Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,964 24 apr 2024 17:35
  • +0,030 (+0,30%) Dagrange 9,850 - 10,110
  • 1.139.888 Gem. (3M) 1,8M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 160 161 162 163 164 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Erwin L 22 juni 2018 08:54
    quote:

    gpjf schreef op 22 juni 2018 08:47:

    HSBC verhoogt advies voor Air France van 9 naar 9,50 euro !
    Het is net andersom:

    Advies blijft kopen doch koersdoel is verlaagd van €9,50 naar €9,00.

    Bron:
    www.trivano.com/aandeel/advies-hsbc-a...

    en:

    "Analistenadvies:

    Air France-KLM: naar €9 van €9,50 (buy) - HSBC":

    www.iex.nl/Column/279609/BeursVandaag...
  2. [verwijderd] 22 juni 2018 12:09
    Had deze nog niet gezien op t forum:

    'KLM STEEDS MACHTIGER BINNEN AIR FRANCE-KLM'

    Foto (c) KLM
    21 juni 2018 - 13:18 | Door: Neal Luitwieler | Foto: KLM
    PARIJS - De grote Franse vakbond CFDT legt in een bericht aan haar leden uit waarom het de aangekondigde stakingen bij Air France van 23 juni tot en met 26 juni heeft afgeblazen. Volgens de bond heeft het langslepende arbeidsconflict al genoeg schade berokkend. Naast honderden miljoen verlies, zou ook KLM hierdoor steeds machtiger zijn geworden binnen de luchtvaartgroep. De CFDT roept daarom op tot een terugkeer naar de redelijkheid.
    De bond schrijft dat het arbeidsconflict ertoe geleid heeft dat het imago van Air France verslechtert, de maatschappij qua groei ver achterblijft bij haar concurrenten en de Franse staat nu overweegt om haar aandelen te verkopen. Bovendien is "het gewicht van KLM binnen de groep nu zo hard gegroeid dat sommigen de kans zien om KLM-topman Pieter Elbers tot de nieuwe topman van Air France-KLM te benoemen."

    Een ander vervelend gevolg van de stakingen is dat hierdoor de winstdeling met het personeel (van minimaal 1200 euro per werknemer) verdampt. De CFDT wil vanwege al deze redenen voorlopig niet meer staken. De bond wacht eerst af wie de opvolger van de afgetreden topman Jean-Marc Janaillac wordt, en pas als de onderhandelingen met diegene tot niks leiden dan is het weer tijd voor actie.

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

  3. forum rang 6 gpjf 22 juni 2018 13:19
    Nico Bakker

    Air France-KLM - Wispelturige bodemstampers
    Er is een grillig bodemproces gaande getuige de zebra gra ek in ontwikkeling in combinatie met plus- en minsprongen bij de indicatoren. Met de candle van deze week lijken de bulls een rebound te starten nadat recent de swingteller zijn minreeks had afgerond.Ik zet Fibo er alvast in om
    te kunnen indiceren tot waar de rebound kan aanhouden als de bulls daadwerkelijk loskomen. Dan hebben we het over 9,66 tot 11,51 als koersdoelzone. Onder 6,65 komt het rebound scenario te vervallen.
    Bij meer signalen van bodemvorming boven 6,65 zijn er koopkansen voor offensieve rebounders.
  4. Erwin L 22 juni 2018 13:37
    quote:

    gpjf schreef op 22 juni 2018 11:59:

    ’Topman Veolia favoriet als ceo AF KLM’
    Door REDACTIE DFT
    Updated 36 min geleden
    40 min geleden in FINANCIEEL

    Philippe Capron, de Franse cfo van afvalverwerker en energiebedrijf Veolia, is favoriet om de nieuwe topman van Air France KLM te worden.
    Eindelijk iemand vanuit het bedrijfsleven en geen politicus. Dat is in ieder geval een positief signaal.
  5. trixxx 22 juni 2018 13:41
    www.fnv.nl/over-fnv/pers/persberichte...

    300 nieuwe collega’s en jong voor oud dankzij cao-akkoord op hoofdlijnen voor KLM-grondpersoneel
    22-06-2018
    Joyce Mooring (persvoorlichter)

    Vannacht hebben FNV Luchtvaart en KLM een akkoord op hoofdlijnen bereikt over een cao voor het grondpersoneel. De 14.500 werknemers krijgen er 300 nieuwe collega’s bij en diverse mogelijkheden tot deeltijd voorafgaand aan hun pensioen.

    Jan van den Brink van FNV Luchtvaart: ‘Het is goed dat KLM inziet dat het fysiek zware werk zijn tol eist van de werknemers en dat dit structureel moet worden opgelost. Deels kan dit door de werkdruk te verlagen dankzij extra personeel en deels door afspraken over eerder uitstromen waardoor meer jongeren kunnen instromen.
    Generatiepact: jong voor oud
    Uit onderzoek in april bleek dat de werkdruk torenhoog is en leidt tot lichamelijke schade voor werknemers. De FNV-leden eisten daarom dat er een afspraak kwam over uitstroommogelijkheden voor oudere werknemers. In het akkoord is afgesproken dat iemand die op of na 1 januari 2019 60 jaar wordt, gedurende 3 jaar 80% kan gaan werken tegen 90% loon en 100% pensioenopbouw. ‘Oudere collega’s kunnen dus eerder afbouwen en plaatsmaken voor jongeren. En omdat ze blijven werken, is er ook tijd om kennis over te dragen aan hun jongere collega’s’, zegt Walter van der Vlies die bij KLM werkt als shiftleader Platform en lid is van de FNV-onderhandelingsdelegatie. ‘Het is ook goed dat collega’s die parttime werken voortaan naar rato gebruik kunnen maken van de regeling om vanaf 55 jaar 80% te werken tegen 80% loon en 100% pensioenopbouw.’
    Daarnaast is afgesproken dat 150 uitzendkrachten doorstromen naar een vast contract en 150 mbo-leerlingen worden opgeleid via een BBL-traject (4 dagen werken, 1 dag school). Van den Brink: ‘KLM heeft te weinig gedaan om voor nieuwe instroom te zorgen, waardoor er sprake is van een vergrijzende populatie. Met de BBL-afspraak worden jongeren opgeleid met de intentie door te groeien naar een vast contract.’
    Gelijk loon voor gelijk werk
    De ongelijkheid op de werkvloer wordt aangepakt door onder andere het ‘gelijk loon voor gelijk werk’-principe: uitzendkrachten ontvangen hetzelfde loon als een vaste werknemer. Ditzelfde gelijkheidsprincipe geldt ook voor de parkeerkosten. Verder krijgen uitzendkrachten - als ze meer dan een anderhalf jaar bij KLM werken - een bruto eindejaarsuitkering van 700 euro. ‘Hierdoor wordt de concurrentie op arbeidsvoorwaarden en de tweedeling op de werkvloer tot een halt geroepen’, aldus Van den Brink.
    Tot slot is afgesproken dat per 1 november 2018 het KLM-grondpersoneel 1% loonsverhoging krijgt en per 1 februari 2019 nog eens 1,5%. Bovendien krijgt iedereen een individueel budget van 1,97% dat kan worden ingezet voor opleiding, verlof of als structureel inkomen. De toeslag van 1,07% in het kader van de Wet Witteveen (Wet Fiscale behandeling van pensioenen) wordt ingebouwd in het salaris, waardoor ook hierover toeslagen worden betaald en pensioen wordt opgebouwd.
    De cao loopt van 1 januari 2018 tot 1 juli 2019 en geldt voor 14.500 werknemers. Gedurende de looptijd van de cao worden er nadere afspraken gemaakt over duurzame inzetbaarheid en de verhouding flex/vast. De komende dagen wordt dit akkoord op hoofdlijnen voorgelegd aan de leden van FNV Luchtvaart.
  6. relpinda 22 juni 2018 13:57
    AD schrijft:

    Nieuwe cao KLM-grondpersoneel: lagere werkdruk en 2,5 procent loonstijging
    Het grondpersoneel van luchtvaartmaatschappij KLM krijgt er tot en met 1 juli 2019 in totaal 2,5 procent loon bij. Ook worden meer mensen aangenomen om de werkdruk te verlichten en zijn er afspraken gemaakt over uitstroommogelijkheden voor oudere werknemers. KLM en vakbond FNV hebben daarover een principeakkoord bereikt.
    Economieredactie 22-06-18, 13:42




    Het grondpersoneel krijgt er per 1 november 1 procent loon bij en op 1 februari nog eens 1,5 procent. Daarnaast krijgen alle werknemers een persoonlijk budget van 1,97 procent dat ze kunnen uitgeven aan opleiding of verlof of aan hun inkomen kunnen toevoegen.

    Voor de oudere werknemers wordt het mogelijk om vanaf hun zestigste drie jaar lang 80 procent te gaan werken tegen 90 procent van hun loon en met behoud van pensioenopbouw. Om de werkdruk te verlichten worden er bovendien driehonderd extra mensen aangenomen.
    Onderhandeling
    KLM en FNV waren al geruime tijd in onderhandeling over een nieuwe cao voor de 14.500 man grondpersoneel. Die klaagden over de werkdruk, het fysiek zware werk en het loon. De leden van FNV moeten nog instemmen met het akkoord.""

    Oeps;
    De werkdruk blijft hetzelfde omdat de aanname uit de Flexpool vandaan gaat komen.
    FNV gaat het moeilijk krijgen om dit aan de achterban uit te leggen.
    De beloning 1% 1 november en 1 1/2% volgend jaar zal slecht vallen bij de mensen.

    LZA geen posities

  7. Erwin L 22 juni 2018 14:01
    quote:

    relpinda schreef op 22 juni 2018 13:57:

    AD schrijft:

    Nieuwe cao KLM-grondpersoneel: lagere werkdruk en 2,5 procent loonstijging
    Het grondpersoneel van luchtvaartmaatschappij KLM krijgt er tot en met 1 juli 2019 in totaal 2,5 procent loon bij. Ook worden meer mensen aangenomen om de werkdruk te verlichten en zijn er afspraken gemaakt over uitstroommogelijkheden voor oudere werknemers. KLM en vakbond FNV hebben daarover een principeakkoord bereikt.
    Economieredactie 22-06-18, 13:42




    Het grondpersoneel krijgt er per 1 november 1 procent loon bij en op 1 februari nog eens 1,5 procent. Daarnaast krijgen alle werknemers een persoonlijk budget van 1,97 procent dat ze kunnen uitgeven aan opleiding of verlof of aan hun inkomen kunnen toevoegen.

    Voor de oudere werknemers wordt het mogelijk om vanaf hun zestigste drie jaar lang 80 procent te gaan werken tegen 90 procent van hun loon en met behoud van pensioenopbouw. Om de werkdruk te verlichten worden er bovendien driehonderd extra mensen aangenomen.
    Onderhandeling
    KLM en FNV waren al geruime tijd in onderhandeling over een nieuwe cao voor de 14.500 man grondpersoneel. Die klaagden over de werkdruk, het fysiek zware werk en het loon. De leden van FNV moeten nog instemmen met het akkoord.""

    Oeps;
    De werkdruk blijft hetzelfde omdat de aanname uit de Flexpool vandaan gaat komen.
    FNV gaat het moeilijk krijgen om dit aan de achterban uit te leggen.
    De beloning 1% 1 november en 1 1/2% volgend jaar zal slecht vallen bij de mensen.

    LZA geen posities

    Indien men bij het winstgevende KLM 2,5% loonsverhoging kan krijgen, dan is de toon voor de loonsverhoging bij het verliesgevende AF gezet. Zal niet boven de 2,5-3% uit mogen komen:-)
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 160 161 162 163 164 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links