Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,892 18 apr 2024 13:52
  • +0,408 (+4,30%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 1.009.097 Gem. (3M) 1,8M

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 mei 2018 00:04
    Ik wil jou helemaal niet overtuigen. Jouw hersenspinsels overtuigen mij niet en de markt evenmin. Leg mij gewoon eens uit waarom je keer op keer hier je negatief uit wilt laten over AF-KLM? Het zal toch niet zo zijn dat je er belang bij hebt?

    Leg de mensen dus even uit, wat jij te zoeken hebt op een AF-KLM draadje, als je het toch allemaal niks vindt.

    Voor de overigen:

    Goed nieuws, de olieprijs is gisteravond flink gekelderd en het ziet er naar uit dat die daling volgende week doorzet. Tevens zijn de Fransen ziek van stakingen en zijn vakbonden aan het verliezen. Dat geldt niet alleen voor AF, maar ook bij de SNCF, etc.


  2. [verwijderd] 27 mei 2018 00:07
    quote:

    dasD schreef op 26 mei 2018 23:53:

    www.nu.nl/buitenland/5284931/meer-dan...

    Fransen willen niet veranderen. Te meer bewijs dat het met airfrance nooit goed komt
    Dat zie je verkeerd, je kent de Franse cultuur blijkbaar niet. 20.000 Mensen die protesteren tegen Macron, is voor Franse begrippen buitengewoon weinig. Het geeft aan dat de vakbondsleden er ook genoeg van hebben.
  3. Erwin L 27 mei 2018 11:07
    quote:

    LeonM schreef op 27 mei 2018 00:04:

    Ik wil jou helemaal niet overtuigen. Jouw hersenspinsels overtuigen mij niet en de markt evenmin. Leg mij gewoon eens uit waarom je keer op keer hier je negatief uit wilt laten over AF-KLM? Het zal toch niet zo zijn dat je er belang bij hebt?

    Leg de mensen dus even uit, wat jij te zoeken hebt op een AF-KLM draadje, als je het toch allemaal niks vindt.

    Voor de overigen:

    Goed nieuws, de olieprijs is gisteravond flink gekelderd en het ziet er naar uit dat die daling volgende week doorzet. Tevens zijn de Fransen ziek van stakingen en zijn vakbonden aan het verliezen. Dat geldt niet alleen voor AF, maar ook bij de SNCF, etc.


    Ik geef, op een forum voor beleggingshobbyisten, mijn mening over AF/KLM. Iemand die denkt op dit forum "de markt" te kunnen overtuigen komt van een andere planeet. Ik zie mijn mede-forumisten eveneens als gelijkwaardige hobbyisten. Niets meer en niets minder.

    Zoals ik eerder heb aangegeven heb ik een sterke affiniteit met het Nederlandse deel van het concern maar zie ik tegelijkertijd dat het met het dominante, Franse deel, structureel slecht gaat. De prestaties van AF geven de doorslag voor de resultaten van AF/KLM als geheel. Hoe winstgevend KLM ook is, tegen de verliezen aan Franse zijde valt niet op te boksen. Wat je in Amstelveen of op Schiphol ook uit de kast haalt.

    Ook heb ik hier een aantal keren aangegeven wat m.i. een paar sterke punten van het bedrijf zijn. Zo is de onderhoudsdivisie van AF/KLM al jarenlang structureel winstgevend (afgelopen 3 jaar +600 Miljoen bijgedragen aan het totaalresultaat). Klein maartje: AF/KLM is een luchtvaartmaatschappij. Een bedrijf dat geld moet verdienen met het vervoeren van passagiers en/of vracht van A naar B. Zo'n concern moet m.i. niet van de resultaten van het sleutelen aan vliegtuigen afhankelijk zijn maar met het kernproduct kunnen concurreren met de grootste rivalen in Europa: IAG en LH.

    Dus dat doe ik hier: Op dit forum, als hobbyist, mijn mening geven over een concern. Geheel in lijn met de huisregels van IEX.nl. Ik respecteer anderen indien zij een andere opvatting hebben dan mijn visie. Maar ik verlaag mij niet tot het niveau om een ander vragen te stellen als "Wat doe jij hier, als je negatief over bedrijf X,Y of Z bent? of de opvatting van een ander als "hersenspinsels" te kwalificeren. Volgens mij staat ook nergens in de huisregels dat een forumdeelnemer een belang in AF/KLM (short of long) moet hebben om dit draadje te mogen reageren. Overigens heb ik in het verleden wel eens belang gehad bij AF/KLM maar ik sta nu even aan de zijlijn en wacht de ontwikkelingen even af. Zowel long gaan als short gaat is m.i. op dit moment even te riskant. So what?

    Ik constateer dat je feitelijk alleen op vorm reageert maar niet op de inhoud. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat indien ik hier had verkondigd dat ik AF/KLM zou zien zitten dat je dan geen vragen zou hebben gesteld als "Wat doe je eigenlijk hier?" Het mooie van een forum is nu juist dat men hele goede discussies van de grond kan krijgen niet ondanks, maar juist dankzij, verschillen van inzicht. Goede discussies krijg je niet op gang indien iedereen het met elkaar eens is maar juist indien men andere afwegingen maakt. Dat niveau is wellicht voor sommige deelnemers iets te hoog gegrepen omdat zij alleen op de uiteindelijke meningen reageren maar niet op de argumenten/afwegingen die aan een mening ten grondslag liggen. Indien men met zulke mensen van mening verschilt dan komen inderdaad vragen op als "Wat doe jij hier" of opmerkingen als "jouw hersenspinsels"? Dat is eerder een teken van onkunde en machteloosheid om inhoudelijk op de argumenten van mensen met andere opvattingen/inzichten te kunnen reageren.
  4. Erwin L 27 mei 2018 12:22
    Er is overleg op komst tussen de vliegers van Air France en het management. Dat kan als goed nieuws worden gezien.

    Mensen die niet zo goed tegen nuances/kanttekeningen bij goed nieuw kunnen raad ik af verder te lezen, dat voorkomt frustraties.

    De kanttekening is dat de vliegers met de vuist op tafel slaan en met nieuwe acties dreigen indien zij niet meer loon krijgen. Bron:
    www.upinthesky.nl/2018/05/26/vakbonde...
  5. Sjonnie2 27 mei 2018 12:57
    quote:

    Erwin L schreef op 27 mei 2018 12:22:

    Er is overleg op komst tussen de vliegers van Air France en het management. Dat kan als goed nieuws worden gezien.

    Mensen die niet zo goed tegen nuances/kanttekeningen bij goed nieuw kunnen raad ik af verder te lezen, dat voorkomt frustraties.

    De kanttekening is dat de vliegers met de vuist op tafel slaan en met nieuwe acties dreigen indien zij niet meer loon krijgen. Bron:
    www.upinthesky.nl/2018/05/26/vakbonde...
    Dank voor het delen van de link, dit verklaart wat mij betreft dus ook de stijging van de koers van afgelopen vrijdag.
    Maar de toonzetting klinkt op voorhand niet erg positief als je al gaat dreigen met nieuwe stakingen, maar we wachten het wel weer af.

  6. forum rang 4 williewilwel 27 mei 2018 13:35
    Tja,het wordt een beetje een kwestie van buigen of barsten.
    We hebben allemaal gelezen wat de afgelopen stakingen hebben gekost.
    Wat gaan de nieuwe looneisen kosten en wat gaan nieuwe stakingen kosten.
    Het is natuurlijk belangrijk dat er rust in de tent komt.
    Maargoed,het is en blijft een vorm van chantage als een staking miljoenen kost.
  7. forum rang 5 manuss 27 mei 2018 14:04
    quote:

    Erwin L schreef op 27 mei 2018 12:22:

    Er is overleg op komst tussen de vliegers van Air France en het management. Dat kan als goed nieuws worden gezien.

    Mensen die niet zo goed tegen nuances/kanttekeningen bij goed nieuw kunnen raad ik af verder te lezen, dat voorkomt frustraties.

    De kanttekening is dat de vliegers met de vuist op tafel slaan en met nieuwe acties dreigen indien zij niet meer loon krijgen. Bron:
    www.upinthesky.nl/2018/05/26/vakbonde...
    Thx. voor de update. Dit gelezen te hebben stelt het mij nog niet gerust. Gelaten afwachten hoe zich dit verder ontwikkeld.
  8. Erwin L 27 mei 2018 15:55
    quote:

    LeonM schreef op 27 mei 2018 15:15:

    Triest dat mensen zich zo in bochten moeten wringen om te verhullen dat ze short zitten.
    Wederom, 0 inhoud en alleen maar suggestief. De suggestie dat ik short in AF/KLM zit is ook nog eens feitelijk onjuist. Dat is niet alleen triest maar vooral een teken van totale domheid. Fijne dag verder.
  9. [verwijderd] 27 mei 2018 17:24
    quote:

    Erwin L schreef op 27 mei 2018 15:55:

    [...]

    Wederom, 0 inhoud en alleen maar suggestief. De suggestie dat ik short in AF/KLM zit is ook nog eens feitelijk onjuist. Dat is niet alleen triest maar vooral een teken van totale domheid. Fijne dag verder.
    Voor inhoud volg ik niet jouw opinies, want meer dan dat zijn het niet. Leg het forum nu eens echt uit wat je hier doet. Je zit niet short, maar zonder enig belang meen je AF-KLM af te moeten kraken omdat …..? Je veramtwoording tot nu toe snijdt geen hout.

    Mensen de olieprijs is vrijdagavond flink gedaald en de verwachting is dat dat komende weken door gaat zetten. De Franse bevolking is moe van actievoerders en de vakbonden verliezen meer grond met de dag.

    Kijk, dat is een inhoudelijk bijdrage Erwin. Ik weet waar ik over spreek, ik woon namelijk in Frankrijk.
  10. [verwijderd] 27 mei 2018 17:35
    Btw. Erwin, toen ik 10 was, heeft een kleinzoon van Albert Plesman bij ons thuis gegeten. Weet jij wat de waarde van trots op KLM is en wat daarmee alleen al de waarde er van is? Zowel in Frankrijk als in Nederland zijn mensen zo verbonden met AF-KLM, dat het gewoon niet fout kan lopen.
  11. Erwin L 27 mei 2018 17:52
    quote:

    LeonM schreef op 27 mei 2018 17:24:

    [...]

    Voor inhoud volg ik niet jouw opinies, want meer dan dat zijn het niet. Leg het forum nu eens echt uit wat je hier doet. Je zit niet short, maar zonder enig belang meen je AF-KLM af te moeten kraken omdat …..? Je veramtwoording tot nu toe snijdt geen hout.

    Mensen de olieprijs is vrijdagavond flink gedaald en de verwachting is dat dat komende weken door gaat zetten. De Franse bevolking is moe van actievoerders en de vakbonden verliezen meer grond met de dag.

    Kijk, dat is een inhoudelijk bijdrage Erwin. Ik weet waar ik over spreek, ik woon namelijk in Frankrijk.
    Ten eerste:
    Geen enkel forumlid is aan andere forumleden verantwoording schuldig om uit te leggen wat hij/zij hier doet.

    Ten tweede:
    Ik deel hier mijn mening, dat heb ik vanmorgen ook al geschreven. Jij noemt dat opinies, ok dat is een synoniem. Net zoals jij jouw mening/opinie geeft. Soms ben ik het met je eens, soms niet. Ik verwacht van niemand dat hij/zijn mijn mening moet delen. Fair deal.

    Ten derde:
    Ik kraak AF/KLM niet af. Als ik hier iets post, dan baseer ik mij regelmatig op informatie vanuit het concern zelf, doorgaans met bronvermelding. Indien ik hier, nu al 3 keer, heb verkondigd dat o.a. vliegtuigonderhoud een sterk punt van het concern is dan is dat toch onverenigbaar met "afkraken"? Zo heb ik recentelijk ook verwezen naar goede resultaten van KLM, "Unique selling points" van KLM benoemd en verwezen naar de meerwaarde in de zin van klantbeleving waardoor men bij KLM optimaal gebruik kan maken van "willingness to pay" van bepaalde klantengroepen. Wellicht dat ik een andere perceptie van "afkraken" heb dan jij maar in mijn optiek is dat geen "afkraken".

    Ten vierde:
    Op grond van het "hele plaatje" weegt momenteel het negatieve nieuws van AF/KLM zwaarder dan het positieve nieuws. Een opvatting die ik o.a. baseer op rapporten van CAPA, een wereldwijd leidend en onafhankelijk analysebureau op het gebied van de economische prestaties binnen de luchtvaart (niet alleen maatschappijen maar ook o.a. grote luchthavens).

    Ten vijfde:
    Ja, ik geloof dat mensen in Frankrijk de stakingen zat zijn (invloed van de publieke opinie) en sterker nog: Hoewel ik niet in Frankrijk woon, werk ik samen met Fransen en die bevestigen het beeld dat "men de stakingen zat zijn". En ja, dalende olieprijs is gunstig voor de luchtvaartbranche maar daar profiteert de branche als geheel van en niet alleen AF/KLM. Dat was de kern van mijn inhoudelijke reactie op je onderwerp "olieprijs": IAG en LH hebben de rest van de kosten significant beter onder controle dan AF/KLM.

    Ten zesde:
    Wat doe ik hier? Ik volg, o.a. hier, het nieuws rond AF/KLM en indien ik genoeg vertrouwen heb in een short- of longpositie dan neem ik die in (He bah, heb ik toch min of meer verantwoording afgelegd).....Vooruit, voor deze keer dan maar.
  12. Erwin L 27 mei 2018 17:58
    quote:

    LeonM schreef op 27 mei 2018 17:35:

    Btw. Erwin, toen ik 10 was, heeft een kleinzoon van Albert Plesman bij ons thuis gegeten. Weet jij wat de waarde van trots op KLM is en wat daarmee alleen al de waarde er van is? Zowel in Frankrijk als in Nederland zijn mensen zo verbonden met AF-KLM, dat het gewoon niet fout kan lopen.
    Wat een toeval, ik heb bij een achterkleinzoon van de oprichter van KLM in de klas gezeten. Wat is de wereld toch klein. Een heel normale en sympathieke jongen. Helemaal geen kapsones maar een no-nonsense mentaliteit. En ja, ik ken de trots op AF/KLM maar al te goed (dus ook in de economisch term goodwill). Zowel hier als in Frankrijk. Maar goed, dat had PanAm ook.
  13. Erwin L 27 mei 2018 19:17
    quote:

    LeonM schreef op 27 mei 2018 18:54:

    Je kent Frankrijk helemaal niet knul, ik woon er en ik kan beoordelen hoe de sfeer hier is, jij niet. Ik spreek trouwens bewust niet over goodwill, omdat die niet te meten is.
    Nou knul, we wachten de ontwikkelingen de komende tijd wel even af. Lijkt mij verstandiger dan hier de discussie voort te zetten.
  14. Erwin L 27 mei 2018 19:33
    quote:

    LeonM schreef op 27 mei 2018 19:28:

    Rest nog steeds die ene vraag. Maar goed, het was een plezier om even duidelijk te maken wat je bent, een shorter en niets anders.

    Morgen een heel mooi groen dagje voor AF-KLM!
    Ach ja, indien je er zo'n plezier aan beleeft om te verkondigen dat ik momenteel een shorter in AF/KLM ben dan misgun je dat pleziertje uiteraard niet.
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links