Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,914 19 apr 2024 14:05
  • +0,034 (+0,34%) Dagrange 9,540 - 9,916
  • 597.570 Gem. (3M) 1,8M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Erwin L 21 juni 2018 09:34
    quote:

    andrejes schreef op 21 juni 2018 09:28:

    [...]
    Totaal niet vervelend, dit roept AF al jaren, minder bemoeienis door de staat!!
    Accor heeft interesse!! 14% is het trouwens.
    En nederland volgt frankrijk als ze verkopen!

    Het gaat om het Franse staatsbelang in de holding maatschappij AF/KLM. Nederland bezit daarin geen aandelen. Op welke manier kan Nederland het Franse voorbeeld volgen?

    www.airfranceklm.com/en/finance/finan...
  2. forum rang 4 BW2017 21 juni 2018 09:36
    quote:

    Erwin L schreef op 21 juni 2018 09:29:

    Het nieuws over de mogelijke bereidheid van de Franse staat om 14% in AF/KLM van de hand te doen kan m.i. voor de belegger 2 kanten op.

    Ik vind het positief nieuws omdat ik het staatsbelang als een obstakel zie. Het concern is mede door het staatsbelang zeer inflexibel en bureaucratisch.

    De negatieve kant zou kunnen zijn dat beleggers in AF/KLM in gaan zien dat de waarschijnlijkheid dat de Franse staat AF/KLM gaat redden, indien het er echt op aankomt, nihil is. Daarmee wordt een belegging in AF/KLM zonder staatsbelang wellicht als meer riskant ervaren dan een AF/KLM met een Frans staatsbelang.

    Zolang de AF-stal niet grondig wordt uitgemest (en dat kan m.i. het beste zonder overheidsbemoeienis/staatsbelang van Frankrijk) vind ik een belegging in AF/KLM te riskant.

    Zodra een omvorming zoals bij Iberia in IAG bij AF in AF/KLM werkelijkheid wordt dan kan het m.i. een zeer interessant aandeel worden.
    Het is dubbel.
    Frankrijk heeft ook aangegeven om Air France te gaan ondersteunen/helpen.

    Ik kon op dat moment niet uit de woorden opmaken dat ze daar de belang mee bedoelde om te verkopen.
  3. forum rang 4 andrejes 21 juni 2018 09:37
    quote:

    Erwin L schreef op 21 juni 2018 09:34:

    [...]

    Het gaat om het Franse staatsbelang in de holding maatschappij AF/KLM. Nederland bezit daarin geen aandelen. Op welke manier kan Nederland het Franse voorbeeld volgen?

    www.airfranceklm.com/en/finance/finan...
    DEN HAAG - Volgens Tweede Kamerlid Jan Paternotte van D66 moet Nederland haar belang in KLM verkopen, mits de Franse overheid ook haar aandelen in moederbedrijf Air France-KLM van de hand doet. Zo zou de luchtvaartmaatschappij minder door staatsbemoeienis geplaagd moeten worden en kan aan het langslepende arbeidsconflict met de piloten een einde komen.
  4. Erwin L 21 juni 2018 09:46
    quote:

    andrejes schreef op 21 juni 2018 09:37:

    [...]
    DEN HAAG - Volgens Tweede Kamerlid Jan Paternotte van D66 moet Nederland haar belang in KLM verkopen, mits de Franse overheid ook haar aandelen in moederbedrijf Air France-KLM van de hand doet. Zo zou de luchtvaartmaatschappij minder door staatsbemoeienis geplaagd moeten worden en kan aan het langslepende arbeidsconflict met de piloten een einde komen.
    Dat stuk ken ik. Maar we moeten niet 2 dingen door elkaar gaan halen (iets wat Jan Paternotte wel doet).

    De Franse staat heeft een belang in de holding maatschappij AF/KLM en is daarmee, indirect, mede-eigenaar van KLM. Nederland heeft geen belang in AF/KLM en heeft daarmee 0,0 zeggenschap over AF.

    Wel heeft de Nederlandse staat een piepklein belang in de werkmaatschappij KLM (6%). De reden voor dat belang is niet zozeer van controlerende aard maar van luchtvaartpolitiek belang. Dat heeft te maken met landingsrechten buiten Europa die door deze constructie in Nederlandse handen blijven mocht het met AF/KLM ooit fout gaan (vechtscheiding tussen AF/KLM en KLM en/of faillissement van de holdingmaatschappij AF/KLM).

    zoek.officielebekendmakingen.nl/dossi...
  5. Erwin L 21 juni 2018 09:50
    quote:

    Rewinter schreef op 21 juni 2018 09:37:

    Erwin;

    Als er een reverse take over komt ( dus KLM krijgt het voor het zeggen ) wel , dan kan de nederlandse staat haar aandeel KLM wel verkopen. In feite krijg je dan een aandeel KLM/AirFrance. Snapt u ?
    Dank voor de toelichting. Dat snap ik. Alleen acht ik die kans uitgesloten maar theoretisch is het wel mogelijk. Het politieke motief om aandeelhouder te blijven blijft voor Nederland overeind (het in Nederland behouden van strategische landingsrechten buiten Europa mocht het met AF/KLM fout gaan).
  6. forum rang 4 BW2017 21 juni 2018 10:40
    Dit had ik nu totaal weer niet verwacht he, zelfs niet nadat ik er nu al denk 5 x in ben getrapt.

    Het nieuws wat vanmorgen werd aangekondigd gaf de vorige keer een goede impuls, we hadden bij start een redelijke groenen AEX en nu staan we weer hier.

    Je kan dan wel weer gaan zeggen, hoe is het mogelijk dat dit mag in Nederland.
    Koers stelselmatig oppompen en daarna afbreken.

    Maar daar hebben we ook niks aan, word weer afwachten en toekijken.
  7. sandman70 21 juni 2018 10:55
    quote:

    BW2017 schreef op 21 juni 2018 10:40:

    Dit had ik nu totaal weer niet verwacht he, zelfs niet nadat ik er nu al denk 5 x in ben getrapt.

    Het nieuws wat vanmorgen werd aangekondigd gaf de vorige keer een goede impuls, we hadden bij start een redelijke groenen AEX en nu staan we weer hier.

    Je kan dan wel weer gaan zeggen, hoe is het mogelijk dat dit mag in Nederland.
    Koers stelselmatig oppompen en daarna afbreken.

    Maar daar hebben we ook niks aan, word weer afwachten en toekijken.
    Gewoon op inspelen en rond de 6.9-7 weer inslaan...
  8. forum rang 4 andrejes 21 juni 2018 11:12
    quote:

    profitonly schreef op 21 juni 2018 11:02:

    Vorige keer steeg de koers op nieuws van een eventuele verkoop van het belang. Vandaag wordt het ineens als slecht nieuws opgevat? Best wel raar.. een raar spelletje dit
    is het spel van de grote shorters die weten dat vanaf nu alleen maar positief nieuws komt, dus doen ze nog een schepje erbij :(.
    Vanaf begin maart hebben ze aardig wat opgebouwd op een koers hoger dan 9 eur dus ze hebben geen haast.
  9. forum rang 4 BW2017 21 juni 2018 11:13
    quote:

    Erwin L schreef op 21 juni 2018 11:10:

    De koers is deze week al behoorlijk hard gestegen. Gegeven de onzekerheid rond stakingen die waarschijnlijk wel tussen zaterdag-dinsdag doorgaan (beperkte groep vliegers) kijkt de markt, volgens mij, even de kat uit de boom. Een daling is m.i. niet zo vreemd
    Koers is ook behoorlijk hard gedaald. En voor het besluit dat de stakingsdagen niet doorgingen heeft de koers hier volgens mij ook al 4 x opgestaan.
  10. Bertussie 21 juni 2018 12:39
    www.4-traders.com/AIRBUS-SE-4637/news...

    Ex-Airbus boss urges UK-French defence industry ties after Brexit

     

    0

    06/21/2018 | 03:24am EDT

    PARIS (Reuters) - A leading French industrialist has urged France and Britain to preserve co-operation in the defence industry despite Britain's departure from the European Union next year.

    Fabrice Bregier, former head of the MBDA missiles company and later planemaking boss and chief operating officer of aerospace group Airbus, said experience had shown western Europe’s leading military powers could have close co-operation.

    The comments come amid growing signs of a rift between Britain and the rest of Europe in defence and security as Britain is excluded from work on the Galileo satellite programme and France and Germany start work alone on a new combat jet.

    Bregier is the former CEO of Matra BAE Dynamics, a 50/50 venture formed in 1996 between British and French interests that led development of Europe's Storm Shadow/SCALP cruise missile.

    With the addition of Italian participation, this later evolved into MBDA, the world’s second largest missiles manufacturer which Bregier ran from 2001 to 2003.

    Although 50/50 ventures are seen as tricky to maintain in highly political arenas such as defence, Bregier said the sensitive UK-French missiles co-operation had worked smoothly.

    "This company was a dynamic success and demonstrated that the French and British can co-operate even in a 50-50 partnership," Bregier said late on Wednesday.

    "I think the lesson that can be drawn is that we must continue co-operation with Britain – Brexit or no Brexit," he added.

    "It is a great country, and an important country in both defence and business, and we have the possibility to continue to develop big projects and large-scale co-operation and joint ventures with the British side."

    Bregier was speaking after receiving an award in Paris, in his first public appearance since stepping down from Airbus in February following a succession row at the aerospace group.

    French media have linked Bregier with several jobs including the vacant leadership of Air France-KLM, but allies say he is not interested in running the strike-prone airline.

    (Reporting by Cyril Altmeyer and Tim Hepher; Editing by Mark Potter)

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links