Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Geen staatsbemoeienis gewenst bij AF-KLM'

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. Ger 02490 13 juli 2018 00:13
    quote:

    pietje-2005 schreef op 12 juli 2018 23:54:

    Maar de franse staat is toch aandeelhouder?
    Nou, dan zullen ze toch echt wel iets te zeggen willen hebben, en dat zullen ze ook achter de gordijnen ook doen, natuurlijk.
    Sorry Pietje, maar jij snapt het spelletje nog niet. Natuurlijk willen ze iets te zeggen hebben. Maar het is over en uit voor de Franse staat. Misgegokt. En die Franse vakbonden kunnen het helemaal vergeten. Je kunt wel blijven staken, maar wees tevreden met hetgeen je hebt. De vakbonden hebben nog nooit welke positieve bijdrage dan ook geleverd. Niet in Nederland, ook niet daarbuiten.Hou le grote wafel en wees blij dat er nog " werkgelegenheid wordt geboden. Schreewerds zijn het.
  2. forum rang 6 pietje-2005 13 juli 2018 07:44
    @Gert1948: Ik snap er helemaal niets van, dat weet ik.
    Maar de franse staat, net zoals de nederlandse die in allerlei bedrijven zit en zat, heeft met invloed en werkgelegenheid als aandeelhouder een stem en een verantwoording.
    Daar worden ze ook terecht op aangesproken.
    Net zoals de nederlandse staat met bijv. PostNL zich er om duistere redenen tegenaan ging bemoeien, doet de franse staat dat ongetwijfeld ook.
    Denk dat als de franse staat haar belang van de hand doet, krijgt Air France-KLM echt geen 100% vrij spel.
  3. [verwijderd] 13 juli 2018 08:07
    Toch wel raar dat er hier wordt gesuggereerd dat de ene aandeelhouder meer rechten zou moeten hebben dan de ander. Zolang de Franse staat aandelen heeft is ze gewoon rechtmatig aandeelhouder en loopt ze ook risico met dit vermogen net als een ander.De vakbonden zijn hier de degene die een te grote bek hebben. Het zou de de Franse staat sieren als ze heel duidelijk aangeven dat de vakbonden eens hun bek moeten houden dat het anders straks alleen nog wat kunnen zeggen overeen dood paard.
  4. erjee-ff 13 juli 2018 08:22
    quote:

    pietje-2005 schreef op 13 juli 2018 07:46:

    [...]
    Ze zijn toch gewoon gekocht door Air France, en het was toch geen fusie?
    Correct, maar om de Nederlanders niet te veel op de teentjes te trappen is de naam KLM behouden en is er consistent over een fusie gesproken. Maar KLM is inderdaad gewoon gekocht.
  5. Ger 02490 13 juli 2018 08:46
    De Franse staat wil haar belang wel verkopen. Desnoods aan een hotelketen. Dit geeft eens te meer duidelijk aan dat ze het gedram van de vakbonden meer dan zat zijn. Natuurlijk hebben de vakbonden in het verleden goed werk verricht voor de arbeiders maar ze wanen zich nu Goddelijk en denken dat de bomen echt tot in de hemel groeien. Wakker worden vakbonden en even gas terugnemen. Als het dan weer goed gaat met het bedrijf komt dan nog eens terug en vraag dan om een redelijke aalmoes. Hou op met het vernielen en kapotmaken van bedrijven. STOPPEN NU!!!
  6. forum rang 4 havik of duif 13 juli 2018 10:15
    We doen er allemaal aan mee inclusief mijzelf met steeds door onze commentaren olie op het vuur te gooien en dat doen de Bo Bo's ook.
    Het is een gebrek aan een krachtig duidelijk uitdragen van het nu zittende bestuur die niet instaat is om los van alle commentaren duidelijk te maken dat er hard gewerkt wordt in het bedrijf om het gezonder te maken en dat tevens in alle rust en niet overhaast gezocht wordt naar de beste voorzitter die nodig is. Ga ook nu de vakbonden niet uit de weg en zoek naar het haalbare compromis en voer dit uit, dat is de enige weg tot herstel bij personeel, winst, passagiersvertrouwen en beurswaarde. Ik had meer wijsheid en moed verwacht van de huidige bestuurders.
  7. [verwijderd] 14 juli 2018 23:56
    Het personeel van Air France KLM kan beter eens zelf in de spiegel kijken. Vooral door stakingen en veel hogere energiekosten zal het 2 kwartaal hoogst waarschijnlijk een matig resultaat tonen. In verhouding met andere bedrijven en bedrijfstakken worden bij dit bedrijf veel te hoge salarissen/bonussen ontvangen. Aandeelhouders, waaronder ook de Franse (ca. 14%) en Nederlandse staat (ca.4,5%) i.c. de burgers, ontberen al jarenlang dividenduitkeringen op hun investering. De landen kunnen hun aandelen derhalve veel beter verkopen dan geld steken in een bodemloze put.
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,304 14:53
+0,090 +0,98%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links