Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Rusland

63.283 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 3165 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 mei 2018 08:36
    MH17-nabestaanden zien nog meer schuldigen:
    ’Open luchtruim Oekraïne was fout’

    Door Paul Eldering
    Updated 3 min geleden
    33 min geleden in BINNENLAND

    SCHIPHOL - Nabestaanden van de massamoord op 298 inzittenden van vlucht MH17 vergeten de ’kwalijke’ rol van Oekraïne in het drama niet. Dat kreeg deze week een nieuwe wending met keiharde beschuldigingen aan het adres van Rusland.

    De Russen, met name hoge militairen, zijn volgens het internationale opsporingsteam JIT verantwoordelijk voor de aanvoer van de Buk-raket, waarmee MH17 op 17 juli 2014 uit de lucht is geschoten. De lanceerinstallatie met bemanning kwam van een Russische legerbasis in Koersk. Het Nederlandse Openbaar Ministerie leidt het strafrechtelijk onderzoek.

    Vrijdag stelde de Nederlandse regering de staat Rusland aansprakelijk. Oekraïne maakt deel uit van het JIT. Voorzitter Piet Ploeg van de Stichting Vliegramp MH17 is fel: „Dat ontslaat het land nog niet van medeverantwoordelijkheid. De aanslag kon gebeuren, omdat het levensgevaarlijke luchtruim in Oost-Oekraïne niet tijdig was gesloten voor de burgerluchtvaart. Ondanks dat daar dus een oorlog aan de gang was.”

    Nalatigheid

    Volgens hem is er sprake van ernstige nalatigheid. „Ook de Onderzoeksraad voor Veiligheid concludeerde dat al. Waarschijnlijk was het een ordinaire geldkwestie. Oekraïne verdient immers een paar honderd miljoen euro per jaar aan overvliegrechten van de tientallen vliegmaatschappijen, waaronder Malaysia Airlines en KLM”, meent hij.

    "De aanslag kon gebeuren, omdat het levensgevaarlijke luchtruim in Oost-Oekraïne niet tijdig was gesloten voor de burgerluchtvaart"

    Ploeg vindt dat Oekraïne niet buiten schot kan blijven. „Waarom lieten zij hun luchtruim grotendeels open voor passagiersvliegtuigen? Terwijl er boven het oostelijk deel in 2014 diverse militaire toestellen waren beschoten door pro-Russische separatisten, sommige werden ook op grote hoogte neergehaald.”

    Het aanpakken van de Oekraïne komt nog, kondigt hij aan. Eerst richten nabestaanden zich volgens hem nu op de daders en opdrachtgevers. „Hun identificatie en berechting heeft topprioriteit. Daarna is het de beurt aan de staatsaansprakelijkheid van Rusland en vervolgens zullen we Nederland vragen om Oekraïne aan te klagen wegens dood door schuld, mogelijk via het internationale strafhof”, aldus Ploeg.

    Conflictzone

    Silene Fredriksz, die haar zoon en zijn vriendin bij de ramp verloor, stelt ook vraagtekens bij de dubieuze besluiten van Oekraïne. „Dat land had allang het zeer bedreigende luchtruim boven deze conflictzone moeten sluiten. Waarom vliegmaatschappijen als Malaysia Airlines het risico namen om daar overheen te vliegen, is mij een raadsel. Ik voel me soms alsof ik in een surrealistische film ben beland.”

    Prille twintigers Bryce Fredriksz en Daisy Oehlers zaten nietsvermoedend aan boord van de Maleisische Boeing 777 op weg van Schiphol naar Kuala Lumpur voor een welverdiende vakantie in Indonesië. Zij vonden tragisch de dood, net als 194 andere Nederlanders.

    Moeder Silene wordt misselijk van al het gedraai, ontkennen en liegen van de Russische autoriteiten. „Bij Oekraïne blijf ik ook gemengde gevoelens houden, al werken ze actief mee aan het verstrekken van cruciale informatie.”

    Nabestaanden willen volgens Ploeg exact weten wat er is gebeurd voor en tijdens de lancering van de fatale Buk-raket die MH17vernietigde. „En vooral waarom. Was het een vergissing, amateurisme of toch een doelbewuste actie? Onzorgvuldigheid, haastwerk of een misverstand, behalve de waarheid willen we ook gerechtigheid. De schuldigen moeten veroordeeld en gestraft worden”, stelt hij.

    www.telegraaf.nl/nieuws/2086362/open-...
  2. forum rang 6 haas 27 mei 2018 09:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 mei 2018 08:36:

    MH17-nabestaanden zien nog meer schuldigen:
    ’Open luchtruim Oekraïne was fout’

    O.a. Engelse luchtvaartmijen waren al 5 mnd eerder gestopt met vliegen over dat gebied(oorlogsgebied)
    ook de KLM (met Eurlings aan het roer) hadden dat NIET door
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 mei 2018 09:21
    quote:

    Chiddix schreef op 26 mei 2018 20:09:

    Zal allemaal waar zijn wat Bellingcat zegt maar Poetin voelt er niets voor om de MH17 af te handelen zolang het Westen geen rekening houdt met de belangen van Rusland. Vandaar dat hij nog maar eens ontkend gisteren , dat een BUK is afgeschoten door het Russische leger.
    Poetin denkt dat hij niet liegt: immers de personen die de Buk afschoten waren op dat moment 'op vakantie' en deden dit dus in hun 'vrije tijd'.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 mei 2018 09:23
    quote:

    haas schreef op 27 mei 2018 09:09:

    [...]
    O.a. Engelse luchtvaartmijen waren al 5 mnd eerder gestopt met vliegen over dat gebied(oorlogsgebied)
    ook de KLM (met Eurlings aan het roer) hadden dat NIET door
    Achteraf is altijd makkelijk lullen; de KLM staat er sowieso buiten, want het was immers een Maleisisch toestel.
  5. forum rang 6 Chiddix 27 mei 2018 09:30
    quote:

    haas schreef op 27 mei 2018 09:09:

    [...]
    O.a. Engelse luchtvaartmijen waren al 5 mnd eerder gestopt met vliegen over dat gebied(oorlogsgebied)
    ook de KLM (met Eurlings aan het roer) hadden dat NIET door
    Na het afschuwelijk incident op 17 Juli hoorde ik later, dat VS luchtvaartmaatschappijen het gebied al meden. Dat waren eigen keuzes. Maar de meeste maatschappijen bleven over Donetsk vliegen.
    Een onbeantwoorde vraag blijft, hoe is het mogelijk, dat een ervaren bemanning van een BUK installatie een passagiersvliegtuig voor een gevechtstoestel aanzag? Moeilijker wordt het onderscheid te maken tussen militair transporttoestel en passagiersvliegtuig?
  6. [verwijderd] 27 mei 2018 10:56
    Frankrijk, australie, VS, Canada en Engeland vlogen toen al niet meer over Ukraine. Dat wisten de andere landen zoals Nederland en Maleisie natuurlijk ook.
    En toch bleven ze over het risico gebied vliegen.
    Maleisie verschool zich toen achter het feit dat de route was goedgekeurd door Eurocontrol.
    Hoogst waarschijnlijk weegt de banale afweging van extra kosten zwaar mee. Omvliegen over een meer zuidelijke route neemt nu eenmaal meer brandstof.
  7. forum rang 6 Chiddix 27 mei 2018 11:04
    Wat citaten uit een NOS artikel over de BUK. Een BUK lanceerinstelling is maar een klein onderdeel van een groter compleet geheel. Het systeem werkt alleen als alle onderdelen aan elkaar verbonden zijn.
    Dat was uiteraard in Donetsk niet het geval in 2014. Commandocentrum ontbrak en mobiele radar luchtruim.
    Buk bemanning in de provincie Donetsk was niet in staat om te bepalen of het een militair of commercieel object was.
    Wanneer een BUK installatie wordt losgekoppeld van zijn geheel werkt het wel maar maakt geen onderscheid meer tussen wat voor object er is in het luchtruim.
  8. [verwijderd] 27 mei 2018 11:43
    quote:

    Chiddix schreef op 27 mei 2018 11:04:

    Wat citaten uit een NOS artikel over de BUK. Een BUK lanceerinstelling is maar een klein onderdeel van een groter compleet geheel. Het systeem werkt alleen als alle onderdelen aan elkaar verbonden zijn.
    Dat was uiteraard in Donetsk niet het geval in 2014. Commandocentrum ontbrak en mobiele radar luchtruim.
    Buk bemanning in de provincie Donetsk was niet in staat om te bepalen of het een militair of commercieel object was.
    Wanneer een BUK installatie wordt losgekoppeld van zijn geheel werkt het wel maar maakt geen onderscheid meer tussen wat voor object er is in het luchtruim.
    Het volgende is pure speculatie, maar kan net zo goed zo gegaan zijn:

    cq. Ik praat niks goed of wat dan ook, nogmaals het is speculatie.

    De Ukrainse legerleiding mbv de CIA kon zo is gebleken het radioverkeer v/d separatisten afluisteren.
    Zo amateuristisch gingen ze te werk aldaar.
    Zo kwam de Ukr. legerleiding er achter dat de separatisten een Buk-installatie op gingen stellen om zo een vrachtvliegtuig (Antonov) neer te halen.
    En hierna kwam het plan v/d Ukrainse legerleiding:
    Ze lieten een radiobericht los in de ether waar ze zeker van wisten dat het afgeluisterd zou worden door de separatisten.
    In dat bericht, de vluchtroute en tijdstip van overvliegen van het zgn. vrachtvliegtuig. (wat later bleek de MH17 te zijn)
    De separatisten stelden de Buk installatie zodanig op dat het doelwit getroffen kon worden. En vul verder maar in.............

    Zo kan het gegaan zijn, want in een oorlog is alles geoorloofd, valstrikken, smerige propaganda.......

  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 mei 2018 12:29
    Weinig vertrouwen in Rusland als partner
    1 uur geleden in BINNENLAND

    DEN HAAG - Nederlanders zien Rusland als een weinig betrouwbare partner voor politieke samenwerking. Slechts 13 procent heeft vertrouwen in Rusland, blijkt uit een onderzoek van peiler Maurice de Hond.

    Van de ondervraagden vindt 39 procent de Verenigde Staten een betrouwbare partner. De VS scoren hiermee maar ietsje hoger dan China, dat van 33 procent van de Nederlanders het vertrouwen geniet. Duitsland scoort met 87 procent het hoogste, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk met 75 procent.

    Het onderzoek dat De Hond uitvoerde, is eerder in Duitsland door de tv-zender ZDF gehouden. Bij de oosterburen zijn de meningen duidelijk anders. Daar vindt 36 procent van de bevolking Rusland een betrouwbare partner. Rusland scoort hiermee hoger dan de VS, die nog maar het vertrouwen genieten van 14 procent van de oosterburen.

    Volgens het onderzoek van De Hond denkt 71 procent van de Nederlanders dat Rusland direct of indirect verantwoordelijk is voor het neerhalen van de MH17. Bijna een derde verwacht dat nooit onomstotelijk wordt vastgesteld wie verantwoordelijk is voor het neerhalen van de MH17
  10. forum rang 7 ffff 27 mei 2018 12:42
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 mei 2018 09:23:

    [...]
    Achteraf is altijd makkelijk lullen; de KLM staat er sowieso buiten, want het was immers een Maleisisch toestel.
    DZR,

    Jouw manier van redeneren frappeert mij keer op keer. Als je via KLM boekt en die vlucht wordt uitgevoerd met een Maleisisch toestel, dan heeft ook KLM een verantwoordelijkheid waar je je klanten, je reizigers nu precies in stopt.

    Ook leerzaam is de enquete van Maurice de Hond: Zo leer je weer dat als je nu maar jarenlnag in de media Putin als het grote kwaad, de onbetrouwbare, de nieuwe corrupte tsaar wegzet, dat dat dan op den duur toch blijft hangen.

    Zoiets heet massa-indoctrinatie en ia al zo ontzettend lang bekend: Als je nu maar tientallen jaren volhoudt dat joden echt niet te vertrouwen zijn, misdadige zakenlieden, corrupte bankiers.... dan creëer je vanzelf een maatschappij dat Hitler democratisch kiest en zijn partij hun gang laat gaan.

    "KLM" staat er buiten, de separatisten staan erbuiten, eigenlijk staat iedereen erbuiten, behalve Putin waarmee het Westen nog een appeltje te schillen heeft na zijn annexatie van De Krim.....

    Altijd weer grappig om dan in de media afgelopen weken te lezen dat ook Nederlandse bedrijven hebben meegeholpen aan de bouw van die brug van Rusland naar De Krim en dat ze daarvoor vervolgd gaan worden....

    Tjonge, jonge jonge....Die politiek versus het bedrijfsleven dat constructiegoederen aan Rusland levert om een prachtige brug te bouwen.....

    Peter
  11. forum rang 6 Chiddix 27 mei 2018 13:13
    Rutte zei, ik rust niet tot de onderste steen boven is. Maar ik krijg de indruk , dat Rutte eenzijdig bezig is. Hij richt zich uitsluitend op de daders om die te pakken en te berechten plus compensatie voor de nabestaanden en verder gaat het niet.
    Een rechter neemt alle in en outs mee om een oordeel te vellen. Het was oorlog, de rol van de Oekraine en nog veel meer. Compensatie voor de nabestaanden is op zijn plaats als Rusland open kaart speelt. Miljoenen per nabestaanden wat een advokaat eist, lijkt mij te ver gaan gezien onder welke omstandigheden de MH17 is neergehaald.
  12. forum rang 7 JP Samosa 27 mei 2018 13:35
    quote:

    Chiddix schreef op 27 mei 2018 13:13:

    Rutte zei, ik rust niet tot de onderste steen boven is. Maar ik krijg de indruk , dat Rutte eenzijdig bezig is. Hij richt zich uitsluitend op de daders om die te pakken en te berechten plus compensatie voor de nabestaanden en verder gaat het niet.
    Een rechter neemt alle in en outs mee om een oordeel te vellen. Het was oorlog, de rol van de Oekraine en nog veel meer. Compensatie voor de nabestaanden is op zijn plaats als Rusland open kaart speelt. Miljoenen per nabestaanden wat een advokaat eist, lijkt mij te ver gaan gezien onder welke omstandigheden de MH17 is neergehaald.
    Miljoenen per nabestaanden te veel?
    Vind ik niet.
    Zet dat nou bijv. ' ns af tegen n voorgenomen salarisverhoging van Ing ceo Hamers.....
  13. whammy 27 mei 2018 13:45
    quote:

    ffff schreef op 27 mei 2018 12:42:

    [...]

    Altijd weer grappig om dan in de media afgelopen weken te lezen dat ook Nederlandse bedrijven hebben meegeholpen aan de bouw van die brug van Rusland naar De Krim en dat ze daarvoor vervolgd gaan worden....

    Tjonge, jonge jonge....Die politiek versus het bedrijfsleven dat constructiegoederen aan Rusland levert om een prachtige brug te bouwen.....

    Peter
    Voor het bedrijfsleven tellen 2 zaken: omzet en geld verdienen. De rest is vaak van non importance.
  14. forum rang 6 Chiddix 27 mei 2018 13:55
    quote:

    Señor Acero schreef op 27 mei 2018 13:35:

    [...]

    Miljoenen per nabestaanden te veel?
    Vind ik niet.
    Zet dat nou bijv. ' ns af tegen n voorgenomen salarisverhoging van Ing ceo Hamers.....
    Dacht, dat een Amerikaanse advokaat is ingeschakeld. Die kijken niet op een miljoen. Hebben we in Nederland geen topadvokaten?
  15. forum rang 7 JP Samosa 27 mei 2018 14:02
    quote:

    Chiddix schreef op 27 mei 2018 13:55:

    [...]

    Dacht, dat een Amerikaanse advokaat is ingeschakeld. Die kijken niet op een miljoen. Hebben we in Nederland geen topadvokaten?
    De ned. topadvocaten hebben geen tijd, vermoed ik.
    Die zijn te druk met opdraven in alle leuter-tv programmas
  16. [verwijderd] 27 mei 2018 16:11
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 mei 2018 12:55:

    [...]
    Putin had gewoon van de Oekraïne af moeten blijven met z'n grijpgrage handjes en z'n KGB-trucjes.

    Dan was er helemaal niks gebeurd.
    EU had beter na moeten denken.

    Wanneer Turkse ministers hier komen/willen schreeuwen, is het huis voor onze regering plots te klein. Als van Baalen in de Ukraïne gaat schreeuwen ... is het huis voor Putin te klein, maar dat begrijpt men dan weer niet.

    Op de Krim ligt de Russische Zwarte zee basis en de Ukraïne, iig Oost Ukraïne is altijd Russisch gezind geweest. Dan gaan Verhofstadt en van Baalen daar schreeuwen dat de EU ze wel zal helpen en ze snel bij de Navo komen ....

    Dom, dom ... DAT was dus bij Putin olie op het vuur !!
63.283 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 3165 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,13%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links