*Justin* schreef op 4 juli 2018 22:17:
[...]
Nou, dat is niet wat ik zei of denk.
Apple is een hardware bedrijf dat succesvol is met MacBooks - waar ik nu op zit te typen - en iPhones en iPads. Ze hebben wel allerlei ambities. Maar Apple Maps wint het niet van Google Maps, Apple Music wint het niet van Spotify, Apple movies wint het niet van Netflix, Apple Pages/Keynote wint het niet van Microsoft Word/Excel/Powerpoint of van gebruiksvriendelijke apps zoals een iAwriter.
Ze gooien er meer investeringen in (blijkbaar) maar dat maakt hen nog geen mapping expert. TomTom overnemen is goedkoper en bovendien stabieler - mensen die langere tijd op een plek werken met hun eigen tools en systemen. Maar Apple doet het niet, waarschijnlijk omdat ze daar te trots voor zijn of niet de hoogste prioriteit vinden. Wat logisch is, voor Apple blijft het een bijzaak, want een echt content bedrijf worden ze nooit.
Ik zie eerder dat TomTom haar consumenten divisie verkoopt in China (heb gehoord dat ze daar op zoek zijn) en dat ze Telematics verkopen als de groei van 5% naar >10% is. En dan vol op het gas drukken met Licensing en Automotive. En niet voor 500 miljoen omzet (= na aftrek van Telematics) per 2020. Maar echt meer.
Of ze verkopen zich aan Baidu, Microsoft of nVidia. Voor TT-medewerkers zal keuze 2 de voorkeur hebben. Volgens mij kan je onder de vleugels van Microsoft prima lekker in Nederland blijven met je TT hoofdkantoor en je eigen diensten blijven ontwikkelen. Net zoals een LinkedIn gewoon LinkedIn is gebleven.