martinmartin schreef op 19 september 2018 13:45:
Wat is het verschil tussen een maand geleden en nu.
Ook toen bestond er onzekerheid over het verdienmodel van TT op langere termijn.
De teneur was toen echter beduidend positiever met een koers rond de 9 euro.
Zoals door mij meerdere malen aangegeven kon je op basis van de gerealiseerde en de te verwachten EPS de komende jaren TT waarderen tussen de 5,99 en 11,99 euro.
Ook een maand geleden was al duidelijk dat Apple en Google er alles aan zouden doen om hun plaats in de nieuwe connected device te bemachtigen.
Dit breaking news is niets anders dan inlossing van de alom geaccepteerde gedachte dat TECH zijn plaats zal weten te vinden naar de connected car.
In hoeverre is dat slecht nieuws voor TT.
TT zal vwb traffic moeten concurreren met gratis Google/Apple-maps.
Ervan uitgaande dat TT-traffic zijn plaats als best in class kan behouden kan deze challenge zelfs nog positief uitpakken.
Massa is kassa en met een richting 100% gaande take-rate zou een abbo van enkele euro's per maand weleens voor onverwachte cijfers kunnen zorgen bij de Content and Service omzet consumer.
De consument zal als calculerende burger de keuze maken tussen gratis Google/Apple maps of een kleine vergoeding voor de specialist.(snelheidsboete)
Dat de traditionele Automotive omzet inz navigatie zal dalen lijkt zeker.
Daar staat tegenover dat de connected car naast connectivit richting consument
aan de vooravond staat van versnelling naar ADAS/SDC.
Dit voor het toekomstige zelfstandige verdienmodel meest belangrijke facet wordt door de introductie van Google voorlopig nog in het geheel niet geraakt.
Ik begrijp de terugval naar de ondergrens vanwege de toegenomen onzekerheid in het traditionele segment maar ben en blijf optimistisch inz de kansen van TT om op dit nieuwe terrein te scoren.
We hoeven niet lang te wachten om ons een beter oordeel te kunnen vellen of en in welke mate de EPS aan verandering onderhevig is.
Mid october krijgen we een eerste antwoord.