zou graag de overwegingen van Renault group willen horen, en dan niet het praatje voor de bühne.
  15. VanillaSky 19 september 2018 23:09
    Mooi stukje op nieuwsuur. Conclusie TT moet zich opnieuw blijven uitvinden, grote uitdagingen in het verschiet. Ze blijven in transitie opzoek naar meer inkomsten

    Verder zegt het wat mij betreft alles dat ook hier Harold te laf is om zijn bedrijf te promoten en een hart onder de riem te steken. Enige oorzaken lijken mij totale desinteresse naar de waarde van het bedrijf en het feit dat ook harold zelf aangeschoten wild is en zich niet kan verdedigen.
  16. De Schimmelkoning 19 september 2018 23:17
    In 2023 koop je of deel je een auto. Stel, er staat een mooie Byton auto voor de deur met een vierkante meter aan display. Als je een Apple freak bent wil je de herkenbare apps voor info en entertainment, indien Android idem zo.
    Portal in de auto moet dus meerdere IOS systemen kunnen ondersteunen. Dus als je met die lelijke Renault of met een mooie Daimler naar Beijing moet (laten) rijden is het fijn dat de HD maps van TT ook op andere systemen kunnen rijden.
    Frisse wind door die tent, positioneren en communiceren , klok tikt
  17. [verwijderd] 19 september 2018 23:17
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 22:35:

    [...]

    2 voor 12 slaat natuurlijk nergens op. TomTom maakt dit jaar 66 miljoen winst, volgend jaar meer, heeft eind dit jaar 200 miljoen op de bank en voor 1 miljard aan orders in drie jaar behaald die nog moet binnenkomen. Er is concurrentie bij gekomen; over het algemeen is concurrentie goed en scherpt je. Google kan bovendien de ‘gratis’ kaart niet spelen in het b-to-b segment.
    Henk de moderator u verwijdert mijn tekst die ik aan Justin schreef maar dit is toch het bewijs dat hij constant Sprookjesachtige Positieve verhaaltjes verteld op het moment als er slechte berichten komen. Ja dan ga ik mijzelf dingen af vragen is dat gek? Ik geloof deze mijnheer gewoon niet en dat mag ik toch laten weten.
  18. [verwijderd] 19 september 2018 23:17
    quote:

    Stille vennoot schreef op 19 september 2018 22:39:

    inderdaad weer een gemiste kans van TT/HG om eens heel goed uit te leggen waar TT nu staat, wat het plan is, welke periode etc

    Maar NEE, HG en TT laten de kans weer voorbij gaan, zo krijg je verhalen dat het HG niets kan schelen/ dirty exit plan etc

    Vind je het gek dat niemand weet waar TT nu precies staat ...

    Zet jezelf op de kaart verdomme , ik ben echt pissed , het kan die HG dus geen zak schelen of kleine beleggers geld verliezen, hij verliest echter ook zijn waardigheid
    wat een ongelooflijk verhaal. BAH
    Als een reporter voor je deur verschijnt dan moet de CEO maar net aanwezig zijn en tijd hebben. Ik heb voor CEO’s gewerkt die 50% van de tijd in het buitenland zijn en met wie je niet zomaar tijd kan claimen voor een interview.

    Ik ben geen PR expert maar weet wel dat het een moeilijk vak is.

    Je weet nooit precies de intentie van de journalist (slecht nieuws verkoopt beter dus wat nemen ze wel of niet van je over en hoe monteren ze het). Laten we eerlijk zijn: dit bezoek is ook een soort ramptoerisme. Men praat over TT alsof het bedrijf in nood verkeert; daar is geen sprake van. Kan je met de journalist in kwestie - die niet in de materie is ingevoerd - zaken simpel uitleggen en dan hopen dat ie niet zijn eigen verhaal al klaar heeft.

    Een woordvoerder kan er desondanks toch voor kiezen om de crew binnen te laten, geeft ze een kop koffie, een rondleiding, vertelt iets over het bedrijf en de kansen (algemeen verhaal dat op de plank ligt) en zegt dat hij nu niet inhoudelijk kan reageren maar dat ze van harte welkom zijn voor een gepland bezoek met iemand die met enige autoriteit iets kan vertellen?

    9 van de 10 woordvoerders zou echter denken: mocht ik verkeerd op tv komen, dan ben ik de gebeten hond bij werkgever, collega’s, aandeelhouders en dergelijke. Weinig upside, veel downside risk voor mij als persoon.

    Je moet dus iemand hebben die echt gepokt en gemazeld is, innemend en met een bepaald gemak praat en dat ook mag en precies weet wat hij wil loslaten zonder dat dat leidt tot een stijf optreden (dat zie je nog weleens, dat iemand zo bezig is met wat vertel ik wel en niet dat het geen natuurlijk gesprek is). Je moet gewoon denken: hoe geef ik de journalist een leuk en vrolijk item op tv. Vanuit zijn belang denken niet de jouwe. Zo’n goede woordvoerder laat zich natuurlijk niet door een bedrijf inhuren waar eens in de vijf jaar Nieuwsuur voor de deur staat. Dan ga je liever in politiek den haag ofzo werken eaar elke dag wat gebeurt.
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links