Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,675 24 apr 2024 14:38
  • +0,155 (+2,81%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 272.904 Gem. (3M) 317,5K

TomTom juli 2018

3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 juli 2018 21:26
    quote:

    Tom2HD schreef op 21 juli 2018 21:10:

    Ik heb het al zo vaak meegemaakt. Hou de helft van je aandelen vast en pak winst op die andere helft. De koers gaat toch weer door z'n hoeven vroeg of laat.
    We gaan de 6 en die 10 allebei nog wel zien.
    Eens zal het anders zijn...maar tot nog toe heb je zeker gelijk.....
  2. [verwijderd] 21 juli 2018 22:55
    quote:

    Tom2HD schreef op 21 juli 2018 21:10:

    Ik heb het al zo vaak meegemaakt. Hou de helft van je aandelen vast en pak winst op die andere helft. De koers gaat toch weer door z'n hoeven vroeg of laat.
    We gaan de 6 en die 10 allebei nog wel zien.
    Wat een flauwekul.
    Als de geschiedenis zich zou blijven herhalen, zouden we nog steeds met paard en wagen rijden.
    Je blijft hangen in het verleden, terwijl juist nu bewezen is dat tomtom veranderd is nu.
    Ga er nu maar van uit dat tomtom met een rotgang naar de 10 gaat.
  3. forum rang 6 boem! 22 juli 2018 03:44
    Je kan en mag niets uitsluiten.
    Tom2 heeft er een kleine 10 jaar over gedaan om met de investering in Tele-Atlas aangevuld met in-house investeringen in maps, HD-maps en het daarbij behorende platform zich zodanig te positioneren dat het er op lijkt dat deze investeringen in de toekomst uit inkomsten gedekt kunnen worden.(tot op heden staat er nog een deficit van 5 miljard tegenover indien je het afzet tegen de balanswaarde van die asset).

    Ook de markt ziet dat Tom2 niet kansloos is getuige de huidige koersen die een zeer hoge kw tonen.
    De analisten die tom2 volgen kennen tom2 een koersdoel toe van minimaal 7,85 euro ofwel minimaal 40*.

    Bij directe verkoop van alle assets lijkt 15-20 euro een makkelijk te behalen target.
    Founders and friends zouden hiermee hun in tom2 opgesloten vermogen in 1 klap minimaal kunnen verdubbelen maar lijken daarvoor weinig goesting te hebben getuige hun mantra van zelfstandigheid.
    Uiteraard zijn zij zich ervan bewust, dat door disruptie ook die waarde voor een groot gedeelte verloren kan gaan. Het terugverdienen van het geld dat in de tussentijd door Tom2 is geinvesteerd dat zij op deze wijze kunnen zeker stellen is voor hen geen optie; zij gaan voor winst op die investering.

    De positionering is daarbij van eminent belang. Van geen speler in Automotive hebben zij zich ontwikkeld tot een vooraanstaande speler in dat veld.
    Met name HD-maps met het daarbij behorende platform lijken essentieel voor Tier-1 en OEM's om de volgende stappen te nemen naar het SDC tijdperk.
    Daarbij is de vermeende voorsprong met haar platform op haar concurrenten een groot pluspunt daar de tijdsdruk die er bestaat om level 2-3-4-5 in te voeren in het voordeel werkt van Tom2.

    De onzekerheid omtrent de extra investeringskosten die Tom2 moet maken om hun platform en HD-maps op het door de markt gewenste nivo te brengen met de onzekerheid omtrent datum uitrol van een minimale hoeveelheid van die HD-maps aangevuld met de onzekerheid of daar prijzen bij behaald kunnen worden die recht doen aan de gepleegde investering en inspanning zijn bepalend hoe de markt kijkt naar Tom2.

    Nu is dat gematigd positief met een EPS van 42* tov huidige koers en een gemiddeld koersdoel van analisten die het aandeel volgen van 55*.
    De 1q en 2q cijfers tonen aan, dat er toekomstmuziek zit in Tom2 en dat het wel eens een hit zou kunnen gaan worden.
    De compositie ziet er op papier prachtig uit aan de performance schort er nog het een en ander.
    Dat HG niet de beoogd leadzanger is om de hit ten tonele te voeren is duidelijk maar iedere goede nieuwe hit begint altijd met de compositie en in het maken van die compositie is hij meer dan geslaagd.

    Het is nu wachten op uitsluitsel omtrent de aangegeven onzekerheden.
    Dat kan gebeuren door bekendmaking van nieuwe contracten die tot de verbeelding spreken in Automotive en Enterprise of anderszins door bewijs te overleggen van de voortgang bij 3q en 4q cijfers.

    Alle koersen tussen de 6 en 15 euro zijn nog mogelijk te zien op de borden gedurende de rest van het jaar volledig afhankelijk van het wegnemen in positieve dan wel negatieve zin van de door mij benoemde onzekerheden.

    Ik was BAH en blijf BAH omdat timing de enige factor is die bepaald of handelen rond jouw positie winst- dan wel verliesgevend is.
  4. Gerard_ecb 22 juli 2018 09:18
    quote:

    Eva1960 schreef op 21 juli 2018 16:24:

    Mooi om alle positieve berichten hier weer te lezen, na alle grote negativiteit bij daling naar 6,73. Meestal is dat een goede contra indicator en daar ben ik dankbaar voor.

    De pendel staat weer aan. Iedereen positief, dan gaat ie binnenkort weer dalen.
    Natuurlijk wat meer winstgevende marge door stijgende take rates. En er komt een keer een oogst door alle mooie samenwerkingen.

    Maar voorlopig hoor ik ook een ander ding. Onvoldoende schaalgrootte om door te ontwikkelen bij HD maps. Schaalomvang is gewoon een dingetje straks. En dan is winst en cash zo weg. En apple car en adroid car denderen keihard door bij elke nieuwe introductie en kan noodzaak voor TT kaarten voor de volumeverkopen wegnemen op termijn. Want HAD zal zeer langzaam opkomen.

    Ik verwacht nog 2 jaar blijvend pendelen tussen 6,50 en 10,00.

    Goed weekend allen.
    Iedereen zijn mening en je onderbouwing is prima. Bedankt, ik hoorde ook dat ze cash achter de hand wilde houden om eventueel, indien nodig, een versnelling te kunnen doorvoeren in de ontwikkeling van de HD maps. Ik denk dat ze zowel functionaliteit als geografische dekking bedoelen. Echter is dan de winst direct weg? Dat hoeft niet dat ligt er aan hoe je die investeringen gaat verantwoorden. Dat kan op basis van Opex maar ook op basis van capex. Dat scheelt erg veel.
    Ten tweede gaat de koers dalen indien ze extra gaan investeren? Ook dat is allerminst zeker. Maken ze ten tijde vandeze extra investeringen ook een hele reeks aan orders voor de HD Maps bekend dan zou het zo maar kunnen zijn dat ze niet dalen maar juist gaan stijgen ivm de toegenomen winstverwachting.
    Dus het kan vriezen en dooien.

    Ik heb mijn surplus aan aandelen die ik gekocht had bij de daling verkocht en de winstgenomen. De geschreven puts 8€ hou ik vast omdat ik die hele premie wil gaan ontvangen. Mochten ze wederom dalen, dan koop ik die aandelen weer terug en maak extra winst.
    Gaan ze flink stijgen, nog beter dan rendeert mijn vaste positie prima.

    Succes allen en thanks ook aan Martin ik denk er hetzelfde over a.s jij!
  5. [verwijderd] 22 juli 2018 09:28
    New NissanConnect enhances customer infotainment experience in Micra

    MAIN MEDIA RELATED IMAGES (10)
    16 Jul 2018 ID: 426230384
    New NissanConnect infotainment system offers seamless and intuitive connectivity for Micra owners
    TomTom Premium Traffic navigation, Android Auto and Apple CarPlay all included
    Owners can plan journeys based on real-time traffic information
    TomTom’s Door-to-Door Navigation app provides convenient end-to-end route-planning and over-the-air map updates
    State-of-the-art voice recognition technology now available in Nissan Micra
    Other Micra upgrades include electric rear windows and auto-dimming rear view mirror


    PARIS, France (July 16, 2018) – A new NissanConnect infotainment system with enhanced functionality is now available on the Nissan Micra supermini hatchback.



    The benefit for customers is seamless and intuitive connectivity. Offering both Android Auto and Apple CarPlay, the new NissanConnect system allows users to plan a route before they leave their home or office. It uses real-time traffic conditions delivered via TomTom Premium Traffic navigation for highly accurate and optimised travel.



    Owners can also send their destination directly to their car using the TomTom Door-to-Door Navigation app.



    The Nissan Micra upgrade includes a new integrated touch-screen head unit, an enhanced display between the instrument cluster dials and revised steering wheel buttons.



    The new NissanConnect head unit features a large seven-inch touch-screen – the same size as before – though now with fewer hard keys and new multi-touch capability. The home screen is fully customisable so users can set up short cuts for regular tasks. Android Auto and Apple CarPlay are standard on Acenta, N-Connecta and Tekna grades.



    The instrument cluster display has been redesigned to show additional information when receiving phone calls or SMS text messages.



    State-of-the-art voice-recognition technology has been added to the Micra, with voice commands accessed through the revised steering wheel buttons. Making phone calls, having messages read out loud or controlling music can all now be carried out by voice command.



    The upgraded NissanConnect system features an improved navigation system. Intuitive new features include single-line navigation search functionality and multi-touch capability to zoom in and out of maps.



    Users can set a destination on their smartphone when at home or in the office, send it to the car, then immediately start the route guidance when they get behind the wheel. Later, with Find My Car functionality, the vehicle parking point can be logged as users flip the navigation back to their smartphone to walk to their final destination.



    The new NissanConnect system provides access to accurate real-time traffic information and provides on-the-go rerouting to minimise journey time. This service is free for five years, and transferrable to second and subsequent owners.



    Over-the-air map updates are also part of the package, with four free updates a year for a minimum of three years. This is also fully transferrable to a later owner.



    TomTom navigation is standard on N-Connecta and Tekna grades, and available as an option on Acenta.



    The NissanConnect infotainment system is not the only element of the Micra which has been upgraded. Rear power windows are now standard on N-Connecta and Tekna, while optional on Acenta. An auto-dimming rear view mirror is standard on N-Connecta and Tekna. The design of the rear parking sensors has also been changed, with improved integration into the rear bumper.

  6. [verwijderd] 22 juli 2018 09:43
    De compositie ziet er op papier prachtig uit aan de performance schort er nog het een en ander.
    Dat HG niet de beoogd leadzanger is om de hit ten tonele te voeren is duidelijk maar iedere goede nieuwe hit begint altijd met de compositie en in het maken van die compositie is hij meer dan geslaagd.

    Toch heb ik het gevoel, dat men dit niet bewust gedaan wordt, maar gewoon daar totaal niet mee bezig is. Men steekt alle energie in de toko (en in het zeilen, maar wat wil je met dit weer. :) en dat is wat mij betreft prima. Men blaast het niet te hoog vd toren, en dat is misschien wel de reden dat het zo goed gaat. TomTom weet gewoon dat ze dat niet nodig hebben. We gaan het zien de komende tijd...
  7. [verwijderd] 22 juli 2018 09:45
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 22 juli 2018 06:06:

    TomTom navigation is standard on N-Connecta and Tekna grades, and available as an option on Acenta.

    newsroom.nissan-europe.com/eu/en-gb/m...
    Heb zojuist maar een mailtje gestuurd naar tt, betreffende Nissan. Hoop dat er mensen dat doen.....is gewoon achterhouden van belangrijk nieuws...zeker nu we in een opgaande flow zitten met de koers....kan nl de kentering doorvoeren naar boven...

    Waar kan ik als particulier een mail naar toe sturen? Zie dat tomtom.ir@tomtom.com alleen voor media is nl.
  8. forum rang 6 Tordan 22 juli 2018 09:51
    quote:

    Tomtom5 schreef op 22 juli 2018 09:45:

    [...]

    Heb zojuist maar een mailtje gestuurd naar tt, betreffende Nissan. Hoop dat er mensen dat doen.....is gewoon achterhouden van belangrijk nieuws...zeker nu we in een opgaande flow zitten met de koers....kan nl de kentering doorvoeren naar boven...

    Waar kan ik als particulier een mail naar toe sturen? Zie dat tomtom.ir@tomtom.com alleen voor media is nl.
    Dank je, lijkt me ook.
  9. [verwijderd] 22 juli 2018 09:52
    Nieuw infotainmentsysteem voor Nissan Micra
    Met TomTom navigatiesoftware

    Autonieuws • 20 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese
    Nissan Micra
    Nissan Micra

    Nissan komt met een nieuw infotainmentsysteem voor de Micra. Dat is voorzien van onder andere Apple CarPlay, Android Auto, TomTom-navigatiesoftware en live verkeersupdates.

    Nissan vervangt het infotainmentsysteem in de Micra voor een nieuw systeem. Dat is onder andere voorzien van de nieuwe connectiviteitsmogelijkheden, zoals Android Auto en Apple CarPlay waarmee apps van je smartphone gebruikt kunnen worden op het beeldscherm in de auto.

    Dat scherm is net als voorheen 7 inch groot, maar er zijn minder fysieke knoppen aan de randen aangebracht. Het startscherm van het systeem is naar eigen smaak in te delen, zodat je de voor jou belangrijkste functies makkelijk kan bereiken. De navigatiesoftware en - kaarten zijn afkomstig van TomTom en de eerste 3 jaar krijg je ‘over the air’ kaartupdates en live verkeersinformatie.

    Bij het nieuwe multimediasysteem horen ook een nieuw informatiescherm tussen de tellers en nieuwe knoppen op het stuur. Tegelijkertijd komt Nissan met enkele nieuwe opties, die afhankelijk van de gekozen uitvoering standaard worden geleverd. Het gaat om elektrisch bedienbare ramen achter en een automatisch dimmende binnenspiegel. Verder zijn de parkeersensoren mooier geïntegreerd in de achterbumper.

    www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juli...
  10. [verwijderd] 22 juli 2018 10:13

    Heb deze mail naar pr gestuurd. Kijken wat de reactie wordt....:)

    Hallo,

    Ik zie dat Nissan jullie klant is, terwijl dat vorig jaar nog tegengesproken is door dhr Goddijn. Hij zei dat hij zich vergist had, en dat dit Subaru was. Nu blijkt deze verspreking toch waar te zijn, en is Nissan wel jullie klant.
    Zie hier de berichten op internet....

    www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juli...

    Graag alsnog een persbericht hierover, anders moeten we hierover een bericht in de krant gaan brengen.
    Dit is nl bewust nieuws achterhouden voor de beleggers in TomTom, en dat moet u als TomTom niet willen toch?
    Hoor graag u bericht hierover,

    Michael ( regiokrant Brabant)
  11. Energy 22 juli 2018 10:28
    Nissan gaat echt niet alleen voor de Micra een systeem ontwikkelen.

    Dit gaat breder uitgerold worden.
    50% marktaandeel is goed haalbaar in 2020.

    quote:

    vreemd vermogen schreef op 22 juli 2018 06:06:

    TomTom navigation is standard on N-Connecta and Tekna grades, and available as an option on Acenta.

    newsroom.nissan-europe.com/eu/en-gb/m...
  12. aandeeltje! 22 juli 2018 10:54
    quote:

    Tomtom5 schreef op 22 juli 2018 09:43:

    De compositie ziet er op papier prachtig uit aan de performance schort er nog het een en ander.
    Dat HG niet de beoogd leadzanger is om de hit ten tonele te voeren is duidelijk maar iedere goede nieuwe hit begint altijd met de compositie en in het maken van die compositie is hij meer dan geslaagd.

    Toch heb ik het gevoel, dat men dit niet bewust gedaan wordt, maar gewoon daar totaal niet mee bezig is. Men steekt alle energie in de toko (en in het zeilen, maar wat wil je met dit weer. :) en dat is wat mij betreft prima. Men blaast het niet te hoog vd toren, en dat is misschien wel de reden dat het zo goed gaat. TomTom weet gewoon dat ze dat niet nodig hebben. We gaan het zien de komende tijd...
    Volgens mij onstaan de meeste goede hits vrij spontaan en snel. Dat is juist waarom heg een goede hit is. Als je te lang moet zoeken is het resultaat niet perse slecht, maar ook niet zomaar een goede hit.....
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 22 juli 2018 11:21
    klewtv.com/news/auto-matters/mazda-ad...

    Mazda said last week that it will add Apple CarPlay and Android Auto capability to some of its new cars—but American drivers will have to wait. New and existing global Mazdas fitted with the MZD Connect system will gain compatibility both services as an option beginning next month, but as for when Mazda plans to roll this out in U.S. models, the company doesn’t yet have a date

    Vergelijkbaar aan Nissan Micra upgrade?
  14. [verwijderd] 22 juli 2018 11:24
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 22 juli 2018 11:15:

    Haha Nissan kwam deze week te vroeg met dat nieuws, kwam TT niet uit. Komende week verwacht ik alsnog een bericht van TT. In dat geval wel schandalig. Waarom wel in de Micra en niet in andere modellen vraag ik mij af?
    Lijkt mij ook. Als er 1 over de dam is......
  15. forum rang 7 Dutchy Ron 22 juli 2018 11:26
    In April 2018, Baidu unveiled the upgraded version of its open autonomous driving platform called the Apollo 2.5—which is equipped for a geo-fenced, high-speed autonomous driving scenario.

    Continuing with its fast pace of developments, Baidu announced Apollo 3.0 In July 2018. Apollo 3.0 offers new solutions that support valet parking, autonomous mini buses and microcars.

    “Apollo 3.0 marks a new era for the volume production of autonomous vehicles,” said Zhenyu Li, Vice President and General Manager of Baidu’s Intelligent Driving Group.
  16. [verwijderd] 22 juli 2018 11:32
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 22 juli 2018 06:06:

    TomTom navigation is standard on N-Connecta and Tekna grades, and available as an option on Acenta.

    newsroom.nissan-europe.com/eu/en-gb/m...
    In de toekomst zit de TomTom-technologie (HD-maps + real-time platform) standaard af-fabriek in alle nieuwe auto's. Is het een centraal onderdeel van de ADAS-HAD veiligheidssystemen.
    Net zo gewoon als nu de airbag, abs of veiligheidsgordel. Straks zelfs verplicht door de wetgever.

    Volvo gaat daar als eerste mee aan de slag. Gaat vanaf 2019 TomTom in ALLE modellen gebruiken.
3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links