Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 25 apr 2024 17:21
  • -0,180 (-3,14%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 322.588 Gem. (3M) 321,3K

TomTom juli 2018

3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 tatje 21 juli 2018 10:15
    Heb het al in geklapperd.

    Ik zeg Marshall Wace en Apple !!!

    Ik zeg Cook in Amsterdam zeker gesproken met Tom Tom.

    Ik zeg JP morgan heeft die 0,82% het laatst veranderd 30 augustus 2017, allang geregeld.

    JP short en een vriend vangt het op, per saldo als ze van de vriend terugkopen 0.

    Dus dadelijk Marshall Wace onder de 0,50 en in principe kan dan de hele zooi op 0 staan.

    Het gaat ongelooflijk spannend worden :-)

    Gewoon mijn mening.

    2018

    28 maart koers 8,15 speculatie Reuters
    29 maart koers 7,48 Ontkenning Tom Tom.

    17 april koers 8,10 goede Q1 cijfers

    16 17 18 juni koers 8,47 8,57 Tim Cook in Amsterdam.

    29 juni koers 7,76 Apple rebuilding maps !
    5 juli koers 6,83 gevolgen apple nieuws.

    17 juli sterke cijfes Q2
    16 juli koers 7,34
    17 juli koers 7,87
    20 juli koers 8,57

    Shorter veranderingen in 2018.

    Arrowstreet 24 april 0,60 3 juli 0,48

    Marshall Wace
    7/6 53
    12/6 60
    18/6 70
    22/6 80
    27/6 90
    5/7 87
    10/7 76
    18/7 67
    19/7 56

    JP morgan 30 augustus 2017 0,82
  2. forum rang 7 tatje 21 juli 2018 11:14
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 21 juli 2018 10:58:

    Zou wat zijn Tatje
    MdD zijn 8,85 voor dit jaar en dan volgend jaar onder dak bij Apple voor 17 euro, som der delen van MdD
    Toch maar weer greedy zijn en naar overweight op dips mochten die zich voordoen en bij TT krijg je die kansen volop leert
    de geschiedenis
    Ja Ketchup, het is gewoon een mening, die ik op mijn manier probeer te onderbouwen.

    Maar de waarheid kan er heel anders uitzien.

    Ik denk dat Tom Tom momenteel op pole position staat bij de kwalificatie.

    Maar de echte race winnen, is weer andere koek.

    Misschien heeft MdD binnenkort al een probleem, als we 8,85 zouden passeren.

    Dan moet volgens MdD niemand meer kopen, ondanks een koopadvies.

    8,85 en Buy op 17 juli, gaat momenteel sneller dan mdD had gedacht.

    Of weet hij meer.

    Ik heb het meer met Marc Zwartsenburg ING, niet alleen voor zijn standvastige 14,50, die zei bij het Reuters nieuws, mogelijk een koper zonder adviseur, maar Tom Tom is momenteel zwaar ondergewaardeerd.

    Zwartsenburg was ook de eerste die bij Q1 2018 zei, waarschijnlijk een outlook verhoging bij Q2.

    Het mooie van een forum is, dat er een aantal personen zijn, die Tom Tom van alle kanten bekijken en bestuderen.

    Of de goede kant er bij zit, de toekomst gaat het leren.

    Maar doe je niets of alleen one liners, dan heeft een forum in mijn ogen geen zin.

    Vanavond naar de concurrent van Rieu in Kerkrade, de muziek, ik hoor het wel, maar wel lekker eten en drinken.
  3. forum rang 7 tatje 21 juli 2018 11:31
    Bij de Reuters nieuws had Tom Tom direct een PB klaar.

    Bij het techcrunch nieuws, dat Apple de maps gaat rebuilden, kwam er officieel geen nieuws of PB van Tom Tom.

    Lijkt mij, dat Tom Tom van te voren al akkoord was gegaan met het nieuws.

    Is zeker ter sprake gekomen, toen Tim Cook in Amsterdam was.

    Zelfs bij Q2 de webcast speelden ze stommertje.

    Wat is de impact als jullie Apple verliezen.

    GEEN COMMENTAAR, het is niet in onze interesse en strategie om die klant te verliezen.

    Hoe belangrijk zijn de data van Apple voor jullie.

    GEEN COMMENTAAR.

    Tja, iedereen moet maar op zijn manier dat nieuws interpreteren.

    Ik doe dat ook :-)
  4. Benjamin G. 21 juli 2018 12:38
    quote:

    tatje schreef op 21 juli 2018 10:15:

    Heb het al in geklapperd.

    Ik zeg Marshall Wace en Apple !!!

    Ik zeg Cook in Amsterdam zeker gesproken met Tom Tom.

    Ik zeg JP morgan heeft die 0,82% het laatst veranderd 30 augustus 2017, allang geregeld.

    JP short en een vriend vangt het op, per saldo als ze van de vriend terugkopen 0.

    Dus dadelijk Marshall Wace onder de 0,50 en in principe kan dan de hele zooi op 0 staan.

    Het gaat ongelooflijk spannend worden :-)

    Gewoon mijn mening.

    2018

    28 maart koers 8,15 speculatie Reuters
    29 maart koers 7,48 Ontkenning Tom Tom.

    17 april koers 8,10 goede Q1 cijfers

    16 17 18 juni koers 8,47 8,57 Tim Cook in Amsterdam.

    29 juni koers 7,76 Apple rebuilding maps !
    5 juli koers 6,83 gevolgen apple nieuws.

    17 juli sterke cijfes Q2
    16 juli koers 7,34
    17 juli koers 7,87
    20 juli koers 8,57

    Shorter veranderingen in 2018.

    Arrowstreet 24 april 0,60 3 juli 0,48

    Marshall Wace
    7/6 53
    12/6 60
    18/6 70
    22/6 80
    27/6 90
    5/7 87
    10/7 76
    18/7 67
    19/7 56

    JP morgan 30 augustus 2017 0,82

    Met name de beweging van Marshall Wace om op het laagste punt van de koers hun shortpositie uit te bouwen, en dan vervolgens binnen drie weken met een stijgende koers af te bouwen, is een bijzonder patroon.
  5. Eva1960 21 juli 2018 16:24
    Mooi om alle positieve berichten hier weer te lezen, na alle grote negativiteit bij daling naar 6,73. Meestal is dat een goede contra indicator en daar ben ik dankbaar voor.

    De pendel staat weer aan. Iedereen positief, dan gaat ie binnenkort weer dalen.
    Natuurlijk wat meer winstgevende marge door stijgende take rates. En er komt een keer een oogst door alle mooie samenwerkingen.

    Maar voorlopig hoor ik ook een ander ding. Onvoldoende schaalgrootte om door te ontwikkelen bij HD maps. Schaalomvang is gewoon een dingetje straks. En dan is winst en cash zo weg. En apple car en adroid car denderen keihard door bij elke nieuwe introductie en kan noodzaak voor TT kaarten voor de volumeverkopen wegnemen op termijn. Want HAD zal zeer langzaam opkomen.

    Ik verwacht nog 2 jaar blijvend pendelen tussen 6,50 en 10,00.

    Goed weekend allen.
  6. [verwijderd] 21 juli 2018 16:55
    quote:

    Eva1960 schreef op 21 juli 2018 16:24:

    Mooi om alle positieve berichten hier weer te lezen, na alle grote negativiteit bij daling naar 6,73. Meestal is dat een goede contra indicator en daar ben ik dankbaar voor.

    De pendel staat weer aan. Iedereen positief, dan gaat ie binnenkort weer dalen.
    Natuurlijk wat meer winstgevende marge door stijgende take rates. En er komt een keer een oogst door alle mooie samenwerkingen.

    Maar voorlopig hoor ik ook een ander ding. Onvoldoende schaalgrootte om door te ontwikkelen bij HD maps. Schaalomvang is gewoon een dingetje straks. En dan is winst en cash zo weg. En apple car en adroid car denderen keihard door bij elke nieuwe introductie en kan noodzaak voor TT kaarten voor de volumeverkopen wegnemen op termijn. Want HAD zal zeer langzaam opkomen.

    Ik verwacht nog 2 jaar blijvend pendelen tussen 6,50 en 10,00.

    Goed weekend allen.
    6,50/10 is wel heel breed....
  7. [verwijderd] 21 juli 2018 17:19
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 21 juli 2018 16:58:

    Bedankt voor de tip Eva1960. Daar word ik wel blij en heel rijk van.
    Een keer komt de draai...wanneer? Zou nu wel eens kunnen zijn...de cijfers van nu, ondersteunen minimaal een 10....of dat ook gaat gebeuren...maandag eens kijken of we na gisteren de stijging gaan hervatten, na de expiratie.....
  8. forum rang 4 vreemdvermogen 21 juli 2018 17:35
    Ik heb het gevoel dat de draai al aangebroken is. van hardware naar software, transitie lukt. Geen hoge koers door het meeliften van verkoop van HERE en Fleetmatics. Die waardering zit in de koelkast. Nee TomTom laat met de Q2 cijfers zien dat er een kentering gaande is. Op naar de 10 en er over en niet terug naar de voorspelde 6,50 van Eva.
  9. [verwijderd] 21 juli 2018 17:37
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 21 juli 2018 17:35:

    Ik heb het gevoel dat de draai al aangebroken is. van hardware naar software, transitie lukt. Geen hoge koers door het meeliften van verkoop van HERE en Fleetmatics. Die waardering zit in de koelkast. Nee TomTom laat met de Q2 cijfers zien dat er een kentering gaande is. Op naar de 10 en er over en niet terug naar de voorspelde 6,50 van Eva.
    Dat zou kunnen. MW is iig aan het afbouwen....zetten ze door?
  10. RESEARCH 21 juli 2018 18:19
    Ik kan Eva1960 goed volgen. TT moet nog steeds veel investeren en dit is het enige grote risico wat ik zie. Ze zijn beter af onder een ander dak. Voor de presentatie van de Q2 cijfers durfde ik het niet aan om bij te kopen. Meestal daalt TT na de presentatie van haar cijfers. Bij een koers van 9,50 ben ik al dik tevreden en zal ik mijn positie langzaam maar zeker gaan afbouwen. Eerst maar is zien of TT nu eindelijk door de weerstand kan breken, dan ligt de weg open naar hogere regionen. Je kunt wel niet geloven in TA echter veel mensen doen dit wel (kuddegedrag).
  11. De Schimmelkoning 21 juli 2018 19:01
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 21 juli 2018 17:35:

    Ik heb het gevoel dat de draai al aangebroken is. van hardware naar software, transitie lukt. Geen hoge koers door het meeliften van verkoop van HERE en Fleetmatics. Die waardering zit in de koelkast. Nee TomTom laat met de Q2 cijfers zien dat er een kentering gaande is. Op naar de 10 en er over en niet terug naar de voorspelde 6,50 van Eva.
    Helemaal mee eens. Koers zal komende weken verder herstellen. SaaS diensten zullen multiple effect hebben op de recurring revenue. Meer visibility vanuit de markt , mooie partnerships wat meer omzet in de boeken gaat zetten. Binnen 2 maanden op 10 en dan snel doorhollen naar 20! Ik kijk uit naar de call met Baidu komende week. Sector is hot !
    Groet uit ibiza
    K!
  12. Hoop.... 21 juli 2018 19:06
    quote:

    Kaarthouder schreef op 21 juli 2018 19:01:

    [...]

    Helemaal mee eens. Koers zal komende weken verder herstellen. SaaS diensten zullen multiple effect hebben op de recurring revenue. Meer visibility vanuit de markt , mooie partnerships wat meer omzet in de boeken gaat zetten. Binnen 2 maanden op 10 en dan snel doorhollen naar 20! Ik kijk uit naar de call met Baidu komende week. Sector is hot !
    Groet uit ibiza
    K!
    De Carll met Baidu...gemist????
  13. forum rang 6 pwijsneus 21 juli 2018 20:08
    quote:

    Hoop.... schreef op 21 juli 2018 19:06:

    [De Call met Baidu...gemist????...]
    Webcasts Baidu:
    ir.baidu.com/phoenix.zhtml?c=188488&a...

    31 Juli 2018

    Baidu Sees Maps for Self-Driving Cars as Bigger Business Than Web Search
    www.technologyreview.com/s/609936/bai...

    TOMTOM HD MAP & TOMTOM AUTOSTREAM TO POWER BAIDU'S OPEN AUTONOMOUS DRIVING PLATFORM, APOLLO
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Conference call 13 Februari

    Alicia Yap -- Citigroup Global Markets Asia Ltd. -- Analyst

    Hi. Good morning, Robin, Dr. Lu, and Herman. Thanks for taking my questions, and also congrats on the solid set of results. My question's also actually related to the autonomous partnership and also the delivery of the vehicles. Specifically for these L4 buses with King Long, should we start to assume some service fee that Baidu will be able to generate starting second half this year? And in terms of other OEM partners, what would be the monetization potential once the delivery happens later in the 2019 and the 2020 level? And then separately on the housekeeping questions, on the sequential decline in the online marketing customer, what was the reasons for that, and how will they trend going into 2018? Thank you.

    Qi Lu -- Chief Operating Officer (edit pwijsneus; Qi Lu is onlangs wegens persoonlijke omstandigheden het rustiger aan gaan doen bij Baidu, en is geen COO meer)

    Okay. Let me take the first part of the question. With regard to the Apollo platform essentially our business model, we've been super clear from the get-go what's our business model, which is our business models will be selling services: a suite of expanding sort of services that's essential to power autonomous driving vehicles of different types. For example, HD maps is the first service that we are commercializing. And we are building a sales pipeline with an inbound set of commercial opportunities. On that parallel, you can think about Apollo and Android from a business model perspective is very similar. Android OEM-let's say Samsung-can take Android free to build the phones, but you have to use Google search services, which is Google monetize, as the primary vehicles for monetization. And then here for Apollo, at this phase of Apollo, it's very similar.

    Our HD maps is our first services, but we have more and more services that's been planned and are in development. So, over time we see just services alone over the coming years will be growing to a very material and significant revenue source for the company. Having said that, the key caveats is this market will take time to build. We are focusing on building the health of the ecosystem, elevating the technological capabilities, ensuring more and more partners embrace our platforms, and over time sustainably, healthily build up that business. And the last thing I would say is, the Apollo platforms, the Apollo ecosystem, preserves many different options of future business model expansions. So, overall we are super bullish about the long-term economic earning capabilities. I will emphasize long-term, emphasize our focus on building a healthy ecosystem at this stage.

    ---------------------

    Android of the Auto Industry? How Baidu May Race Ahead Of Google, Tesla, And Others In Autonomous Vehicles
    www.cbinsights.com/research/baidu-chi...

  14. forum rang 4 Kuiken 21 juli 2018 20:40
    ik ben niet zo van het fantaseren, maar deze gedachte wil ik toch met jullie delen: Ik denk dat Google met zijn/haar prijsverhogingen voor kaart-afname zijn/haar VERLIES neemt. Nu al , maar in een steeds versnellend tempo, komen de kaarten nodig voor levels 2/3 en 4 IN de auto te zitten. Fabrikanten willen zekerheid over wàt ze in hun product stoppen en geen gerommel met data via telefoons ed. Dus Google erkent dat ze in de automobielwereld geen wereld-rol zal gaan spelen en beent NU vast haar kaarteninkomsten uit. Dat dat ten koste gaat van wat afnemers, nemen ze voor lief: heel wat huidige klanten zullen ook weer niet 1,2,3, hun software ombouwen , dat kost ze nl ook geld.
3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links