Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 10 september 2018 07:37
    Daimler is mede-eigenaar van HERE:

    De boordcomputer ‘leest’ de bochten
    Eén van de meest indrukwekkende nieuwe functies is het semi-autonoom rijden. De bochtensnelheid kan worden ingesteld waarna de boordcomputer met informatie van het geïntegreerde TomTom-navigatiesysteem de bochten ‘leest’. Hierdoor kan nu ook binnendoor op de cruise-control gereden worden.

    De truck ziet zelf de bochten, past de snelheid aan en werkt bovendien met het pre-predictieve cruise-systeem. Door toepassing van al deze technieken bespaart de nieuwe generatie volgens Mercedes tot 5 procent extra brandstof, vooral op binnendoorwegen.


    www.bouwmachines.nl/materieel/nieuws/...

    Toch wordt er gekozen voor TT.
  2. Dokus. 10 september 2018 08:50
    quote:

    pwijsneus schreef op 10 september 2018 07:37:

    Daimler is mede-eigenaar van HERE:

    De boordcomputer ‘leest’ de bochten
    Eén van de meest indrukwekkende nieuwe functies is het semi-autonoom rijden. De bochtensnelheid kan worden ingesteld waarna de boordcomputer met informatie van het geïntegreerde TomTom-navigatiesysteem de bochten ‘leest’. Hierdoor kan nu ook binnendoor op de cruise-control gereden worden.

    De truck ziet zelf de bochten, past de snelheid aan en werkt bovendien met het pre-predictieve cruise-systeem. Door toepassing van al deze technieken bespaart de nieuwe generatie volgens Mercedes tot 5 procent extra brandstof, vooral op binnendoorwegen.


    www.bouwmachines.nl/materieel/nieuws/...

    Toch wordt er gekozen voor TT.
    men (analisten) denkt dat de deal al was beklonken met TomTom voordat daimler HERE kocht.
  3. forum rang 4 H. Berkhof 10 september 2018 13:03
    quote:

    Tomtom10 schreef op 8 september 2018 15:39:

    Ik denk afgelopen vrijdag coveren MW in een dalende beurs, omdat je dan meer kans hebt om je aandelen te verkopen, terwijl de koers niet teveel oploopt.....we kunnen het maandagavond zien.....
    Probeer hier maar eens chocolade van te maken.
  4. [verwijderd] 10 september 2018 15:06
    quote:

    Dutch Fury schreef op 10 september 2018 08:50:

    [...]

    men (analisten) denkt dat de deal al was beklonken met TomTom voordat daimler HERE kocht.
    Er zijn geen ‘marsorders’ van de duitse autofabrikanten om alleen nog zaken te doen met tomtom. Je ziet het hier aan geavanceerde maps voor semi-zelfrijdende Daimler trucks maar ook aan BMW motoren die tomtom maps krijgen. En er was eerder ook een deal met bmw. Tegelijkertijd is HERE wel omstreden geworden bij Amerikaanse autofabrikanten die het zien als symbool van Duitse industriepolitiek/samenspanning.
  5. Dokus. 10 september 2018 15:16
    quote:

    *Justin* schreef op 10 september 2018 15:06:

    [...]

    Er zijn geen ‘marsorders’ van de duitse autofabrikanten om alleen nog zaken te doen met tomtom. Je ziet het hier aan geavanceerde maps voor semi-zelfrijdende Daimler trucks maar ook aan BMW motoren die tomtom maps krijgen. En er was eerder ook een deal met bmw. Tegelijkertijd is HERE wel omstreden geworden bij Amerikaanse autofabrikanten die het zien als symbool van Duitse industriepolitiek/samenspanning.
    correct me if im wrong, maar volgens mij hebben de BAD geen opdrachten meer vergeven NADAT ze HERE hebben gekocht.

    De meest recente aankondiging is volgens mij die van Daimler geweest. En daar gaan de geruchten over dat die opdracht is vergeven voordat men HERE kocht.

    we weten het fijne er niet van, en dat is altijd al het probleem geweest met TomTom...
  6. [verwijderd] 10 september 2018 15:36
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 10 september 2018 15:31:

    [...]

    Coveren door aandelen te verkopen ???
    Daar kan ik geen choco van maken dus vraag ik je mij dit uit te leggen.
    Ik moet hier mijn excuses maken ikkenietweten....lees het nu terug, en bedoelde terug kopen.....ipv verkopen.....sorry!
  7. forum rang 4 Kuiken 10 september 2018 15:51
    Bron FD een paar minuten geleden:

    'China en VS verdelen samen de wereldmarkt van tech'
    De tijd dat Amerikaanse bedrijven wereldwijd dominant konden zijn is voorbij. In plaats daarvan zullen Chinese en Amerikaanse techbedrijven de wereld verdelen.
    Het is de analyse van Kai-Fu Lee (57), een Taiwanese pionier in kunstmatige intelligentie. Hij promoveerde in de Verenigde Staten dertig jaar geleden al op spraakherkenning en werkte voor de Amerikaanse techreuzen Apple, Microsoft en Google. Inmiddels run hij zijn eigen venturecapitalfonds, Sinovation, dat vanuit Peking $2 mrd in Chinese start-ups investeert. Eind deze maand verschijnt zijn boek AI Superpowers - China, Silicon Valley and the New World Order.
    Durfinvesteerder en oud-Google-bestuurder Kai-Fu Lee ziet voor Europese bedrijven geen grote rol in de techsector. De VS en China hebben een voorsprong door hun dominantie op het gebied van onderzoek naar kunstmatige intelligentie.
    Durfinvesteerder en oud-Google-bestuurder Kai-Fu Lee ziet voor Europese bedrijven geen grote rol in de techsector. De VS en China hebben een voorsprong door hun dominantie op het gebied van onderzoek naar kunstmatige intelligentie.Foto: Hollandse Hoogte / Imagine China
    'Kijk naar Uber, dat Azië heeft moeten verlaten. Google kan inmiddels niet meer dominant worden in China, en andersom geldt dat voor het Chinese Tencent in de Verenigde Staten. China en de VS zijn op het gebied van technologie twee parallelle universa geworden', zegt Lee, in een gesprek tijdens Disrupt, het jaarlijkse congres van de website TechCrunch.
    Een bedrijf als Microsoft kon zo'n 35 jaar geleden nog wel een dominante positie opbouwen, maar China heeft vooral de afgelopen jaren de VS bijgehaald inzake technologische kennis en macht. Het heeft bijvoorbeeld zijn eigen versies van Google, Amazon en Uber.
    Bovendien dwarsbomen beide landen elkaars bedrijven regelmatig. Van de Amerikaanse grootmachten is alleen Apple nog actief in China, volgens Lee 'omdat het vooral hardware levert.'
    Hij ziet deze tech-wereld daarom opgeknipt worden in twee machtsblokken, grotendeels via politieke vriendschapslijnen. 'De Amerikaanse markt bestaat uit alle Engelstalige landen en Europa. Voor China is dat het Midden-Oosten, Zuid-Oost Azië en wellicht Afrika.'
    Samenwerken versus domineren
    Chinezen werken volgens Lee met het samenwerkingsmodel. Ze nemen een fors belang in een bedrijf in het buitenland, investeren erin en leveren nieuwe software en andere technologieën. ‘Het Chinese model is op die manier sterker en duurzamer dan het Amerikaanse model. Uber wilde overal Uber zijn. Dat ging niet. Onze Uber, Didi, heeft nu in heel veel landen belangen genomen in gelijksoortige bedrijven en zo feitelijk een anti-Uber-alliantie opgericht.’
    Lees ook

    Kopstuk van kunstmatige intelligentie vertrekt naar Zweden
    Een ander verschil tussen de VS en China is dat er in China altijd één sterke oprichter en ceo is, terwijl de meeste Amerikaanse start-ups jarenlang door meerdere oprichters worden geleid. ‘Dat werkt bij ons niet, dat heeft te vaak tot grote ruzies geleid’, zegt Lee.
    Voorsprong in kunstmatige intelligentie
    Lee ziet Europa geen rol van betekenis spelen in de strijd om techdominantie. Volgens Lee leveren de VS nog steeds de beste fundamentele onderzoekers naar technologie, zeker ook voor het cruciale onderzoeksgebied kunstmatige intelligentie, maar op alle andere fronten heeft China de Verenigde Staten op dit punt de afgelopen vier jaar heel snel ingehaald. Binnenkort is China leidend, alleen al vanwege de omvang van de thuismarkt: meer onderzoekers, meer bedrijven en zeker ook meer data van gebruikers om algoritmen en machineleren nog verder te verfijnen. Verder hebben de VS het nadeel van de wet van de remmende voorsprong. Veel bedrijven werken nog met alweer verouderde systemen en moeten dat allemaal omzetten naar de nieuwste technologieën.
    ‘Ik adviseer kinderen om een creatief of fysiek beroep te kiezen, of een beroep waarvoor empathie belangrijk is. Ga de mode in, wordt loodgieter of verpleegkundige.’• Durfinvesteerder Kai-Fu Lee over de gevolgen van kunstmatige intelligentie voor de arbeidsmarkt
    Het belang van kunstmatige intelligentie — het vereenvoudigen en versnellen van werkprocessen op basis van veel data en met behulp van algoritmen — is volgens Lee amper te overschatten: ontwikkelingen op dit gebieden zullen 70% van het nationaal inkomen van alle landen gaan raken.
    In de VS lijkt het ‘bon ton’ te worden om de invloed van kunstmatige intelligentie te minimaliseren. Minister van financiën Steven Mnuchin was begin vorig jaar misschien wel de eerste die zei dat het nog vijftig tot honderd jaar zou duren voor het Amerikaanse banen zou bedreigen. Techbedrijven benadrukken dat robots en slimme software er zijn om saai werk uit handen te nemen, zodat het leuke werk, met meer toegevoegde waarde, overblijft. Die benadering moet mensen wereldwijd ervan overtuigen dat kunstmatige intelligentie geen gevaar is, maar iets om te omarmen.
    Robot als handige assistent
    Lee gaat mee in deze lijn van denken — de robot als handige assistent — maar waarschuwt in tegenstelling tot veel Amerikanen toch voor grote gevolgen voor de arbeidsmarkt. ‘Ik adviseer kinderen daarom een creatief beroep te kiezen — mijn dochter zit in de mode — of een fysiek beroep als loodgieter, of een beroep waarvoor empathie belangrijk is: onderwijzer, verpleegkundige of sociaal werker.’
  8. forum rang 4 Kuiken 10 september 2018 17:24
    Bron Automotiv, toekomstbespiegelingen:

    Weekly Brief: Volvo’s driverless vision more delusion than dream

    TU-Editor
    TU-Editor

    10 Sep 2018
    If you think city traffic is bad today, imagine what it will be like 30 years from now, writes Andrew Tolve.

    India is in the midst of the largest rural-to-urban migration in human history. By 2050, Mumbai is projected to have 42M residents. Delhi is expected to clock in at 36M. Those are staggering statistics, as is the fact that 14 cities are projected to have more than 20M residents, New York, Tokyo, Cairo and Mexico City included. Try and find street parking in that scenario.

    This is what’s so surprising about Volvo’s 360c self-driving concept car, which it unveiled last week in Gothenburg. The car is beautiful, don’t get me wrong, and makes the future of autonomous transport look a lot more sexy and luxurious than a box with sensors on the roof like a Waymo Chrysler minivan. The 360c replaces clunky sensors with a sleek cluster of LiDAR in the nose of the vehicle. An equally sleek 360-degree LED band wraps around the vehicle, lighting up in different ways to communicate with pedestrians and to facilitate ridesharing. Most carmakers are now thinking about how self-driving cars can better communicate with people in the future. Volvo’s 360c solution is more elegant than the pair of googly eyes that Jaguar is experimenting with.

    So that’s all good, and yet, Volvo led its press release of its concept car with this provocative question: “Why fly when you can be driven?” It followed that up with a bold argument for self-driving cars replacing the short-haul flight industry. Need to travel from San Francisco to Los Angeles? Why deal with the hassle of the airport and the cramp of an airplane, Volvo suggests, when you can sleep in your own private car (the 360c comes with a fold-out bed) and watch Netflix on your personal jumbo screen (it comes with that too), all while your vehicle ushers you door-to-door from one major city to the next?

    It’s true, as Volvo points out, that airplanes are not an eco-friendly mode of transportation but the notion that what we need to do today or in the near future is replace a form of shared mobility with individual cars, thereby making cities more congested, not less, is patently absurd – even if those cars are all-electric as the 360c happens to be. Trains are a more responsible mode of transportation to encourage. The infrastructure already exists. They have a light carbon footprint and where one person can fit into a 360c, that same space accommodates 25 people in a high-speed train.

    If we insist on automobiles, how about self-driving shuttles or, better yet, buses as big as the semi-autonomous Mercedes truck that Mercedes Benz Trucks debuted last week. Make it all-electric and so luxurious that it feels superior to first-class travel in a 747.

    In the 1800s and early 1900s, the vast majority of people living in cities commuted via public transportation. The automotive revolution changed that, with negative consequences for the environment and a huge spike in deaths on the road each year. That’s simply not sustainable in the future, as we move into a world dominated by over-population and resource scarcity. Hence, the appeal of the shared mobility revolution, where individual car ownership dwindles and in its place we use a blend of ride-sharing, bike-sharing, scooter-sharing, public transportation, drone deliveries and car-sharing when we need a car to get out of town. Now there’s a concept.
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links