Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,125 23 apr 2024 12:57
  • +0,040 (+0,40%) Dagrange 9,976 - 10,145
  • 423.911 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM Juli 2018 - ‘Half juli moet het geregeld zijn’

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gpjf 12 juli 2018 14:24
    Winstalarm Delta Air om brandstofkosten
    Door ANP PRODUCTIES
    57 min geleden in FINANCIEEL

    ATLANTA - Delta Air Lines, de Amerikaanse samenwerkingspartner van Air France-KLM, verlaagt zijn winstverwachting voor het gehele jaar in verband met de flink stijgende brandstofkosten. De maatschappij denkt dat de kosten voor kerosine dit jaar 2 miljard dollar hoger zullen uitvallen dan vorig jaar.

    Het luchtvaartconcern rekent nu op een winst per aandeel in een bandbreedte van 5,35 tot 5,70 dollar, van een eerder voorspelde 6,35 tot 6,70 dollar. Delta gaf aan in het najaar in de capaciteit te snijden bij routes die ondermaats presteren. De totale capaciteit zal dit jaar met 3 procent toenemen.

    In het afgelopen kwartaal boekte Delta een nettowinst van 1 miljard dollar op een recordomzet van bijna 11,8 miljard dollar, geholpen door groei bij het vervoer van passagiers en vracht. De kosten voor brandstof stegen met een derde tot 578 miljoen dollar.
  2. Bertussie 12 juli 2018 14:27
    Dan zal ik wel weer negatief overkomen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een aandeel op goede cijfers dik in het rood schiet. Ik noem een BAM, Postnl, TomTom. Mede dankzij de grote shortpartijen die er nog steeds dik in zitten.

    Ik hoop dat ik er naast zit gezien mijn longpositie.
  3. forum rang 6 gpjf 12 juli 2018 17:25
    quote:

    gpjf schreef op 11 juli 2018 17:25:

    Nee dat.denk ik zeker niet maar het zou ook maar eens een overleg kunnen zijn om te zien of er tot consensus gekomen kan worden over taakverdelingen en de benoeming. Vooralsnog heb ook jij kunnen merken dat dat bij Air France allemaal nog niet zo simpel is.
    Nou reken maar nergens op want het blijft daar stilletjes !
  4. trixxx 12 juli 2018 19:07
    fd.nl/ondernemen/1261675/voorjaarscij...

    Voorjaarscijfers
    Eén zwaluw in de lucht maakt nog geen zomer. Maar hij geeft mogelijk wel de richting aan waarin we mogen denken. Donderdag kwam de Amerikaanse partner van Air France-KLM AF€7,17+0,53% met de resultaten over de periode april tot en met juni. Dat is doorgaans één van de sterkere kwartalen van luchtvaartmaatschappijen en die partner, Delta Air Lines DAL$50,30+0,92% , deed het beter dan verwacht.

    Vooral de groei van de omzet met 10% was indrukwekkend. De stijging van de kerosineprijzen met 39% hakte er echter fors in. Dat duwde de kosten met 15% omhoog, waardoor het bedrijfsresultaat (voor belasting en rente) met 15% daalde, ongeveer net zoveel als de nettowinst (minus 14%).

    Op 1 augustus komt onze nationale luchtvaarttrots met de cijfers. Kan Air France-KLM het net zo goed doen als de Amerikanen? KLM doet het op zich goed, maar zit, zoals iedereen weet, vast aan een partner die geregeld door stakingen wordt getroffen vooral van het vliegende personeel.

    Het is daarom niet goed mogelijk om de € 6,6 mrd aan omzet van het tweede kwartaal van Air France-KLM uit 2017 ook met 10% op te voeren net als bij Delta. Sterker, als we kijken naar de vervoerscijfers van Air France-KLM dan duiden die op véél mindere prestaties.

    Het aantal passagierskilometers — een belangrijke graadmeter voor inkomsten in de luchtvaart — in het tweede kwartaal met 0,7% is gegroeid. Gaan we er vervolgens vanuit de de inkomsten per passagier (d.w.z. de prijs van tickets, toeslagen en verkopen aan boord) zich op dezelfde manier hebben ontwikkeld als in het eerste kwartaal, dan krimpt de passagiersomzet van Air France-KLM 3,4%. Daarnaast verdient het bedrijf nog geld met vrachtvervoer en aan onderhoud, maar die omzetstromen zijn veel kleiner dan de inkomsten uit passagiers.

    Dan de kosten. Het belangrijkste verschil daarin is — net als bij Delta — de ontwikkeling van de brandstofkosten. Air France-KLM voorspelde eerder een extra rekening van €350 mln voor het hele jaar. Deel het door vier en de kosten zijn in de voorbije maanden met €87,5 mln gestegen.

    Gaan we er vervolgens vanuit dat de omzet van het niet-passagiersvervoer ook kromp (bij vracht is dat zeker gezien de daling van het vervoer geen gekke aanname) en houden we overige kosten gelijk, dan is duidelijk dat Air France-KLM niet in de voetsporen van Delta kan treden. Sterker: het bedrijfsresultaat over het voorbije kwartaal zou ruimschoots halveren, van bijna €500 mln tot minder dan €200 mln. Werk aan de winkel dus.

    Waar iedereen nu op wacht is de naam van de nieuwe topman van de groep. Er is nog steeds een vacature. KLM-president Pieter Elbers lijkt een geschikte kandidaat. Misschien wordt hij de nieuwe zwaluw aan de top van het concern.

    Reageren? bartjens@fd.nl
  5. forum rang 5 manuss 12 juli 2018 20:32
    En daar hebben we YTEKE DE JONG weer:

    Bezorgd personeel: ’Air France KLM gaat ten onder’

    in FINANCIEEL

    Air France KLM wacht hetzelfde lot als Sabena of Alitalia als de Franse staat zich blijft bemoeien met de luchtvaartmaatschappij.

    Dat schrijft een aantal personeelsleden van de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie in een open brief aan president Macron van Frankrijk, waaronder voormalig pilotenvoorman Steven Verhagen en voorzitter Rob Swankhuizen van de Nederlandse Vereniging van de Luchtvaarttechnici. Ze kropen in de pen om hun zorg over de zoektocht naar een nieuwe bestuursvoorzitter te ventileren. De Franse staat is de grootste aandeelhouder in de luchtvaartmaatschappij en heeft het meeste stemrecht.

    „Air France KLM heeft nu een charismatisch leider nodig, met ervaring in de luchtvaartsector. Anders wacht hetzelfde lot als Alitalia, Sabena, Malev en vele anderen in Europa”, schrijven ze. „De afgelopen vijf jaar mislukten vier topmannen, die uit de koker van de Franse staat kwamen.”

    Verder hekelen ze de organisatiestructuur, die in hun ogen moet veranderen. Topman Jean-Marc Janaillac van Air France KLM stapte in mei op vanwege een personeelsraadpleging bij Air France, waar Franck Terner de baas is. Hij is nog steeds in functie, ondanks de 15 stakingsdagen. „Moet de baas van Air France KLM zoveel tijd besteden aan pure Air France zaken of zichzelf ten eerste toewijden aan die welke de hele groep aangaan?”, vragen zij zich retorisch af. In Nederland bij KLM werd het vertrek van Janaillac om deze reden bekritiseerd.
  6. Bertussie 12 juli 2018 22:10
    quote:

    northside schreef op 12 juli 2018 21:26:

    iemand een idee of reden voor de koerststijging tot 8,44 $ in de us ? www.marketwatch.com/investing/stock/a...
    Even gezocht wat ADR betekent:

    www.airfranceklm.com/en/finance/finan...

    Investing in the group thanks to ADRs

     Print

    An American Depositary Receipt (ADR) is a security designed to allow US investors to hold shares in non-US companies more easily.

    ADRs are quoted in US dollars and trade just like any other US security. ADRs are issued by a depositary bank under instruction from a broker and represent ownership of a company’s underlying ordinary shares. ADRs can be held by retail investors and institutions.

    Since delisting from NYSE in July 2008, Air France-KLM has implemented a sponsored Level 1 ADR program that trades on the Over-The-Counter (“OTC”) market in the US. Citibank acts as depositary. One ADR represents 1 ordinary share.

    Symbol:  AFLYYExchange: OTCCUSIP: 009119108DR ISIN: US0091191082Annual General Meeting

    ADR holders wishing to attend the Group’s Annual General Meeting (AGM) may do so by informing Air France-KLM or Citibank in writing of their intention to attend within the required timescales.

    Citibank, as depositary for Air France-KLM, fixes and publishes a record date for the determination of the ADR holders who are entitled to give instructions for the exercise of voting rights at the Group’s Annual General Meeting.

    ADR holders are entitled to vote by proxy, which is then exercised on their behalf by the depositary bank. Votes of the ADR holders are included in the final tabulation.

    Dividend

    ADR dividends are paid in US dollars. ADR holders should consult with their tax advisors regarding tax treatment and tax reporting. 

    Enquiries, including ADR account management, may be directed to Citibank at the address below:

     

    Citibank Shareholder Services
      P.O. Box 43077
      Providence, Rhode Island 02940-3077
    Phone: (toll free) +1-877-CITI-ADR (248-4237)
    International dial: +1-781-575-4555
    Fax: +1-201-324-3284
    Email: citibank@shareholders-online.com
    Online: www.citi.com/dr

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links