Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 september 2018 17:02
    quote:

    bik schreef op 19 september 2018 16:43:

    [...] U heeft velen argeloze beleggertjes op een verkeerd dwaalspoor gezet,mien jong.U heeft een veel te sterke Rotenrose bril opgehad, Grrrr
    Heb je wel gelijk in ja. Als het aan mij zou liggen, houden bepaalde mensen zich wijselijk even stil...
  2. aandeeltje! 19 september 2018 17:08
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 16:36:

    [...]

    Linkedin werd extreem gedumpt op een licht tegenvallende outlook en het overnamebod was gelijk aan de koers van paar maanden eerder. Was een heel goede zet van Microsoft (maar het stonk wel).

    Let wel, de reden dat dit Google nieuws in de media als zo “bedreigend” wordt genoemd komt voor 90% door de koersontwikkeling en 10% door de inhoud. Als tomtom door dat nieuws 2-3 procent was gedaald dan was het nieuws dat het een ‘lichte tegenvaller’ was. Sterker nog, toen volvo koos voor Android als besturingssysteem was de koers reactie 0,0.

    Kijk maar naar de berichtgeving. In 90% van de gevallen gaat het nieuws over de sterke koersdaling - dat is het daadwerkelijke nieuws. Als reden wordt iets opgegeven over Google waarvan men nog niet kan duiden hoe hun deal nou precies in elkaar zit.

    Taco T gooit imho olie op het vuur door te stellen dat er impact kan zijn op orderboeken. Terwijl ze zelf niet weten bij welke lopende tenders er andere partijen worden overwogen dan HERE of TomTom. Ze weten ook niet of ze nog naast Google (bovenop Google) in Renault-Nissan komen na 2021. Dat kan ook nog in een tender zitten.
    TT weet niets en dat zegt heel veel over de relatie met de klanten en ook over de positie van TT. Het zou ook heel dom zijn om TT over te nemen. Is nergens voor nodig....
  3. forum rang 4 BW2017 19 september 2018 17:17
    quote:

    Eurowin schreef op 19 september 2018 17:12:

    [...]

    Ja, maar ook gelijk een hap weg.....
    Die hap weg in het negatieve sentiment is op dit moment niet heel raar.

    De flinke koper daarin tegen koopt met een doel ( Hogere koersen)

    Jammeren van die laatste zin is dat de grote koper het ook fout kan hebben.
  4. forum rang 6 win some... 19 september 2018 17:17
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 15:32:

    [...]

    Het is ook een mooie casus naar andere autofabrikanten.

    Telematics aan autofabrikanten is een markt die nog geheel open ligt.

    Saillant detail: Renault-Nissan schermen dit af en geven Google geen toegang tot auto-diagnostiek. Daimler doet dat hier wel naar TomTom. Zou TT bij Renault in de run-up zijn om supplier te worden op dat gebied? In elk geval niet Google en ook niet HERE. En iemand moet dat gaan doen! TomTom telematics running on Android.

    Automotive en Telematics lijken steeds meer in elkaar te schuiven. Zie ook het bericht in het Eindhovens Dagblad van april dit jaar:

    TomTom naar High Tech Campus Eindhoven
    EINDHOVEN - In juli verhuizen de twee Eindhovense vestigingen van TomTom naar de High Tech Campus. Daar trekken ze samen in de Smart Industry Hub, waar ook TNO is gevestigd.

    De twee vestigingen, Tom Tom Telematic en het voormalige Fleedlogic dat in 2014 door Tom Tom werd gekocht, richten zich op het ontwikkelen van innovatieve systemen voor de auto-industrie, zoals navigatiesoftware voor zelfrijdende voertuigen.

    Snelle groei
    Volgens de woordvoerder kiest TomTom voor de High Tech Campus omdat de campus een inspirerende omgeving biedt, goed bereikbaar is en mogelijkheid geeft uit te breiden op termijn.
    „Als bedrijfseenheid groeien we heel snel, we willen de beste ingenieurs aantrekken om zich bij het team te voegen om te werken aan de toekomst van het rijden." Naast kantoren, beschikt TomTom op de HTC straks ook over een testruimte.
    [...]

  5. [verwijderd] 19 september 2018 17:22
    quote:

    Accuboor schreef op 19 september 2018 16:49:

    TomTom is door commotie gisteren over dit josti nieuws gewoon ‘in play’ gebracht. Het is nu aangeschoten wild en de RvB laat het gewoon gebeuren. Nu kun je er mi op wachten. Dit zal Wakkie toch ook wel snappen...
    Ik denk dat de klap voor de perceptie (bij beleggers) groter is dan voor het bedrijf zelf.

    Qua perceptie is TomTom een bedrijf dat er 1 hele dag over doet voordat het ANP bij de CFO (niet de CEO) een paar quotes mag afnemen. En Taco zegt vervolgens ook nog "We hebben wel vaker meegemaakt dat het aandeel TomTom werd geraakt door berichten over Google". Met andere woorden: "went u er maar aan dat TomTom een aandeel is dat soms overdreven door emotie wordt gedreven wanneer er grote namen (Apple, Google) in beeld komen. Daar kunnen wij ook niks aan doen". Daar kun je dus wel iets aan doen door gewoon veel actiever te communiceren en ook echt op dat podium te staan.

    EDIT: Zie net quotes van Goddijn bij Bloomberg binnenkomen

    Qua perceptie (en gisteren bewezen realiteit) is het ook een aandeel waar je heel lelijk je fikken aan kunt branden, dus dat niet thuishoort in de portefeuille van de behoudende belegger (dit terwijl tomtom juist financieel gezien heel prudent is, zonder schulden, met toenemende cashflow en cash reserves). Dit imago van risico aandeel was TomTom nou juist van zich aan het afschudden, door hogere marges, meer gediversifieerde omzet, minder afhankelijkheid van consumenten dingedongetjes. Door een event als gister (en naschok vandaag) doe je 2 stappen naar voren en 3 terug. Als Harold Goddijn echt wil dat TomTom een stabiel aandeel is (heeft hij gezegd) dan zou het handig zijn als hij daar ook de maatregelen voor neemt die nodig zijn. Meer zichtbaarheid en meer transparantie.

    Dat gezegd hebbende is de impact op het bedrijf zelf veel lager. Tot en met 2020 is er sowieso niks aan de hand. Dus omzetgroei (op basis van orders), hogere cashflow (op basis van stijgende deferrals door content abonnementen in automotive loopt cashflow voor op omzet) en sterkere balans en winstgroei.

    Na 2020 (dus de order intake van 2018, want die komt in 2021 tot uiting) is er wel wat aan de hand, maar TomTom weet volgens mij zelf ook niet wat precies. Ja, Google komt erin als platform. Which is fine. Als TomTom er maar bij zit. De consument kan dan in zijn auto zelf kiezen voor offline (TomTom of HERE based) navigatie, in geval van TomTom met real-time map updates en best in class traffic. Of volledig cloud based via de google suite. De concurrentie zit meer tussen Apple en Google (iOS versus Android) dan dat het gaat om de content suppliers.

    EDIT: En de OEM's en hun Tier1's. Want als autofabrikanten niet sneller innoveren, dan is het hele dashboard en de user experience in handen van tech bedrijven (met daar bovenop content providers) en niet de autofabrikant zelf. Daarom zegt Goddijn: wake up call voor industrie.

    TomTom is natuurlijk overname target in zowel die platform wars en de war rond zelfrijdende auto's en semi-zelfrijdende auto's. Maar zal toch primair zich richten op zelfstandig blijven. Goddijn zei eenmaal: "Sommige dingen heb je niet in de hand". Maar juist het oppotten van cash, met einde jaar 200 miljoen op de bank en zonder schulden, doet vermoeden dat TomTom streeft naar een zo onafhankelijk mogelijk positie (dividend kun je dus wel vergeten).
  6. Koos99 19 september 2018 17:27
    Is de opmerking van Taco geverifieerd?

    Het biedt geen complete besturingssystemen aan, zoals Android Auto van Google. Fabrikanten kunnen naast Android Auto kiezen voor apps van derden, maar volgens Titulaer is dat in dit geval niet gebeurd.

    Taco stelt hier dat er exclusief voor Google is gekozen, daarmee gaat de vergelijking met Volvo mank, want daar is niet exclusief voor Google gekozen.
  7. [verwijderd] 19 september 2018 17:27
    19/09/2018 16:43:29

    Daimler kies voor technologie TomTom
    (ABM FN-Dow Jones) Daimler heeft voor het ingebouwde TomTom Bridge Hub platform gekozen, waarmee vrachtwagenchauffeurs belangrijke voertuiggegevens kunnen opsporen en naar hun bestemming kunnen navigeren. Dat maakte de navigatiespecialist woensdag bekend.

    Er werden geen financiële details gegeven bij de overeenkomst.

    De vrachtwagenchauffeurs, die in een truck van Daimler rijden, kunnen via dit infotainment systeem ook onder meer verkeersinformatie krijgen. Ook kunnen de chauffeurs hun favoriete Android apps via het systeem gebruiken.

    Dinsdag werd juist bekend dat een alliantie van de drie autofabrikanten het Google's besturingssysteem Android gaat gebruiken voor het nieuwe mediasysteem dat wordt ontwikkeld voor in het autodashboard.

    De TomTom Bridge Hub is een klein apparaat dat volledig in een voertuig kan worden ingebouwd.

    "De TomTom Bridge Hub laat zien hoe we onze technologie kunnen integreren in een voertuig en hoe ver het kan worden aangepast", zei Mike Schoofs, managing director van TomTom Consumer.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  8. Grey01 19 september 2018 17:30
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 17:22:

    [...]

    Ik denk dat de klap voor de perceptie (bij beleggers) groter is dan voor het bedrijf zelf.

    Qua perceptie is TomTom een bedrijf dat er 1 hele dag over doet voordat het ANP bij de CFO (niet de CEO) een paar quotes mag afnemen. En die Burrito zegt vervolgens ook nog "We hebben wel vaker meegemaakt dat het aandeel TomTom werd geraakt door berichten over Google". Met andere woorden: "went u er maar aan dat TomTom een aandeel is dat soms overdreven door emotie wordt gedreven wanneer er grote namen (Apple, Google) in beeld komen. Daar kunnen wij ook niks aan doen". Daar kun je dus wel iets aan doen door gewoon veel actiever te communiceren en ook echt op dat podium te staan.

    Qua perceptie (en gisteren bewezen realiteit) is het ook een aandeel waar je heel lelijk je fikken aan kunt branden, dus dat niet thuishoort in de portefeuille van de behoudende belegger (dit terwijl tomtom juist financieel gezien heel prudent is, zonder schulden, met toenemende cashflow en cash reserves). Dit imago van risico aandeel was TomTom nou juist van zich aan het afschudden, door hogere marges, meer gediversifieerde omzet, minder afhankelijkheid van consumenten dingedongetjes. Door een event als gister (en naschok vandaag) doe je 2 stappen naar voren en 3 terug. Als Harold Goddijn echt wil dat TomTom een stabiel aandeel is (heeft hij gezegd) dan zou het handig zijn als hij daar ook de maatregelen voor neemt die nodig zijn. Meer zichtbaarheid en meer transparantie.

    Dat gezegd hebbende is de impact op het bedrijf zelf veel lager. Tot en met 2020 is er sowieso niks aan de hand. Dus omzetgroei (op basis van orders), hogere cashflow (op basis van stijgende deferrals door content abonnementen in automotive loopt cashflow voor op omzet) en sterkere balans en winstgroei.

    Na 2020 (dus de order intake van 2018, want die komt in 2021 tot uiting) is er wel wat aan de hand, maar TomTom weet volgens mij zelf ook niet wat precies. Ja, Google komt erin als platform. Which is fine. Als TomTom er maar bij zit. De consument kan dan in zijn auto zelf kiezen voor offline (TomTom of HERE based) navigatie, in geval van TomTom met real-time map updates en best in class traffic. Of volledig cloud based via de google suite. De concurrentie zit meer tussen Apple en Google (iOS versus Android) dan dat het gaat om de content suppliers. Is mijn inschatting. Tenzij autofabrikanten kiezen voor Google Maps ONLY. Maar dat is dus niet bekend.

    TomTom is natuurlijk overname target in zowel die platform wars en de war rond zelfrijdende auto's en semi-zelfrijdende auto's. Maar zal toch primair zich richten op zelfstandig blijven. Goddijn zei eenmaal: "Sommige dingen heb je niet in de hand". Maar juist het oppotten van cash, met einde jaar 200 miljoen op de bank en zonder schulden, doet vermoeden dat TomTom streeft naar een zo onafhankelijk mogelijk positie (dividend kun je dus wel vergeten).

    Goed verhaal. AB
  9. [verwijderd] 19 september 2018 17:34
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 17:22:

    [...]

    Ik denk dat de klap voor de perceptie (bij beleggers) groter is dan voor het bedrijf zelf.

    Qua perceptie is TomTom een bedrijf dat er 1 hele dag over doet voordat het ANP bij de CFO en niet de CEO (EDIT zie net een bericht binnenkomen met Bloomberg quotes) een paar quotes mag afnemen. En die Burrito zegt vervolgens ook nog "We hebben wel vaker meegemaakt dat het aandeel TomTom werd geraakt door berichten over Google". Met andere woorden: "went u er maar aan dat TomTom een aandeel is dat soms overdreven door emotie wordt gedreven wanneer er grote namen (Apple, Google) in beeld komen. Daar kunnen wij ook niks aan doen". Daar kun je dus wel iets aan doen door gewoon veel actiever te communiceren en ook echt op dat podium te staan.

    Qua perceptie (en gisteren bewezen realiteit) is het ook een aandeel waar je heel lelijk je fikken aan kunt branden, dus dat niet thuishoort in de portefeuille van de behoudende belegger (dit terwijl tomtom juist financieel gezien heel prudent is, zonder schulden, met toenemende cashflow en cash reserves). Dit imago van risico aandeel was TomTom nou juist van zich aan het afschudden, door hogere marges, meer gediversifieerde omzet, minder afhankelijkheid van consumenten dingedongetjes. Door een event als gister (en naschok vandaag) doe je 2 stappen naar voren en 3 terug. Als Harold Goddijn echt wil dat TomTom een stabiel aandeel is (heeft hij gezegd) dan zou het handig zijn als hij daar ook de maatregelen voor neemt die nodig zijn. Meer zichtbaarheid en meer transparantie.

    Dat gezegd hebbende is de impact op het bedrijf zelf veel lager. Tot en met 2020 is er sowieso niks aan de hand. Dus omzetgroei (op basis van orders), hogere cashflow (op basis van stijgende deferrals door content abonnementen in automotive loopt cashflow voor op omzet) en sterkere balans en winstgroei.

    Na 2020 (dus de order intake van 2018, want die komt in 2021 tot uiting) is er wel wat aan de hand, maar TomTom weet volgens mij zelf ook niet wat precies. Ja, Google komt erin als platform. Als TomTom er maar bij zit. De consument kan dan in zijn auto zelf kiezen voor onboard (HERE) hybride maps (TT), dus offline met real-time map updates en best in class traffic. Of volledig cloud based via de google suite. De concurrentie zit meer tussen Apple en Google (iOS versus Android) en natuurlijk de autofabrikanten zelf. Google dwingt hen tot innovatie (dat is goed) want anders gaat het hele dashboard en de user experience naar tech bedrijven met daar bovenop content suppliers. Edit: dus ja: ik lees net dat Goddijn zegt: wake up call voor de industrie. Dat is het idd.

    TomTom is natuurlijk overname target in zowel die platform wars en de war rond zelfrijdende auto's en semi-zelfrijdende auto's. Maar zal toch primair zich richten op zelfstandig blijven. Goddijn zei eenmaal: "Sommige dingen heb je niet in de hand". Maar juist het oppotten van cash, met einde jaar 200 miljoen op de bank en zonder schulden, doet vermoeden dat TomTom streeft naar een zo onafhankelijk mogelijk positie (dividend kun je dus wel vergeten).
    Maar internationaal is TomTom voor de buitenwereld aangeschoten wild nu. En het is juist de buitenwereld die vijandige biedingen doet...
  10. Koos99 19 september 2018 17:34
    quote:

    *Justin* schreef op 19 september 2018 17:22:

    [...]

    Na 2020 (dus de order intake van 2018, want die komt in 2021 tot uiting) is er wel wat aan de hand, maar TomTom weet volgens mij zelf ook niet wat precies. Ja, Google komt erin als platform. Which is fine. Als TomTom er maar bij zit. De consument kan dan in zijn auto zelf kiezen voor offline (TomTom of HERE based) navigatie, in geval van TomTom met real-time map updates en best in class traffic. Of volledig cloud based via de google suite. De concurrentie zit meer tussen Apple en Google (iOS versus Android) dan dat het gaat om de content suppliers. Is mijn inschatting. Tenzij autofabrikanten kiezen voor Google Maps ONLY. Maar dat is dus niet bekend
    Volgens Taco is dat wel bekend, geen third party apps, dus exclusief Google
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links