Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM Augustus 2018 - Nieuwe topman/vrouw deze maand?

147 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 augustus 2018 08:00
    Air France-KLM vervoert meer passagiers
    woensdag 8 augustus 2018 07:49

    AMSTELVEEN (AFN) - Luchtvaartconcern Air France-KLM heeft in juli meer passagiers vervoerd dan een jaar eerder. In de drukke julimaand vlogen 9,8 miljoen mensen met de vliegtuigen van het Frans-Nederlandse combinatie. Dat zijn er 1,7 procent meer dan een jaar eerder.

    KLM vervoerde afgelopen maand 3,1 miljoen reizigers, een stijging van 0,7 procent. De totale omzet per gevlogen kilometer steeg 1,2 procent. De capaciteit nam met 1,6 procent toe waardoor de bezettingsgraad met 0,3 procentpunt daalde naar 91,3 procent. Bij prijsvechter Transavia waren er 1,7 miljoen passagiers, een stijging van 2,7 procent.

    KLM's zustermaatschappij Air France bracht samen met dochter Hop! 5 miljoen mensen naar hun bestemming, een plus van 2 procent.
  2. [verwijderd] 8 augustus 2018 08:08
    Edit: ook het vrachtverkeer is gestegen!

    Het vrachtverkeer bij Air France-KLM steeg in de afgelopen maand, gerekend naar omzet per ton per kilometer, met 4,6 procent op jaarbasis. De capaciteit nam toe met 1,7 procent en de beladingsgraad steeg met 1,6 procentpunt tot 57,7 procent.

    Er kan dus zeker wat bij vandaag!
  3. forum rang 4 Erg chebbi 8 augustus 2018 08:46
    Gister de eerste stoploss geplaatst (8.59). Heb lang op BE moeten wachten en alles wat verder naar boven gaat is winst.

    Ik gok ook op de vervoerscijfers van rond 8 september. Dat geeft nog wat munitie voor koersdoelbijstellingen en daarna ….tja wat dan?

    De vorige keer een verdubbeling van de koers in een half jaar geloof ik, gaan we dan weer zien? Dat was toch nergens op gebaseerd wel?

    Heeft er iemand een onderbouwd betoog dat het weer naar de 12 euro kan?
  4. Erwin L 8 augustus 2018 09:21
    Een passagierstoename van 1,7% t.o.v. juli 2017 is natuurlijk mooi. Voor allen die mooie resultaten hebben gehaald, nogmaals gefeliciteerd!

    Echt indrukwekkend zijn de cijfers echter niet vergeleken met de (directe) concurrentie:

    Vergelijking passagiersgroei juli 2018 t.o.v. juli 2017 bij naaste concurrentie:

    IAG: +7,5%
    www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240...

    Lufthansa: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

    SAS: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

    Finnair: +15,2%
    news.cision.com/finnair/r/finnair-tra...,c2587473

    Norwegian: +13%
    www.norwegian.no/globalassets/documen...

    Easyjet: +6,2%
    corporate.easyjet.com/investors/traff...

    Ryanair: +4% (ondanks stakingen in juli)
    investor.ryanair.com/traffic/

    Wizzair: + 22,9%
    wizzair.com/en-gb/information-and-ser...

    Dus "ja", er is groei, doch blijft AF/KLM ver achter t.o.v. de Europese concurrentie die tot nu toe de cijfers over juli heeft gepubliceerd. En dat zie ik toch echt als een probleem bij dit aandeel: De rek (groeipotentie) is er, t.o.v. de concurrentie, blijkbaar uit.

    Maak er allemaal weer een mooie beursdag van!
  5. forum rang 6 gbakl 8 augustus 2018 09:34
    quote:

    havik of duif schreef op 8 augustus 2018 09:16:

    Dagen achtereen gaat de koers omhoog uit optimisme voor goede vervoercijfers, die zijn nu beter dan vorig jaar en de koers daalt. Wie kan me dat uitleggen.
    sinds wanneer is de koers een 100% afspiegeling van het bedrijfsresultaat
    bij AF/KLM dan ?

    een NOG beter resultaat was al ingeprijsd...dat zou een uitleg kunnen zijn of het belang van de hedgefunds, die kijken naar de bied/laat
    en beslissen dan welke kant het op moet.
  6. forum rang 4 havik of duif 8 augustus 2018 09:37
    quote:

    Erwin L schreef op 8 augustus 2018 09:21:

    Een passagierstoename van 1,7% t.o.v. juli 2017 is natuurlijk mooi. Voor allen die mooie resultaten hebben gehaald, nogmaals gefeliciteerd!

    Echt indrukwekkend zijn de cijfers echter niet vergeleken met de (directe) concurrentie:

    Vergelijking passagiersgroei juli 2018 t.o.v. juli 2017 bij naaste concurrentie:

    IAG: +7,5%
    www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240...

    Lufthansa: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

    SAS: Wordt morgen, 9 augustus gepubliceerd

    Finnair: +15,2%
    news.cision.com/finnair/r/finnair-tra...,c2587473

    Norwegian: +13%
    www.norwegian.no/globalassets/documen...

    Easyjet: +6,2%
    corporate.easyjet.com/investors/traff...

    Ryanair: +4% (ondanks stakingen in juli)
    investor.ryanair.com/traffic/

    Wizzair: + 22,9%
    wizzair.com/en-gb/information-and-ser...

    Dus "ja", er is groei, doch blijft AF/KLM ver achter t.o.v. de Europese concurrentie die tot nu toe de cijfers over juli heeft gepubliceerd. En dat zie ik toch echt als een probleem bij dit aandeel: De rek (groeipotentie) is er, t.o.v. de concurrentie, blijkbaar uit.

    Maak er allemaal weer een mooie beursdag van!
    We hadden zeker niet verwacht dat ze het beste jongetje van de klas zouden zijn. Waar het omgaat is dat de negatieve trend is doorbroken en er nu langzaam aan een voorzichtig herstel kan worden gewerkt. Als er minder uitval zou zijn geweest waren de cijfers nog positiever.
  7. Erwin L 8 augustus 2018 09:42
    quote:

    havik of duif schreef op 8 augustus 2018 09:37:

    [...]We hadden zeker niet verwacht dat ze het beste jongetje van de klas zouden zijn. Waar het omgaat is dat de negatieve trend is doorbroken en er nu langzaam aan een voorzichtig herstel kan worden gewerkt. Als er minder uitval zou zijn geweest waren de cijfers nog positiever.
    Welke negatieve trend is doorbroken? De koerstrend of bedrijfsmatig? Of een andere trend?
  8. forum rang 4 havik of duif 8 augustus 2018 10:01
    quote:

    Erwin L schreef op 8 augustus 2018 09:42:

    [...]

    Welke negatieve trend is doorbroken? De koerstrend of bedrijfsmatig? Of een andere trend?
    De algemene trend is wat positiever en dat uit zich in een oplopende koers van € 6,81 naar € 8,79 gisteren. Zou de algemene trend dit beeld niet weergeven dan zou de koers niet zijn opgelopen.
  9. [verwijderd] 8 augustus 2018 10:23
    Voor AF KLM zijn dit goeie cijfers. Als je zonder een ceo goed blijft functioneren en nog steeds te kampen hebt met de nasleep van de stakingen eerder dit jaar heb je het goed gedaan. Vergelijken met andere airlines vind ik dus niet gepast. AF KLM moet nu doorpakken en een goede ceo neerzetten. Die koersdoelverhogingen gaan er zeker komen. Nog ff geduld en we zitten zo weer bij de 10 euro.
  10. Erwin L 8 augustus 2018 10:32
    quote:

    havik of duif schreef op 8 augustus 2018 10:01:

    [...]De algemene trend is wat positiever en dat uit zich in een oplopende koers van € 6,81 naar € 8,79 gisteren. Zou de algemene trend dit beeld niet weergeven dan zou de koers niet zijn opgelopen.
    Er is inderdaad wat meer rust en AF/KLM doet het misschien zonder CEO beter dan met CEO. Toen België ruim een jaar lang geen missionaire regering had liep het land ook op rolletjes. Hoe paradoxaal het ook klinkt: De aanwezigheid van leiding is ook niet altijd even gunstig.

    Ik beschouw het aandeel AF/KLM als een volatiel aandeel, vooralsnog zonder solide fundament. Zonder al te pessimistisch te willen zijn denk ik dat de koers in de zomermaanden wat is opgelopen als gevolg van het uitblijven van (slecht) nieuws. Zowel de institutionele beleggers, bedrijfsleiding en het ambtenarenapparaat in Frankrijk zitten nog in de zomerslaapmodus. We zullen zien wat de koers doet zodra Frankijk uit de zomerslaap ontwaakt, de benoeming van de nieuwe CEO weer prominent op de agenda staat, de plannen van de vakbonden, groeimogelijkheden op Schiphol etc etc...September/oktober zullen veelzeggend zijn voor de rest van 2018 en, belangrijker nog, heel 2019.

    In potentie zie ik AF/KLM als een prachtaandeel maar de omstandigheden voor beleggen op lange termijn moeten m.i. wel gunstiger worden.
  11. Erwin L 8 augustus 2018 10:38
    quote:

    Optimistische Analyst schreef op 8 augustus 2018 10:23:

    Voor AF KLM zijn dit goeie cijfers. Als je zonder een ceo goed blijft functioneren en nog steeds te kampen hebt met de nasleep van de stakingen eerder dit jaar heb je het goed gedaan. Vergelijken met andere airlines vind ik dus niet gepast. AF KLM moet nu doorpakken en een goede ceo neerzetten. Die koersdoelverhogingen gaan er zeker komen. Nog ff geduld en we zitten zo weer bij de 10 euro.
    Waarom "niet gepast"? Vluchtuitval en bestuurscrisissen zijn deel van de bedrijfsvoering van elk (luchtvaart)bedrijf.

    O.a. Ryanair, SAS hebben, nota bene in juli waar deze maandcijfers over gaan, ook last gehad van vluchtuitval. Wat dat betreft is AF/KLM niet uniek:

    www.thelocal.no/20180725/sas-cancels-...

    standbynordic.com/sas-cancels-40-more...

    www.express.co.uk/travel/articles/991...
  12. [verwijderd] 8 augustus 2018 11:15
    quote:

    Erwin L schreef op 8 augustus 2018 10:32:

    [...]

    Er is inderdaad wat meer rust en AF/KLM doet het misschien zonder CEO beter dan met CEO. Toen België ruim een jaar lang geen missionaire regering had liep het land ook op rolletjes. Hoe paradoxaal het ook klinkt: De aanwezigheid van leiding is ook niet altijd even gunstig.

    Ik beschouw het aandeel AF/KLM als een volatiel aandeel, vooralsnog zonder solide fundament. Zonder al te pessimistisch te willen zijn denk ik dat de koers in de zomermaanden wat is opgelopen als gevolg van het uitblijven van (slecht) nieuws. Zowel de institutionele beleggers, bedrijfsleiding en het ambtenarenapparaat in Frankrijk zitten nog in de zomerslaapmodus. We zullen zien wat de koers doet zodra Frankijk uit de zomerslaap ontwaakt, de benoeming van de nieuwe CEO weer prominent op de agenda staat, de plannen van de vakbonden, groeimogelijkheden op Schiphol etc etc...September/oktober zullen veelzeggend zijn voor de rest van 2018 en, belangrijker nog, heel 2019.

    In potentie zie ik AF/KLM als een prachtaandeel maar de omstandigheden voor beleggen op lange termijn moeten m.i. wel gunstiger worden.

    De koers is niet voor niets opgelopen he. De halfjaarcijfers waren boven verwachting. Bovendien is de koers binnen een paar maanden ruim gehalveerd. Je zou je kunnen afvragen of dat terecht is geweest. Te hard afgestraft naar mijn mening. Enig herstel is dus niet te veel gevraagd. We zullen zeker nket snel weer in de 14 zitten, dat zou ook niet terecht zijn maar de 10 vind ik haalbaar en redelijk.
  13. Erwin L 8 augustus 2018 11:40
    quote:

    Optimistische Analyst schreef op 8 augustus 2018 11:15:

    [...]

    De koers is niet voor niets opgelopen he. De halfjaarcijfers waren boven verwachting. Bovendien is de koers binnen een paar maanden ruim gehalveerd. Je zou je kunnen afvragen of dat terecht is geweest. Te hard afgestraft naar mijn mening. Enig herstel is dus niet te veel gevraagd. We zullen zeker nket snel weer in de 14 zitten, dat zou ook niet terecht zijn maar de 10 vind ik haalbaar en redelijk.
    Wellicht is er inderdaad een bodem voor de lange termijn neergezet van rond de €7,-. Dat zou mooi zijn. Ik houd echter wel een slag om de arm t.a.v. de stijging van de afgelopen weken daar de ingewikkelde vraagstukken tot na de zomer zijn uitgesteld. Pas als er knopen doorgehakt gaan worden denk ik dat we wat nuttigs over het verdere koersverloop kunnen zeggen. Laten we nu maar hopen dat er eindelijk een beetje vaart in de goede richting komt want in dat scenario zie ik wel degelijk groeipotentieel voor het aandeel. E.e.a. laat onverlet dat er m.i. niets "ongepast" is aan het vergelijken van de groeicijfers van AF/KLM met o.a. IAG.

147 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links