Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,160 17 apr 2024 17:35
  • +0,020 (+0,08%) Dagrange 23,800 - 24,600
  • 140.716 Gem. (3M) 244,6K

Augustus 2018: Cijfer mee met AMG

1.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 61 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 augustus 2018 10:20
    Lage gebruikskosten maken elektrische occasion steeds interessanter
    BNR webredactie
    Vandaag, 09:43/

    De verkoop van volledig elektrische tweedehands auto's gaat hard. Gemiddeld staat een elektrische auto 42 dagen te koop, 28 dagen minder dan benzine- en dieselauto's. Volgens Maarten van Biezen van de Vereniging Elektrische Rijders is de groei in populariteit niet zo vreemd. 'Kennelijk vindt de particulier het interessant om een tweedehands elektrische auto te kopen en dat is goed nieuws.' Vooral het gebruik is relatief goedkoop, zegt Maarten Steinbuch, hoogleraar Automotive en Robotica aan de TU Eindhoven. 'Elektrische energie zet je efficiënter om in rij-energie, bij benzine en diesel gooi je toch een hoop warmte weg via je verbrandingsmotor.'

    ?'Er komen uit de lease voor het eerst een beetje elektrische auto's beschikbaar.'
    Van Biezen beseft dat de lage kosten van elektrisch rijden en de daling in de prijs van de auto's ook bijdragen aan de populariteit. Vooral de gebruikskosten van een elektrische auto liggen aanzienlijk lager dan bij een benzine- of dieselauto en ook motorrijtuigenbelasting is er niet op van toepassing. 'Ik heb net even gekeken: bij autotrader.nl staan op dit moment 1.100 elektrische auto's te koop, waarvan zo'n 120 onder de 15.000 euro. Dus ook wat prijsniveau betreft komt het nu richting een bedrag dat ook particulieren kunnen betalen. Per 100 kilometer betaal je ongeveer 4 euro aan elektriciteitskosten, met een benzineauto is dat al gauw het dubbele.'

    www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/103512...
  2. rendement_zoeker 16 augustus 2018 10:47
    quote:

    Umi1 schreef op 15 augustus 2018 16:19:

    [...]

    Hangt er vanaf hoe laag de koers komt :)

    Financieringsniveau van +-25.
    Das al een hefboom van +- 2,4 aan huidige koers.
    Ik handel niet veel in turbo's. Simpelweg omdat ik er niet veel ervaring mee heb. Maar inmiddels ook aan het experimenteren met deze producten. Ik heb een kleine verzameling van turbo's met een FN van 17.10, 20.02, 23.27 en 27,64. Ik had vanochtend ook nog wat 34.60, maar die heb ik na een kleine opleving van zojuist verkocht. Geeft me geen goed gevoel een SL die zo dicht bij de huidige koers staat.

    Denk er ook over na om de FN 17.10 om te zetten naar 23.27. Maar grotendeel zit bij mij gewoon in echte aandelen.
  3. forum rang 5 Blanco rolling 16 augustus 2018 11:05
    quote:

    Topperke schreef op 16 augustus 2018 10:00:

    [...]
    Op korte termijn zie ik niet bepaald risico's.
    Op lange termijn zie ik 3 grote risico's:
    1. Recessie, waarbij de grondstofmarkt altijd dat ietsje meer in elkaar stuikt.
    2. De markt van elektrische auto's valt tegen en dit blijkt dan toch niet de toekomst te worden. Lithiumprijzen kelderen en AMG zijn investeringen blijken niets waard te zijn. Gebaseerd op de ontwikkelingen zie ik dit echter niet gebeuren. Nadat de dieselwagens helemaal passé zijn (door hoge taksen), zie ik dit binnen enkele jaren ook gebeuren met de benzine's. Zowel overheden als autobedrijven doen een serieuze effort om elektrisch rijden te doen doorbreken.
    3. De zeer instabiele Chinese markt kan roet in het eten gooien. Dit is de belangrijkste markt zowel voor lithium als vanadium. Andere regelgeving kan veel (en snel) impact hebben op de winsten. Zie maar naar het Chinese Tencent dat zojuist voor het eerst een winstdaling opschreef door Chinese interventie in de regelgeving omtrent games. Dit kan ook plots gebeuren ivm taksen voor elektrische wagens of regelgeving ivm vanadium in staal.

    Vanadium
    Vermoedelijk gaat de vraag sterk stijgen omdat dit metaal gebruikt wordt in de relex flow battery. De energiebedrijven hebben die systemen nodig om de spanningsverschillen op te kunnen vangen. In China is al een heel groot systeem gebouwd.
    Maar ook voor huishoudens komen kleine systemen beschikbaar. Nu (nog) duurder dan zo'n Tesla Lithium ding en een kleinere capaciteit. Maar wel met een veel langere levensduur, zonder dat de opslagcapaciteit achteruitgaat.
    De vanadium sytemen schijnen ook veiliger te zijn tov lithium (brandgevaar)
  4. Umi1 16 augustus 2018 12:51
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 16 augustus 2018 10:47:

    [...]

    Ik handel niet veel in turbo's. Simpelweg omdat ik er niet veel ervaring mee heb. Maar inmiddels ook aan het experimenteren met deze producten. Ik heb een kleine verzameling van turbo's met een FN van 17.10, 20.02, 23.27 en 27,64. Ik had vanochtend ook nog wat 34.60, maar die heb ik na een kleine opleving van zojuist verkocht. Geeft me geen goed gevoel een SL die zo dicht bij de huidige koers staat.

    Denk er ook over na om de FN 17.10 om te zetten naar 23.27. Maar grotendeel zit bij mij gewoon in echte aandelen.
    ja, het grooste risico is als er een economische crisis a la 2008 komt, dan ben je mogelijks gezien met een deel van die hoogste turbo's.
    Maar voorts lijken die FN nog op een mooi (niet te gek) niveau! Spreiden is ook altijd een goed idee. 1 stoploss die afgaat is erg, maar nog geen drama...
    Als je alles bvb. in die 35 steekt & die loopt waardeloos af. Dat is echt om te janken!
    Ik heb er met FN van 10,19,25 & 30. Het grootste deel zit in de 10 & vooral de 19, gewone aandelen heb ik niet meer... Ik wil een groot deel vd 10 omruilen naar de 25. Een klein deel van die 10 laat ik gewoon staan als 'nostalgie', ze staan aan +550% op de moment, rond de € 60 komen die op 1000% :)

    & idd, zo'n SL dicht bij de koers is niet goed voor de gemoedsrust. Er zijn er velen die dat 'niet aankunnen' & dan paniekerig gaan handelen, s'nachts niet meer slapen...
  5. aandeeltje! 16 augustus 2018 19:43
    quote:

    hosternokke schreef op 16 augustus 2018 10:20:

    Lage gebruikskosten maken elektrische occasion steeds interessanter
    BNR webredactie
    Vandaag, 09:43/

    De verkoop van volledig elektrische tweedehands auto's gaat hard. Gemiddeld staat een elektrische auto 42 dagen te koop, 28 dagen minder dan benzine- en dieselauto's. Volgens Maarten van Biezen van de Vereniging Elektrische Rijders is de groei in populariteit niet zo vreemd. 'Kennelijk vindt de particulier het interessant om een tweedehands elektrische auto te kopen en dat is goed nieuws.' Vooral het gebruik is relatief goedkoop, zegt Maarten Steinbuch, hoogleraar Automotive en Robotica aan de TU Eindhoven. 'Elektrische energie zet je efficiënter om in rij-energie, bij benzine en diesel gooi je toch een hoop warmte weg via je verbrandingsmotor.'

    ?'Er komen uit de lease voor het eerst een beetje elektrische auto's beschikbaar.'
    Van Biezen beseft dat de lage kosten van elektrisch rijden en de daling in de prijs van de auto's ook bijdragen aan de populariteit. Vooral de gebruikskosten van een elektrische auto liggen aanzienlijk lager dan bij een benzine- of dieselauto en ook motorrijtuigenbelasting is er niet op van toepassing. 'Ik heb net even gekeken: bij autotrader.nl staan op dit moment 1.100 elektrische auto's te koop, waarvan zo'n 120 onder de 15.000 euro. Dus ook wat prijsniveau betreft komt het nu richting een bedrag dat ook particulieren kunnen betalen. Per 100 kilometer betaal je ongeveer 4 euro aan elektriciteitskosten, met een benzineauto is dat al gauw het dubbele.'

    www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/103512...

    Uiteraard is dig allemaal tijdelijk dat voordeel. Over de nodige jaren als de massa over is op electrisch rijden schiet de belasing op kw electra omhoog, en wordt de motorrijbelasting gewoon weer in ere hersteld al of niet in combinatie met een km heffimg. Km heffing is natuurlijk vrij onzinnib als je ook een fikse belsting gaat heffen op kw. Uiteindelijk dieng de overheidspot gevuld te worden.....en ja electrische autos zij zwaarder en brengen dus ook veel meer schade aan wegen toe etc etc.
    Er gaan ook veel laadpalen komen dus een laadpaaltax is ook een mooie wegens wegens gezichtsvelrvuiling.
    Subsidies en voordeeltjes en lagere kosten zijn slechts tijdelijk. Wat je nu minder betaald kun je maar betrer iopzij zetten,, dag heb je later hard nodig en zal wederom te weinig blijkennte zijn.
    Voor de rest is het natuurlijkmgoed dat de vieze uitlaatgassen voorla uit de drukke centra verdwijnen en meer centraal afgevangen worden en nieg in onze lichamen terecht komen. Dat is me best wat waard.
  6. rendement_zoeker 16 augustus 2018 21:26
    quote:

    aandeeltje! schreef op 16 augustus 2018 19:43:

    [...]

    Uiteraard is dig allemaal tijdelijk dat voordeel. Over de nodige jaren als de massa over is op electrisch rijden schiet de belasing op kw electra omhoog, en wordt de motorrijbelasting gewoon weer in ere hersteld al of niet in combinatie met een km heffimg. Km heffing is natuurlijk vrij onzinnib als je ook een fikse belsting gaat heffen op kw. Uiteindelijk dieng de overheidspot gevuld te worden.....en ja electrische autos zij zwaarder en brengen dus ook veel meer schade aan wegen toe etc etc.
    Er gaan ook veel laadpalen komen dus een laadpaaltax is ook een mooie wegens wegens gezichtsvelrvuiling.
    Subsidies en voordeeltjes en lagere kosten zijn slechts tijdelijk. Wat je nu minder betaald kun je maar betrer iopzij zetten,, dag heb je later hard nodig en zal wederom te weinig blijkennte zijn.
    Voor de rest is het natuurlijkmgoed dat de vieze uitlaatgassen voorla uit de drukke centra verdwijnen en meer centraal afgevangen worden en nieg in onze lichamen terecht komen. Dat is me best wat waard.

    Gelukkig kun je zelf KW's opwekken! Is met benzine een stuk lastiger! En ja, de staat zal altijd een manier vinden om belasting te heffen.
  7. kiekes 16 augustus 2018 21:27
    rbraak blijft uit
    'Binnen 5 jaar geen nieuwe batterij op de markt'
    14 augustus 2018 • 18:25
    Regelmatig kondigen wetenschappers een innovatieve nieuwe batterij aan. Maar volgens een deskundige moet je die verhalen met een flinke korrel zout nemen. Het gaat nog wel even duren voordat er een nieuw type batterij op de markt komt die we echt kunnen gebruiken.

    Je kunt er de klok op gelijk zetten. Eens in de zoveel tijd is er een onderzoeker die denkt een doorbraak te hebben bereikt bij de ontwikkeling van een nieuw type batterij. Zo dook vorig jaar het bericht op dat John Goodenough, de hoogbejaarde uitvinder van de de lithium-ion-accu, was betrokken bij een doorbraak voor zogeheten solid-state-batterijen.

    De energiedichtheid van dergelijke batterijen is veel hoger dan van lithium-ion-batterijen, en daarmee ideaal voor bijvoorbeeld gebruik in smartphones of elektrische auto's. Vooralsnog hoeven we er echter niet op te rekenen dat solid-state-batterijen, waarbij de verbinding tussen de twee polen niet vloeibaar is, daadwerkelijk breed kunnen worden toegepast, zegt journalist Steve LeVine in een interview met The Verge.

    Gaat nog jaren duren
    Alle berichten over batterij-innovaties ten spijt is er volgens LeVine, die drie jaar geleden een boek schreef over de zoektocht naar een opvolger van de bekende lithium-ion-batterij, nog geen sprake van een echte doorbraak. En zelfs als er vandaag een doorbraak plaatsvindt, gaat het nog jaren duren voordat een nieuw type batterij grootschalig kan worden geproduceerd.

    Volgens de deskundige is er dan ook 'nul kans' dat er binnen vijf jaar een nieuwe superbatterij op de markt komt. Dat betekent dat we voorlopig nog even vastzitten aan de lithium-ion-batterijen, die zijn gebaseerd op een technologie van bijna 40 jaar geleden.

    Grote veranderingen
    LeVine is er desondanks van overtuigd dat er ergens in de komende tien jaar alsnog een doorbraak zal plaatsvinden. De gevolgen van zo'n nieuwe batterij zullen volgens LeVine groot zijn. "Als dat gebeurt, zal dat voor grote veranderingen zorgen in de levens van iedereen."

    Denk maar aan smartphones die je veel minder vaak hoeft op te laden. Of aan elektrische auto's die zonder op te laden veel verder kunnen rijden dan benzine-auto's. Of aan de nieuwe mogelijkheden om duurzaam opgewekte energie veel goedkoper op te slaan.
  8. rendement_zoeker 16 augustus 2018 21:31
    quote:

    Terex7 schreef op 15 augustus 2018 16:30:

    [...]

    Het verhaal gaat hier rond dat de CEO een formullid tipte om de aandelen stevig vast te houden. Waarom hou je je daar niet aan?
    Waar gaat dit verhaal dan de ronde? Ik ben vaak op dit forum, maar ik heb het nog niet eerder gelezen? Lijkt me ook niet dat een CEO dit doet, potentieel de bak indraaien voor een paar lieve forumleden?

    Maar mis ik iets?
  9. forum rang 5 Blanco rolling 16 augustus 2018 22:27
    quote:

    kiekes schreef op 16 augustus 2018 21:27:

    rbraak blijft uit
    'Binnen 5 jaar geen nieuwe batterij op de markt'
    14 augustus 2018 • 18:25
    Regelmatig kondigen wetenschappers een innovatieve nieuwe batterij aan. Maar volgens een deskundige moet je die verhalen met een flinke korrel zout nemen. Het gaat nog wel even duren voordat er een nieuw type batterij op de markt komt die we echt kunnen gebruiken.

    Je kunt er de klok op gelijk zetten. Eens in de zoveel tijd is er een onderzoeker die denkt een doorbraak te hebben bereikt bij de ontwikkeling van een nieuw type batterij. Zo dook vorig jaar het bericht op dat John Goodenough, de hoogbejaarde uitvinder van de de lithium-ion-accu, was betrokken bij een doorbraak voor zogeheten solid-state-batterijen.

    De energiedichtheid van dergelijke batterijen is veel hoger dan van lithium-ion-batterijen, en daarmee ideaal voor bijvoorbeeld gebruik in smartphones of elektrische auto's. Vooralsnog hoeven we er echter niet op te rekenen dat solid-state-batterijen, waarbij de verbinding tussen de twee polen niet vloeibaar is, daadwerkelijk breed kunnen worden toegepast, zegt journalist Steve LeVine in een interview met The Verge.

    Gaat nog jaren duren
    Alle berichten over batterij-innovaties ten spijt is er volgens LeVine, die drie jaar geleden een boek schreef over de zoektocht naar een opvolger van de bekende lithium-ion-batterij, nog geen sprake van een echte doorbraak. En zelfs als er vandaag een doorbraak plaatsvindt, gaat het nog jaren duren voordat een nieuw type batterij grootschalig kan worden geproduceerd.

    Volgens de deskundige is er dan ook 'nul kans' dat er binnen vijf jaar een nieuwe superbatterij op de markt komt. Dat betekent dat we voorlopig nog even vastzitten aan de lithium-ion-batterijen, die zijn gebaseerd op een technologie van bijna 40 jaar geleden.

    Grote veranderingen
    LeVine is er desondanks van overtuigd dat er ergens in de komende tien jaar alsnog een doorbraak zal plaatsvinden. De gevolgen van zo'n nieuwe batterij zullen volgens LeVine groot zijn. "Als dat gebeurt, zal dat voor grote veranderingen zorgen in de levens van iedereen."

    Denk maar aan smartphones die je veel minder vaak hoeft op te laden. Of aan elektrische auto's die zonder op te laden veel verder kunnen rijden dan benzine-auto's. Of aan de nieuwe mogelijkheden om duurzaam opgewekte energie veel goedkoper op te slaan.
    Google maar eens op Redox Flow Battery. Er is bijv een Duitse startup die die maar iets duurder in de markt zet als de Tesla Litium opslagsystemen voor thuisgebruik
    Duurder, maar de levensduur is ook veel langer. Dit systeem voor thuisgebruik is niet groter dan een kleine koelkast.
    Dan gaat Toyota vol in op waterstof in de US.
    Veel minder lithium nodig omdat het batterijpakketten niet zo groot hoeven te zijn als nu in volledig EV.
    Ergo dat artikel is dus achterhaald of de schrijver dus niet op de hoogte van de ontwikkelingen.
  10. Joop213 16 augustus 2018 23:32
    quote:

    Blanco rolling schreef op 16 augustus 2018 22:27:

    [...]
    Google maar eens op Redox Flow Battery. Er is bijv een Duitse startup die die maar iets duurder in de markt zet als de Tesla Litium opslagsystemen voor thuisgebruik
    Duurder, maar de levensduur is ook veel langer. Dit systeem voor thuisgebruik is niet groter dan een kleine koelkast.
    Dan gaat Toyota vol in op waterstof in de US.
    Veel minder lithium nodig omdat het batterijpakketten niet zo groot hoeven te zijn als nu in volledig EV.
    Ergo dat artikel is dus achterhaald of de schrijver dus niet op de hoogte van de ontwikkelingen.
    Ja gaaf. Je telefoon zo groot als een baksteen vanwege de batterij. En de tesla krijgt zeker een aanhanger? De redox- technologie bestaat al lang en is niet voor niets gepasseerd als oplossing.
  11. forum rang 5 Blanco rolling 17 augustus 2018 00:23
    quote:

    Joop213 schreef op 16 augustus 2018 23:32:

    [...]

    Ja gaaf. Je telefoon zo groot als een baksteen vanwege de batterij. En de tesla krijgt zeker een aanhanger? De redox- technologie bestaat al lang en is niet voor niets gepasseerd als oplossing.
    Wel Ik zal mijn zeer rijke vrienden eens porren om een NL startup met dit Redox systeem te financieren.
1.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 61 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links