Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Aandelen inkoop denk ik niet, zoveel geld hebben ze eigenlijk niet 'over' daarbij zet het ook totaal geen zoden aan de dijk (alhoewel het wel de verwatering wat tegen gaat). Als de outlook opgehoogd wordt naar een 35 centen adjusted dan kan dat wel zorgen voor een upswing na de Q2 cijfers. Of dat in het vat zit moet blijken, veel meer lijkt mij ook een utopie. De jaren 2018-2019 zijn wat mij betreft toch nog wel grotendeels transitie jaren, daarna zou het lek boven moeten zijn en er eindelijk in de jaren 2020 en verder topline groei komen al is het mondjesmaat. Als in 2018-2019 de winstgevendheid in ieder geval al beter is (dwz beter dan de 25centen adjusted) dan word het al meer een 9 a 10 euro aandeel in de tussentijd.
*Natte krant* schreef op 26 juni 2018 20:34 :
Gelet op het ontbreken van een pb op t vlak van automotiv van enige materiele importantie lijkt me zo een trigger een utopie.
Die pb's betreffen doorgaans deals die pas in de jaren daarop te gelde worden gemaakt. Dus het ontbreken van zo'n pb het afgelopen kwartaal zegt volgens mij helemaal niets. Overigens was er wel een deal met Toyota op 5 juni.
De duitse autobouwers hebben het lastig en gaan onzekere tijden tegemoet. Ze hebben te lang aan traditionele technology vastgehouden. Sterker nog ze houden nog jaren last van hun stinkdiesels en gaan nog flink af moeten schrijven op deze technology. Trump gaat ze het ook niet makkelijk maken en Intel heeft ook hele grote technologische problemen en verliest flink marktaandeel. Het Here consortium heeft op Bosch en Continental na flinke kopzorgen.
VeniVidiMerui schreef op 27 juni 2018 00:58 :
[...]
Die pb's betreffen doorgaans deals die pas in de jaren daarop te gelde worden gemaakt. Dus het ontbreken van zo'n pb het afgelopen kwartaal zegt volgens mij helemaal niets. Overigens was er wel een deal met Toyota op 5 juni.
De meeste deals worden niet persoonlijk bekend gemaakt maar als geheel in het begin vh jaar....dus in dit geval over vorig jaar meer dan 400 miljoen orders.....dus begin volgend jaar pas weer de orders over dit jaar. Of de autobouwer moet het ook willen dat het gelijk gemeld wordt, zoals bv Volvo dat deed.
8,06 houden vandaag, zou al een hele prestatie zijn.
joopie1980 schreef op 27 juni 2018 09:15 :
8,06 houden vandaag, zou al een hele prestatie zijn.
Ja Joop, het is inderdaad te hopen, en dan vanaf vandaar maar weer eens hopen op een herstel naar boven. Het is wel opvallend stil, hoewel...rondom TomTom. Ook over de deal ket Apple hoor je nog nieuws, althans als deze er is....hopen op het beste voor allen hier, zodat het forum hier ook weer wat op gang komt....:)
VanillaSky schreef op 26 juni 2018 21:17 :
Aandelen inkoop denk ik niet, zoveel geld hebben ze eigenlijk niet 'over' daarbij zet het ook totaal geen zoden aan de dijk (alhoewel het wel de verwatering wat tegen gaat).
Als de outlook opgehoogd wordt naar een 35 centen adjusted dan kan dat wel zorgen voor een upswing na de Q2 cijfers. Of dat in het vat zit moet blijken, veel meer lijkt mij ook een utopie. De jaren 2018-2019 zijn wat mij betreft toch nog wel grotendeels transitie jaren, daarna zou het lek boven moeten zijn en er eindelijk in de jaren 2020 en verder topline groei komen al is het mondjesmaat. Als in 2018-2019 de winstgevendheid in ieder geval al beter is (dwz beter dan de 25centen adjusted) dan word het al meer een 9 a 10 euro aandeel in de tussentijd.
Ik zie in je verhaal geen enkel aanknopingspunt om het aandeel in porto te hebben. Eerder een goodbye and never again.
*Natte krant* schreef op 27 juni 2018 09:54 :
[...]
Ik zie in je verhaal geen enkel aanknopingspunt om het aandeel in porto te hebben.
Eerder een goodbye and never again.
Tja, zoals mijn prognoses staan gaat het aandeel wel hogere regionen opzoeken, met name in de periode 2020-2023, naarmate de genoemde topline groei en winstgroei komt. Dat het traag gaat, eens, daarom handel ik al enkele jaren wat in mijn positie om tussentijds wat rendement te behalen. Overigens is wat mij betreft wel het geduld dermate op dat wanneer er wederom (forse) neerwaartse bijstellingen van die prognoses komen het tijd word om de gehele positie te liquideren. Het risico word m.i. dan te groot dat het bedrijf nooit gaat leveren, daarbij word de kans op een nieuwe economische crisis/laagconjunctuur steeds groter waarbij alles, tomtom incluis, naar beneden zal gaan.
VanillaSky schreef op 26 juni 2018 21:17 :
Aandelen inkoop denk ik niet, zoveel geld hebben ze eigenlijk niet 'over' daarbij zet het ook totaal geen zoden aan de dijk (alhoewel het wel de verwatering wat tegen gaat).
Als de outlook opgehoogd wordt naar een 35 centen adjusted dan kan dat wel zorgen voor een upswing na de Q2 cijfers. Of dat in het vat zit moet blijken, veel meer lijkt mij ook een utopie. De jaren 2018-2019 zijn wat mij betreft toch nog wel grotendeels transitie jaren, daarna zou het lek boven moeten zijn en er eindelijk in de jaren 2020 en verder topline groei komen al is het mondjesmaat. Als in 2018-2019 de winstgevendheid in ieder geval al beter is (dwz beter dan de 25centen adjusted) dan word het al meer een 9 a 10 euro aandeel in de tussentijd.
Over aandelen inkoop... Toen tomtom tele atlas kocht voor de hoofdprijs was de conjunctuur aan het pieken en toen de deal rond was, was het vlak voordat de crisis aanbrak. Er waren zelfs al signalen / haarscheurtjes. Ik neem aan dat tomtom (op basis van die eerdere nare ervaring) in tijden als deze liever cash bij zich houdt en wat vet op de botten kweekt. Mocht er ooit weer een crisis komen dan is tomtom kwetsbaar. Omdat nu een groter deel van de omzet uit Automotive komt, waardoor die omzet rechtstreeks te herleiden is naar het aantal verkochte auto’s. Een beetje vet op de botten kan dan geen kwaad. Op dit moment is de automarkt gelukkig goed, maar deze is ook erg cyclisch en momenteel bedreigt Trump de Duitse auto industrie.
Tsja, Trump die de Duitse autoindustrie bedreigd en de koers van TomTom gaat omlaag. leg dat maar eens uit
Tomtom5 schreef op 27 juni 2018 09:19 :
[...]
Ja Joop, het is inderdaad te hopen, en dan vanaf vandaar maar weer eens hopen op een herstel naar boven. Het is wel opvallend stil, hoewel...rondom TomTom.
Ook over de deal ket Apple hoor je nog nieuws, althans als deze er is....hopen op het beste voor allen hier, zodat het forum hier ook weer wat op gang komt....:)
Forum is helemaal dood, net als het aandeel, en de goede posters laten ook niks meer van zich horen.
*Justin* schreef op 27 juni 2018 11:37 :
[...]
Over aandelen inkoop...
Toen tomtom tele atlas kocht voor de hoofdprijs was de conjunctuur aan het pieken en toen de deal rond was, was het vlak voordat de crisis aanbrak. Er waren zelfs al signalen / haarscheurtjes.
Ik neem aan dat tomtom (op basis van die eerdere nare ervaring) in tijden als deze liever cash bij zich houdt en wat vet op de botten kweekt.
Mocht er ooit weer een crisis komen dan is tomtom kwetsbaar. Omdat nu een groter deel van de omzet uit Automotive komt, waardoor die omzet rechtstreeks te herleiden is naar het aantal verkochte auto’s. Een beetje vet op de botten kan dan geen kwaad. Op dit moment is de automarkt gelukkig goed, maar deze is ook erg cyclisch en momenteel bedreigt Trump de Duitse auto industrie.
Daarom is het ook eeuwige zonde en ook wel enigszins onbegrijpelijk dat terwijl de economie booming is en o.a. concurrenten van TT het zowel op de beurs als daadwerkelijke cijfers enorm goed doen zij hier niet van profiteren. Omdat het allemaal zo ontzettend traag gaat kan het wel eens zo zijn dat wanneer TT de vruchten zou moeten gaan plukken de volgende crisis voor de deur staat. Dan zullen ze ivm de sterkere balans niet omvallen maar dan kan je een fors rendement (op je positie) ook wel weer enkele jaren op je buik schrijven. Dat word helaas door de vele teleurstellingen en neerwaartse bijstellingen een steeds groter risico.
VanillaSky schreef op 27 juni 2018 10:15 :
[...]
Tja, zoals mijn prognoses staan gaat het aandeel wel hogere regionen opzoeken, met name in de periode 2020-2023, naarmate de genoemde topline groei en winstgroei komt.
Dat het traag gaat, eens, daarom handel ik al enkele jaren wat in mijn positie om tussentijds wat rendement te behalen.
Overigens is wat mij betreft wel het geduld dermate op dat wanneer er wederom (forse) neerwaartse bijstellingen van die prognoses komen het tijd word om de gehele positie te liquideren. Het risico word m.i. dan te groot dat het bedrijf nooit gaat leveren, daarbij word de kans op een nieuwe economische crisis/laagconjunctuur steeds groter waarbij alles, tomtom incluis, naar beneden zal gaan.
Sjuust. Als de lijn van q1 naar q2 niet wordt doorgetrokken door wat hoor reden dan ook dan is het voor mij helder. @justin. Ja klopt. Achteraf bezien heeft 2015 te veel verwachting geschapen. Here De Mol Uber Eigenlijk was Vegas ces 2016 al het moment om het aandeel een schop te geven. Maar goed dat is wel heel erg achteraf lullen. Overigens heeft ces 2018 geen kentering in gang gezet. Een veeg teken.
PGV schreef op 27 juni 2018 11:51 :
[...]
Forum is helemaal dood, net als het aandeel, en de goede posters laten ook niks meer van zich horen.
Noem eens een paar goede posters.
Daar waar het een bah groeiaandeel had kunnen zijn.......is het een trading aandeel voor gelukzoekers geworden. Met een flinke portie risico ook nog. Er zit nog redelijk wat overname oid in. De rvb/rvc interreesrt het geen r**t wat de koers doet. Het aandeel is de beurs niet waard. Goddijn exit!!! Ga zelf 100% risico lopen. Wees een echte held. Al is het voor je kinderen en je ouders.
Natte krant, als je het niet ziet zitten in TomTom, waarom blijf je dan maar onzin uitkraaien. Volgens mij zit je tot je oren in dit aandeel, maar op een verkeerde moment in het aandeel gestapt. Jammer voor jou, maar stop met al je onzin berichten. Als je fundamenteel iets hebt te melden, kom dan weer terug op dit forum.
Optiebelegger schreef op 27 juni 2018 12:16 :
Natte krant, als je het niet ziet zitten in TomTom, waarom blijf je dan maar onzin uitkraaien. Volgens mij zit je tot je oren in dit aandeel, maar op een verkeerde moment in het aandeel gestapt. Jammer voor jou, maar stop met al je onzin berichten. Als je fundamenteel iets hebt te melden, kom dan weer terug op dit forum.
Leg mij eens uit wat jij vindt dat onzin is in mijn posts van vanochtend.
*Natte krant* schreef op 27 juni 2018 12:25 :
[...]
Leg mij eens uit wat jij vindt dat onzin is in mijn posts van vanochtend.
Ik heb niets zinnigs kunnen lezen, net zo als de vorige 40 postings.
*Natte krant* schreef op 27 juni 2018 12:25 :
[...]
Leg mij eens uit wat jij vindt dat onzin is in mijn posts van vanochtend.
Dat is niet zo heel moeilijk, bijna al jouw laatste posts hebben geen enkele meerwaarde. Voor jouw reflectie heb ik je berichten hieronder even opgesomd. --- Interessantdoenerij van Tinus Plotseling. Laat die shorts masr bouwen. Ik lust ze rauw. --- Is dit nu een kb of een gb? --- Gelet op het ontbreken van een pb op t vlak van automotiv van enige materiele importantie lijkt me zo een trigger een utopie. Opnieuw aandelen inkopen? Wie weet. Dat de aandeelhouders dat pikken. Een bijna 8 jaar durende transitie? Daar zit ook een vijs los. Tijd dat die Wakkie weer eens.... --- Ik zie in je verhaal geen enkel aanknopingspunt om het aandeel in porto te hebben. Eerder een goodbye and never again. --- Noem eens een paar goede posters. --- Daar waar het een bah groeiaandeel had kunnen zijn.......is het een trading aandeel voor gelukzoekers geworden. Met een flinke portie risico ook nog. Er zit nog redelijk wat overname oid in. De rvb/rvc interreesrt het geen r**t wat de koers doet. Het aandeel is de beurs niet waard. Goddijn exit!!! Ga zelf 100% risico lopen. Wees een echte held. Al is het voor je kinderen en je ouders. ---
2016 gemiddelde posten per maand. Rond de 3000, mei laagst 2060 en juli hoogst 4246 2017 feb 2606 Maart 3176 April 3044 mei 1534 juni 1033 met nog enkele dagen te gaan. Juli zal iets toenemen want dan zijn we "" Himmelhoch jauchzend OF zum tode betrübt "" Beiden leveren leesvoer op :-) Velen hebben het forum verlaten of nemen zich niet meer de moeite om te worden uitgekafferd.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)