Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,950 19 apr 2024 15:06
  • +0,070 (+0,71%) Dagrange 9,540 - 9,966
  • 712.771 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM Juli 2018 - ‘Half juli moet het geregeld zijn’

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. emergo 19 juli 2018 08:16
    Voor wat het waard is.Ik heb het even nagekeken.
    Het aandeel is de afgelopen 5 dagen dagelijks iets in waarde gestegen.
    5 Opeenvolgende dagen.Dat kwam dit jaar niet eerder voor.
    Over de afgelopen 5 dagen werd AF-KLM 3,7 % meer waard.Dat gaat heus niet elke week gebeuren maar als die stijging nou nog even doorzet zal het vertrouwen echt wel toenemen.
    Ik hoef mezelf geen moed in te praten en heb er volop vertrouwen in voor de komende tijd.
  2. forum rang 6 gbakl 19 juli 2018 09:33
    Totale netto shortpositie op 19 juli 2018: 7,99%
    blijft onverminderd hoog...

    dwz de invloed van (soms) ongewenste invloeden op een normale koersvorming
    maar wil niet zeggen dat die altijd omlaag gemanoeuvreerd wordt en
    een verdienmodel kan lucratiever zijn door die koers soms onverwachts omhoog te dirigeren.
  3. forum rang 6 gbakl 19 juli 2018 09:58
    quote:

    emergo schreef op 19 juli 2018 09:55:

    Ik heb geen moeite met shorters.Ze krijgen gelijk of hebben pech en aandeelhouders krijgen gelijk.In dat licht bezien is 7,99 % maar een kleine minderheid.
    heb je wel ENIG idee hoe groot (of klein) de dagelijks verhandelbare free-flow van dit aandeel is en hoe groot DAN de invloed en het percentage en de macht van deze club is ???
  4. Bertussie 19 juli 2018 10:38
    quote:

    gbakl schreef op 19 juli 2018 09:33:

    Totale netto shortpositie op 19 juli 2018: 7,99%
    blijft onverminderd hoog...

    dwz de invloed van (soms) ongewenste invloeden op een normale koersvorming
    maar wil niet zeggen dat die altijd omlaag gemanoeuvreerd wordt en
    een verdienmodel kan lucratiever zijn door die koers soms onverwachts omhoog te dirigeren.
    Kleine nuance:
    7.99% is aantal boven de meldingsgrens ja.
    Totaal short in AF is 20.98% !

    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a...
  5. forum rang 6 gbakl 19 juli 2018 11:44
    quote:

    emergo schreef op 19 juli 2018 10:40:

    Blijft nog steeds een minderheid.
    trump is met een minderheid aan stemmen toch gekozen, maar meestal werkt dat anders bij aandelen...als 100 procent van die hedgefund minderheid inzetbaar is en van de rest van de beperkte free-flow hooguit 10 procent echt dagelijks op de markt komt...reken maar uit...
  6. forum rang 6 gbakl 19 juli 2018 11:46
    Kleine nuance:
    7.99% is aantal boven de meldingsgrens ja.
    Totaal short in AF is 20.98% !

    helemaal correct maar die discussie heb ik al eens vaker gehad hier en bewezen is die 8 procent maar het is veel meer in de actuele praktijk en dat is ook al heel lang zo.
    een ongelooflijk percentage waar blijkbaar niemand in de financiele wereld van wakker ligt (dat helpt ook niet) en het nauwelijks vermeldingswaardig vindt, helaas.
    bij Tesla net zo, maar daar is het algemeen bekend...

    geen wonder dat we erom vragen om gemanipuleerd te worden.
  7. trixxx 19 juli 2018 20:07
    www.telegraaf.nl/financieel/2325851/t...
    Tientallen banen bij KLM door China-deal
    Door YTEKE DE JONG

    Updated 23 min geleden
    42 min geleden in FINANCIEEL

    De onderhoudsdeal van KLM met China Eastern levert tientallen banen op in Nederland. Het geld gaat naar de KLM-kas.

    President-directeur Pieter Elbers (l) met China Eastern baas Liu Shaoyong
    President-directeur Pieter Elbers (l) met China Eastern baas Liu Shaoyong? FOTO KLM
    Dat zegt Ton Dortmans, directeur van de onderhoudsafdeling (E&M) van KLM in een toelichting op een donderdag verworven onderhoudscontracten voor de Boeing 787-vloot van luchtvaartmaatschappij China Eastern, die ook aandeelhouder is van Air France KLM.

    Met de deal zijn ’tientallen miljoenen’ gemoeid, aldus Dortmans, die de exacte omvang van de opdracht niet bekend maakt. „Het levert tientallen banen op. Dat is goed voor de KLM en voor de BV Nederland. Ik ben blij dat de jarenlange investering van onze president-directeur Elbers in China zijn vruchten afwerpt. In het zakendoen met Chinezen zijn relaties heel belangrijk, naast een concurrerende prijs.”, zegt Dortmans. Bij deze divisie van KLM werkt 4000 man personeel op Schiphol.

    Hoewel Air France en KLM commercieel gezamenlijk optrekken bij de onderhoudsdivisie, komt het werk van het donderdag gegunde contract fysiek in Nederland terecht. „Het gaat om onderhoud van componenten van de Boeing 787, de Dreamliner. We hebben afgesproken dat dit in Amsterdam gebeurt, terwijl in Frankrijk bij onze zustermaatschappij AFI bijvoorbeeld het onderhoud van de Airbus A350 gedaan wordt.”

    Sjanghai

    In een vliegtuig zitten naar schatting 50 verschillende technische systemen. Sommige daarvan zijn zo kostbaar dat het loont ze te repareren, de prijs per component ligt tussen de $100.000 en $500.000. „Sommige klanten hebben zelf een te kleine vloot om een heel onderhoudsprogramma ernaast te doen. Die huren ons dan in”, zegt Dortmans. Als gevolg van het contract komt er ook een magazijn in Sjanghai. In totaal heeft KLM nu 16 contracten binnengesleept sinds ze in 2012 begon met onderhoud van de Dreamliners. Vorig jaar bedroeg de omzet van KLM E&M €1,6 miljard.

    De luchtvaartmaatschappij zoekt voor deze klus technisch, maar ook logistiek personeel. De onderhoudsdivisie van KLM doet ook het voorraadbeheer, waardoor componenten en onderdelen vanuit Nederland vanuit magazijnen de hele wereld over gestuurd kunnen worden. Er is echter een tekort aan vakmensen in Nederland.

    „We hebben vooralsnog geen problemen met het vinden van nieuw personeel, dat we ook nog verder opleiden als ze bij ons beginnen. Ik zit om die reden in ook in het overleg met een aantal technische scholen”, aldus de onderhoudsbaas.

    Kas

    De opbrengsten van het donderdag afgesloten contract gaan naar de kas van KLM, zegt Dortmans. „Als onderhoudsdivisie zijn we verantwoordelijk voor ons eigen resultaat en moeten dus ook ons eigen geld verdienen. We zijn onderdeel van KLM.” Vorig jaar waren er plannen om de onderhoudsdivisie van Air France KLM te verzelfstandigen en naar de beurs te brengen. Dit kwam uit de koker van de onlangs afgetreden topman Janaillac. Hij wilde daarmee extra geld ophalen. „Als KLM hadden we daar bezwaar tegen. We draaien goed, dus ik zie de meerwaarde er ook niet van in.”
  8. Erwin L 20 juli 2018 09:28
    quote:

    havik of duif schreef op 20 juli 2018 09:07:

    De shorters zijn actief om de prijs te drukken, ga er niet in mee, zij verdienen en jij levert in. geduld zal beloond worden.
    Met alle respect maar:

    Ten eerste: Deze discussie gaat niet over de rol van shorters maar over de benoeming van de nieuwe topman/topvrouw van AF/KLM. Een benoeming die al maanden op zich laat wachten en waarbij de eigen streefdatum van het concern, zonder opgaaf van reden, reeds is verstreken.

    Ten tweede: Het onder 1 genoemde is een prima illustratie van de wijze waarop men in Parijs werkt. Dan moet je niet vreemd opkijken dat shorters kansen zien.
  9. [verwijderd] 20 juli 2018 09:57
    quote:

    Erwin L schreef op 20 juli 2018 09:28:

    [...]

    Met alle respect maar:

    Ten eerste: Deze discussie gaat niet over de rol van shorters maar over de benoeming van de nieuwe topman/topvrouw van AF/KLM. Een benoeming die al maanden op zich laat wachten en waarbij de eigen streefdatum van het concern, zonder opgaaf van reden, reeds is verstreken.

    Ten tweede: Het onder 1 genoemde is een prima illustratie van de wijze waarop men in Parijs werkt. Dan moet je niet vreemd opkijken dat shorters kansen zien.
    Een nieuwe topman/topvrouw komt er sowieso aan.

    AF/KLM is op de juiste weg met goede vervoerscijfers en mooie samenwerkingsakkoorden met China. Als de financiële cijfers beter zijn dan verwacht op 1 augustus en er komen nieuwe gesprekken met de vakbonden en een oplossing, dan is het vaarwel shorters.

  10. forum rang 4 BW2017 20 juli 2018 11:03
    quote:

    Erwin L schreef op 20 juli 2018 09:28:

    [...]

    Met alle respect maar:

    Ten eerste: Deze discussie gaat niet over de rol van shorters maar over de benoeming van de nieuwe topman/topvrouw van AF/KLM. Een benoeming die al maanden op zich laat wachten en waarbij de eigen streefdatum van het concern, zonder opgaaf van reden, reeds is verstreken.

    Ten tweede: Het onder 1 genoemde is een prima illustratie van de wijze waarop men in Parijs werkt. Dan moet je niet vreemd opkijken dat shorters kansen zien.
    Havik of Duif heeft wel gelijk hoor.

    Dit spelletje gebeurt steeds en kan inderdaad alleen gedaan worden bij onzekerheid.

    Maar er ligt hier niet der mate angst in de zin van een Emissie.

    - Vervoerscijfers waren beter dan verwacht
    - Die topman/topvrouw komt hoe dan ook dat weet jij zelf ook.
    - Die vakbonden zijn voorlopig naar de achtergrond dus dat is wel onzekerheid die er boven hangt.

    Maar de koers ligt de laatste week redelijk stabiel. Bodem zou hoger gezet moeten zijn door de Vervoerscijfers.

    Koers word met aantallen lager gezet en wat Havik of duif dan zegt particulieren gaan daar in mee. Maar er zit maar een kracht die dat regiseerd en dat zijn de partijen.

    Zo makkelijk dat het omhoog gezet word zo makkelijk is het nu ook al x of 10 terug gezet.
680 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links