Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Cbo schreef op 18 juli 2018 20:21 :
Dank je! En kwalitatief gezien?. Kan me voorstellellen dat kaarten van google maps meer informatie bevat? (Naast alleen van A naar B rijden). Daarnaast navigeren veel mensen gewoon op hun telefoon via google maps.
Google maps bevatten inderdaad veel meer informatie, maar puur voor autonavigatie zijn tomtom kaarten gelijkwaardig. TomTom heeft dan weer superieure traffic.
Twee dagen van stijgingen als de laatste twee dagen is lang geleden. Meestal was de tweede dag na de start al weer lager. Er is veel opwaartse druk nu. Vanmorgen viel even de koers stil, waarop ik denk door de shorters werd ingezien, dat het onbegonnen werk was, om door te gaan met shorten. Er waren teveel kopers. Ik denk dat ze daarop hebben besloten om te gaan coveren. Hoop dat dit de komende dagen/weken/maanden/jaren nog door gaat....:) Was het maar waar....
Dank je Gijsie. Ik geloof zelf ook in tomtom gezien hun vele overeenkomsten maar kan me ook voorstellen dat google die traffic op orde zou kunnen krijgen. Ben een beetje aan het zoeken naar de concurrentie positie van TomTom. Het blijft een klein bedrijf en het lijkt me moeilijk concurreren tussen de grote jongens...
Cbo schreef op 18 juli 2018 21:50 :
Dank je Gijsie. Ik geloof zelf ook in tomtom gezien hun vele overeenkomsten maar kan me ook voorstellen dat google die traffic op orde zou kunnen krijgen. Ben een beetje aan het zoeken naar de concurrentie positie van TomTom. Het blijft een klein bedrijf en het lijkt me moeilijk concurreren tussen de grote jongens...
Realiseer je je dat Baidu, Microsoft (en Apple?) zich strategisch afhankelijk hebben gemaakt van TomTom. En DAT zijn de grote jongens die WEL kunnen concurreren met Google en die dat ook dolgraag willen. Maar dus wel op basis van TomTom kaarten. Verandert dat het plaatje?
Xynix schreef op 18 juli 2018 22:09 :
[...]
Realiseer je je dat Baidu, Microsoft (en Apple?) zich strategisch afhankelijk hebben gemaakt van TomTom. En DAT zijn de grote jongens die WEL kunnen concurreren met Google en die dat ook dolgraag willen. Maar dus wel op basis van TomTom kaarten.
Verandert dat het plaatje?
Wat een geklets in de ruimte....!!!
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
(Zie tweet van JoostEijsink)twitter.com/JoostEijsink/status/10195... Daimler zet er de sloffen in met NVidia/Bosch. Met wie zijn die ook weer al jaren aan het samenwerken op het gebied van realtime HD maps.me? Was dat HERE? Was dat Google? Kan iemand me helpen? Eerste schaap over de dam?
TomTom gaat volgend jaar ook al in omzet groeien. Do the math... Taco heeft alle ingrediënten benoemd in de conference call. Ebitda 2018 waarschijnlijk al richting 220mln. De correctie gaat nog wel even door, analisten zullen eerst hun eigen klantjes informeren denk ik.
DeZwarteRidder schreef op 18 juli 2018 22:22 :
[...]
Wat een geklets in de ruimte....!!!
Heb je buiten dit geklets in de ruimte ook nog inhoudelijk commentaar? Zijn de Azure LBS services en API’s niet gebaseerd op TomTom? Gaan ze dat met het knippen van hun vingers weer veranderen? Is de wereldwijde HD-mapstandaard van Baidu in het kader van Apollo NIET gebaseerd op de dataverwerking door TomTom? Kan Apple opeens, nog voor het einde van 2019, zorgen voor eigen wereldwijde basiskaarten? Zijn Baidu, Microsoft en Apple verwaarloosbare marktpartijen voor Google? Wil je een tikje geloofwaardig zijn dan daag ik je uit om hier INHOUDELIJK op in te gaan. [Modbreak IEX]: Aangepast, gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]
Xynix schreef op 18 juli 2018 22:32 :
(Zie tweet van JoostEijsink)
Daimler zet er de sloffen in met NVidia/Bosch. Met wie zijn die ook weer al jaren aan het samenwerken op het gebied van realtime HD maps.me? Was dat HERE? Was dat Google? Kan iemand me helpen?
Eerste schaap over de dam?
Bosch and Daimler partner with Nvidia for self-driving car platform, plan to start testing in 2019 Last year, German automaker Daimler and electronics company Bosch announced they would join forces to develop a fully automated, driverless car system. In a show of progress today, the two announced that they’ve chosen Nvidia’s Drive Pegasus as their artificial intelligence (AI) computing platform of choice, and that they’ll begin testing self-driving cars in California in the second half of 2019. “Automated vehicles are complex computers on wheels,” the two companies said in a press release, “and they need even more computing power if they are to negotiate city traffic automatically, with input sourced from an array of disparate surround sensors.” Under the terms of the arrangement with Nvidia, the Santa Clara chipmaker will supply a powerful processor and graphics chip to manage the network of electronic control units (ECUs) — the sensor-equipped microcontrollers that control cars’ transmission, door lock, window, and other systems — in Bosch and Daimler’s prototype vehicles, as well as software to process the algorithms generated by the two companies’ self-driving simulations. A custom cooling system developed jointly by Bosch and Daimler will keep the ECUs chilly while they churn through as many as 100 gigabytes of data per kilometer of distance traveled. “Our collaboration with Daimler and Bosch will unite each company’s strengths,” Danny Shapiro, senior director of Nvidia’s automotive division, said in a statement. “Bosch, the world’s largest tier 1 automotive supplier, brings its hardware and system expertise, [and] Mercedes-Benz parent Daimler brings total vehicle expertise and a global brand that’s synonymous with safety and quality.” Nvidia unveiled Nvidia Drive PX Pegasus, the latest generation of its self-driving platform, at GTC Europe in October 2017 in Munich, Germany. Its two Nvidia Xavier system-on-chips and dual graphics cards are capable of performing more than 320 trillion operations per second, transferring up to a terabyte of data a second and ingesting data from up to 16 cameras and six lidar sensors. Its data centers, which leverage its AI-optimized Nvidia DGX architecture and run its Drive Constellation AV simulator, train object detection, map localization, and path planning algorithms and validate them over time. Nvidia claims that more than 370 partners are developing with Nvidia, including Deutsche Post DHL, which plans to deploy a fleet of Nvidia-powered autonomous delivery trucks starting in 2019. Bosch and Daimler expect performance to be comparable to about six “synchronized, highly advanced” desktop computers, and said that Pegasus — drawing on a bevy of radar, video, lidar, and ultrasound sensors — would be able to react to changing road conditions within 20 milliseconds. With the hardware of Bosch and Daimler’s self-driving program in place, the two companies plan to begin testing autonomous Mercedes S-Class sedans and V-Class vans next year in California, where they’ll offer a shuttle service on selected routes in the San Francisco Bay Area. “The test operation will provide information about how fully-automated and driverless vehicles can be integrated into a multi-modal transportation network,” Bosch and Daimler said in a statement. “Many cities face numerous challenges that are increasingly burdening the existing transport system. The test is to show how this new technology might be a solution to these challenges.” The two companies announced their self-driving partnership in 2017, with the goal of getting self-driving cars on roads in the next decade. It’s a symbiotic relationship: Bosch supplies components such as sensors, actuators, and control units, and Daimler provides development vehicles and test facilities. In recent months, Bosch has made clear its autonomous driving ambitions. It created a new Connected Mobility Services division staffed with more than 600 employees, acquired B2B ridesharing startup Splitting Fares, and partnered with TomTom on mapping systems that’ll help vehicles see the road ahead. Daimler, for its part, in June obtained a permit from the Chinese government allowing it to test self-driving cars powered by Baidu’s Apollo platform on public roads in Beijing. (It already has permits for testing self-driving cars in the U.S. and Germany.) It also operates a carsharing service of its own — Car2Go — that recently surpassed 3 million members worldwide, as well as the Uber-style app MyTaxi and carpooling service Flinc. Bosch and Daimler are far from the only companies ramping up development of self-driving cars. Google subsidiary Waymo’s more than 600 Fiat Chrysler Pacifica minivans have driven in 25 cities across the U.S. Lyft is conducting self-driving car trials in Boston. And General Motors plans to launch an autonomous car ridesharing service next year. But unlike some of their competitors, Bosch and Daimler plan to launch Level 4 and Level 5 automated vehicles, which can negotiate city streets, highways, and backroads with minimal oversight. Level 4 driverless cars operate autonomously in geofenced areas and specific conditions, while Level 5 vehicles drive on any road and in almost all conditions. “Developing automated driving to a level ready for series production is like a decathlon,” Dr. Stephan Hönle, senior vice president at Bosch, said in a statement. “It’s not enough to be good in one or two areas. Like us, you have to master all disciplines. Only then will we succeed in bringing automated driving to the roads and the city safely.”venturebeat.com/2018/07/10/bosch-and-... Mooi stuk waarin tt ook nog genoemd wordt: In recent months, Bosch has made clear its autonomous driving ambitions. It created a new Connected Mobility Services division staffed with more than 600 employees, acquired B2B ridesharing startup Splitting Fares, and partnered with TomTom on mapping systems that’ll help vehicles see the road ahead.
Overigens gaat het bij de HD-kaarten voor vrachtwagens die volgens de CC vanaf 2019 gaan lopen ook om een Daimler/Bosch project dat nu productierijp is. En dat is dus gegarandeerd met TomTom HD-kaarten. En even uit het ongerijmde: als Daimler/Bosch/Nvidia voor hun Californische SDC-launch zouden werken met HERE HD-maps zou het dan niet heel logisch zijn dat Daimler dat als HERE-mede-eigenaar dan van de daken zou willen schreeuwen? DZR: doe nog eens zo'n aandoenlijke inhoudsloze one-liner! PLEASE!
Apollo/Daimler/TomTom , Bosch/NVidia/TomTom Ik heb al een hele tijd geen spannende HERE verhalen meer gezien. Zijn de Duitsers op hun onverstandige schreden terug aan het keren om de Chinese/SDC-boot niet te missen?
Misschien een IPO van HERE en dan van de opbrengst TT kopen, allemaal geregeld via DB :-)
Ikkenietweten schreef op 18 juli 2018 21:20 :
[...]
Dat is spijtig om te horen maar had u de ouderwetse opties gekocht dan was er geen man overboord geweest en had u nu kunnen cashen.
Kijk, wij, domme particulieren moeten een weg vinden tussen al die computerprogramma's en algoritmen van de grote hedgefunds. Immers zij bepalen de koers niet u en ik. Ook in de komende tijd zullen er weer professionele partijen zijn die de koers gaan proberen te manipuleren. Door hiervan slim gebruik te maken kunnen wij (domme particulieren) ook wat uit de ruif eten.
Tsja dat is zo maar ik moet me dan maar beter gaan verdiepen in opties....waar het mij om gaat is dat er vanuit TT absoluut niets is gedaan om preventief aan damage control te doen. Ik vind dat een kwalijke zaak, maar goed iedereen is nu weer helemaal blij en ik hoop maar dat we nu niet weer in een bear (short) trap vallen. Maar goed we gaan het meemaken, mijn ijzeren voorraad houd ik maar aan.
Nav Q2 conference call kun je dit verwachte staatje voor 2018 produceren. De ebitda-% ontwikkeling bij Automotive en Enterprise heb ik zelf iets naar boven en naar beneden aangepast (was samen 25% in Q2 en 30% in geheel 2017) aangezien Automotive gaat stijgen en met name SAAS omzet is. Aangezien daling consumer nu vooral wegvallen sportsomzet is kun je ook al makkelijk zien dat we volgende jaar in omzet gaan groeien! En dit verwacht nog niemand, kan mooie tweede run veroorzaken tzt.
De keuze van Daimler/Bosch voor NVidia Pegasus betekent ook dat het verhaal dat ik ooit van een insider hoorde dat NVidia moeite zou hebben om "Automotive Grade Hardware" te leveren in de prullenbak kan. Daimler zou nooit voor NVidia kiezen als dat hokje niet was afgevinkt. "Endgame" of geen endgame? Ik weet het niet en ik weet eigenlijk ook niet of je dat al moet willen als nu inderdaad alle projecten/samenwerkingen van de afgelopen jaren in de loop van 2019-2022 in productie gaan. Als de sneeuwbal gaat rollen (via Apollo en NVidia/Bosch) kan het hard gaan. Daarom blijft het des te onbegrijpelijker dat een dump als van de afgelopen weken nog steeds mogelijk blijft zonder dat er massaal op het fonds wordt gedoken als "buitenkans". En ook zeer laakbaar dat TomTom in zo'n situatie niets, maar dan ook niets, doet aan "damage control".
De dump is alleen verklaarbaar als de koers in opdracht van een partij wordt gecontroleerd.
helemaal eens maar reageer niet OP de zwarte ridder Dank zij hem of haar heb ik verschillende waarschuwingen gehad .Die moeten ze schorsen ja henk zo is het en niet anders
de eerlijke persoon schreef op 18 juli 2018 23:30 :
helemaal eens
maar reageer niet OP de zwarte
ridder Dank zij hem of haar
heb ik verschillende waarschuwingen
gehad .Die moeten ze schorsen
ja henk zo is het
en niet anders
Wat voor waarschuwingen? Wie is Henk? De Zwarte Ridder?
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)