Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom juli 2018

3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 161 162 163 164 165 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 30 juli 2018 09:37
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 30 juli 2018 07:26:

    denk dat je met die open-vraag gesprekken, waar iedereen aan mee kan doen, toch erg moet oppassen dat je niet te horen krijgt wat zij willen vertellen en daar voor de vragers met veel tact gebracht heel wat lip-service bij zit, dit zijn vaak meer PR-stunts dan dat het echt om informatieve uitwisseling gaat.

    ik zou trouwens niet weten wat HERE zou kunnen aanbieden wat TT niet kan voor Apple, het is veel eerder dat Apple bezig is met haar eigen kaarten-show en dat is niks nieuws Apple wil dat met alles, wat ik me wel kan voorstellen is dat HERE graag Apple zou zien als mede investeerder of zelfs als Koper vd toko, zodat de Duitsers uiteindelijk de handen vrij hebben om zelf te beslissen met wie wat te doen, nu hebben ze toch een verplichting binnen HERE als grootste aandeelhouders voor 3rd party ownership het een succes te maken

    HERE kan ook altijd nog naar de beurs en dan kunnen de Duitsers over tijd vanzelf afbouwen, maar het moet wel eerst goed en stevig op de rails staan en sexy cijfers kunnen schrijven, maar de meest voor de hand liggende koper lijkt mij Intel en als die dan een move voor TT maken en de 2 fuseren met MBLY erbij dan heb je een serieus machtsblok onder één dak en dan gaan Apple en Google er nog hard tegenaan moeten als ze Car Inc voor zich willen winnen.

    de sector is in ieder geval spannend genoeg om keuzes te maken en rendement te halen.

    hopelijk kan TT deze week de 9 euro pakken en dan op weg naar 10
    Omdat er nog niets bekend is, kan inderdaad alles.

    Maar dat de duitse autobouwers moreel aan Here hangen is ook weer onzin.

    Ieder autobouwer heeft 750 miljoen in Here gestopt, na aftrek van de nieuwe partijen..

    Dasss peanuts en ondanks aandeelhouder, geen verplichting.

    Tom Tom doet ook nog veel zaken met die duitsers, aldus Harold.

    Zolang er niets definitief bekend is, kunnen alle mogelijkheden, zelfs de mijne.

    Apple koopt Tom Tom.

    Sta nog steeds achter het artikel van Roger Lanctot.

    Niet altijd, maar de waarheid ligt vaak al in het verleden.
    We zullen zien.

    Shorters, geloof ik niet in bij Tom Tom, een partij bouwt een belang op, via via andere partijen die mooi onder de 3% blijven.
    En daar hoort af en toe, een dag bij om verkopertjes uit te lokken.

    www.strategyanalytics.com/strategy-an...

  2. Lee K 30 juli 2018 09:46
    [quote alias=ketchup of catch-up id=10974995 date=201807300937]
    [quote alias=Lee K id=10974962 date=201807300931]
    @ketchup.....reculer pour mieux sauter ??

    [/quote

    Denk t wel
    TT heeft een indriukwekkend herstel laten zien, nu even op adem komen voor een sprong naar 9

    Vorig dipje was inderdaad een "reculer pour mieux sauter"...voelde je goed aan...!
  3. forum rang 6 tatje 30 juli 2018 09:55
    Ik zeg het hier al tijden.

    Consumer !

    Sports heeft zeker een grote waarde voor de juiste partij.
    PND kastjes, wordt straks wandelaars, fietsers, motorrijders, brommers, scooters, campers enz.

    En Roger Lanctot ziet in deze afdeling zelfs voor Apple veel waarde :-)

    "" TomTom even has some consumer products that will no doubt perform better in the market with an Apple brand and distribution channel.""

    Heb eindelijk een bevestiging gevonden van mijn stelling over Consumer.

    Tja !

    Prettige dag verder, de mijne is al geslaagd :-)

  4. [verwijderd] 30 juli 2018 10:04
    Audi, Daimler, BMW kochten HERE om big tech bedrijven uit China en Silicon Valley buiten de deur te houden. Dat maakt het voor hen nu moeilijk te partneren met big tech. Baidu, nVidia, UBER en Microsoft hebben alle vier gekozen voor TomTom. Waarbij Microsoft echt een huge blow is voor HERE, want dat was hun grootste jarenlange partner.

    Ook Amerikaanse autofabrikanten willen niets van hen weten. Volgens een artikel in the Economist werken zowel Ford, General Motors en Chrysler met TomTom samen rond mapping, in combinatie met Artificial Intelligence (AI) startups.
  5. forum rang 6 tatje 30 juli 2018 10:21
    quote:

    tatje schreef op 30 juli 2018 09:55:

    Ik zeg het hier al tijden.

    Consumer !

    Sports heeft zeker een grote waarde voor de juiste partij.
    PND kastjes, wordt straks wandelaars, fietsers, motorrijders, brommers, scooters, campers enz.

    En Roger Lanctot ziet in deze afdeling zelfs voor Apple veel waarde :-)

    "" TomTom even has some consumer products that will no doubt perform better in the market with an Apple brand and distribution channel.""

    Heb eindelijk een bevestiging gevonden van mijn stelling over Consumer.

    Tja !

    Prettige dag verder, de mijne is al geslaagd :-)

    Alle consumer artikelen van :

    Sports heeft zeker een grote waarde voor de juiste partij.
    PND kastjes, wordt straks wandelaars, fietsers, motorrijders, brommers, scooters, campers enz.

    Al die artikelen in de apple stores.

    www.iculture.nl/uitleg/apple-store/

    Met goede artikelen, succes verzekerd :-)

    Waarom denk je dat sports nog niet is verkocht :-)

    Juist !
  6. forum rang 4 holenbeer 30 juli 2018 10:23
    quote:

    *Justin* schreef op 30 juli 2018 10:04:

    Audi, Daimler, BMW kochten HERE om big tech bedrijven uit China en Silicon Valley buiten de deur te houden. Dat maakt het voor hen nu moeilijk te partneren met big tech. Baidu, nVidia, UBER en Microsoft hebben alle vier gekozen voor TomTom. Waarbij Microsoft echt een huge blow is voor HERE, want dat was hun grootste jarenlange partner.

    Ook Amerikaanse autofabrikanten willen niets van hen weten. Volgens een artikel in the Economist werken zowel Ford, General Motors en Chrysler met TomTom samen rond mapping, in combinatie met Artificial Intelligence (AI) startups.
    Hoi Justin,

    heb je een link naar dat artikel in The Economist? Interessant!
  7. forum rang 6 pwijsneus 30 juli 2018 10:26
    quote:

    tatje schreef op 30 juli 2018 10:21:

    [...]

    Alle consumer artikelen van :

    Sports heeft zeker een grote waarde voor de juiste partij.
    PND kastjes, wordt straks wandelaars, fietsers, motorrijders, brommers, scooters, campers enz.

    Al die artikelen in de apple stores.

    www.iculture.nl/uitleg/apple-store/

    Met goede artikelen, succes verzekerd :-)

    Waarom denk je dat sports nog niet is verkocht :-)

    Juist !
    Succes verzekerd. Hilarisch!

  8. forum rang 7 ketchup 30 juli 2018 10:26
    quote:

    *Justin* schreef op 30 juli 2018 10:04:

    Audi, Daimler, BMW kochten HERE om big tech bedrijven uit China en Silicon Valley buiten de deur te houden. Dat maakt het voor hen nu moeilijk te partneren met big tech. Baidu, nVidia, UBER en Microsoft hebben alle vier gekozen voor TomTom. Waarbij Microsoft echt een huge blow is voor HERE, want dat was hun grootste jarenlange partner.

    Ook Amerikaanse autofabrikanten willen niets van hen weten. Volgens een artikel in the Economist werken zowel Ford, General Motors en Chrysler met TomTom samen rond mapping, in combinatie met Artificial Intelligence (AI) startups.
    Indien de auto industrie het zo bekijkt dan begrijp ik niet dat HERE nog immer na 3 jaar overname door de Duitsers nog steeds marktleider is met dik 70%

    Verder voelt MSFT zich genaaid door Nokia met de phones, die raken helemaal niets meer aan uit de Nokia stal, HERE plukt daar indirect de wrange vruchten van
    De huidige CEO van MSFT blamed Elop en Ballmer voor kapitaalvernietiging op de acquisitie van de phones
  9. [verwijderd] 30 juli 2018 10:36
    quote:

    holenbeer schreef op 30 juli 2018 10:23:

    [...]
    Hoi Justin,

    heb je een link naar dat artikel in The Economist? Interessant!
    The battle for territory in digital cartography
    Not all roads lead to Google Maps

    IN THE 1940s Jorge Luis Borges, an Argentine writer, wrote a short story about mapping. It imagines an empire which surveys itself in such exhaustive detail that when unfolded, the perfectly complete 1:1 paper map covers the entire kingdom. Because it is unwieldy and thus largely useless, subsequent generations allow it to decay into tatters. Great scraps are left carpeting the deserts.

    In their capacity for up-to-the-minute detail, modern maps surpass even Borges’s creation. By using networks of sensors, computing power and data-crunching expertise, digital cartographers can produce what are in effect real-time simulations of the physical world, on which both humans and machines can base decisions. These maps show where roadworks are blocking traffic or which street corners are the most polluted. Innovative products will make new demands of them. Drones need to know how to fly through cities; an augmented-reality game might need to know the exact position in London of Nelson’s column.

    Google is the giant of the consumer-mapping world. More than 1bn people use the Google Maps smartphone app every month. Rivals can still prosper by providing detailed directions in dense cities: CityMapper, for example, tells its users which exit to take in London’s warren-like tube stations. But none can match Google’s revenues. Local search ads allow firms to place adverts inside the search results of a person who is physically near their premises, along with maps showing their locations. And promoted pins permit businesses to highlight their own positions along routes that Google calculates for navigation—a pin for a Starbucks en route to Central Park in New York, say. Morgan Stanley, an investment bank, projects that such ads will generate $1.4bn of revenue for Google in 2017, rising to $3.3bn by 2020.

    Yet the race to develop autonomous cars, which cannot run without guidance from machine-readable maps known as “splines” or “digital rails”, could be a far bigger opportunity. Goldman Sachs, another investment bank, reckons that the market for maps for autonomous cars will grow in value from around $2.2bn in 2020 to $24.5bn by 2050 (see chart). Google’s dominance in consumer mapping means it has a strong advantage in this emerging field (which will mainly accrue to Waymo, its autonomous-car spin-off). But it will not have things all its own way. An assortment of other Silicon Valley giants, startups, carmakers and a few old-fashioned mapping firms, are fighting hard.

    The inputs for digital mapping are threefold. First comes information about roads, buildings and so on. Such base maps have been commoditised. A British open-data repository called OpenStreetMap (and its cousin organisation, OpenAddresses), that is already widely used and has global data, provides the basics. Many new mapping businesses build on top of OSM data.

    Imagery containing close-up detail of streets is the second main ingredient. In May Google said it had used an artificial-intelligence technique known as deep learning to scan 80bn photos, automatically identifying house numbers and the names of streets and businesses. Its photos were gathered from its “StreetView” cars, which have trawled the planet capturing street imagery since 2007, at a vast cost.

    This archive is a barrier to entry for other companies, but it may be tumbling. Mapillary, a Swedish startup which also uses deep learning to process imagery, has released a data-set of 25,000 street photos collected through its own sensor network. Its chief executive, Jan Erik Solem, says that Mapillary’s fastest-growing business is providing data mined from those images to companies that are trying to build maps for autonomous cars. (Laser scanners and radar used by autonomous cars to navigate will add to the torrents of data.)

    Large quantities of real-time GPS location data from people with smartphones in their pockets are the third important input. Google harvests such data from Google Map users as they move around the world. If it stops seeing data streaming off a street, for example, it is likely to mean that the road has been closed. Here, too, Google’s defences are looking less impassable. Mapbox, a young firm based in San Francisco, has found another clever way to compete—a map-specific software-development kit (SDK) which any developer can install and use to present maps to users. When those users call up one of its maps, Mapbox receives anonymised location data. Mapbox’s SDK is now in some 250m phones. Marc Prioleau, a mapping guru whom Mapbox poached from Uber, a ride-hailing firm, says the firm is gathering enough data in the Bay Area alone to redraw every road there ten times a day.

    Google is also vying with a legacy mapping firm that has sold map data for car-navigation systems since 1985. Germany’s three largest car companies, Daimler, Volkswagen and BMW, bought HERE, based in Chicago, for €2.8bn ($3.1bn) in 2015. In December a Chinese and Singaporean consortium including Tencent, an internet giant, and NavInfo, a mapping firm based in Beijing, took a 10% stake in it. HERE will provide Tencent with digital maps of China. It will get access to location data from WeChat, Tencent’s popular chat app, connecting it to a sensor network the scale of which rivals Google’s. The firm has also joined forces with Shenzhen-based DJI, the world’s biggest drone-maker.

    America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm. Google is hard to avoid, though: Fiat Chrysler has joined Waymo’s self-driving programme in Phoenix, Arizona and will use the search giant’s mapping data. And whoever ends up winning most sway over cartography, Borges’s everything map is no longer imaginary.

  10. [verwijderd] 30 juli 2018 10:53
    Goldman Sachs, another investment bank, reckons that the market for maps for autonomous cars will grow in value from around $2.2bn in 2020 to $24.5bn by 2050 (see chart).

    En dat is alleen maps voor Autonomous.
    Goddijn verwacht 50% marktaandeel vanaf ergens 2020/2021.

    Dan hebben we het in 2050 dus over + 12 miljard extra omzet Automotive Autonomous. Dat is nu 0.

    = + 50 euro WPA

    Daar moet je dan de overige groei nog bijtellen, maar je gaat al snel naar een koers van >1000 euro.

    Met het huidige marktaandeel kom je tot slechts >500 euro.
  11. forum rang 7 ketchup 30 juli 2018 10:59
    quote:

    groeibriljant schreef op 30 juli 2018 10:53:

    Goldman Sachs, another investment bank, reckons that the market for maps for autonomous cars will grow in value from around $2.2bn in 2020 to $24.5bn by 2050 (see chart



    Dan hebben we het in 2050 dus over + 12 miljard extra omzet Automotive Autonomous. Dat is nu 0.

    = + 50 euro WPA

    Daar moet je dan de overige groei nog bijtellen, maar je gaat al snel naar een koers van >1000 euro.

    beetje korte termijn, wat is je LT-view zeg voor over 100 jaar ?
3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 161 162 163 164 165 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links