Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 162,130 24 apr 2024 22:00
  • +17,450 (+12,06%) Dagrange 157,510 - 167,970
  • 181.178.020 Gem. (3M) 101,6M

Tesla blow-off

7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RaWi 31 augustus 2018 22:36
    De Tesla S is wel een prima auto, maar heeft wat beginnersklachten gehad. In ieder geval bovengemiddeld bij de garage. Wel goede service van Tesla. Alleen hebben ze in de usa de financiën totaal niet op orde. Dat hebben ze zelf eindelijk ook door, er moet sneller en meer (3) geproduceerd worden wat leidt tot echt teveel productieproblemen. Ik vrees het ergste voor het bedrijf, wellicht klapt de boel. Toch blijft Tesla wel bestaan, zij het bij een andere eigenaar verwacht ik.
    seekingalpha.com/amp/article/4203477-...
  2. forum rang 4 roloff 31 augustus 2018 23:21
    quote:

    RaWi schreef op 31 augustus 2018 22:36:

    De Tesla S is wel een prima auto, maar heeft wat beginnersklachten gehad. In ieder geval bovengemiddeld bij de garage. Wel goede service van Tesla. Alleen hebben ze in de usa de financiën totaal niet op orde. Dat hebben ze zelf eindelijk ook door, er moet sneller en meer (3) geproduceerd worden wat leidt tot echt teveel productieproblemen. Ik vrees het ergste voor het bedrijf, wellicht klapt de boel. Toch blijft Tesla wel bestaan, zij het bij een andere eigenaar verwacht ik.
    seekingalpha.com/amp/article/4203477-...
    @RaWi, inderdaad, Tesla S is een prima auto www.autozine.nl/tesla/model-s/100d/au...

    Als de boel klapt - wat jij en ik niet voor onmogelijk houden - lijkt het me ook dat de boedel wordt opgekocht.

    Maybe Volkswagen AG will be the buyer when Tesla stock is collapsing.

    Wait (for the Endgame) and see ...
  3. [verwijderd] 1 september 2018 00:53
    Tesla is een beetje als Apple. Als die in vergelijkbaar stadium was geklapt, zou dan niet iemand het merk op willen pikken? Zelfs Opels worden nog gemaakt. Zeg nou zelf, wil je een €40K Opel of Tesla? En al je vrienden?

    2 maanden into Q3, volgens Bloomberg (die iets achter loopt) zo'n 40.000 Model 3 bijgebouwd. Beginstand was 41.000 (Tesla cijfers), dus in 2 maanden werd de vloot verdubbeld.
    Met enige vorm van groei door September komen ze dan toch nog op 60.000 voor een kwartaal. Bovenop 23-27.000 Model S+X. 85.000 gemaakt versus 53.000 verkocht (iets van 60.000 gemaakt) in Q2.

    Wie wil er 1 oktober short zitten als Tesla de aantallen bekend maakt? Of erna, als de financials uitgelegd worden en verdere achtergrond geboden voor het beursgenoteerd blijven?

    Het is allemaal diep teleurstellend natuurlijk. Maar wie kent er een autofabrikant (ooit) die zo de yardstick van de markt was, en zó snel wist te groeien, met zó'n vol orderboek? Tesla's groeipijntjes zijn problemen die andere merken graag zouden hebben.

  4. RaWi 1 september 2018 14:29
    Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
    Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)
  5. [verwijderd] 1 september 2018 18:52
    Vrijdag ingestapt voor weer een ritje richting minimaal $350.
    Je kan er dit jaar bijna de klok op gelijk zetten, sub 300=long en rond de 350 weer short.
    Short gaan lijkt me vanaf nu (komen goeie cijfers aan) wat riskanter, laat ik graag over aan de faillissement profeten hier op dit draadje : )

  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 september 2018 19:25
    quote:

    Wired schreef op 1 september 2018 18:52:

    Vrijdag ingestapt voor weer een ritje richting minimaal $350.
    Je kan er dit jaar bijna de klok op gelijk zetten, sub 300=long en rond de 350 weer short.
    Short gaan lijkt me vanaf nu (komen goeie cijfers aan) wat riskanter, laat ik graag over aan de faillissement profeten hier op dit draadje : )
    Hou er wel rekening mee dat zowel de koers als het bedrijf van de ene op de andere dag in elkaar kunnen storten.
  7. [verwijderd] 3 september 2018 17:34
    quote:

    RaWi schreef op 1 september 2018 14:29:

    Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
    Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)
    Als er verlies is en je kijkt alleen naar auto's, maken ze verlies op auto's.
    Maar wat nu als de vaste kosten vrij stabiel zijn (R&D, service centers, super chargers, fabrieken), en de output (in auto's) in 1 kwartaal zo'm 70% stijgt? Daar hebben we het hier over. In Q2 werden 53.000 auto's verkocht en iets van 10.000 achter gehouden om wat rijke Yanks te matsen met 3 maanden langer subsidie op hun nieuwe luxewagen. Q3 loopt de productie beter en zijn er heel wat mensen die niet nodig waren (vooral non-productie) de laan uitgestuurd.
    Het kan niet lang duren voor er winst "per auto" geboekt wordt. De marginale kosten per auto zijn al lager dan de opbrengst. Nu nog genoeg maken om de overhead te overstijgen.
  8. Dutcheon 4 september 2018 09:19
    quote:

    RaWi schreef op 1 september 2018 14:29:

    Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
    Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)
    Succes met je short, als het een beetje meezit pak ik op 280-290 weer een long, en doe ritje 4 mee omhoog tot 350. Ik vind het prachtig.
    Iedereen die de Model3 besteld heeft wist waar die aan begon, zo niet heb je zitten slapen!
    Verder heeft Tesla prima service en kom je heus niet zomaar te staan.
    Jij short in je Accord, ik Long in mijn Landrover RR. Hij is dan bijna 15 jaar oud, doet het prima en laat me nooit in de steek.
    Wacht maar weer op de cijfers van Q3, Tesla is de enige speler die op deze schaal electrische auto's bouwt!
  9. fausto1 4 september 2018 11:17
    quote:

    Dutcheon schreef op 4 september 2018 09:19:

    [...]

    Iedereen die de Model3 besteld heeft wist waar die aan begon, zo niet heb je zitten slapen!

    [/quote]

    Onzin, Musk beloofde de auto's snel te leveren (100000 a 200000 in 2017) en een prijs van 35000 dollar. Hier is niets van terecht gekomen.

    [/quote]
    Wacht maar weer op de cijfers van Q3, Tesla is de enige speler die op deze schaal electrische auto's bouwt!
    En de enige die op deze schaal verliezen maakt.
  10. [verwijderd] 4 september 2018 11:23
    Dat is het frappante inderdaad. Zonder de kracht van een legacy car maker. Ondanks de hysterische climate change retoriek over heel de wereld en ermee gepaard gaande regelgeving. Nog steeds de marktleider. En dat met een premium product. Niet bepaald de equivalent van de VW Kever of Citroën 2CV. Tesla is een alternatief voor misschien de meest competitieve auto's op aarde, de BMW's en Audi's van deze wereld. En ze zijn niet snel genoeg te maken nog steeds.
    De fail van de legacy brands is de win voor Tesla.

    Zo veel vertragingen, en toch nog niet ingehaald. Wil je daar tegen gokken? Je kunt het aandeel inflated noemen, maar kijk waar ze als bedrijf waren toen de koers bijvoorbeeld $30 ipv $300 was. Is het niet in fundamentals netjes meegegroeid?
    Ik roep die 1/10 koers maar random. Toch, zie eens. Dat is net rond de eerste Model S die met heel veel handwerk van de band moest gaan komen. Ze maakten op dat moment NUL auto's, hadden alleen in 4 jaar tijd 2.450 Roadsters afgeleverd en al uitgefaseerd.
    Deze Q3 maken ze zeker 80.000 auto's, zeg 250.000 op jaarbasis. En 500.000 auto's per jaar is niet echt ver weg meer. Onontkoombaar zelfs. Enige was zeker is, is dat ze er later zullen zijn dan verwacht en de rest er alsnog achteraan zal hobbelen, technisch en kwantitatief.
  11. [verwijderd] 4 september 2018 13:36
    Die mythische $35K wagen is nooit voor 2017 beloofd volgens mij. En wat boeit dat investeerders nu, ze gaan heel 2018 nog alleen de $49K+ versies maken. Nu al bijna 100.000 van gedaan en nog geen teken dat ze over moeten op het instapmodel om de productie op de vraag te laten aansluiten.
    De eerste 19 ofzo waarschijnlijk EU auto's staan nu gepland voor productie. Het duurt waarschijnlijk nog wel even voor de eerste 1.000 op een boot naar Europa staan. En daar gaan ze er wellicht ook eerste véél met grote accu leveren. Tegelijk mondjesmaat de iets goedkopere in de VS? Heel gezonde bizz. Zoveel vraag, en met alle toeters en bellen blijft er maar meer vraag dan productie.
  12. forum rang 6 gbakl 4 september 2018 15:25
    quote:

    Dutcheon schreef op 4 september 2018 13:02:

    Ik ben heel blij me zoveel negativisme, alleen door die tweedeling kan ik elke keer opnieuw het ritje naar boven maken ;)
    idem, maar dan short en allebei happy :)

    wordt weer volatiel dagje na een lang weekend...

    Tesla Inc
    NASDAQ: TSLA
    301,66 USD 0,00 (0,00%)
    Gesloten: 4 sep. 09:20 GMT-4 · Disclaimer
    Voorbeurs 295,32 -6,34 (2,10%)

7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links