Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. De Schimmelkoning 15 september 2018 21:48
    Cursus ontleden helpt

    quote alias=de eerlijke persoon id=11082792 date=201809151727]
    ik denk dat tom tom
    teveel contracten hebben afgesloten.
    en dat een partij
    tom tom best wil overnemen
    maar verplicht is om die contracten
    over te nemen
    en daar hebben ze gewoon geen zin in
    ze willen alleen recht
    [/quote]
  2. Agatan 15 september 2018 21:50
    Met de vorige opmerking wordt de gehele TOMTOM situatie heel goed weergegeven.
    Alle afgesloten contracten zijn voorzien van een non clearable model. Mondje dicht tot de beoogde resultaten zijn bereikt.
    Hopenlijk lopen er een paar snel af waardoor mogelijk geinteresseerde partijen wel een reeel bod willen uitbrengen.

    Wordt zo langzamerhand wel eens tijd.
  3. DerksVisie 16 september 2018 00:04
    quote:

    *Justin* schreef op 15 september 2018 13:24:

    @derksvisie Een auto met CarPlay is sowieso een splinternieuwe auto, met een scherm in het console en veelal met een eigen navigatie systeem (gebaseerd op tomtom of here) met CarPlay ernaast. Pnd’s worden vooral gekocht door mensen met tweedehands auto’s zonder scherm aan boord. Kannibalisatie met PND lijkt me dus wel meevallen of uberhaupt niet voorkomen. Hoewel tomtom wel voor ligt op schema met de jaar-outlook voor Consumer, hun 2H18 verwachting is laag.
    Maar het is tegenwoordig heel simpel om een autoradio te kopen met Android Auto/Carplay en deze op de plek van je huidige radio te plaatsen, voor dezelfde prijs als een PND.

    Eerst had je alleen Apple Maps en dat vond men toch minder dan een TomTom of Garmin vandaar dat de kannibalisatie van PNDs nog redelijk meeviel. Nu die markt wordt opengebroken gaan de PND's het echt voelen (oftewel einde oefening) Des te belangrijker is het voor TomTom om zoveel mogelijk users aan te trekken voor de nodige big data. Dan moet je niet "begin 2019" met een product komen maar direct dezelfde dag als Google doet.

    Het meest vreemde is nog wel dat rivaal Google, dit eerder voor elkaar krijgt dan trouwe leverancier van Apple genaamd TomTom.

  4. forum rang 6 boem! 16 september 2018 07:35
    Kanibalisatie van PND's is een gegeven.
    De PND zal plaatsmaken voor de Google- of Apple-carapp.
    Met effectief kostenmanagement kan de PND nog wel 5-10 jaar een winstbijdrage leveren.

    Het enige dat ik kan bedenken waarom TT als huisleverancier de Apple-carapp nog niet gereed heeft is dat TT heeft gewacht op de nieuwe specs die leidend zijn voor de door Apple aangekondigde nieuwe Maps.

    Daarnaast denk ik dat jij de klantverbondenheid aan het OS onderschat.
    Het IOS is vele malen beslotener dan Android en het is met name deze troef die Apple nu uitspeelt tegen haar aartsrivaal in de strijd om marktaandeel voor de device van de toekomst.
    Ik denk ook niet dat Apple vergeten is dat zij pas veel later dan Google de nieuwste updates van de Google-maps ter beschikking gesteld kregen.
    Deze moderne handelswijze van land, nationaliteit, bedrijf first zou wel eens terug kunnen slaan naar Google.
  5. De Roze Ridder 16 september 2018 08:30

    Volvo mag zelfrijdende auto's testen in Zweedse verkeer

    De Zweedse autofabrikant Volvo mag in Zweden zelfrijdende auto's testen in het verkeer. De verkeersautoriteiten hebben daarvoor het licht op groen gezet.
    Arno van Hauwermeiren 16-09-18, 06:00 Laatste update: 06:33

    De beslissing is een belangrijke stap in de richting van de autonoom rijdende auto, zo meldt een woordvoerder van Volvo in de economische krant Dagens industri.

    De autoriteiten stellen wel voorwaarden. Zo mogen de auto's in zelfrijdende modus niet sneller dan 60 km/u rijden. En een bestuurder moet in noodgevallen kunnen ingrijpen.
  6. forum rang 7 ketchup 16 september 2018 08:54
    quote:

    *Justin* schreef op 15 september 2018 13:24:

    @derksvisie Een auto met CarPlay is sowieso een splinternieuwe auto, met een scherm in het console en veelal met een eigen navigatie systeem (gebaseerd op tomtom of here) met CarPlay ernaast. Pnd’s worden vooral gekocht door mensen met tweedehands auto’s zonder scherm aan boord. Kannibalisatie met PND lijkt me dus wel meevallen of uberhaupt niet voorkomen. Hoewel tomtom wel voor ligt op schema met de jaar-outlook voor Consumer, hun 2H18 verwachting is laag.
    precies, maar daarom is het zo ontzettend belangrijk te weten bij welke autofabrikanten en welke modellen TT binnen is en ik blijf me er aan ergeren dat dit geweten is bij die aandeelhouders die 50% van de tent bezitten en die andere 50% weet nop en moet maar afwachten wat men bereid is te delen, want ik blijf erbij TT onder-informeert en onder-rapporteert en dit is gewoon funest voor de handel in dit aandeel, daarom raken sommige potentieel aandeelhouders die best interesse in de tent hebben dit aandeel nog niet met een hooivork aan, de scheiding tussen Bestuurders die ook de grootaandeelhouders zijn is er niet en dit geeft een compleet ongelijk speelveld, niet enkel voor informatie voor de toko maar ook wat betreft potentieel performance voor de koers van het aandeel.

    wat ik hier gewoon als confirmatie kreeg van Ferrari dat TT in alle nieuwe productie modellen voor navigatie zit, daarnaast heb je dan ook carplay van Apple, nu kan het best zijn dat de maps in het info-systeem geleverd is via een derde, maar dan nog TT weet dit.

    heb me zeker niet vergist in de potentie van het bedrijf en ook de waarde niet, dat bewijst wat de markt bereid is te betalen bij overnames in de sector, heb me wel volkomen verkeken hoe ondermijnend de incestueuze verhoudingen binnen deze toko het aandeel verneuken, ( voor derden).

    er moet iemand een keer de boel daar uitmesten voor bestuur en structuur en daar is het op wachten, anders gaat dit helemaal niets worden en mag je blij zijn als we bij 2020 op eigen kracht aan 12 euro staan en het weten vast te houden, dat is het niveau waar we dan 5 jaar geleden ook stonden, dus een waardeloos rendement en had je beter de hele boel destijds kunnen verkopen en je poen ergens anders insteken, was je bij deze super performance aan de beurzen veel beter af.

    gd wknd.
  7. forum rang 4 H. Berkhof 16 september 2018 10:25
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 16 september 2018 08:54:

    [...]

    precies, maar daarom is het zo ontzettend belangrijk te weten bij welke autofabrikanten en welke modellen TT binnen is en ik blijf me er aan ergeren dat dit geweten is bij die aandeelhouders die 50% van de tent bezitten en die andere 50% weet nop en moet maar afwachten wat men bereid is te delen, want ik blijf erbij TT onder-informeert en onder-rapporteert en dit is gewoon funest voor de handel in dit aandeel, daarom raken sommige potentieel aandeelhouders die best interesse in de tent hebben dit aandeel nog niet met een hooivork aan, de scheiding tussen Bestuurders die ook de grootaandeelhouders zijn is er niet en dit geeft een compleet ongelijk speelveld, niet enkel voor informatie voor de toko maar ook wat betreft potentieel performance voor de koers van het aandeel.

    wat ik hier gewoon als confirmatie kreeg van Ferrari dat TT in alle nieuwe productie modellen voor navigatie zit, daarnaast heb je dan ook carplay van Apple, nu kan het best zijn dat de maps in het info-systeem geleverd is via een derde, maar dan nog TT weet dit.

    heb me zeker niet vergist in de potentie van het bedrijf en ook de waarde niet, dat bewijst wat de markt bereid is te betalen bij overnames in de sector, heb me wel volkomen verkeken hoe ondermijnend de incestueuze verhoudingen binnen deze toko het aandeel verneuken, ( voor derden).

    er moet iemand een keer de boel daar uitmesten voor bestuur en structuur en daar is het op wachten, anders gaat dit helemaal niets worden en mag je blij zijn als we bij 2020 op eigen kracht aan 12 euro staan en het weten vast te houden, dat is het niveau waar we dan 5 jaar geleden ook stonden, dus een waardeloos rendement en had je beter de hele boel destijds kunnen verkopen en je poen ergens anders insteken, was je bij deze super performance aan de beurzen veel beter af.

    gd wknd.
    Maar vindt maar eens een manier om al die derden te mobiliseren om zodoende een behoorlijk gewicht in de schaal te leggen bij de volgende jaarvergadering. VEB misschien ???
  8. forum rang 4 Xynix 16 september 2018 10:57
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 16 september 2018 08:54:

    heb me zeker niet vergist in de potentie van het bedrijf en ook de waarde niet, dat bewijst wat de markt bereid is te betalen bij overnames in de sector, heb me wel volkomen verkeken hoe ondermijnend de incestueuze verhoudingen binnen deze toko het aandeel verneuken, ( voor derden).

    gd wknd.
    +1
  9. [verwijderd] 16 september 2018 21:04
    quote:

    Agatan schreef op 15 september 2018 21:50:

    Met de vorige opmerking wordt de gehele TOMTOM situatie heel goed weergegeven.
    Alle afgesloten contracten zijn voorzien van een non clearable model. Mondje dicht tot de beoogde resultaten zijn bereikt.
    Hopenlijk lopen er een paar snel af waardoor mogelijk geinteresseerde partijen wel een reeel bod willen uitbrengen.

    Wordt zo langzamerhand wel eens tijd.
    Als ik het zo lees gaat het bij jouw belegging in TomTom om geinteresseerde partijen die ‘een bod’ willen uitbrengen. Als die partijen er zijn, dan zijn die echt wel in staat om in te schatten welke contracten tomtom heeft lopen (velen daarvan zijn reeds bekend en er zijn ook orderboeken) en anders kan tomtom - als ze open staat voor de bieder - inzicht geven in een due diligence. Ik zou als zo’n partij vooral willen weten hoe bepaalde partnerships zoals met Baidu en nVidia vorderen. Baidu en TomTom zijn nu nog in de ontwikkelfase van HD maps voor China, daar wordt nu nog geen geld mee verdiend maar dat is wel tomtom en Baidu’s gezamenlijke ambitie in een enorme Chinese markt. Als dat soort initiatieven doorbreekt moet tomtom van goede huize komen om zelfstandig te blijven en geinteresseerden mogen dan dieper in de buidel tasten dan voor HERE, dat was nog in een vroege fase (2015).
  10. Agatan 16 september 2018 21:41
    Justin, leuk jouw reaktie, doch mijn strategie is op beide gebaseerd.

    1. Verwacht dat TT door de vele heimelijk gesloten contracten een verdienmodel creeerd op termijn.
    2. Indien de partijen die zich mogelijk gereedmaken voor overname, inzicht krijgen in dat model, vermoed ik een stijging in de richting van 17,50 euro. Dat was mijn insteek 3 jaar geleden en verwacht met geduld dat dat eind 2019 een feit is. Ben dan meer dan tevreden. Mocht de stijging doorzetten naar iets hogere regionen verblijdt mij dat nog meer (knipoog). Sinds 2000 koester ik dezelfde strategie op basis van long in verschillende fondsen inclusief het schrijven van calls in de fondsen waarin ik zat.
    Lees uw bijdragen overigens met interesse.
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 16 september 2018 21:46
    Already there are some routes in Germany where autonomous BMWs travel daily. Going to new routes needs mapping. “The high-definition maps are not a problem,” says Fröhlich pointing out that BMW has a stake in mapping company HERE. “But you also need a real-time map from swarm intelligence.” In other words, cars must start to let each other know via the cloud every small obstacle on the road, as they crop up

    www.topgear.com.ph/news/car-news/self...
  12. [verwijderd] 17 september 2018 08:49
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 16 september 2018 21:46:

    Already there are some routes in Germany where autonomous BMWs travel daily. Going to new routes needs mapping. “The high-definition maps are not a problem,” says Fröhlich pointing out that BMW has a stake in mapping company HERE. “But you also need a real-time map from swarm intelligence.” In other words, cars must start to let each other know via the cloud every small obstacle on the road, as they crop up

    www.topgear.com.ph/news/car-news/self...
    Dus Here heeft al 'enkele' routes HD in kaart gebracht in BAD thuisland Duitsland.

    DE REST MOET NOG

    Schiet lekker op
  13. Benjamin G. 17 september 2018 09:09
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 16 september 2018 21:46:

    Already there are some routes in Germany where autonomous BMWs travel daily. Going to new routes needs mapping. “The high-definition maps are not a problem,” says Fröhlich pointing out that BMW has a stake in mapping company HERE. “But you also need a real-time map from swarm intelligence.” In other words, cars must start to let each other know via the cloud every small obstacle on the road, as they crop up

    www.topgear.com.ph/news/car-news/self...
    En dit is naar mijn idee de reden dat een datafabriek belangrijk is. Het geeft naar mijn idee ook de beperking van een sensor/radar aan. Een sensor of radar registreert veranderingen vanuit de positie van de auto in relatie tot de omgeving. Om te weten hoeveel verkeer er op de weg is, waar een auto rijdt, waar ophoping zich kan voordoen, waar werkzaamheden zijn, etc lijkt mij dat het verwerken van data een cruciale rol speelt.

    Met de komst van de electrische auto (goedkoper dan verbranding), bijbehorende software (uitwisselen van gegevens) in combinatie met autonome voertuigen (niet zelf een auto hoeven bezitten) ontstaan nieuwe concepten en nieuwe waardeketens. Zie bijvoorbeeld de modulaire benadering van Mercedes-Benz. In die situatie wordt het verwerken van data, hoeveel mensen en goederen kan ik waar ophalen en effecient van A naar B brengen, nog relevanter.

    Alhoewel TomTom zelf zegt een kleine speler te zijn lijkt het mij dat ze op dit vlak een werkende data fabriek hebben, hopelijk schaalbaar en daardoor op z'n minst mee kunnen praten over die toekomstige waardeketens.
  14. forum rang 7 tatje 17 september 2018 09:53
    Door omstandigheden pas 9.40 uur op het Tom Tom forum.

    Zie nog geen posten op bepaalde draadjes, dus wist ik dat de koers niet lager stond :-)

    Kan wel lager worden gezet vandaag, who-cares.

    De koers zal ondergeschikt worden aan de big points.

    Iedereen zijn eigen mening :-)

    Ga mooi genieten van bijna 30 graden vandaag morgen en woensdag :-)
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links