Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 161,480 15 apr 2024 22:00
  • -9,570 (-5,59%) Dagrange 161,380 - 170,690
  • 100.245.310 Gem. (3M) 101,8M

Tesla blow-off

7.726 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dutcheon 6 september 2018 09:07
    quote:

    gbakl schreef op 5 september 2018 19:15:

    [...]

    zoals verwacht de turbo longs tussen 286 en 280 keurig uitgenomen.
    de shorters hebben de koers in de tang.

    'Is het gedurfd of dom om 1 okt short te zitten?"

    dat is natuurlijk ook afhankelijk van de daling die het aandeel
    dan inmiddels achter de rug heeft.
    er is altijd wel een herstel moment en bovendien komen de cijfers nog niet begin oktober.

    voor de Tesla volgers die niet volgens het meest optimale scenario
    zitten te rekenen en wel degelijk de constante tegenvallers incalculeren
    komen al snel tot een meer realistische koers van 220 usd.

    wanneer die op de borden zal staan ?
    even mijn glazen bol raadplegen....wordt vervolgd.

    Realistische analyse, het is duidelijk, er is een groot verschil tussen aandelen handelaren en mensen die product wise zijn.....

    Dat er hier business insider artikelen rondgaan is lachwekkend, kom op zeg dat is telegraaf x privé in het kwadraat

    De shorters die hier het hardste roepen zijn een klein beetje blind, heb liever de ballen om het moment te noemen om short te gaan dit is te makkelijk ;)
  2. fausto1 6 september 2018 09:21
    quote:

    roloff schreef op 6 september 2018 01:18:

    Insider Trading. Lange lijst: eind 2016 tot nu (flink naar onderen scrollen).

    Elon is de enige die (als een gek) heeft gekocht, alle anderen geloven er niet meer zo in:

    www.trivano.com/aandeel/tesla.16577.i...
    Interessante lijst. Elon is de enige gek die heeft gekocht. De anderen (ook zijn broertje) zijn een stuk wijzer en hebben verkocht!
  3. [verwijderd] 6 september 2018 11:14
    quote:

    roloff schreef op 5 september 2018 20:06:

    Het wordt nu écht tijd dat deze man (Musk) eens op non-actief wordt gezet.

    www.standaard.be/cnt/dmf20180905_0370...
    Roepen de shorters, omdat het bedrijf erg leunt op zijn visie en de blinde adoratie van (relatief rijke) klanten en wannabe klanten. Veel aandelen zijn in handen van de eigenaren van die inmiddels ~400.000 auto's.
    Als Musk eruit gewerkt wordt, blijven ze dan permalong? De meeste kochten goedkoper. Ze zien een dalende trend en achten TSLA zonder Musk ten dode opgeschreven.

    Tuurlijk willen shorters Musk eruit. Mensen die willen dat het bedrijf verder komt hebben (hopelijk) commentaar, maar ik zie ze nog niet met een betere oplossing (voor het bedrijf en aandeel) komen dan Musk eruit wippen.

    Snijd het dysfunctionele hart uit een patient, en hij sterft zonder uitzondering en zonder vertraging. Wie zou hem kunnen vervangen zonder dat het aandeel eerst $100 of $50 aantikt? Shorters' fantasy!
  4. fausto1 6 september 2018 11:23
    quote:

    Skater schreef op 6 september 2018 11:14:

    [...]
    Roepen de shorters, omdat het bedrijf erg leunt op zijn visie en de blinde adoratie van (relatief rijke) klanten en wannabe klanten. Veel aandelen zijn in handen van de eigenaren van die inmiddels ~400.000 auto's.
    Als Musk eruit gewerkt wordt, blijven ze dan permalong? De meeste kochten goedkoper. Ze zien een dalende trend en achten TSLA zonder Musk ten dode opgeschreven.

    Tuurlijk willen shorters Musk eruit. Mensen die willen dat het bedrijf verder komt hebben (hopelijk) commentaar, maar ik zie ze nog niet met een betere oplossing (voor het bedrijf en aandeel) komen dan Musk eruit wippen.

    Snijd het dysfunctionele hart uit een patient, en hij sterft zonder uitzondering en zonder vertraging. Wie zou hem kunnen vervangen zonder dat het aandeel eerst $100 of $50 aantikt? Shorters' fantasy!
    Ik ben short en vind het best dat Musk blijft. Hij heeft ervoor gezorgd dat het een rommel is. Ik zie hem niet met een oplossing komen, zo grote kans dat Tesla failliet gaat en goed voor de shorters. Voor een ander is het ook moeilijk om de puin op te ruimen. De situatie is zo ernstig dat dat niet zomaar lukt.
  5. forum rang 6 gbakl 6 september 2018 11:32
    Tesla Inc
    NASDAQ: TSLA
    280,74 USD -8,21 (2,84%)
    Gesloten: 6 sep. 05:24 GMT-4 · Disclaimer
    Voorbeurs 285,90 +5,16 (1,84%)

    leuk zo,n positieve voorbeurskoers, mocht je nog goedkoop wat'turbo's short willen inslaan.
    althans "goedkoop" dat weet je later pas :)

    ben wel vaker verrast door plotselinge aanvallen van positiviteit...
    en dat hoort bij het plaatje van volatiliteit en manipulatie
    dat altijd op de loer ligt.

    pre-market kun je enorm manipuleren door er wat bied/laat in te gooien
    (als je kapitaal hebt) en later terugtrekken maar de turbo koersen
    reageren er wel op evenals op de dollarkoers natuurlijk...

    dat is vragen om manipulatie.
  6. Dutcheon 6 september 2018 12:46
    quote:

    fausto1 schreef op 6 september 2018 09:21:

    [...]

    Interessante lijst. Elon is de enige gek die heeft gekocht. De anderen (ook zijn broertje) zijn een stuk wijzer en hebben verkocht!
    Doug en Kimbal hebben beide hele mooie speculaties gedaan, met opties waar ze heel gunstig op gekocht hebben ;)
  7. forum rang 10 voda 6 september 2018 15:59
    Tesla cobalt light batteries gives cost advantage - BNEF

    Bloomberg reported that Tesla’s lead in battery technology gives it a cost advantage that may last for several years and help the US electric-car maker face down an onslaught of new competition, according to new research from Bloomberg New Energy Finance. Batteries made by the US manufacturer and its Japanese partner, Panasonic Corp, require less cobalt, the metal whose price has shot up with demand for electric cars. Chief Executive Officer Elon Musk on June 5 said Tesla is targeting a cell-level price of $100 per kilowatt-hour in 2018 and battery-pack costs below that level within two years. BNEF doesn’t expect average pack prices to drop below USD 100 until 2025.

    BNEF said in the report that “If Tesla reaches its pack-price milestone, it will be several years ahead of our industry benchmark.” The researchers noted that others made batteries for as low as USD 120 per kilowatt hour in 2017, which suggests that Tesla is not alone in being ahead of the curve.

    Tesla hasn’t been able to extend its US dominance in electric cars to other regions, and is now under threat from new models coming from European brands like Volkswagen, Daimler, Volvo Cars and BMW. The competition will be toughest in the SUV and crossover segment, where the Model X goes up against new models from Jaguar Land Rover’s I-Pace, Audi’s coming E-Tron and the Hyundai Kona, due in 2019.

    With expanded consumer choice, competition will focus not just on the availability of electric cars, The report said that “but by more prosaic issues such as price, build quality, aftermarket services and user experience. If Tesla is to maintain its early leadership in the EV industry, it may have some ground to catch up in these areas against the established automakers.”

    Source : Bloomberg
  8. Mr sponge 6 september 2018 16:40
    quote:

    Dutcheon schreef op 5 september 2018 17:19:

    @Sponge, tja dit is geen Tesla analyse maar een onafhankelijke benadering van de Q3 cijfers, met alleen maar ramingen. Ik wilde hem zelf gaan maken maar dacht laat ik eens zoeken, en kwam deze al snel tegen.

    Natuurlijk is dit niks waard maar geeft een idee waar Tesla nu mee bezig is en wat Elon begin dit jaar al riep, "Q3 will be the first quarter in green".

    Dat je op 4250 gemiddeld per week uit komt is logisch, productielijn heeft ook 2 weken stilgelegen om aanpassingen te kunnen doen. Natuurlijk gaat je gemiddelde dan omlaag.
    Onzin om weer met het voorraad auto's manipulatie verhaal te komen, het gaat nu gewoon de goeie kant op en ze kunnen voorlopig gewoon de dure model3 verkopen waarop veel meer marge gemaakt kan worden. Aandeelhouders zouden daarom blij moeten zijn ;)

    Die ombouw actie was in Q2, voor zover ik weet, niet in Q3.
    En dan nog 55k/ 11weken = 5K per week.
    Volgens Musk zouden ze 2 maanden 5K/week doen en 1 maand 6K/week. Maar ja volgens Musk…..

    En voor wat betreft de duurdere Model 3 en blije aandeelhouder aandeelhouders. Voor de korte termijn wordt je daar blij van. Straks heb je aan de vraag naar dure Model 3 voldaan en blijft alleen de vraag naar het goedkope model 3 over (met 0% marge) wat dan? Bijkomend probleem is dat de klanten van de dure Model 3 geen Model S of X meer kopen.
    Kunnen ze alleen maar kiezen tussen de goedkope Model 3 en de Model X en S dan zal een groot deel voor de S of X gaan. Maar nu kiezen ze waarschijnlijk voor de tussenoplossing.

    Door het enorme rookgordijn dat Tesla steeds optrekt kan je alleen maar gissen. Ik ga voorlopig niet long of short Tesla. Maar vind het wel fascinerend hoe vaak Musk/Tesla verwachtingen en doelstellingen niet haalt, maar dat het toch feest is bij de aandeelhouders. Tesla heeft de komende jaren miljarden nodig om schulden af te lossen en om te investeren in nieuwe fabrieken. Ik moet nog zien wie daar in durft te investeren. (mag Tesla eigenlijk aandelen uitgeven als er een SEC onderzoek loopt?)
    En waarom zijn de Tesla Bonds zo goedkoop? Omdat men zo zeker is dat Tesla al haar verplichtingen kan nakomen?
  9. Mr sponge 6 september 2018 16:45
    quote:

    Skater schreef op 5 september 2018 18:17:

    [...]
    Vermenigvuldig de marginal profit per extra wagen met de groei in productie en tel dit resultaat op bij het vorige kwartaal. Oh, en de 10.000 units (~$600 miljoen) extra voor de in Q2 opzettelijk vertraagde leveringen. Oh, en 10.000 maal 3 maandsalarissen, witteboorden die ze ontsloegen.
    Er komen veel posten samen in Q3 terwijl de (hoewel teleurstellende) productie fors groeide. Simpelweg "niet geloven" dat er een zwart cijfer uit kan rollen is net zo goed evangelie als de permapositivo's aan de andere kant.

    Tesla zorgde voor die (geforceerde) 5.000 in die laatste week van Q2. Nu beloven ze winst, en kunnen ze er voor zorgen. Is het gedurfd of dom om 1 okt short te zitten, laat staan zodra er dollars of de resultaten worden gezet?

    En al vergt het misschien wat kunst en vliegwerk in Q3 om winst te maken, Q4 wordt het makkelijker. Tegen die tijd nog meer productie en nog steeds voornamelijk of alleen dure units.

    Model 3 werd begroot op $42K gemiddeld. Maar zelfs als ze nu een jaar langs alleen de bare bone zwarte versie verkopen, wordt dat gemiddelde niet gehaald.
    Productie kost meer door tegenvallende automatisering, OK. Maar de feitelijke bereidheid van de klant om opties aan te klikken compenseert dat mooi.

    Vergeet ook niet, die half miljoen mensen die een jaar of langer wachtten op Model 3, hebben al die tijd gespaard. Reken maar dat er meer kiezen voor upgrades om de wagen eerder te hebben ipv opties laten schieten omdat de wagen in de basis al zo goed is.
    Ik heb er zo mijn bedenkingen bij.
    Dat ze 10K auto’s uit Q2 gaan verkopen/ proberen te verkopen lijkt mij duidelijk. Maar je doet net of die ~$600 miljoen winst is. Maar dat is slechts omzet. Het zal afhangen van de marge wat dit doet met de kwartaalcijfers. Zoals je aangeeft zijn er “witte boorden” ontslagen, maar er is ook veel personeel bijgekomen in de productie en voor het uitleveren van de wagens. De cijfers zullen zeker beter zijn dan Q2 maar ik moet het nog maar zien hoeveel beter…
    En mochten ze die voorraad van 10K model 3 kunnen verkopen in Q3 dan is die buffer weer weg. Dan blijft in Q4 alleen de werkelijke productie over voor de verkoop.

    Er zijn twee punten waar alles van afhangt.
    1) Hoeveel klanten er echt zijn. Want als er 500.000 mensen in de wacht staan kan het niet zo zijn dat je nu een model 3 kan bestellen en dat deze binnen 2 tot 3 maanden geleverd kan worden. Waar is die wachtrij dan?

    2) De werkelijke marge die ze pakken op een Model 3. Tesla kan wel zeggen dat ze 15% of 25% mare behalen op een Model 3. Maar als je verschillende kosten, zoals de garantie kosten, niet meeneemt in de berekening (wat alle andere fabrikanten wel doen) dan ziet het er veel rooskleuriger uit dan het is.

    Hoe zouden die half miljoen mensen zich nu voelen? $1.000 betalen voor een reservering voor een Model 3 van $35K en twee jaar later kan iedereen (dus ook zonder reservering) de duurdere versie kopen. En jij die betaald hebt om voor in de wachtrij te staan, wordt gewoon aan de kant geschoven omdat je geen $10K extra wil betalen dan was toegezegd… Ja je kan je geld terug krijgen (zonder rente).
7.726 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links