Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 andrejes 31 mei 2018 22:38
    Oeps
    “Donderdag meldden de Franse media dat het Franse kabinet studeert op het scenario van een verkoop van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Officieel gaat de Franse regering er niet over, maar het toont aan dat niets wordt geschuwd om de Franse vakbonden tot rede te brengen.”
  2. forum rang 4 Pbm 1 juni 2018 00:01
    quote:

    Erwin L schreef op 31 mei 2018 21:02:

    [...]

    Dank voor het delen. Het door Ad genoemde 76,4% steunniveau, € 6,95, ligt erg dicht bij het zebrapad bij ca. €6,93 van Nico, waar andrejes gisteren om 13:32 naar verwees:

    [i]" graag een giraffe nu please" :)
    Nico PR Bakker? @TheDailyTurbo
    Volg je nu Je volgt @TheDailyTurbo
    AIRFRANCE KLM laat een mooie zebra bodem zien op 6,93. Morgen in mijn Chart Navigator een nadere analyse...
    [/i]


    Ik houd voor de korte termijn de volgende richtpunten aan: Bodem ca. €5,70 en top ca. €7,00.

    Eerst morgen maar even de bevestiging afwachten dat de bodem van ca. €7,00 definitief doorbroken teneinde een valse doorbraak uit te sluiten.
    Goed nieuws voor de aandeelhouders AF. De dalingen van de laatste tijd hebben helemaal niets te maken met bedrijfsnieuws, sector nieuws of algehele beursstemming. Zojuist kunnen we opnieuw waarnemen dat de koers volledig wordt gemanipuleerd door de shortende hedgefondsen. Nu blijkt hedgefonds Systematica ineens een shortpositie van 0.5% te hebben, zie shortselling.nl. De koers wordt dus even gewoon kunstmatig lager gezet.
  3. Erwin L 1 juni 2018 00:22
    quote:

    Pbm schreef op 1 juni 2018 00:01:

    [...]

    Goed nieuws voor de aandeelhouders AF. De dalingen van de laatste tijd hebben helemaal niets te maken met bedrijfsnieuws, sector nieuws of algehele beursstemming. Zojuist kunnen we opnieuw waarnemen dat de koers volledig wordt gemanipuleerd door de shortende hedgefondsen. Nu blijkt hedgefonds Systematica ineens een shortpositie van 0.5% te hebben, zie shortselling.nl. De koers wordt dus even gewoon kunstmatig lager gezet.
    Als jij dat wilt geloven: Prima!
  4. Sheets ! 1 juni 2018 06:38
    Shortsellers ‘verhaal’ blijft een discussie hier.
    Gisteren kwam nieuwe speler aan het front; Systematica Investments gaat 0,5% short. Dat zijn toch een kleine 2 miljoen aandelen. Vandaar ook waarschijnlijk die volume van 2300 juli puts 6,80. Is dat afdekken of creeer je je eigen winst…..aan de ene kant aandelen lenen, ze vervolgens te dumpen….zodat je puts meer waard worden. Tsja.
    Overigens, Systematica Investments…..let vooral op de naam….Investments. Pfff.
  5. ASCFTHF11 1 juni 2018 07:10
    quote:

    Sheets ! schreef op 1 juni 2018 06:38:

    Shortsellers ‘verhaal’ blijft een discussie hier.
    Gisteren kwam nieuwe speler aan het front; Systematica Investments gaat 0,5% short. Dat zijn toch een kleine 2 miljoen aandelen. Vandaar ook waarschijnlijk die volume van 2300 juli puts 6,80. Is dat afdekken of creeer je je eigen winst…..aan de ene kant aandelen lenen, ze vervolgens te dumpen….zodat je puts meer waard worden. Tsja.
    Overigens, Systematica Investments…..let vooral op de naam….Investments. Pfff.

    Inderdaad,dit zijn geen investeerders maar Ratten!
  6. Erwin L 1 juni 2018 08:33
    quote:

    manuss schreef op 1 juni 2018 08:01:

    Is er al ergens nieuws te bespeuren betreffende de eventuele besprekingen tussen die Franse bonden en directie AF ??
    Nog niet en dat zal nog een poosje duren ook. Interim directrice Anne-Marie Couderc is nu nog bezig met een kennismakingsronde. Eerst maar even informeel aan elkaar snuffelen en aftasten. Vervolgens zal er inhoudelijk worden onderhandeld tussen de bonden en de directie van AF. De holdingmaatschappij AF/KLM is bij dat proces, in beginsel, geen partij.
  7. forum rang 5 manuss 1 juni 2018 08:45
    quote:

    Erwin L schreef op 1 juni 2018 08:33:

    [...]

    Nog niet en dat zal nog een poosje duren ook. Interim directrice Anne-Marie Couderc is nu nog bezig met een kennismakingsronde. Eerst maar even informeel aan elkaar snuffelen en aftasten. Vervolgens zal er inhoudelijk worden onderhandeld tussen de bonden en de directie van AF. De holdingmaatschappij AF/KLM is bij dat proces, in beginsel, geen partij.
    Thx. Erwin, maar je zou toch verwachten dat er een soort stappenplan gemaakt is. Maar ja Fransen zijn geen Nederlanders. (gelukkig!)
  8. forum rang 5 manuss 1 juni 2018 08:57
    quote:

    emergo schreef op 1 juni 2018 08:50:

    Die Erwin L. weet ook werkelijk alles een negatieve draai te geven.Bijna knap te noemen.Tja die Anne-Marie Couderc is tenslotte ook helemaal nieuw bij Air France dus war verwacht je.
    Aanpakken die handel en geen tijd verliezen met handjes schudden, dat doen ze maar na een akkoord!
  9. Sjonnie2 1 juni 2018 08:57
    quote:

    emergo schreef op 1 juni 2018 08:50:

    Die Erwin L. weet ook werkelijk alles een negatieve draai te geven.Bijna knap te noemen.Tja die Anne-Marie Couderc is tenslotte ook helemaal nieuw bij Air France dus war verwacht je.
    Leg mij eens uit wat er negatief is in het bericht van Erwin.

    Nog niet en dat zal nog een poosje duren ook. Interim directrice Anne-Marie Couderc is nu nog bezig met een kennismakingsronde. Eerst maar even informeel aan elkaar snuffelen en aftasten. Vervolgens zal er inhoudelijk worden onderhandeld tussen de bonden en de directie van AF. De holdingmaatschappij AF/KLM is bij dat proces, in beginsel, geen partij.

  10. Erwin L 1 juni 2018 09:06
    quote:

    emergo schreef op 1 juni 2018 08:50:

    Die Erwin L. weet ook werkelijk alles een negatieve draai te geven.Bijna knap te noemen.Tja die Anne-Marie Couderc is tenslotte ook helemaal nieuw bij Air France dus war verwacht je.
    Dat is nogal een stellingname. Die ook nog eens zo te weerleggen is. Wat is er bijvoorbeeld negatief aan mijn bericht van 00:20 of het bericht waar jij naar refereert?

    Ik ben momenteel inderdaad negatief over investeren in het aandeel AF/KLM. Zodra het positieve nieuws opweegt tegen het negatieve nieuws ben ik de eerste om mijn standpunt bij stellen. Maar dan moet wel eerst het positieve nieuws opwegen tegen het negatieve nieuws.

    En wat ik van Couderc verwacht? Crisismanagement tegenover AF. En dat zij, in tegenstelling tot Jean-Marc Janaillac, een strikt onderscheid maakt tussen haar rol als CEO van de holdingmaatschappij AF/KLM en de rol die de directie van AF heeft. Het organiseren van een personeelsreferendum door de topman van AF/KLM ivm een interne personeelskwestie bij AF heeft de hele holding direct dieper de crisis ingetrokken.
  11. trixxx 1 juni 2018 09:43
    www.publicsenat.fr/article/societe/di...

    Sociale dialoog bij Air France: de permanente luchtopening
    Ontslag van de CEO, herhaalde aanvallen, gemalen vliegtuigen, wat gebeurt er met Air France? Na vijftien dagen stakingen sinds februari verzandt het bedrijf in een sociaal conflict als déjà-vu. En als het vlaggenschip van het Franse luchtvervoer een historisch probleem had met de sociale dialoog?
    Van Alexandre Delrieu
    5mn
    Na de emblematische aflevering van het shirt dat in 2015 werd afgescheurd, is het ontslag vorige maand van de CEO van Air France Jean-Marc Janaillac de laatste actie van een sociale beweging die van buitenaf lijkt op een dialoog van doven .

    "Een sociale dialoog van façade"
    Voor Stéphanie Matteudi, die grote bedrijven adviseert in hun sociale relaties, zijn de moeilijkheden die de luchtvaartmaatschappij ondervindt met name betrokken bij het management "verticaal" en "angstig" van het management. "Er is alleen een soort verticale communicatie, van boven naar beneden, en dat zegt dat als je niet doet wat ik zeg, we sluiten. Het is altijd een bedreigde druk. Deze 'voorgevel' van de sociale dialoog zou de oorzaak zijn van soms gewelddadige reacties van werknemers, zoals blijkt uit de aflevering van het in 2015 gescheurde shirt.

    Een klimaat dat wordt gevonden in collectieve onderhandelingen. Om Stephanie Matteudi te geloven, zou het management nooit een specifiek doel stellen om te bereiken, altijd meer inspanningen vragen aan zijn werknemers. "Ik denk dat de collectieve overeenkomsten niet helemaal uit de verf komen, [...] De eindstreep komt nooit, het terugdeinst, het terugdeinst, het terugdeinsde". Een bevinding die gedeeltelijk wordt gedeeld door de centristische senator Vincent Capo-Canellas die de "te financiële logica in de uitleg aan de werknemers" benadrukt, inclusief het sociale conflict van 2015. De voorzitter van de studiegroep voor burgerluchtvaart in de Senaat dringt erop aan over de noodzaak om "afgunst, empathie in het systeem" te herstellen.

    Ongeveer vijftien vakbonden voor een werkgever
    Piloten, vliegtuigbemanningen en grondpersoneel, naast zijn imposante omvang en de sterke economische beperkingen waaraan het zich voortdurend moet aanpassen, hanteert Air France drie brede categorieën personeel met soms uiteenlopende belangen. Het bedrijf heeft te maken met een vijftiental vakbondsorganisaties, zei Stéphanie Matteudi. Terwijl een interuniversiteit werd gevormd om de loonaanspraken van alle personeelsleden van Air France te brengen, volstond het niet om de meningsverschillen tussen personeelscategorieën uit te wissen.

    Een omstreden pilotenbond

    Sommigen geven de meerderheid van de vakbonden de schuld van het feit dat hun belangen belangrijker zijn dan die van het bedrijf. Alleen de SNPL kan het bedrijf blokkeren. "Inderdaad probeerde de SNPL een aantal keren solo te spelen, tegen alle medewerkers die ik niet ken, maar dat was het geval en uiteindelijk met enige zelfgenoegzaamheid van het management" , zegt de voormalige secretaris-generaal van de CGT Air France Mehdi Kemoune.

    240 collectieve overeenkomsten
    Voor de leider van luchtvaartmaatschappijen Marc Rochet zou deze zelfgenoegzaamheid tussen de unie van piloten en het management hebben geleid tot een mille-feuille van 240 collectieve overeenkomsten die het goed bestuur van Air France zouden belemmeren. De leider van French Bee en Air Craïbes hekelt een vorm van improductieve congestie die zou ontstaan ??tussen het management van Air France en de meerderheidsunie van piloten van luchtvaartmaatschappijen. Volgens hem moet "Air France de kettingen doorbreken van sommige van zijn historische overeenkomsten die niet kloppen en zelfs niet sociaal zijn".

    Een paar weken voor de zomervakantie, een vitale periode voor de financiële gezondheid van luchtvaartmaatschappijen, waarschuwt Marc Rochet voor de voortzetting van de sociale beweging die reizigers zou dwingen zich af te wenden van Air France. "Air France moet een signaal van kalmte en sereniteit geven voor twee of drie maanden". En tot slot: "we moeten deze tijd gebruiken om een ??dialoog op te bouwen die anders is dan die van het verleden".

    Vind ons debat "Air France, hoe kom je uit de turbulente zone? "On the show Un monde en Docs, gepresenteerd door Nora Hamadi, op zaterdag 2 juni om 23:30 uur, zondag 3 juni om 10:00 uur en zondag 10 juni om 19:00 uur op Public Sénat.
  12. forum rang 4 Pbm 1 juni 2018 10:16
    Transactieomzet bij stijging van koers is meer dan 500 x zo groot als bij daling. Dat zegt toch genoeg lijkt me. Dat er een paar shortende manipuleerders zijn is tijdelijk dus koers gaat vanzelf weer hard omhoog. Dipje zal wel weer komen om iets voor 16.00 uur en 17.00 uur. De vraag is kan de sterke vraag dit opvangen. Ik hoop dat de kopers hun orders geleidelijk inleeggen in vele kleine orders zodat de de manipulerende shorters die hele kleine verkooporders tegen steeds lagere laatkoers inleggen kunnen neutraliseren. Een kooporder van 100 duizend stuks kan de koers een procentje doen stijgen maar 20 verkooporders van elk 100 stuks zet daarna de koers zo weer 1% lager. De oude wijsheid dat je keek of een stijging of daling bij grote volumes plaatsvindt en op basis daarvan de conclusie trekken of een aandeel er sterk bij ligt is daarme volstrekt achterhaald en dient zelfs tot een tegengestelde conclusie te leiden. Als shorters actief zijn ligt het aandeel per definitie onder druk, omdat shorters slechts de intentie hebben de koers naar beneden te drukken via technische handel, en dat is vrij simpel.
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links