Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 september 2018 14:00
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 18 september 2018 13:58:

    Deze CEO genaamd Goddijn moet echt per direct ontslag krijgen
    Als je op een dag als vandaag je toeter houdt ben je naar je aandeelhouders toe een ZERO
    Weg met die man
    Ik ben meer benieuwd naar jouw overname visie? Die heb jij toch altijd klaar op momenten zoals deze? Wordt TT verkocht voor €15 per aandeel, of vijandig voor €20?
  2. mjmj 18 september 2018 14:03
    quote:

    Koos99 schreef op 18 september 2018 13:55:

    Belangrijke klanten die met TomTom willen samenwerken bedingen contractueel dat er geen woord over gesproken mag worden. Maar omgekeerd deals met andere navigatieaanbieders worden wel wereldkundig gemaakt. Effe een verschil
    Timing en inhoud duiden op strategie van Renault c.s. en Google.
  3. [verwijderd] 18 september 2018 14:11
    Koers nu stabiel rond de min een kwart. Ik denk dat we er nog blij mee moeten zijn ook. Persbericht morgen voorbeurs lijkt me wel nodig, want kennelijk vindt de markt het nieuws van vandaag een belangrijke ontwikkeling. Daarbij past een reactie. Geen geforceerde peptalk, maar zakelijk je visie uiten. Dacht ik een van de hoofdtaken van elk bestuur.
  4. [verwijderd] 18 september 2018 14:13
    quote:

    Henk-DJ schreef op 18 september 2018 13:59:

    Mocht het uitblijven van een reactie schade toebrengen, dan kunnen ze wel wat claims verwachten denk ik.
    De koers moet gesloopt worden, maar door wie en waarom?
    Smerige delisting?
    Wat loop ke nou weer slap te ouwehoeren Henk. TomTom raakt zijn belangrijkste klant kwijt, wat ook nog implicaties kan hebben mbt andere klanten. Vind je het gek dat beurskoers dan klap krijgt...
  5. [verwijderd] 18 september 2018 14:15
    quote:

    Opus135 schreef op 18 september 2018 14:11:

    Koers nu stabiel rond de min een kwart. Ik denk dat we er nog blij mee moeten zijn ook. Persbericht morgen voorbeurs lijkt me wel nodig, want kennelijk vindt de markt het nieuws van vandaag een belangrijke ontwikkeling. Daarbij past een reactie. Geen geforceerde peptalk, maar zakelijk je visie uiten. Dacht ik een van de hoofdtaken van elk bestuur.
    Krijgen nog wel klap vanuit US verwacht ik. Dus morgen opening -6-8% verwacht ik.
  6. [verwijderd] 18 september 2018 14:18
    Wat moet tt zeggen....bevestigen en zeggen dat ze Renault kwijt zijn in 2021 is alleen maar slecht voor de koers....de nu bekende deals bekend maken IOM de partners en autofabrikant lijkt mij het beste.....maar ja....van Hg en de rest hebben we nog nooit een fatsoenlijk bericht gehad....dus waarom nu wel....
  7. [verwijderd] 18 september 2018 14:23
    Rijdt TomTom doodlopende weg in? Grote klant stapt over naar Google
    TomTom heeft dinsdag een kwart van zijn beurswaarde verloren nadat bekend was geworden dat het Nederlandse navigatiebedrijf een van zijn grootste klanten kwijtraakt. Renault/Nissan gaat vanaf 2021 navigatiesystemen van concurrent Google inbouwen.

    Bard van de Weijer 18 september 2018, 13:50

    advertentie

    Foto REUTERS
    Het besluit komt als een grote schok voor TomTom, dat lange tijd gold als onafhankelijke leverancier van navigatiediensten. Die relatieve onafhankelijkheid gold als een pre voor autofabrikanten, die vreesden dat grote Amerikaanse technologieconcerns als Google en Apple hun macht zouden uitbreiden naar hun dashboards.

    De Amsterdamse firma gold daarom als een prettig toevluchtsoord voor automakers, die er zelf niet in slaagden goed werkende systemen te ontwikkelen, zegt sectoreconoom Max Erich die bij ING de auto-industrie volgt. TomTom was hier zeer succesvol: naar schatting zitten zijn navigatiesystemen in een op de drie auto’s.

    De alliantie tussen Renault, Nissan en Mitsubishi produceert jaarlijks ruim tien miljoen auto’s en is daarmee ’s werelds grootste automaker. Dat deze combinatie er nu voor kiest te gaan samenwerken met Google, is feitelijk afgedwongen door hun klanten, zegt Erich. Die zijn gewend aan de functies van hun smartphone en verwachten dezelfde handige toepassingen steeds meer in hun auto. Nu auto’s steeds meer op mobiele telefoons beginnen te lijken, zoals autofabrikanten beweren, heeft degene die de data verwerkt, de macht in handen.

    Google heeft met Android een sterke troef in handen. Het besturingssysteem voor mobieltjes levert niet alleen navigatiediensten, maar ook muziek. De automobilist kan met gesproken opdrachten bijvoorbeeld ook apparaten thuis bedienen, zoals de verlichting en de verwarming. De voordelen zijn kennelijk zo groot dat Renault/Nissan ervoor is gezwicht. Ook Volvo gaat Android in zijn auto’s bouwen.

    Niet eerste bedreiging voor TomTom

    Het is niet de eerste keer dat TomTom zich bedreigd ziet in zijn voortbestaan, ook eerder waren het de Amerikaanse techbedrijven die het de Amsterdammers lastig maakten: enkele jaren geleden sloegen die de bodem onder de markt voor navigatiekastjes weg door te komen met gratis apps voor hun smartphones, als Waze, Google Maps en Apple Kaarten. Nu lijkt de markt voor inbouwnavigatie dus aan de beurt.

    Voor TomTom wordt nu de derde pijler heel belangrijk. Die bestaat uit zeer gedetailleerde kaarten die nodig zijn om zelfstandig rijdende auto’s veilig te kunnen laten navigeren. ‘Maar het gaat nog wel even duren voor deze auto’s op de weg zijn’, zegt Erich. ‘Het is de vraag of deze derde pijler snel genoeg geld gaat maken.’ Bovendien heeft TomTom ook hier concurrentie van Google, dat immers hard werkt aan zelfrijdende auto’s en daarvoor gebruik maakt van zijn eigen kaarttechnologie. Een andere grote speler is het van oorsprong Nederlandse Here, nu in handen van Audi, BMW en Daimler.

    Het ziet er dus somber uit voor TomTom. ‘Maar ze hebben in het verleden ook flinke klappen gekregen en ze hebben bewezen dat ze zich kunnen aanpassen’, aldus Erich.
  8. forum rang 4 Kuiken 18 september 2018 14:23
    de eerste nuanceringen komen binnen. Verhaal met een groot vraagteken en reactie van ING;

    bron Volkskrant:

    NIEUWS

    Rijdt TomTom doodlopende weg in? Grote klant stapt over naar Google
    TomTom heeft dinsdag een kwart van zijn beurswaarde verloren nadat bekend was geworden dat het Nederlandse navigatiebedrijf een van zijn grootste klanten kwijtraakt. Renault/Nissan gaat vanaf 2021 navigatiesystemen van concurrent Google inbouwen.

    Bard van de Weijer 18 september 2018, 13:50
    advertentie

    Foto REUTERS
    Het besluit komt als een grote schok voor TomTom, dat lange tijd gold als onafhankelijke leverancier van navigatiediensten. Die relatieve onafhankelijkheid gold als een pre voor autofabrikanten, die vreesden dat grote Amerikaanse technologieconcerns als Google en Apple hun macht zouden uitbreiden naar hun dashboards.

    De Amsterdamse firma gold daarom als een prettig toevluchtsoord voor automakers, die er zelf niet in slaagden goed werkende systemen te ontwikkelen, zegt sectoreconoom Max Erich die bij ING de auto-industrie volgt. TomTom was hier zeer succesvol: naar schatting zitten zijn navigatiesystemen in een op de drie auto’s.

    De alliantie tussen Renault, Nissan en Mitsubishi produceert jaarlijks ruim tien miljoen auto’s en is daarmee ’s werelds grootste automaker. Dat deze combinatie er nu voor kiest te gaan samenwerken met Google, is feitelijk afgedwongen door hun klanten, zegt Erich. Die zijn gewend aan de functies van hun smartphone en verwachten dezelfde handige toepassingen steeds meer in hun auto. Nu auto’s steeds meer op mobiele telefoons beginnen te lijken, zoals autofabrikanten beweren, heeft degene die de data verwerkt, de macht in handen.

    Google heeft met Android een sterke troef in handen. Het besturingssysteem voor mobieltjes levert niet alleen navigatiediensten, maar ook muziek. De automobilist kan met gesproken opdrachten bijvoorbeeld ook apparaten thuis bedienen, zoals de verlichting en de verwarming. De voordelen zijn kennelijk zo groot dat Renault/Nissan ervoor is gezwicht. Ook Volvo gaat Android in zijn auto’s bouwen.

    Niet eerste bedreiging voor TomTom

    Het is niet de eerste keer dat TomTom zich bedreigd ziet in zijn voortbestaan, ook eerder waren het de Amerikaanse techbedrijven die het de Amsterdammers lastig maakten: enkele jaren geleden sloegen die de bodem onder de markt voor navigatiekastjes weg door te komen met gratis apps voor hun smartphones, als Waze, Google Maps en Apple Kaarten. Nu lijkt de markt voor inbouwnavigatie dus aan de beurt.

    Voor TomTom wordt nu de derde pijler heel belangrijk. Die bestaat uit zeer gedetailleerde kaarten die nodig zijn om zelfstandig rijdende auto’s veilig te kunnen laten navigeren. ‘Maar het gaat nog wel even duren voor deze auto’s op de weg zijn’, zegt Erich. ‘Het is de vraag of deze derde pijler snel genoeg geld gaat maken.’ Bovendien heeft TomTom ook hier concurrentie van Google, dat immers hard werkt aan zelfrijdende auto’s en daarvoor gebruik maakt van zijn eigen kaarttechnologie. Een andere grote speler is het van oorsprong Nederlandse Here, nu in handen van Audi, BMW en Daimler.

    Het ziet er dus somber uit voor TomTom. ‘Maar ze hebben in het verleden ook flinke klappen gekregen en ze hebben bewezen dat ze zich kunnen aanpassen’, aldus Erich.

  9. [verwijderd] 18 september 2018 14:26
    Grote vraag blijft, liegt Goddijn dat hij geheimhouding heeft (hij kan dat wel zeggen, maar wie heeft dat gecontroleerd??)
    Want waarom heeft de rest van de wereld GEEN geheimhouding?
    Het zal deze maand wel gejat worden van de beurs door Goddijn en inner circle.
    De koers wordt hele dag al kunstmatig op 6,35 gehouden.
    Met dit nieuws en op zo’n dag als dit is klemzetten van koers absoluut geen normale marktwerking.
    De 750 orders worden we de hele dag mee overspoeld, hier is dus 1 partij bezig die al weken de koers maken.
    AFM slaapt door, die hebben geen interesse in miljardenfraude, hun pensioenregeling vinden ze belangrijker.
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links