Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,565 25 apr 2024 14:02
  • -0,165 (-2,88%) Dagrange 5,555 - 5,725
  • 138.778 Gem. (3M) 321,3K

TomTom juli 2018

3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juli 2018 14:27
    quote:

    martinmartin schreef op 12 juli 2018 14:06:

    Het grote verschil tussen jou en mij is, dat ik tevreden ben met mijn huidige financiele situatie en dat het voor mij geen enkel verschil maakt of Tom2 uiteindelijk toch een witte zwaan blijkt te zijn.
    Ik merk bij jou dat je ondanks dat je inmiddels meer hebt vergaart dan dat je op eigen houtje op kan maken nog altijd bezig ben met het vergaren van meer van hetzelfde.
    Dat je jezelf daarbij tegemoetkomt door het aanschaffen van onnodige maar werkelijk fantastische auto's spreekt in jouw voordeel nl dat gevoel meer zegt dan harde cash.

    Het succes van mijn investering in Tom2 is tot op heden uiterst teleurstellend.
    Het succes van mijn investering in werk in het verre verleden met daardoor nu een meer dan goed pensioen stelt mij echter in staat geen moment beter of slechter te slapen bij succes van mijn belegging.
    Ik begrijp dat menigeen nog moet verdienen aan zijn beleggingen om zich te verzekeren van een pensioen waarbij zij in staat zijn verder te leven zoals zij willen. Dat jij niet tot die doelgroep behoort is voor mij meer dan duidelijk.
    Uitgaande van mijn inschatting dat jij er evenals ik niets voor hoeft te laten vind ik jouw frustatie over de koersvorming zorgwekkend.
    Bam.
    Goed verwoord.
  2. [verwijderd] 12 juli 2018 14:27
    Als TT zelfstandig wil lijken, dan zou een persbericht zo af en toe toch geen kwaad kunnen? Integendeel, met de huidige stilte laden ze juist die verdenking op zich, zeker als je je maar eenmaal roert, namelijk als de koers hard oploopt vanwege een gerucht dat je niet eens geheel ontkent.
  3. forum rang 7 ketchup 12 juli 2018 14:38
    quote:

    *Justin* schreef op 12 juli 2018 14:21:

    [...]

    De vraag die vrijwel niemand stelt is waarom het altijd geheimzinnige Apple, met geblindeerde busjes, ineens Techcrunch aan boord laat bij haar mapping van. En kort geleden was er dus met datzelfde techcrunch dat interview met Eddy Cue over maps.

    Zou er een aanleiding zijn waarom Apple ineens begint te communiceren?

    En koppel dat aan het gerucht dat Reuters verspreidde dat Deutsche Bank op zoek is naar kopers voor TomTom. Zijn die berichten van Apple plaagstootjes om TomTom over de streep te trekken? Iemand op Twitter zei me recent “tomtom is niet lang zelfstandig meer”, maar wilde / kon verder niet op details ingaan, misschien was het slechts zijn voorgevoel.

    Vanuit TomTom is het oorverdovend stil, stiller dan ik de afgelopen 8 jaar dat ik op IEX ‘meeloop’ heb meegemaakt.

    zou best eens kunnen dat ze bij Apple al in de "wij" vorm denken en dat ze bij TT zich het lazarus schrokken, want die hebben als beursgenoteerd bedrijf niemand informatie verstrekt en daarom verzocht via Bloomberg of Apple toch effe kon melden dat alles nog hunky dory zit

    dat zou wat zijn
    @ V-sky, terugkomend op één van je eerdere posts, dan is dit Bloomberg verhaal geen damage-control geweest van HG voor het aandeel, doch om geen rechtszaak aan zijn broek te krijgen
  4. forum rang 6 boem! 12 juli 2018 14:42
    Ik denk dat het inderdaad een kwestie van karakter is.
    Jij geeft aandacht aan bleeders/underperformers boven successen.

    Ik concentreer me liever op het mogelijk positieve en heb voldoende realisme in me om niet te verdwalen onderweg omdat bij duidelijke signalen van het afbreken van een succesvol traject ik dat zal erkennen en het aandeel zal laten gaan.
    Het realisme dat succes en falen beiden een reeele mogelijkheid zijn geeft mij de vrijheid de positie open te laten dan wel te sluiten.
  5. forum rang 4 Xynix 12 juli 2018 14:53
    12-7-2018 14:45:10

    Recordverkopen voor Peugeot
    (ABM FN) Autobouwer PSA heeft er een record halfjaar opzitten wat betreft aantal verkochte wagens. Dit bleek uit een persbericht van de fabrikant op donderdag.

    PSA heeft in het eerste halfjaar ruim 2,18 miljoen wagens verkocht. Dit is een record en 38,1 procent meer dan in de eerste helft van 2017.

    Vooral auto’s van het typse SUV deden het goed. Bij de bestelwagens heeft de fabrikant het marktleiderschap in Europa verstevigd tot 25,3 procent.

    In Zuidoost Azië en China werd de draad weer opgepikt met een groei van 6,9 procent. In Japan was er een groei van zelfs 25 procent. Daar stond echter een kleine groei van 1,7 procent in Latijns-Amerika tegenover. PSA wees op de tegenwind op de Argentijnse markt.

    PSA is niet alleen de fabrikant van Peugeot, maar ook van bijvoorbeeld Citroën en Opel.

    Het aandeel PSA noteerde donderdag in Parijs 0,6 procent lager op 20,88 euro.

    Door: ABM Financial News.
    pers@abmfn.be
    Redactie: +32(0)78 486 481

    Volgens mij was de groei in Q1 nog niet zo sterk YOY. Dat zou een enorme groei in Q2 betekenen. En dat kan dan niet anders dan Automotive verkopen van TomTom ruim boven budget betekenen. En dan wordt het vrijwel onmogelijk om NIET met een Outlook verhoging te komen. Zeker omdat in Q2 2017 nog veel sport verkoopkosten zaten.
  6. forum rang 4 Xynix 12 juli 2018 15:01
    quote:

    *Justin* schreef op 12 juli 2018 14:21:

    [...]
    De vraag die vrijwel niemand stelt is waarom het altijd geheimzinnige Apple, met geblindeerde busjes, ineens Techcrunch aan boord laat bij haar mapping van. En kort geleden was er dus met datzelfde techcrunch dat interview met Eddy Cue over maps.

    Zou er een aanleiding zijn waarom Apple ineens begint te communiceren?

    En koppel dat aan het gerucht dat Reuters verspreidde dat Deutsche Bank op zoek is naar kopers voor TomTom. Zijn die berichten van Apple plaagstootjes om TomTom over de streep te trekken? Iemand op Twitter zei me recent “tomtom is niet lang zelfstandig meer”, maar wilde / kon verder niet op details ingaan, misschien was het slechts zijn voorgevoel.

    Vanuit TomTom is het oorverdovend stil, stiller dan ik de afgelopen 8 jaar dat ik op IEX ‘meeloop’ heb meegemaakt.
    Ik heb al eerder aangegeven dat ik een heel dubbel gevoel had bij het "Apple drama" van de afgelopen week. Voor mij ademt het "endgame". Dat is de reden voor mij om ook weer wat te posten. Ik vermoed dat het "wurg" van het wurgcontract van Apple afgaat, omdat TomTom voldoende alternatieve (en kwalitatief hoogwaardiger!) probes via andere kanalen heeft. Dus het zou zo kunnen zijn dat het nu voor Apple oftewel doorpakken is, danwel de kans nu definitief aan zich voorbij laten gaan en dan vermoedelijk Baidu (waarschijnlijk in een combi met Microsoft) er mee vandoor zien gaan.

    Ik ga er inderdaad van uit dat het onmogelijk nog jaren kan gaan duren, tenzij TomTom een heeeeeeeel erg goed verdienmodel zou hebben dichtgetimmerd. In dat laatste geval mag je rustig blijven zitten.

    Ik ben ook benieuwd wanneer de turbo bij het sprokkelen van de stukjes er in de komende dagen op gaat. We hebben al wat leuke bestens kooporders zien langskomen. Maar als ik eerlijk ben valt me het tempo voor de zoveelste keer tegen. Daarvoor is er kennelijk naast beperkte covering nog te weinig andere koopkracht. Een significante outlook-verhoging (mede dankzij Peugeot) zou dat laatste kunnen veranderen.
  7. [verwijderd] 12 juli 2018 15:22
    quote:

    Xynix schreef op 12 juli 2018 15:01:

    [...]
    Ik heb al eerder aangegeven dat ik een heel dubbel gevoel had bij het "Apple drama" van de afgelopen week. Voor mij ademt het "endgame". Dat is de reden voor mij om ook weer wat te posten. Ik vermoed dat het "wurg" van het wurgcontract van Apple afgaat, omdat TomTom voldoende alternatieve (en kwalitatief hoogwaardiger!) probes via andere kanalen heeft. Dus het zou zo kunnen zijn dat het nu voor Apple oftewel doorpakken is, danwel de kans nu definitief aan zich voorbij laten gaan en dan vermoedelijk Baidu (waarschijnlijk in een combi met Microsoft) er mee vandoor zien gaan.

    Ik ga er inderdaad van uit dat het onmogelijk nog jaren kan gaan duren, tenzij TomTom een heeeeeeeel erg goed verdienmodel zou hebben dichtgetimmerd. In dat laatste geval mag je rustig blijven zitten.

    Ik ben ook benieuwd wanneer de turbo bij het sprokkelen van de stukjes er in de komende dagen op gaat. We hebben al wat leuke bestens kooporders zien langskomen. Maar als ik eerlijk ben valt me het tempo voor de zoveelste keer tegen. Daarvoor is er kennelijk naast beperkte covering nog te weinig andere koopkracht. Een significante outlook-verhoging (mede dankzij Peugeot) zou dat laatste kunnen veranderen.
    Ik heb datzelfde gevoel. De oester Apple gaat opeens iets naar buiten brengen. (Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen!)
    Apple communiceert vooral dat het zelfstandig ook wel iets kan met maps. Maar dat ze daarvoor 10 miljard moeten investeren houden ze onder de pet. Gaan ze als hardwareboer ook helemaal niet doen is mijn verwachting (tenzij men echt iets wil met autonoom rijden en daarvoor ook zelf kaarten zou willen gaan maken; 5 jaar verder en met 10 miljard minder op de bank is er dan wel wat klaar).

    Jammer Apple, want je hebt ook nog China nodig om de wereldwijde softwarestandaard te worden. En een open platform. En nu al kunnen leveren (TomTom is de enige partij die dat kan).

    Interesse vanuit Baidu en Microsoft (en mogelijk ook partijen als Nvidia, Samsung, Bosch etc.) zou weleens de aanleiding kunnen zijn geweest om DB in te schakelen.
    De Apollo-partners willen geen Apple en/of Google aan boord maar een substantieel belang om de ontwikkelingen te versnellen en veilig te stellen.

  8. forum rang 6 pwijsneus 12 juli 2018 15:24
    quote:

    Xynix schreef op 12 juli 2018 15:01:

    [...]
    Ik heb al eerder aangegeven dat ik een heel dubbel gevoel had bij het "Apple drama" van de afgelopen week. Voor mij ademt het "endgame". Dat is de reden voor mij om ook weer wat te posten. Ik vermoed dat het "wurg" van het wurgcontract van Apple afgaat, omdat TomTom voldoende alternatieve (en kwalitatief hoogwaardiger!) probes via andere kanalen heeft. Dus het zou zo kunnen zijn dat het nu voor Apple oftewel doorpakken is, danwel de kans nu definitief aan zich voorbij laten gaan en dan vermoedelijk Baidu (waarschijnlijk in een combi met Microsoft) er mee vandoor zien gaan.

    Ik ga er inderdaad van uit dat het onmogelijk nog jaren kan gaan duren, tenzij TomTom een heeeeeeeel erg goed verdienmodel zou hebben dichtgetimmerd. In dat laatste geval mag je rustig blijven zitten.

    Ik ben ook benieuwd wanneer de turbo bij het sprokkelen van de stukjes er in de komende dagen op gaat. We hebben al wat leuke bestens kooporders zien langskomen. Maar als ik eerlijk ben valt me het tempo voor de zoveelste keer tegen. Daarvoor is er kennelijk naast beperkte covering nog te weinig andere koopkracht. Een significante outlook-verhoging (mede dankzij Peugeot) zou dat laatste kunnen veranderen.
    Wat zou het toch mooi zijn als de markt hetzelfde dubbele gevoel heeft bij het interview van TechCrunch dan dat jij hebt.

    De markt ziet het toch ietsje anders, en het aandeel keldert met enkele tientallen procenten....

    De speculatie omtrent het Apollo platform leeft ook alleen hier bij enkele posters op het IEX forum - daar kan ik meer inkomen - maar ook dit is niet terug te zien in de koers.

    We speculeren wat af hier. Elke dag worden we bijna overgenomen, en als het aandeel zakt is een beursexit nog altijd een optie.

  9. forum rang 6 boem! 12 juli 2018 15:24
    Inderdaad veel te weinig koopkracht zeker afgezet tegen de koersdoelen van analisten(ieder koersdoel boven huidig nivo).
    Het wachten is op de 2q cijfers waaruit moet blijken dat in ieder geval winstprogressie duidelijk wordt.
    Wanneer Tom2 haar outlook voor omzet en winst over 2018 naar boven bijstelt op basis van gepresenteerde cijfers 2q cijfers 2018 kan het niet anders dan dat er bij de traders van financiele instellingen meer geloof komt wat hun analisten al jaren verkondigen.
  10. forum rang 4 Xynix 12 juli 2018 15:25
    quote:

    Xynix schreef op 12 juli 2018 14:53:

    12-7-2018 14:45:10

    Recordverkopen voor Peugeot
    (ABM FN) Autobouwer PSA heeft er een record halfjaar opzitten wat betreft aantal verkochte wagens. Dit bleek uit een persbericht van de fabrikant op donderdag.

    PSA heeft in het eerste halfjaar ruim 2,18 miljoen wagens verkocht. Dit is een record en 38,1 procent meer dan in de eerste helft van 2017.

    Vooral auto’s van het typse SUV deden het goed. Bij de bestelwagens heeft de fabrikant het marktleiderschap in Europa verstevigd tot 25,3 procent.

    In Zuidoost Azië en China werd de draad weer opgepikt met een groei van 6,9 procent. In Japan was er een groei van zelfs 25 procent. Daar stond echter een kleine groei van 1,7 procent in Latijns-Amerika tegenover. PSA wees op de tegenwind op de Argentijnse markt.

    PSA is niet alleen de fabrikant van Peugeot, maar ook van bijvoorbeeld Citroën en Opel.

    Het aandeel PSA noteerde donderdag in Parijs 0,6 procent lager op 20,88 euro.

    Door: ABM Financial News.
    pers@abmfn.be
    Redactie: +32(0)78 486 481


    Volgens mij was de groei in Q1 nog niet zo sterk YOY. Dat zou een enorme groei in Q2 betekenen. En dat kan dan niet anders dan Automotive verkopen van TomTom ruim boven budget betekenen. En dan wordt het vrijwel onmogelijk om NIET met een Outlook verhoging te komen. Zeker omdat in Q2 2017 nog veel sport verkoopkosten zaten.
    Om hier even op terug te komen het volgende.

    Het gaat waarschijnlijk om de omzet inclusief Opel. En daar was t.a.v. Q1 het volgende over bekend:

    www.automobielmanagement.nl/nieuws/au...

    Dus dan zou Q2 juist mogelijk wat slapper zijn (qua YOY-groei). Maar daar staat tegenover dat de mix vermoedelijk wel interessanter is voor TomTom, gegeven de populariteit van de SUV's met zeer hoge take-rates.
  11. forum rang 4 Xynix 12 juli 2018 15:39
    www.automotiveworld.com/news-releases...

    Groupe PSA’s SUV offensive with 13 models2 launched worldwide by the five brands – Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel and Vauxhall – drove the Group’s robust sales momentum in the first half of 2018. At more than 609,300 units, SUV sales accounted for nearly 28% of the Group’s sales. The success of these models has made Groupe PSA at the end of May, number two in this segment in Europe, with a market share of 16.9%, and number one in the B-SUV segment.

    Peugeot is the leading brand in the SUV segment in Europe, selling more than 339,200 SUVs worldwide (up 26%) in the first half of 2018. Since the beginning of the year, Peugeot confirms the upward trend of the PEUGEOT 3008 SUV, with 144,000 units sold (up 37%); it has also enjoyed strong demand for the new PEUGEOT 5008, which has logged 58,900 unit sales.

    The Citroën SUV offensive launched last autumn is being driven by the C3 Aircross in Europe and the C5 Aircross in China, which together represented nearly 80,000 units sold in the first half of 2018, for a total of 135,000 since their launch. The launch of the C4 Aircross in China and the C5 Aircross in Europe in the second half will allow Citroën to accelerate its offensive.

    Launched worldwide in February 2018, the DS 7 CROSSBACK, first DS of the second generation is key to growth at DS Automobiles, which came up to +35% in the second quarter. Two out of three customers choose the top-of-the-line versions, and while the DS 7 CROSSBACK offers premium equipment from the entry level, every second customer chooses the DS CONNECTED PILOT option, which opens the way to level 2 autonomous driving.

    The Opel and Vauxhall brands are also conducting a major product offensive in the SUV segment with the X-family, which includes the Crossland X, Mokka X, and Grandland X. This represents 167,200 sales in the first half of 2018 for the two brands, which remain also focused on improving profitability in line with the PACE! strategic plan.

    Groupe PSA sets a new record for LCV sales, with 289,500 units sold, up 32.8%. Excluding Opel/Vauxhall, the increase was 8.3%.


    Je zou zeggen dat die take-rates aanzienlijk boven de eerdere prognoses zouden moeten liggen!
  12. Benjamin G. 12 juli 2018 16:33
    @xynix, het verdienmodel is er wel. Vraag is de prijsstrategie. Kan TomTom voldoende duidelijk maken wat de toegevoegde waarde van maps is. Of wordt het zoals een autoband, zonder band kun je niet rijden maar zegt nog niets over wat je er aan kunt verdienen. Aan de andere kant is het de vraag of TomTom voldoende macht heeft om zelf de prijs te stellen.

    Tot slot zie ik ze onvoldoende (?) acteren op aanvullende datastromen die waarde kunnen creeren.

    quote:

    Xynix schreef op 12 juli 2018 15:01:

    [...]
    Ik heb al eerder aangegeven dat ik een heel dubbel gevoel had bij het "Apple drama" van de afgelopen week. Voor mij ademt het "endgame". Dat is de reden voor mij om ook weer wat te posten. Ik vermoed dat het "wurg" van het wurgcontract van Apple afgaat, omdat TomTom voldoende alternatieve (en kwalitatief hoogwaardiger!) probes via andere kanalen heeft. Dus het zou zo kunnen zijn dat het nu voor Apple oftewel doorpakken is, danwel de kans nu definitief aan zich voorbij laten gaan en dan vermoedelijk Baidu (waarschijnlijk in een combi met Microsoft) er mee vandoor zien gaan.

    Ik ga er inderdaad van uit dat het onmogelijk nog jaren kan gaan duren, tenzij TomTom een heeeeeeeel erg goed verdienmodel zou hebben dichtgetimmerd. In dat laatste geval mag je rustig blijven zitten.

    Ik ben ook benieuwd wanneer de turbo bij het sprokkelen van de stukjes er in de komende dagen op gaat. We hebben al wat leuke bestens kooporders zien langskomen. Maar als ik eerlijk ben valt me het tempo voor de zoveelste keer tegen. Daarvoor is er kennelijk naast beperkte covering nog te weinig andere koopkracht. Een significante outlook-verhoging (mede dankzij Peugeot) zou dat laatste kunnen veranderen.
  13. Hoop.... 12 juli 2018 18:07
    quote:

    martinmartin schreef op 12 juli 2018 15:24:

    Inderdaad veel te weinig koopkracht zeker afgezet tegen de koersdoelen van analisten(ieder koersdoel boven huidig nivo).
    Het wachten is op de 2q cijfers waaruit moet blijken dat in ieder geval winstprogressie duidelijk wordt.
    Wanneer Tom2 haar outlook voor omzet en winst over 2018 naar boven bijstelt op basis van gepresenteerde cijfers 2q cijfers 2018 kan het niet anders dan dat er bij de traders van financiele instellingen meer geloof komt wat hun analisten al jaren verkondigen.
    Of biet ....en is dat bekent bij partijen
3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links