Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,050 23 apr 2024 15:54
  • -0,035 (-0,35%) Dagrange 9,976 - 10,145
  • 575.715 Gem. (3M) 1,8M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 116 117 118 119 120 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Erwin L 1 juni 2018 20:28
    Ter info: Van de Europese airlines die ik momenteel volg, was AF/KLM vandaag de winnaar met +2,49%. De overige slotstanden waren: Easyjet +2,39%; Ryanair +2,04%; Thomas Cook + 1,24%; IAG + 0,90%; SAS +0,74%; Flybe +0,53%; TUI AG +0,53%; LH +0,47% Aeroflot +0,20%; Wizzair -0,20%; Norwegian -0,90%; Finnair -1,60%

    Af en toe werd er door de oude bodem (misschien nieuwe top) van ca. €7,00 heengeprikt maar de slotstand lag daar net onder (€6,982). Ik zie de slotstand echter als "too close to call" t.o.v. de €7,00 grens. Bovendien ligt de slotstand precies tussen de 2 bodems die Nico Bakker en Ad Nooten als grens beschouwden (de zebrabodem van €6,93 van Nico Bakker en de boden van €6,95 die Ad Nooten als uitgangspunt gebruikten) enerzijds en de grens van €7,00 anderzijds (oude bodem, wellicht nieuwe top). Ik beschouw het verloop van de koers van AF/KLM van vandaag nog niet als een bevestiging dat de oude bodem rond €7,00 is gesneuveld. Ik blijf nog even aan de zijlijn en wacht een definitieve doorbraak af ("up" danwel "down").
  2. forum rang 4 williewilwel 1 juni 2018 20:53
    quote:

    Erwin L schreef op 1 juni 2018 20:11:

    [...]

    Die salarissen zijn moeilijk te vergelijken, o.a. omdat Frankrijk en Nederland verschillende sociale zekerheidssystemen hebben. Ook de pensioenleeftijden zijn verschillend (58 bij KLM en volgens mij 60 bij AF). Men moet dus uitkijken dat er een vertekend beeld ontstaat. Bij KLM zijn er dan weer allerlei mogelijkheden voor deeltijdspensioen zodat je uiteindelijk tot je 62e kunt blijven werken.

    Als vuistregel kun je stellen dat de aanvangssalarissen ca. €50.000,- - €60.000 per jaar bedragen bedragen en de top ligt bij beide maatschappijen boven de €250.000,-. Ik schat dat het salaris gemiddeld genomen rond de €150.000,- per jaar ligt zowel bij AF als bij KLM. Bij ca. de onderste 30-35% van de KLM-vliegers is het salaris ook nog eens afhankelijk van het aantal mensen dat na jou is aangenomen. De salarissystemen zijn behoorlijk gecompliceerd.

    Werknemers bij AF bezitten aandelen AF/KLM, bij de KLM is dat niet het geval. De directie van KLM zet zich wel in om aandelen voor de vliegers los te krijgen maar dat blijkt een behoorlijk struikelblok te zijn (de inspanningsverplichting van KLM vloeit voort uit vorige CAO-onderhandelingen die in 2017 met de vliegers werden afgerond).
    maar stel dat er een deal bereikt wordt met de af-piloten,dat we dan binnenkort acties kunnen verwachten van klm-piloten?
  3. Erwin L 1 juni 2018 21:09
    quote:

    williewilwel schreef op 1 juni 2018 20:53:

    [...]

    maar stel dat er een deal bereikt wordt met de af-piloten,dat we dan binnenkort acties kunnen verwachten van klm-piloten?
    Dat zou zomaar kunnen. KLM heeft recentelijk een principe-overeenstemming met de vliegervakbond bereikt maar de leden van de vakbond moeten eerst nog wel instemmen. Die stemming vindt volgens mij volgende week plaats. Dan weten we meer over de relatie tussen KLM en het vliegerkorps.
  4. [verwijderd] 2 juni 2018 05:53
    quote:

    unal46 schreef op 2 juni 2018 04:23:

    hi hoe hoog belasting die je moet betalen?
    Ik had een koerswinst van €715. Kreeg uitbetaald €64.
    Het verschil is Franse belastingen plus transactiekosten.
    Transactiekosten is standaard.
    Voor mij geen stukken Air France KLM meer.
    Van mijn RABO bank adviseur ontving ik een lijst over welke aandelen in de belasting hoog zijn.
  5. dader 2 juni 2018 06:28
    quote:

    licets schreef op 2 juni 2018 05:53:

    [...]
    Ik had een koerswinst van €715. Kreeg uitbetaald €64.
    Het verschil is Franse belastingen plus transactiekosten.
    Transactiekosten is standaard.
    Voor mij geen stukken Air France KLM meer.
    Van mijn RABO bank adviseur ontving ik een lijst over welke aandelen in de belasting hoog zijn.
    Koers winst van 715 en uitbelaling 65 em waar is die 650 dan gebleven
  6. Sjonnie2 2 juni 2018 08:01
    quote:

    licets schreef op 2 juni 2018 05:53:

    [...]
    Ik had een koerswinst van €715. Kreeg uitbetaald €64.
    Het verschil is Franse belastingen plus transactiekosten.
    Transactiekosten is standaard.
    Voor mij geen stukken Air France KLM meer.
    Van mijn RABO bank adviseur ontving ik een lijst over welke aandelen in de belasting hoog zijn.
    Ik denk dat er iets niet klopt, tenzij je heel veel aandelen Airfrance KLM hebt gehad met maar een paar cent koerswinst per aandeel.
    Je betaald immers over de waarde van de kooporder !
    De transactiebelasting is ook bij de Rabobank 0,3% ( in onderstaand document staat 0,2% maar dat is uit 2014 en het tarief is waarschijnlijk verhoogd naar 0,3% )
    Wellicht kun je hier nog een toelichting op geven.

    www.rabobank.nl/images/overzicht_tran...

  7. forum rang 5 manuss 3 juni 2018 15:30
    quote:

    Erwin L schreef op 3 juni 2018 13:22:

    Alexandre de Juniac, de voorganger van de recentelijk afgetreden Jean Marie Janaillac, heeft zich heel kort over de gang van zaken bij AF/KLM uitgelaten:

    www.telegraaf.nl/financieel/2117513/t...
    Van dit artikel word ik niet wijzer!
    Echter ik heb het idee, dat er wel word gewerkt aan een oplossing van het conflict. De huidige leidinggevenden blijven op hun post vanwege de crisis. Zie stukje tekst hieronder:

    "De huidige financieel directeur Frederic Gagey, is inmiddels naar voren geschoven als ‘acting’ ceo van Air France KLM. Hij en de baas van Air France, Frank Terner, schitteren zondag echter door afwezigheid in Sydney. Volgens bronnen rondom de top omdat ze vanwege de crisis in Parijs willen blijven, in plaats van een week aan de andere kant van de wereld."

  8. forum rang 4 andrejes 3 juni 2018 21:45
    PARIJS - De Franse staat zou zijn belang in Air France-KLM moeten verkopen. Dat zegt Jean-Marc Janaillac, die dinsdag vertrok als topman van het luchtvaartbedrijf, in een interview met tijdschrift L'Obs.

    Volgens Janaillac is het belang dat de Franse overheid in het bedrijf heeft schadelijk voor de onderneming. Het zorgt er onder meer voor dat het personeel met zijn standpunten een ,,hardere houding" aanneemt. Een stemming over een loonbod onder het personeel van Air France luidde het vertrek van Janaillac in. De topman verbond zijn lot aan de raadpleging onder de medewerkers.
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 116 117 118 119 120 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links