Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,300 24 apr 2024 14:50
  • +0,020 (+0,09%) Dagrange 23,200 - 23,560
  • 66.259 Gem. (3M) 242,8K

September 2018: Verwacht minstens één sterke PB van AMG.

1.650 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 83 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Umi1 4 september 2018 22:25
    quote:

    the Fonz schreef op 4 september 2018 21:11:

    Gewoon 4,97. Je moet even op alle posities klikken rechtboven op de site. shortsell.nl/short/AMG/all/archived
    Die posities zijn helemaal geen zekerheden, vermits een shorter zich pas kenbaar moet maken boven de 0,5% drempel. (>0,2% aan AFM, maar 'geheimhouding' tot 0,5%)
    Ze gaan er gewoon nog van uit dat de shorters dezelfde stukken bezitten als toen men afbouwde. Dat is niet realistisch...
  2. forum rang 4 holenbeer 5 september 2018 00:58
    Vandaag een verhaal gehoord van een prof van de TUE. Batterijen ontwikkelen zich volgens hem zo snel dat waterstof straks voor auto’s geen optie is. Met waterstof zet je 2 keer energie om, van elektra naar H2 en daarna weer naar elektra. Twee keer met 30-40 % verlies.
    Hij verwacht dat elektrische auto’s net zo snel gaan als zOnnepanelen over een aantal jaar. Batterijen worden lichter en beter, en je bespaart veel gewicht en kosten aan benzinemotor, versnellingen enz. Total cost of ownership, ook voor vrachtwagens, is snel goedkoper dan fossiel.
  3. mjmj 5 september 2018 08:59
    quote:

    holenbeer schreef op 5 september 2018 00:58:

    Vandaag een verhaal gehoord van een prof van de TUE. Batterijen ontwikkelen zich volgens hem zo snel dat waterstof straks voor auto’s geen optie is. Met waterstof zet je 2 keer energie om, van elektra naar H2 en daarna weer naar elektra. Twee keer met 30-40 % verlies.
    Hij verwacht dat elektrische auto’s net zo snel gaan als zOnnepanelen over een aantal jaar. Batterijen worden lichter en beter, en je bespaart veel gewicht en kosten aan benzinemotor, versnellingen enz. Total cost of ownership, ook voor vrachtwagens, is snel goedkoper dan fossiel.
    Elektriciteit moet ook opgewekt worden. Dat kan met zonnepanelen maar nu gebeurt dat hoofdzakelijk met fossiele brandstoffen (nucleaire energie even niet meegerekend). Dat proces heeft ook maar een rendement van iets van 60 of 70% (vergeef me als ik fout zit). Daarna moet de electra getransporteerd worden, ook weer een verlies. De batterijen verouderen na een x aantal ladingen. Ook daar zit verlies. Ik wil niet zeggen dat het verhaal van deze professor niet waar is maar in ieder geval erg incompleet.
1.650 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 83 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links