Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

  • 27,380 19 apr 2024 17:35
  • +0,240 (+0,88%) Dagrange 27,000 - 27,380
  • 2.714.506 Gem. (3M) 2M

PB

1.512 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 76 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 28 juni 2018 16:36
    AH geeft meer inzicht in voedingswaarden

    Gepubliceerd op 28 jun 2018 om 07:11 | Views: 923

    Ahold Delhaize 16:16
    20,15 -0,19 (-0,91%)

    ZAANDAM (AFN) - Albert Heijn lanceert donderdag een onlinedienst waarmee het consumenten meer inzicht geeft in de hoeveelheid suiker, vezels, vetten en andere voedingsstoffen die in gekochte producten zitten. Bovendien brengt de supermarktketen klanten die dat willen ook alternatieve producten onder de aandacht die bijvoorbeeld minder zout of koolhydraten bevatten.

    Albert Heijn krijgt naar eigen zeggen steeds vaker vragen van klanten over welke voedingsstoffen in producten zitten. Klanten met een geactiveerde bonuskaart kunnen tijdens het afrekenen online meer informatie krijgen over de producten die zij hebben gekocht. Daarbij worden de voedingswaarden per 100 gram getoond en worden desgevraagd ook alternatieven geshowd die minder of juist meer eiwitten, suikers of voedingsvezels bevatten. De dienst is ontwikkeld in samenwerking met het UMC Utrecht.

    Momenteel zijn er bijna vier miljoen gepersonaliseerde bonuskaarten van Albert Heijn in omloop. Daarvan zijn er circa 2,4 miljoen ,,actief" in gebruik. De supermarktketen benadrukt dat er geen afspraken zijn gemaakt met leveranciers of producenten. Producten van het eigen merk krijgen ook geen voorkeursbehandeling, verzekert de grootgrutter. De verzamelde data gebruikt de keten verder puur om de dienstverlening aan klanten te verbeteren en worden niet aan derden verstrekt.

    Keuze

    ,,We willen klanten de keuze geven. We gaan ze niet betuttelen", benadrukt Buck van der Werf die bij de supermarkt verantwoordelijk is voor onder meer dit initiatief. Hij wijst er ook op dat het klanten vrij staat om feedback te geven en dat de dienst blijvend ontwikkeld zal worden. Ook wil hij kwijt dat Albert Heijn niet de boodschapper is van wat wel en niet gezond is. ,,Het gaat om inzicht, niet om een claim op gezondheid", benadrukt hij.

    In de nabije toekomst is het goed mogelijk dat er nog meer gefilterd kan worden op andere voedingswaarden. Zo wil de supermarktketen bijvoorbeeld mensen met een bepaald dieet of een bepaalde allergie helpen in hun keuzes.
  2. forum rang 10 voda 6 augustus 2018 14:48
    Beursblik: minder omzet maar hogere marge Ahold Delhaize verwacht

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het tweede kwartaal volgens analisten minder omzet geboekt, maar wist wel de marge wat op te voeren.

    Voor het tweede kwartaal mikken analisten op een groepsomzet van 15.471 miljoen euro. Daaraan droegen de Verenigde Staten 9.200 miljoen euro bij en Nederland 3.505 miljoen euro. De Belgische activiteiten waren vermoedelijk goed voor 1.282 miljoen euro en de rest van Europa droeg 1.484 miljoen euro bij.

    De vergelijkbare omzetgroei in de VS bedroeg vermoedelijk 0,5 procent, in Nederland was dit 2,2 procent en België zou zijn uitgekomen op 2,1 procent.

    De operationele winst van Ahold Delhaize zou volgens de consensus uitkomen op 592 miljoen euro en onderliggend was dit volgens de analisten 614 miljoen euro met een bijhorende onderliggende marge van 4,0 procent.

    Voor de VS wordt de onderliggende marge ingeschat op 4,1 procent, voor Nederland is dit 5,1 procent en voor België zitten de analisten op 2,4 procent. De rest van Europa behaalde vermoedelijk een marge van 3,9 procent.

    De analisten taxeren de kwartaalwinst op 414 miljoen euro.

    In het tweede kwartaal van 2017 kwam Ahold Delhaize uit op een omzet van 16.121 miljoen euro, met een operationele winst van 547 miljoen euro en een nettowinst van 355 miljoen euro. Onderliggend werd er toen een marge behaald van 3,9 procent.

    Ook zal er de nodige aandacht zijn voor de vrije kasstroom van Ahold Delhaize. Analisten denken dat deze na zes maanden is uitgekomen op 1.861 miljoen euro.

    Analisten van Jefferies betwijfelen of nieuwe CEO Frans Muller de halfjaarcijfers al zal aangrijpen om strategische veranderingen aan te kondigen. Mogelijk wil de topman wachten tot de beleggersdag op 13 november.

    Ahold Delhaize opent woensdag voorbeurs de boeken.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  3. forum rang 10 voda 8 augustus 2018 14:51
    Beursblik: zwakke prestatie Ahold Delhaize in VS

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in de Verenigde Staten zwak gepresteerd, maar dit werd gecompenseerd door de prestaties in Nederland. Dit stelde analist Giel-Jan Triest van ING, daarbij wijzend op het herhalen van de outlook door de supermarktgigant.

    De omzet daalde afgelopen kwartaal met 3,7 procent, maar daarmee deed Ahold Delhaize het wel licht beter dan analisten hadden voorzien. De omzetontwikkeling in de VS noemde Triest zwak met een vergelijkbare omzetgroei die exclusief brandstofverkopen 0,1 procent negatief was. De consensus mikte op groei.

    Daarentegen was de groei in Nederland met 2,9 procent een flink stuk sterker dan de 2,2 procent waarop was gerekend.

    ING heeft een koopadvies op Ahold Delhaize met een koersdoel van 22,00 euro. Het aandeel daalde woensdag 1,7 procent naar 20,63 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  4. forum rang 10 voda 8 augustus 2018 15:04
    Beursblik: KBC Securities verhoogt koersdoel Ahold Delhaize

    (ABM FN-Dow Jones) KBC Securities heeft na de cijfers over het tweede kwartaal het koedoel voor Ahold Delhaize verhoogd van 22,00 naar 24,00 euro met een ongewijzigde koopaanbeveling. Dit meldde analist Alan Vandenberghe woensdagochtend.

    Volgens Vandenberghe kwam Ahold Delhaize ook met "goede" kwartaalresultaten, waarbij de omzet 0,4 procent boven consensus lag. De onderliggende nettowinst was zelfs 5 procent beter dan voorzien.

    In Nederland en België deed Ahold Delhaize het volgens de analist beter dan verwacht. Daarmee werd "het sterke momentum" bevestigd. In de rest van Europa lag de omzet ook hoger dan verwacht, maar de marges vielen wat tegen als gevolg van hogere arbeidskosten.

    In Amerika werd de omzet gedrukt door Pasen, constateerde Vandenberghe, en de volumes bij sommige merken stonden onder druk. Dit resulteerde in een krimp op vergelijkbaar niveau. Iets wat voor KBC Securities overigens niet als een verrassing kwam. In de VS vielen de marges ook wat tegen door hogere kosten.

    De overhead was vlak, "wat de goede prestaties [van Ahold Delhaize]" ondersteunde. Daarbij was Vandenberghe ook te spreken over de vrije kasstroom van het supermarktconcern, die ten opzichte van het eerste kwartaal een versnelling liet zien.

    "Ook zijn we gerustgesteld door het herhalen van de guidance voor de synergiedoelen. Net als vorig jaar impliceert de guidance dat de capex vooral in de tweede jaarhelft wordt gemaakt en dat betekent dat de generatie van de vrije kasstroom wat aan de zachtere kant zal zijn", aldus Vandenberghe die op 0,8 miljard euro aan vrije kasstroom rekent na 1,1 miljard euro in de eerste jaarhelft.

    KBC Securities meent dat de korting op het aandeel Ahold Delhaize in vergelijking tot sectorgenoten niet gerechtvaardigd is.

    Het aandeel Ahold Delhaize daalde woensdag 3,0 procent naar 20,36 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  5. forum rang 10 voda 8 augustus 2018 15:05
    Update: Ahold Delhaize weet marge op te voeren

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het tweede kwartaal van 2018, zoals analisten ook voorzagen, minder omzet geboekt, maar wel met een hogere marge. Dit bleek woensdag voorbeurs uit cijfers van het supermarktconcern.

    "Een solide tweede kwartaal", oordeelde CEO Frans Muller, ondanks de negatieve impact van Pasen. Hij wees onder meer op de omzetgroei van meer dan 23 procent in online, waardoor Ahold Delhaize op koers ligt om bijna 5 miljard euro aan online verkopen te realiseren in 2020.

    Ook zei Muller uit te kijken naar de beleggersdag in november, wanneer de grootgrutter onder meer een nieuw format voor het Amerikaanse Stop & Shop zal presenteren, dat later dit jaar zal worden gelanceerd.

    De kwartaalomzet daalde op jaarbasis met 3,7 procent naar 15.531 miljoen euro, terwijl analisten hadden gerekend op 15.471 miljoen euro.

    Daaraan droegen de Verenigde Staten 9.211 miljoen euro bij en Nederland 3.536 miljoen euro. De Belgische activiteiten waren goed voor 1.286 miljoen euro en de rest van Europa droeg 1.498 miljoen euro bij.

    Analisten rekenden voor de Verenigde Staten op 9.200 miljoen euro en op 3.505 miljoen euro voor Nederland. De Belgische activiteiten waren, zo dachten de marktvorsers vooraf, goed voor 1.282 miljoen euro en de rest van Europa droeg 1.484 miljoen euro bij.

    De vergelijkbare omzetgroei in de VS bedroeg 0,3 procent, of 0,1 procent negatief gerekend exclusief brandstofverkopen. In Nederland was de vergelijkbare omzetgroei 2,9 procent en België 1,4 procent. Aangepast voor Pasen was de vergelijkbare omzetgroei in Nederland 3,8 procent en in België 2,3 procent. Er was door analisten gerekend op 0,5 procent in de VS, 2,2 procent in Nederland en 2,1 procent voor België.

    In het derde kwartaal rekent Ahold Delhaize dankzij de nieuwe merkeninsteek voor de Amerikaanse markt op een verbetering van de omzettrend.

    De operationele winst van Ahold Delhaize steeg van 547 miljoen naar 582 miljoen euro, wat volgens de consensus 592 miljoen euro zou zijn.

    Onderliggend kwam Ahold Delhaize uit op een operationele winst van 616 miljoen euro, tegenover een consensus van 614 miljoen euro. De bijhorende marge lag op 4,0 procent. Hier hadden analisten ook op gerekend.

    De VS kwamen uit op een onderliggende marge van 4,0 procent, in Nederland was dit 5,3 procent en België zat op 2,7 procent. De rest van Europa behaalde een marge van 3,6 procent.

    Voor de VS werd de onderliggende marge ingeschat op 4,1 procent, voor Nederland was dit 5,1 procent en voor België zaten de analisten op 2,4 procent.

    Netto verdiende Ahold Delhaize in het tweede kwartaal 410 miljoen euro. De analisten taxeerden de kwartaalwinst op 414 miljoen euro.

    In het tweede kwartaal van 2017 kwam Ahold Delhaize uit op een omzet van 16.121 miljoen euro, met een operationele winst van 547 miljoen euro en een nettowinst van 355 miljoen euro. Onderliggend werd er toen een marge behaald van 3,9 procent.

    De vrije kasstroom van Ahold Delhaize bedroeg afgelopen kwartaal 693 miljoen euro, waardoor dit voor de eerste jaarhelft uitkwam op 1.134 miljoen euro. "Dat bevestigt onze doelstelling van ongeveer 1,9 miljard euro voor 2018." Dankzij deze kasstroom meent Ahold Delhaize dat het voldoende kan blijven investeren.

    Verder meldde Ahold Delhaize nog dat het in de eerste helft van 2018 cumulatief voor 199 miljoen euro aan synergievoordelen behaalde, een stijging van 82 miljoen euro vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

    Voor heel 2018 mikt Ahold Delhaize op 420 miljoen euro aan synergieën, inclusief de 268 miljoen euro die in 2017 werd behaald. "We blijven vertrouwen houden in de 750 miljoen euro voor 2019", voegde Ahold Delhaize toe.

    Update: om meer informatie toe te voegen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  6. forum rang 10 voda 13 september 2018 17:04
    Supermarkten Ahold Delhaize dicht om orkaan

    Gepubliceerd op 13 sep 2018 om 14:15 | Views: 1.486

    Ahold Delhaize 16:43
    20,42 -0,62 (-2,95%)

    ZAANDAM (AFN) - Tachtig supermarkten van Ahold Delhaize zijn dicht vanwege orkaan Florence. De winkels van de keten Food Lion staan allemaal in het kustgebied van de staten North Carolina en South Carolina. In totaal heeft Food Lion meer dan 600 winkels in die staten. De gesloten winkels gaan pas weer open ,,als het veilig is''.

    Volgens een woordvoerder wordt verwacht dat de orkaan vrijdag laat aan land komt in North Carolina. Omdat de orkaan zeer traag beweegt, wordt veel regenval verwacht en zijn in verschillende regio's verplichte evacuaties afgekondigd.

    Als het pad van Florence verandert, kan het zijn dat meer winkels van Food Lion sluiten of dat gesloten winkels eerder heropenen.
  7. kassiebora 14 september 2018 10:28
    AMSTERDAM (AFN) - Het advies voor het aandeel Ahold Delhaize is door analisten van UBS verlaagd van neutral naar sell. Het koersdoel werd eveneens teruggebracht, van 20 euro naar 18 euro, zo bleek vrijdag uit een rapport.

    De kenners voeren onder meer tegenwind op de voor het concern belangrijke Amerikaanse markt aan als reden voor de afwaardering. Daar is onder meer sprake van opkomende discounters, een herstel van Walmart en een draai van consumenten richting online verkopen. Volgens UBS is de onderliggende ,,gezondheid'' van de Amerikaanse activiteiten ,,middelmatig'' en slechts wordt gesteund door de synergie-effecten. En die ondersteuning neemt af.
    Het aandeel Ahold Delhaize stond vrijdag omstreeks 09.35 uur 2,2 procent lager op 19,97 euro. Daarmee was het supermarktconcern een van de weinige en tevens grootste daler in hoofdindex AEX.
  8. forum rang 10 voda 24 september 2018 16:43
    Sinaasappel-app AH verhult misstanden plantage

    Gepubliceerd op 24 sep 2018 om 06:48 | Views: 2.066

    Ahold Delhaize 16:24
    19,45 +0,13 (+0,69%)

    AMSTERDAM (AFN) - Bij een van de Braziliaanse plantages die sinaasappelen leveren voor jus d'orange van de Albert Heijn is het slecht gesteld met de werkomstandigheden. Dat blijkt uit onderzoek van Trouw die daarvoor de nieuwe app gebruikte van de supermarktketen. Daarmee kunnen klanten sinds kort nagaan welke route hun fles sinaasappelsap heeft afgelegd. De app toont echter zelf de misstanden niet.

    Met de app wil Albert Heijn tegemoetkomen aan de toegenomen vraag van klanten naar transparantie over producten. Het dagblad probeerde de app uit en kwam terecht op een sinaasappelplantage in Brazilië waar arbeiders in een voormalig kippenhok moesten slapen.

    De plantage is van multinational Louis Dreyfus Company, waar Albert Heijn de sinaasappelen bij inkoopt. Het bedrijf heeft vorige week een schadevergoeding opgelegd gekregen van 143.000 euro aan 34 voormalige werknemers van de plantage. De arbeiders verbleven in onveilige en onhygiënische bouwsels zonder bedden of water en kregen minder geld dan beloofd.

    Keurmerk

    In de app zelf wordt over de slechte werkomstandigheden niets gemeld. Die toont alleen een foto van de boerderij. Ook staat vermeld dat alle plantages het keurmerk Rainforest Alliance hebben.

    Albert Heijn zegt volgens Trouw bewust te hebben gekozen voor sap met een keurmerk, om de productieketen van sinaasappelsap zo te verbeteren. Ook stelt de supermarktketen dat de plukkers meer verdienen dan het Braziliaanse minimumloon. Louis Dreyfus laat de krant weten de uitspraak officieel nog niet te hebben ontvangen en aan alle wetgeving te voldoen.
  9. forum rang 10 voda 24 september 2018 17:03
    Klanten Albert Heijn hoeven niet meer langs de kassa

    Supermarktgigant Albert Heijn heeft de eerste twee winkels geopend waar klanten helemaal niet meer langs de kassa's hoeven. Met een speciale kaart of de eigen telefoon worden boodschappen aan het schap al afgerekend. Winkelen zonder kassa kan nu alleen nog in Amsterdam, maar zal straks in tachtig winkels in het land opduiken.

    Chris Klomp 24-09-18, 08:59 Laatste update: 09:09
    39
    De twee AH to go’s in het Amsterdams Medisch Centrum hebben de Europese primeur, klanten hoeven niet meer langs de kassa, ook niet langs de zelfscankassa. Volgens Albert Heijn is het de bedoeling dat er straks in alle tachtig AH to go-winkels geheel zonder kassa kan worden afgerekend.

    Klanten die gebruik willen maken van het systeem hebben een zogenaamde tap to go-kaart van de winkelketen nodig of kunnen winkelen met een speciale app op hun telefoon. Met de kaart of de telefoon tikt de klant tegen het prijskaartje op het schap van een product. De klant kan daarna meteen het product pakken en de winkel verlaten. Na 10 minuten wordt het bedrag automatisch van de rekening afgeschreven.

    Mijlpaal
    ,,Dit is voor ons absoluut een mijlpaal. Onze klanten willen we altijd en overal volop keuze, kwaliteit en gemak bieden. Met tap to go brengen we dat gemak echt naar een volgend niveau. Wie staat er nu voor z’n plezier in de rij? Met tap to go behoort dit tot het verleden en kunnen klanten vrijwel direct genieten van dat heerlijke broodje of lekker sapje'', aldus Jan-Willem Dockheer, directeur AH to go.

    Niet iedereen kan met de telefoon winkelen. Voorlopig werkt het alleen op Android. Andere besturingssystemen als iOs en Windows volgen later.

    www.ad.nl/koken-en-eten/klanten-alber...
  10. forum rang 10 voda 1 oktober 2018 16:30
    Wouter Kolk eerder aan de slag als regionaal CEO Ahold Delhaize

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft Wouter Kolk per direct aangesteld als topman van het bedrijf in Europa en Indonesië. Dit maakte de supermarktuitbater maandag voorbeurs bekend.

    Kolk zou aanvankelijk pas over drie maanden worden aangesteld. Volgens CEO Frans Muller van Ahold Delhaize werd Kolk per direct aangesteld, om de groeimogelijkheden in Europa volledig te kunnen benutten.

    Kolk zal zich onder meer richten op de ondersteuning van lokale merken en het opschalen van de activiteiten.

    Het aandeel Ahold Delhaize sloot vrijdag op 19,75 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  11. kassiebora 17 oktober 2018 15:31
    Ahold Delhaize laat klanten boodschappen doen via bol.com

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize maakt het makkelijker voor klanten van zijn Nederlandse supermarktketen Albert Heijn om te winkelen bij de internetwinkel bol.com/ en andersom. Dat maakte het retailconcern woensdag bekend.
    Klanten kunnen voortaan inloggen bij het onlineplatform van Albert Heijn via hun bol.com account, zodat ze nog maar één rekening nodig hebben voor de dagelijkse boodschappen en voor andere online-aankopen. Beide online-winkels maken het ook mogelijk om te bestellen via het Nederlandstalige stemherkenningsapparaat Google Home. Dat apparaat zal door beide merken worden verkocht. "Veel Albert Heijn klanten winkelen vaak bij bol.com/ en andersom, dus deze nieuwe eigenschappen zullen hun winkelervaring nog naadlozer en gemakkelijker maken", zei Wouter Kolk, CEO van Ahold Delhaize in Europa en Indonesië. Het bedrijf zal meer informatie geven over zijn ecommerce-strategie tijdens een beleggersdag in New York op 13 november.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
  12. kassiebora 17 oktober 2018 15:34
    Oorspronkelijk bericht:

    New joint initiatives by Albert Heijn, bol.com offer better online shopping experience

    Zaandam, the Netherlands, October 17, 2018 – Ahold Delhaize announces today that
    Albert Heijn and bol.com, two of the most popular retail brands in the Netherlands, are
    offering new joint initiatives to create an even better online shopping experience for
    customers.

    Single sign-on service: customers can now log into Albert Heijn’s online platform
    using their bol.com account, which means they need only one account for their
    food and non-food purchases.
    Combined subscription model: new and renewal subscribers to Albert Heijn’s
    12-month home-delivery service (“AH Bezorgbundel”) will get a free subscription
    to bol.com’s 12-month “Select” service, providing them with fast and free-ofcharge
    delivery of articles sold at bol.com.
    Albert Heijn and bol.com are among the first retailers in the Netherlands to offer
    an Action on Google to consumers through the Dutch Google Assistant. Both
    brands will also sell the Dutch-language Google Home device.

    “Many Albert Heijn customers frequently shop at bol.com and vice versa so these new
    features will make their shopping experience even more seamless and convenient,” said
    Wouter Kolk, Ahold Delhaize CEO Europe and Indonesia. “I’m excited about these joint
    initiatives, as we continue to create an even better retail ecosystem for our customers.”

    Albert Heijn, the largest physical and online food retailer in the Netherlands, also has
    stores in Belgium, serving more than 5 million customers each week. Bol.com is the
    largest online general retailer with over 9 million customers, and more than 16 million
    products, in the Netherlands and Belgium.

    Ahold Delhaize will provide further information on its ecommerce strategy in Europe at
    its Capital Markets Day on November 13 in New York City.
  13. forum rang 10 voda 2 november 2018 16:14
    'Ahold Delhaize groeit vooral in Nederland'

    Gepubliceerd op 2 nov 2018 om 14:27 | Views: 974

    Ahold Delhaize 15:57
    20,33 +0,04 (+0,17%)

    ZAANDAM (AFN) - Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft in het derde kwartaal naar verwachting zijn vergelijkbare omzet zien groeien. Dat komt naar voren uit een analistenconsensus die het bedrijf op zijn site heeft gepubliceerd. Het Belgisch-Nederlandse bedrijf komt woensdag met cijfers naar buiten.

    Marktvorsers rekenen in doorsnee op een kwartaalomzet van 15,5 miljard euro voor het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn, Delhaize en Bol.com. In Nederland stijgt de omzet op vergelijkbare basis met 3,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. In andere markten van Ahold Delhaize, zoals de Verenigde Staten en België, zijn die percentages aanzienlijk lager.

    Onder de streep noteert Ahold Delhaize naar verwachting een bedrag van 418 miljoen euro, tegenover 362 miljoen euro een jaar eerder. Beleggers letten daarbij goed op de winstmarges die de winkelketens van het concern behalen. De onderliggende operationele winstmarge stijgt volgens de consensus licht tot 4 procent. Dat was een jaar eerder 3,9 procent.

    Supermarkten hebben traditioneel gezien beperkte marges, omdat ze in de strijd om klandizie veel op prijs concurreren. Daar komt toenemende druk van online reuzen als Amazon bovenop. Veel belangstelling zal daarom uitgaan naar groeicijfers van onlinewinkels als Bol.com, het Amerikaanse Peapod en AH.nl. Ahold Delhaize stelt zich ten doel over twee jaar bijna 5 miljard euro aan online omzet te behalen.
  14. forum rang 10 voda 5 november 2018 17:47
    Beursblik: opwaartse trend voorzien bij Ahold Delhaize

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het derde kwartaal volgens analisten meer omzet geboekt en wist ook de marge licht op te voeren.

    Voor het afgelopen kwartaal mikken analisten op een groepsomzet van 15.508 miljoen euro. Daaraan droegen de Verenigde Staten 9.412 miljoen euro bij en Nederland 3.395 miljoen euro. De Belgische activiteiten waren vermoedelijk goed voor 1.231 miljoen euro en de rest van Europa droeg 1.471 miljoen euro bij.

    De vergelijkbare omzet groeide in de VS naar verwachting met 1,2 procent, in Nederland met 3,5 procent en in België met 1,2 procent.

    De operationele winst van Ahold Delhaize zou volgens de consensus uitkomen op 592 miljoen euro en onderliggend was dit volgens de analisten 620 miljoen euro met een onderliggende marge van 4,0 procent.

    Voor de VS wordt de onderliggende marge ingeschat op 4,1 procent, voor Nederland op 5,0 procent en voor België zitten de analisten op 2,7 procent. De rest van Europa behaalde vermoedelijk een marge van 4,1 procent.

    De analisten taxeren de kwartaalwinst op 418 miljoen euro.

    In het derde kwartaal van 2017 kwam Ahold Delhaize uit op een omzet van 15.136 miljoen euro, met een operationele winst van 545 miljoen euro en een nettowinst van 362 miljoen euro.

    Onderliggend werd er toen een marge behaald van 3,9 procent.
    Ahold Delhaize opent woensdag voorbeurs de boeken. Op 13 november staat er een beleggersdag in New York gepland. Dan zal de onderneming ingaan op de online strategie. Veel impact zullen de twee gebeurtenissen volgens zakenbank Jefferies niet hebben op de vooruitzichten.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  15. forum rang 10 voda 6 november 2018 16:49
    AH overtreedt regels goedkeuring fusie'

    Gepubliceerd op 6 nov 2018 om 14:03 | Views: 1.331

    Ahold Delhaize 16:31
    20,29 -0,11 (-0,54%)

    ZAANDAM (AFN) - Albert Heijn overtreedt met de opening van een nieuwe winkel in het Belgische Lokeren de eisen die door de Belgische Mededingingsautoriteit zijn gesteld bij de fusie tussen Ahold en Delhaize. Dat vindt althans concurrent Carrefour dat een winkel in Lokeren overnam van Albert Heijn. De Franse keten spant nu een kort geding aan, bevestigt een woordvoerder van Albert Heijn in België.

    Vanwege teveel marktconcentratie moesten Ahold en Delhaize voor de fusie dertien supermarkten afstoten, waaronder die in Lokeren. In augustus werd bekend dat Albert Heijn terugkeert naar Lokeren.

    Dat kan volgens Albert Heijn omdat de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) wel eiste dat Ahold Delhaize winkels van de hand deed, maar verder geen eisen heeft opgelegd. Toen AH plannen had voor een nieuwe winkel in Lokeren heeft de winkelketen die plannen ook eerst aan de BMA overlegd.

    Albert Heijn zegt de uitspraak met vertrouwen tegemoet te zien.
  16. kassiebora 7 november 2018 08:04
    Resultaten Ahold Delhaize boven verwachting

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het derde kwartaal van 2018 beter dan verwacht gepresteerd. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de kwartaalcijfers van de supermarktketen.

    CEO Frans Muller zei dan ook tevreden te zijn met de behaalde resultaten. Daarbij wees de topman op "opnieuw een erg sterk kwartaal voor Bol.com". Daarmee zit Ahold Delhaize volgens de CEO goed op schema om in 2020 tenminste een online omzet van 5 miljard euro te realiseren.?

    De omzet steeg naar 15.780 miljoen euro, waar analisten hadden gerekend op 15.508 miljoen euro. Daaraan droegen de Verenigde Staten 11.178 miljoen euro bij en Nederland 3.469 miljoen euro. De Belgische activiteiten waren goed voor 1.226 miljoen euro en in de rest van Europa behaalde Ahold Delhaize een omzet van 1.473 miljoen euro. Online steeg de omzet van 661 miljoen naar 846 miljoen euro.

    Analisten rekenden voor de VS op een omzet van 9.412 miljoen euro en voor Nederland op 3.395 miljoen euro. De Belgische activiteiten waren naar verwachting goed voor 1.231 miljoen euro en de rest van Europa droeg volgens de consensus 1.471 miljoen euro bij.

    De vergelijkbare omzet groeide in de VS naar verwachting met 1,2 procent, maar dit werd in de praktijk 3,3 procent, of 3,0 procent gerekend exclusief brandstofverkopen. In Nederland was dit 5,9 procent en België 0,6 procent. Analisten mikten voor Nederland op 3,5 procent en voor België op 1,2 procent.

    De operationele winst van Ahold Delhaize zou volgens de consensus uitkomen op 592 miljoen euro, maar dit werd 612 miljoen euro. Onderliggend kwam de supermarktketen uit op 647 miljoen euro, tegenover een voorziene 620 miljoen euro.

    De onderliggende marge bedroeg 4,1 procent, waar analisten rekenden op 4,0 procent. In de VS was dit 4,1, in Nederland 5,1 en in België 3,2 procent. De rest van Europa behaalde een marge van 3,7 procent.

    Voor de VS werd de onderliggende marge ingeschat op 4,1 procent, voor Nederland op 5,0 procent en voor België zaten de analisten op 2,7 procent. De rest van Europa behaalde vermoedelijk een marge van 4,1 procent.

    Dit resulteerde onder de streep in een kwartaalwinst van 459 miljoen euro. De analisten taxeerden vooraf een kwartaalwinst van 418 miljoen euro.

    In het derde kwartaal van 2017 kwam Ahold Delhaize uit op een omzet van 15.136 miljoen euro, met een operationele winst van 545 miljoen euro en een nettowinst van 362 miljoen euro.

    Onderliggend werd er toen een marge behaald van 3,9 procent.

    De vrije kasstroom van Ahold Delhaize bedroeg afgelopen kwartaal 538 miljoen euro. Een "sterke" kasstroom, aldus het concern, dat de verwachting voor het hele jaar verhoogde naar "tenminste" 2,0 miljard euro. Eerder rekende de keten op 1,9 miljard euro.

    Verder meldde Ahold Delhaize nog dat het in het derde kwartaal van 2018 cumulatief voor 312 miljoen euro aan synergievoordelen behaalde, een stijging van 127 miljoen euro vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

    Ahold Delhaize blijft mikken op 750 miljoen euro aan totale besparingen.

    Op 13 november staat er een beleggersdag in New York gepland. Dan zal de onderneming onder meer ingaan op de online strategie.

    Door: ABM Financial News.
  17. kassiebora 8 november 2018 16:17
    Zaandam, the Netherlands, November 8, 2018 – Ahold Delhaize announces today that Selma Postma has been appointed to the role of Brand President of Peapod, effective January 1, 2019.

    Selma joins the Peapod brand after a career of almost two decades at Albert Heijn, the leading food retailer in the Netherlands and one of Ahold Delhaize’s great local brands. Since 2014, Selma was General Manager of Albert Heijn Online, where she helped to accelerate online sales to more than 20% annually. Her teams also led the transformation of Albert Heijn into an omnichannel retailer by optimizing ah.nl and the popular mobile app “Appie”, and developing solutions such as voice assistance, delivery subscriptions and more.

    Frans Muller, President & CEO Ahold Delhaize, said: "I'm very excited to see Selma take up this important role at Peapod, one of our great local brands and the leading U.S. online grocer, as we are stepping up efforts to further accelerate U.S. ecommerce growth. Her deep knowledge of food retail and online expertise make Selma the right person to lead Peapod into the next phase. Selma’s appointment is a testimonial to the deep talent pool within Ahold Delhaize and it shows how we can share best practices and knowledge across the group.”
  18. forum rang 10 voda 9 november 2018 11:41
    Gegevens 10.000 klanten Albert Heijn gelekt

    Gepubliceerd op 9 nov 2018 om 10:22 | Views: 1.173

    Ahold Delhaize 11:21
    22,31 +0,20 (+0,88%)

    ZAANDAM (AFN) - Gegevens van ongeveer 10.000 gebruikers van ah.nl zijn per ongeluk gedeeld met derden. Albert Heijn laat weten dat de inloggegevens van de accounts zichtbaar waren voor partijen waarmee de supermarktketen samenwerkt aan onder meer het verbeteren van de website.

    Het zou gaan om een programmeerfout in de site die inmiddels is hersteld. Ook zijn de wachtwoorden van de betrokken gebruikers uit voorzorg geblokkeerd, heeft AH de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) op de hoogte gebracht en de gebruikers gemaild.

    Er zouden geen signalen zijn dat de inloggegevens zijn misbruikt. Via ah.nl kunnen boodschappen worden besteld, maar betaalgegevens worden niet aan accounts gekoppeld. Maandelijks krijgt ah.nl ongveer 4,5 miljoen bezoekers, maar die loggen niet allemaal in en bestellen dus ook niet allemaal spullen.

    Oprechte verontschuldigingen

    Volgens Albert Heijn was door een fout in de loginpagina van ah.nl de loginnaam en het wachtwoord van gebruikers korte tijd zichtbaar in de adresbalk van de browser. De onderneming werd daar afgelopen dinsdag door een klant op gewezen. ,,Wij bieden onze oprechte verontschuldigingen aan aan de betrokken klanten”, laat IT-directeur Michel Ruijterman weten.

    Zusterbedrijf bol.com, dat eveneens tot het Ahold-concern behoort, heeft zijn eigen infrastructuur en leveranciers. Het aandeel Ahold stond omstreeks 11.00 uur 1,2 procent hoger op 22,38 euro.
  19. forum rang 10 voda 9 november 2018 11:42
    Ahold Delhaize en TU Delft onderzoeken robots

    Gepubliceerd op 9 nov 2018 om 10:01 | Views: 804

    Ahold Delhaize 11:25
    22,33 +0,22 (+1,00%)

    DELFT (AFN) - Supermarktconcern Ahold Delhaize gaat een samenwerking aan met de Technische Universiteit Delft op het gebied van robotica in de detailhandel. De twee partijen zetten daarvoor een onderzoeksprogramma en testlocatie op.

    Ahold Delhaize en de TU Delft werken al samen op het gebied van kunstmatige intelligentie en breiden deze samenwerking nu uit naar robots. Er wordt onder meer bekeken hoe robots kunnen worden ingezet in de detailhandel, bijvoorbeeld in distributiecentra en winkels. De testlocatie moet begin 2019 operationeel zijn.

    Topman Frans Muller van Ahold Delhaize stelt dat de snelle ontwikkelingen bij kunstmatige intelligentie en robotica aanzienlijke mogelijkheden bieden, om dagelijks winkelen makkelijker te maken voor klanten en rond oplossingen in warenhuizen en bezorging.
1.512 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 76 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Ahold Delhaize op overnamejacht in de VS

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links