Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,958 25 apr 2024 13:16
  • -0,006 (-0,06%) Dagrange 9,860 - 10,015
  • 320.625 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM Juli 2018 - ‘Half juli moet het geregeld zijn’

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 BW2017 9 juli 2018 12:28
    quote:

    gbakl schreef op 9 juli 2018 11:44:

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-090718-101/Posi...

    de wet van Kepler....krom lullen wat recht is, maar vandaag
    konden ze niet anders.
    de piloten krijgen vast weer wat moed om NOG meer salarisverhoging te eisen...andere kant vd medaille :(
    Meer eissen wat ze al wilden kan natuurlijk niet, daarbij hebben ze al meermaals aangegeven dat ze ook daar vanaf willen zien en water bij de wijn wilde doen.
  2. forum rang 5 manuss 9 juli 2018 14:29
    quote:

    Bob777 schreef op 9 juli 2018 12:46:

    Ik denk dat de shorters er vanochtend al waren. aandelen inkopen om te coveren. 9 M stuks waarvan een groot gedeelte boven de 7,40 men heeft er vertrouwen in.

    Die 7.00 euro gaan we niet meer zien.

    Die laatste zin heeft al vele malen op dit forum gestaan!
  3. emergo 9 juli 2018 16:21
    quote:

    manuss schreef op 9 juli 2018 14:36:

    Vreemde koers-ontwikkeling!
    Hier is helemaal niets vreemds aan.Aandelen die sterk stijgen gaan zelden op hoogste niveau de dag uit.Misschien zakt het zelfs nog wel iets verder.
    Ik heb liever dat ze morgen doorstijgen naar bijv. 7,70.
    Dat zou normaal zijn.
  4. trixxx 9 juli 2018 16:35
    www.cashcow.nl/koersstijging-air-fran...

    Koersstijging Air France-KLM meer dan een opvlieger
    Geplaatst door Eddy Schekman | 9 juli 2018 Nog geen reacties
    Tips

    De koers van Air France-KLM is met 6,5% gestegen tot 7,35 euro, wat meer is dan een incidentele opvlieger. De aanjagers voor de stijging zijn de beter dan verwachte vervoercijfers en een mogelijke benoeming van een nieuwe bestuursvoorzitter. De chart voor het aandeel is duidelijk verbeterd. Alles wijst op een verdere stijging als de horizontale beweging van de RSI op het lage niveau, een toenemend prijsmomentum, een koers die dichter bij de onder- dan de bovengrens staat en een dalende trend die lijkt te zijn uitgeteld. De bovengrens ligt op 10 euro op weekbasis.
  5. trixxx 9 juli 2018 19:04
    www.trouw.nl/home/de-vliegtuigen-van-...

    De vliegtuigen van KLM zitten voller dan ooit tevoren
    HOME
    Jan Kleinnijenhuis– 18:23, 9 juli 2018

    Bij zowel KLM als Air France presteert passagiersvervoer beter dan vrachtvluchten. © AFP
    Waar Air France de gevolgen van een golf van stakingen voelt, groeit KLM gestaag door.
    Luchtvaartbedrijf KLM heeft het aantal passagiers in de eerste helft van het jaar flink zien groeien. Ten opzichte van een jaar eerder nam het aantal reizigers toe met 1 miljoen naar 16,6 miljoen, zo liet het bedrijf vandaag weten. Zustermaatschappij Air France zag het reizigersaantal juist licht dalen, vooral als gevolg van de stakingen die het bedrijf al maanden veel problemen opleveren.

    In de maand juni zaten de vliegtuigen van KLM bovendien voller dan ooit, met een bezettingsgraad van 90,5 procent. Gemiddeld over de afgelopen zes maanden kwam die graadmeter wel wat lager uit, op 88,8 procent. Ook de groei in het aantal passagiers (+2,7 procent) en de totale omzet per gevlogen kilometer (+3,6 procent) lagen in juni onder het ­halfjaarsgemiddelde (respectievelijk +6,3 procent en +5,4 procent).

    KLM-topman Pieter Elbers stelt dat de cijfers aantonen dat ‘ons harde werk zich uitbetaalt’. Hij vergelijkt de cijfers met dezelfde periode uit 2014, toen het aantal passagiers nog 3,3 miljoen lager lag dan nu. “Een indrukwekkend verschil en een prestatie waar iedereen bij KLM trots op mag zijn.”

    Stakingen
    Air France liet voor de maand juni vergelijkbare cijfers zien: het aantal passagiers lag met 4,7 miljoen 3 procent hoger dan een jaar eerder, en ook de totale omzet per gevlogen kilometer steeg navenant (+3,5 procent). De bezettingsgraad steeg met 1,6 procentpunt naar 87,7 procent. De cijfers weerspiegelen dat bij de Franse maatschappij in juni de stakingsacties zijn opgeschort, in afwachting van een nieuwe topman voor de luchtvaartcombinatie.

    De stakingsacties zijn wel terug te vinden in de cijfers van Air France voor de eerste helft van het jaar. Hier lag het aantal passagiers zelfs iets lager dan een jaar geleden, terwijl de omzet per gevlogen kilometer nog licht steeg met 0,7 procent.

    Voor zowel Air France als KLM geldt dat de vrachtvluchten een stuk slechter presteerden dan het passagiersvervoer. Bij KLM bleef de omzet min of meer gelijk, terwijl Air France die met 3 procent zag krimpen. Bij KLM steeg de bezetting licht naar 66,3 procent; Air France zag die verder wegzakken tot 52,3 procent.

    Het best presterende onderdeel van de luchtvaartcombinatie in het afgelopen half jaar was budgetmaatschappij Transavia. Hier groeide het aantal passagiers met 7,4 procent naar 7,3 miljoen, en ook de omzet per gevlogen kilometer schoot met 11,2 procent omhoog.

    De vliegtuigen zitten bij Transavia bovendien goed vol: gemiddeld lag de bezettingsgraad op 92 procent – een stijging van liefst 3 procentpunt ten opzichte van de eerste helft van 2017.

    Jean-Marc Janaillac © AFP
    Wie wordt de nieuwe directeur?
    Over een week zou er duidelijkheid moeten zijn over de nieuwe directeur van Air France-KLM. Het concern heeft 15 juli als uiterste datum genoemd voor het aanstellen van een opvolger van de in mei vertrokken Jean-Marc Janaillac.

    Volgens de Franse krant Le Figaro is de huidige directeur van de metro van Parijs, Catherine Guillouard, de belangrijkste kandidaat voor de functie. De 53-jarige Guillouard is pas een jaar de baas van het metrobedrijf, en zou een goede staat van dienst hebben op het gebied van sociaal beleid. Dat kan van pas komen in de slepende onderhandelingen met de Franse vakbonden.

    Janaillac stapte in mei op nadat bleek dat de vakbonden zijn hervormingen niet wilden steunen. Guillouard is geen onbekende bij Air France: tussen 1997 en 2007 werkte zij al bij het luchtvaartbedrijf bij personeelsbeleid en de financiële afdeling.
  6. [verwijderd] 9 juli 2018 22:47
    quote:

    trixxx schreef op 9 juli 2018 16:35:

    www.cashcow.nl/koersstijging-air-fran...

    Koersstijging Air France-KLM meer dan een opvlieger
    Geplaatst door Eddy Schekman | 9 juli 2018 Nog geen reacties
    Tips

    De koers van Air France-KLM is met 6,5% gestegen tot 7,35 euro, wat meer is dan een incidentele opvlieger. De aanjagers voor de stijging zijn de beter dan verwachte vervoercijfers en een mogelijke benoeming van een nieuwe bestuursvoorzitter. De chart voor het aandeel is duidelijk verbeterd. Alles wijst op een verdere stijging als de horizontale beweging van de RSI op het lage niveau, een toenemend prijsmomentum, een koers die dichter bij de onder- dan de bovengrens staat en een dalende trend die lijkt te zijn uitgeteld. De bovengrens ligt op 10 euro op weekbasis.
    Eigenlijk doet Air France/KLM het onverwacht beter dan ooit. We zijn onterecht gezakt van 14,30 euro naar 6,70 euro. Tijd voor rechtvaardigheid, tijd voor een rebound naar minstens 12 euro.Veel geluk iedereen!

  7. forum rang 5 manuss 10 juli 2018 08:28
    'Bestuur Air France-KLM praat donderdag'

    Door ANP PRODUCTIE

    PARIJS - De raad van bestuur van Air France-KLM komt donderdag bijeen. Dan wordt mogelijk over een opvolger van topman Jean-Marc Janaillac gepraat, schrijft de Franse zakenkrant Les Echos.

    Onlangs werd bekend dat Catherine Guillouard, de topvrouw van het Parijse openbaarvervoerbedrijf RATP, in beeld zou zijn om Janaillac op te volgen. Volgens Les Echos heeft zij echter niet zelf gesolliciteerd en is het onduidelijk of haar naam donderdag al wordt besproken. De zakenkrant meldt verder dat de benoeming van een nieuwe bestuursvoorzitter tot het einde van de maand kan duren.
  8. forum rang 5 havik of duif 10 juli 2018 10:05
    Dit aandeel zal het hele jaar nog een jo jo aandeel blijven, 22 juni stond het nog op € 7,70 en dan zakt het weer. Wat betekent dan een opvlieger van 6,5% dat nog steeds veel dag speculanten erg actief zijn. De resultaten over het jaar 2019 zullen moeten aantonen dat weer alle neuzen dezelfde kant opstaan en er rust is onder het personeel en tot die tijd is het geduld hebben als je geen dag speculant bent. € 10 tot € 11 euro komt terug maar niet dit jaar. Blijf weg bij de waan van de dag, er wordt al genoeg onzin geroepen.
680 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links