Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 september 2018 18:22
    quote:

    DerksVisie schreef op 18 september 2018 17:52:

    [...]

    Dat is een Nederlands probleem. Altijd proberen het beste jongetje uit de klas te zijn. Terwijl de gehele school wel gewoon haar deals durft te onthullen.
    Juist! HG wilde het beste jongetje uit de klas zijn. Dit was alleen mogelijk door inleggeld van mensen (beleggers) die er op vertrouwden dat 'het beste jongetje van de klas' zijn best zou blijven doen, ook voor de mensen die hem dit vertrouwen gaven.. Helaas, hoogmoed komt voor de val..
  2. [verwijderd] 18 september 2018 18:26
    quote:

    Tomtom10 schreef op 18 september 2018 18:23:

    Maar op dit nieuws uitbreiden naar 10% is vreemd, om John moet iets ingefluisterd zijn door HG....maar het kan...
    Opnieuw speculeren ?
    Jarenlang de een na de andere speculatie en vandaag duidelijk geworden dat TomTom langzaam doodbloedt, het bedrijf wordt overlopen door de concurrentie.
    De volhouders mogen in de toekomst blij zijn met 5 euro per aandeel, wel nog even wachten want Harold is er nog niet aan toe.
  3. Benjamin G. 18 september 2018 18:28
    Het nieuws dat Google gaat samenwerken met Renault-Nissan-Mutsibushi levert een grote hoeveelheid reacties op. Echter nog weinig duiding. In de ontwikkeling naar autonome auto's is het volstrekt helder dat software en data nieuwe waardeketens gaat creeren en de bestaande waardeketens van de automotive industrie volledig veranderd. Voorbeelden hiervan zijn het niet meer bezitten van een auto, belangrijker worden van de auto als rijdend kantoor, thuis en dus ook bijbehorende infotainment en entertainment. Het winnende concept of concepten zal bestaan uit een lage kostprijs, aanbod van diensten, flexibiliteit, snelheid of een combinatie daarvan.

    De stap naar level 4 autonoom rijden zal ergens rond 2022 - 2024 worden gezet, volgens verschillende technologie roadmaps. De stap naar bovenstaand winnend concept zal veel langer duren. Dat er nu strategisch wordt voorgesorteerd en positie wordt genomen op die nieuwe waardeketen hoeft niet te verassen. En dat het voor alle automotive bedrijven (OEM'ers) en technologie giganten van belang is om te bepalen wie aan de top van de voedselketen mag en kan staan mag helder zijn.

    In dat licht begrijp ik de consternatie niet zo. Het lijkt erop alsof al deze partijen geen belang hebben bij een toeleverende keten en op alle onderliggende delen specialist willen zijn. Ik vraag mij dit af. TomTom heeft eerder al stappen gezet op zeer gedetailleerde kaarten maar in mijn ogen veel belangrijker nog het verwerken van verschillende databronnen tot informatie op die kaarten en inzicht in welke route genomen moet worden. De reacties lijken erop te duiden dat al die vaardigheden er in een klap niet meer te doen.

    Kan Google data verwerken? Ja dat kunnen ze, zijn automotive bedrijven daar blij mee als ze dat doen? Geloof er niets van. Moeten ze toelaten dat Google dat gaat doen en moet Google dit willen doen? Daar ben ik niet van overtuigd. Vooralsnog kan ik me niet een situatie voorstellen die leidt tot een winners take all en winner delivers all scenario. Dat zou een enorme verschraling van het ecosysteem betekenen.

    Vraag is dan of de vaardigheden van TomTom dusdanig kritisch en strategisch relevant zijn dat de technologiegiganten dit zelf willen doen. Een tweede vraag is of in de transitie van de huidige waardeketen naar een toekomstige waardeketen TomTom terecht komt in een Valley of Death cq vacuum. In dit laatste geval prijs ik mij gelukkig met een schuldenvrij bedrijf en een groeiende kasstroom, deels opgesloten in def revenue.

    In het geval dat technologiegiganten de vaardigheden van TomTom als kritisch en strategisch relevant zien. Dan is de vraag hoe makkelijk ze dit kunnen kopiëren qua tijd en kosten. Dat zal dan de marktwaarde bepalen. Een ander scenario is dat meer consortia van technologiegiganten en automotive gaat ontstaan. TomTom heeft dan meerdere partijen die mogelijk een strategisch belang kunnen nemen.

    Een derde scenario is dat de drager van het software platform (nu geleverd door automotive) minder belangrijk zal blijken te zijn dan het software platform. In dat geval ligt er een wereld van mogelijkheden open.

    Kortom de gedachte dat automotive de techgiganten buiten de deur zouden willen houden en dat daar de toekomst en bestaansrecht van TomTom op is gebaseerd, dat is mij te kort door de bocht.
  4. forum rang 6 tatje 18 september 2018 18:30
    29 juni apple gaat heel veel op maps gebied zelf doen.
    Koers 15 juni 8,72
    Koers 29 juni 7,75
    koers 6 juli 6,83

    18 sept de Renault alliantie gaat vanaf 2021of 2022 android van Google inbouwen.
    Koers 17 september 8,50
    koers 18 september 6,43

    Bij Apple weten we geeneens wat apple zelf gaat doen en wat Tom Tom.

    Bij renault voor google android kan Tom Tom toch de navigatie leveren.
    Alle produkten van Tom Tom kunnen op het platform van google !

    “TomTom has long-term relationship with the
    Renault/Nissan/Mitsubishi alliance, as part of which we
    integrate our navigation technology components in a broad range of vehicles across geographies”. Co. says its products are compatible with all platforms,
    including Android.

    Ik denk ook een CEO of CFO gaat toch zelf middels een PB reageren op het apple en renault nieuws.

    Lijkt erop, dat Tom Tom niet mag reageren.

    Hebben ze hun ziel al aan de duivel verkocht !

    Ik denk van wel !

    2 maal NIET reageren op een zware daling van de koers.
    1 maal WEL reageren op een stijging van de koers.

    We moeten wel een verschil maken tussen maps en maps voor SDC.

    Ik zou niet vreemd opkijken als er al overeenkomst is met een koper, deze mag dan zonder inmenging van Tom Tom, nog enkele weken naar eigen goeddunken handelen en Tom Tom mag dan niets meer.

  5. forum rang 6 Tordan 18 september 2018 18:38
    quote:

    tatje schreef op 18 september 2018 18:30:

    29 juni apple gaat heel veel op maps gebied zelf doen.
    Koers 15 juni 8,72
    Koers 29 juni 7,75
    koers 6 juli 6,83

    18 sept de Renault alliantie gaat vanaf 2021of 2022 android van Google inbouwen.
    Koers 17 september 8,50
    koers 18 september 6,43

    Bij Apple weten we geeneens wat apple zelf gaat doen en wat Tom Tom.

    Bij renault voor google android kan Tom Tom toch de navigatie leveren.
    Alle produkten van Tom Tom kunnen op het platform van google !

    “TomTom has long-term relationship with the
    Renault/Nissan/Mitsubishi alliance, as part of which we
    integrate our navigation technology components in a broad range of vehicles across geographies”. Co. says its products are compatible with all platforms,
    including Android.

    Ik denk ook een CEO of CFO gaat toch zelf middels een PB reageren op het apple en renault nieuws.

    Lijkt erop, dat Tom Tom niet mag reageren.

    Hebben ze hun ziel al aan de duivel verkocht !

    Ik denk van wel !

    2 maal NIET reageren op een zware daling van de koers.
    1 maal WEL reageren op een stijging van de koers.

    We moeten wel een verschil maken tussen maps en maps voor SDC.

    Ik zou niet vreemd opkijken als er al overeenkomst is met een koper, deze mag dan zonder inmenging van Tom Tom, nog enkele weken naar eigen goeddunken handelen en Tom Tom mag dan niets meer.

    Doelredeneren noemen ze dit Tatje. Ik gun het je van harte, maar je droomt al jaren in het wilde weg. Ik hoop dat ik hier een keer op terug moet komen, maar denk het niet. The game is over!
  6. [verwijderd] 18 september 2018 18:40
    quote:

    Accuboor schreef op 18 september 2018 17:11:

    Nu een vijandig bod van 10+ afslaan zal founders niet lukken. Hooivorken bij de voordeur dan denk ik..
    Dit wordt een volgende actie van VEB, als blijkt dat HG de boel heeft besodemieterd (lees: beschikte over relevante info) en deze informatie niet heeft gedeeld met haar beleggers..
  7. VanillaSky 18 september 2018 18:44
    quote:

    Accuboor schreef op 18 september 2018 18:35:

    TomTom kan in ieder geval aandelen gaan inkopen op dit niveau. 200mln cash geeft ze 30mln aandelen uit de free float...
    Klopt maar acht de kans nihil op een aandelen inkoop. Dat geeft ook wel te denken, ze weten ook wel hoe snel de business kan veranderen.

    De eenmalige inkoopactie was enkel om de afbouw van een grootaandeelhouder te compenseren.
  8. [verwijderd] 18 september 2018 18:44
    quote:

    Ouwe_Jongens_Krentenbaard schreef op 18 september 2018 18:40:

    [...]

    Dit wordt een volgende actie van VEB, als blijkt dat HG de boel heeft besodemieterd (lees: beschikte over relevante info) en deze informatie niet heeft gedeeld met haar beleggers..
    Gelukkig valt er daar wel wat te halen ;-)
  9. [verwijderd] 18 september 2018 18:45
    quote:

    VanillaSky schreef op 18 september 2018 18:44:

    [...]

    Klopt maar acht de kans nihil op een aandelen inkoop. Dat geeft ook wel te denken, ze weten ook wel hoe snel de business kan veranderen.

    De eenmalige inkoopactie was enkel om de afbouw van een grootaandeelhouder te compenseren.
    Nee maar 50mln inkoop bij Q3 cijfers kan prima en zou een signaal zijn richting trouwe aandeelhouders...
  10. chris123 18 september 2018 18:50
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 september 2018 17:52:

    aandeel kwijnt nu weg, nogmaals enkel een overname van TT kan soelaas brengen

    TT heeft verloren, de duopolie is voorbij Google is met Android binnen getreden en die gaan er nog meer binnenhalen en daarbij offreren ze ook Google Assistant in de mix , kan TT helemaal niet tegen concurreren.
    Google is haar biz-model aan het veranderen van puur adverteren naar subscribers price per use model, die gaan serieus de Auto Industrie binnen stappen en Apple volgt weldra

    het is game-over voor TT voor het grote geld, tuurlijk blijven er meerdere aanbieders, maar wat gaan ze verdienen bij TT, helemaal niks, dit is een weggeef business.

    Toko moet verkocht worden , en er was belangstelling, maar dat geklooi met Sports zat in de weg, daarom stapte Flevo ook uit

    hoofdprijs gaat het niet meer opleveren, HG is te laat, nu moet hij best possible uitverkopen, eerst Telematics zodat het aandeel omhoog kan en het sentiment keert en dan de Kaarten, hopelijk is 12 euro dan nog mogelijk

    HG gewoon 2x genaaid door Google, ongelofelijk wat een eikel en dan komt dadelijk Apple nog langs fietsen.

    je moet de trading updates eens lezen, zelfs één van de trouwste sponsors van het aandeel en zeer loyaal aan TT spreekt nu van " bad news for TT "

    OK, men zal de autoshows en waarschijnlijk de opkomende cijfers nog afwachten

    maar " stock under review " zegt genoeg.

    @ Chris, ja heb hier even een update gedeeld, maar moest die weghalen
    rapporten en updates mogen niet meer gedeeld worden

    doe het dan ook maar in een eigen bewoording
    leest niet goed
    HG moet de tent nu echt klaar stomen voor een verkoop, het heeft nog steeds waarde voor een strategische speler
    de Duitsers met HERE hebben nu ook een probleem, maar die hebben een captive account, dat moet naar INtel

    Intel kan een vuist maken samen met HERE/MBLY en TT
    maar HG is te laat voor de hoofdprijs, denk echt dat geklooi met sports heeft hem doen beslissen tijd te kopen en dat kost ons nu allemaal 5 euro per aandeel minimaal als er een koper langs komt.
    Bedankt Wies.
  11. forum rang 6 tatje 18 september 2018 18:50
    Verschillen !

    Die ceo van Galapagos moet wel de koers van zijn aandeel omhoog lullen.

    stel op 30 komt een bod van 45, dat is het kat in t bakkie.

    De ceo van Tom Tom hoeft de koers van Tom Tom niet omhoog te lullen.

    Founders en friends kunnen alles met de stichting blokkeren.

    Een lage koers is goed voor:
    1) een minderheidsbelang
    2)1,6% vermogensrendementsheffing per jaar.
    3) zolang mogelijk zelfstandig proberen te blijven.

    Ik zou wel eens willen weten, hoeveel aandelen vandaag broekzak vestzak zijn.

    Die apple renault knallen, zonder PB van de ceo of cfo.

    99% van de ceo s zouden op die knal reageren via een PB, maar ja die 99% hebben ook niet de absolute steun van de meerderheid.

    Gewoon mijn mening.

    Ik kan mij niet voorstellen, dat Tom Tom helemaal wordt gepasseerd door de 2 makers van platforms in de auto apple carplay en google android.

    Terwijl Tom Tom in de SDC wereld leidend is :-)

    Zo nu PSV en straks Liverpool - PSG

  12. [verwijderd] 18 september 2018 18:55
    quote:

    tatje schreef op 18 september 2018 18:50:

    Verschillen !

    Die ceo van Galapagos moet wel de koers van zijn aandeel omhoog lullen.

    stel op 30 komt een bod van 45, dat is het kat in t bakkie.

    De ceo van Tom Tom hoeft de koers van Tom Tom niet omhoog te lullen.

    Founders en friends kunnen alles met de stichting blokkeren.

    Een lage koers is goed voor:
    1) een minderheidsbelang
    2)1,6% vermogensrendementsheffing per jaar.
    3) zolang mogelijk zelfstandig proberen te blijven.

    Ik zou wel eens willen weten, hoeveel aandelen vandaag broekzak vestzak zijn.

    Die apple renault knallen, zonder PB van de ceo of cfo.

    99% van de ceo s zouden op die knal reageren via een PB, maar ja die 99% hebben ook niet de absolute steun van de meerderheid.

    Gewoon mijn mening.

    Ik kan mij niet voorstellen, dat Tom Tom helemaal wordt gepasseerd door de 2 makers van platforms in de auto apple carplay en google android.

    Terwijl Tom Tom in de SDC wereld leidend is :-)

    Zo nu PSV en straks Liverpool - PSG

    Rijk maakt lui...

    HG wil graag CEO zijn dan willen we hem ook zien werken. Nu houdt hij alleen zijn klep.

    Dus bij volgende AVA graag inzicht in de vakantiedagen. Bij wie moet hij vrij vragen, etc...
  13. mjmj 18 september 2018 18:57
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 september 2018 17:52:

    aandeel kwijnt nu weg, nogmaals enkel een overname van TT kan soelaas brengen

    TT heeft verloren, de duopolie is voorbij Google is met Android binnen getreden en die gaan er nog meer binnenhalen en daarbij offreren ze ook Google Assistant in de mix , kan TT helemaal niet tegen concurreren.
    Google is haar biz-model aan het veranderen van puur adverteren naar subscribers price per use model, die gaan serieus de Auto Industrie binnen stappen en Apple volgt weldra

    het is game-over voor TT voor het grote geld, tuurlijk blijven er meerdere aanbieders, maar wat gaan ze verdienen bij TT, helemaal niks, dit is een weggeef business.

    Toko moet verkocht worden , en er was belangstelling, maar dat geklooi met Sports zat in de weg, daarom stapte Flevo ook uit

    hoofdprijs gaat het niet meer opleveren, HG is te laat, nu moet hij best possible uitverkopen, eerst Telematics zodat het aandeel omhoog kan en het sentiment keert en dan de Kaarten, hopelijk is 12 euro dan nog mogelijk

    HG gewoon 2x genaaid door Google, ongelofelijk wat een eikel en dan komt dadelijk Apple nog langs fietsen.

    je moet de trading updates eens lezen, zelfs één van de trouwste sponsors van het aandeel en zeer loyaal aan TT spreekt nu van " bad news for TT "

    OK, men zal de autoshows en waarschijnlijk de opkomende cijfers nog afwachten

    maar " stock under review " zegt genoeg.

    @ Chris, ja heb hier even een update gedeeld, maar moest die weghalen
    rapporten en updates mogen niet meer gedeeld worden

    doe het dan ook maar in een eigen bewoording
    leest niet goed
    HG moet de tent nu echt klaar stomen voor een verkoop, het heeft nog steeds waarde voor een strategische speler
    de Duitsers met HERE hebben nu ook een probleem, maar die hebben een captive account, dat moet naar INtel

    Intel kan een vuist maken samen met HERE/MBLY en TT
    maar HG is te laat voor de hoofdprijs, denk echt dat geklooi met sports heeft hem doen beslissen tijd te kopen en dat kost ons nu allemaal 5 euro per aandeel minimaal als er een koper langs komt.
    Je redeneert vanuit een narratief dat is ingegeven door de financiële wereld. In dat narratief is je conclusie logisch. Maar er zijn meerdere narratieven. Zoals bijvoorbeeld het technische narratief. Of het google-monopolie narratief. Ooit was Nokia allesoverheersend. Nu lijken google en apple allesoverheersend. Maar blijft dat zo? Een disruptie zal nooit het eerst worden gezien in het financiele narratief maar altijd ontstaan bij de technologie. Ik wil daarmee niet zeggen dat je ongelijk hebt. Ik wil alleen maar zeggen dat je vanuit een narratief redeneert. De toekomst blijft in die zin ongewis. Het kan zijn dat HG een visie heeft die wel degelijk diseruptie gaat veroorzaken. We weten het echter niet.
    TT lijkt zich niets aan te trekken van jouw narratief. Interessante vraag is nu: wat is hun narratief?
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links