Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Tesla blijft een beursgenoteerd bedrijf

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

31 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Marco1337 26 augustus 2018 00:46
    quote:

    MoneyatWork schreef op 25 augustus 2018 17:48:

    Ik zou Tesla niet zo snel afschrijven. Hoewel de concurrentie aan het toenemen is, blijft tesla's techniek van zeer hoogstaand niveau. Grote kans dat ze de komende 5 tot 10 jaar tot de winnaars behoren in een industrie die volledig aan het veranderen is en vooralsnog aan het prille begin staat van die verandering. Wie koopt er in de toekomst nog een nieuw vervoermiddel dat op fossiele brandstof loopt? Zonnepanelen, energieopslag, elektrisch vervoer.
    Tesla kan best een tijd onder druk staan maar gaat niet zomaar ten onder. De onderliggende lange termijn trends zijn zeer sterk.


    Ik deel de visie wat betreft nieuwe vervoersmiddelen, zonnepanelen en energieopslag. Ik zou daar zelfs nog wel een schepje bovenop willen doen waarbij ik denk dat de Autopilot van Tesla (met inmiddels 10 miljard km aan data) een hele goede basis is voor autonoom rijden (een niet te waarderen maar zeker een markt voor honderden miljarden).

    Het probleem is echter dat Tesla nog slechts 1,6 miljard cash heeft(laatste melding van de WSJ), een negatieve kasstroom heeft en een schuldenberg van 10 miljard. Waarvan er circa 3,5 miljard aan korte termijnschulden aan o.a. leveranciers.

    Als er in de komende weken ook maar 1 grote leverancier zijn geld opeist dan is het klaar met Tesla en kunnen aandeelhouders en obligatiehouders fluiten naar hun geld. Het aandeel is dan 0 dollar waard.

  2. [verwijderd] 26 augustus 2018 08:36
    ben benieuwd naar vervolg met de lawsuits nav de "go private" tweet. Er zijn heel wat shorts afgeknepen/uitgewrongen. En nu ook longs die instapten op de $420 verwachting.
    eerstkomende probleem; aflossing in maart van 920miljoen converteerbare obligatie met conversieprijs van $359. Als de koers ruim daarboven ligt hoeft EM geen cash op te hoesten wat er gewoonweg ook niet is. Dat gaat nu lekker knellen. Hij heeft iedere $$ nodig voor werkkapitaal. Model-3 basismodel moet de cash-cow gaan worden. Nou ja, maar voorlopig niet het basismodel, daarop wordt verlies geleden. Alleen de duurdere versies leveren marge op. En de Model-3 kannibaliseert de verkoop van de topmodellen, die wel een ruime marge geven. Hoe gaat EM ooit zijn schulden afbetalen met alleen verkoop van auto's. En gaan we nu al de hoofdprijs betalen voor wat de company ooit zou kunnen worden buiten een simpele automaker. Die toekomstpotentie en verwachting koop ik liever op prijzen met 1 of hooguit laag in de 2 decimalen. Toen Apple nog alleen computers maakte stond het ook ooit op $2-3. Mijn turbo 383 werd helaas weggetikt, maar ik blijf lekker short met mijn nieuwe positie.


    volgens mij gaan saoudi's of anderen er straks voor een prik met TSLA vandoor na een doorstart van een failliete tent.


31 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links