Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
'Instagram nu 100 miljard dollar waard'
Door
op maandag 25 juni 2018
Views: 2.865
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Zo, dat is nog eens een stevige groei van 99 miljard in 6 jaar tijd. Dat was destijds een prikkie voor Facebook :)
Wat voor wereld leven we in, social media app wat gewoon 100 miljard waard is.
De houdbaarheid is zeer beperkt, maar wie weet wordt Instagram het roeptoeterkanaal voor de nieuwe president van de US en blijft het 5 jaar langer actueel.
Instawat ? Dat is toch een digitaal plakboek. Worldonline was ook veel waard. Je moeder met die zooi. Ik heb nog een echt plakboek kopen 50 miljard maar.
“ Instagram heeft met zijn gemiddeld jongere gebruikers ook een interessantere en waardevollere doelgroep dan Facebook.” Wat een onzin. Jongeren besteden minder dan volwassenen/ouderen en zijn ook nog eens weinig loyale klanten. Als instagram even uit de mode is zegt men massaal op. Remember myspace..
plof® schreef op 26 juni 2018 07:09 :
“ Instagram heeft met zijn gemiddeld jongere gebruikers ook een interessantere en waardevollere doelgroep dan Facebook.”
Wat een onzin. Jongeren besteden minder dan volwassenen/ouderen en zijn ook nog eens weinig loyale klanten. Als instagram even uit de mode is zegt men massaal op. Remember myspace..
Jongeren zijn waardevol omdat zij zich in de jaren bevinden waarin hun identiteit zich vormt. Dat is de fase waarin ze onder andere merken uitzoeken die bij die identiteit passen. Dat weet de marketingwereld al honderd jaar, maar voor u is dat blijkbaar nieuws.
Elke gebruiker of deelnemer van een bedrijf of systeem is veel geld waard. De wet van Metcalfe is hier van toepassing. Bij elke verdubbeling van het aantal gebruikers, groeit de waarde kwadratisch. Bij elke halvering van het aantal gebruikers, daalt de waarde omgekeerd kwadratisch (met de wortel)
Timberwolf schreef op 26 juni 2018 09:08 :
[...]
Jongeren zijn waardevol omdat zij zich in de jaren bevinden waarin hun identiteit zich vormt. Dat is de fase waarin ze onder andere merken uitzoeken die bij die identiteit passen. Dat weet de marketingwereld al honderd jaar, maar voor u is dat blijkbaar nieuws.
In honderd jaar is er wel iets veranderd. Vroeger reed men Ford of Opel voor het leven. Merkentrouw is passe, de consument oud maar vooral jong switchen steeds sneller naar een ander merk. Daarom zijn bestedingen van de doelgroep veel belangrijker, jongeren besteden minder dan volwassenen+.
Aantal posts per pagina:
20
50
100