Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Kan het zijn dat de dalende olieprijs een stimulans was vandaag? Dit liep bijna synchroon
andrejes schreef op 25 mei 2018 19:20 :
[...]
Koers ging 15 maanden gelden van 4.65 naar 14 eur?? Waren er toen ook problemen al??
Ja, die waren er zeker alleen waren ze om een aantal redenen veel minder zichtbaar. Je moest er echt naar zoeken: 1. De relatie werkgever - werknemer waren ook toen niet optimaal maar de looneisen van de bonden waren toen niet zo buitensporig als nu. Sterker nog, men was bereid de lonen te bevriezen teneinde herstel mogelijk te maken. Maar ook toen ging dat niet zonder slag of stoot. 2. De koers van AF/KLM kreeg toen een extra impuls vanwege een strategische deelneming van zowel Delta Airlines als China Southern (elk een belkang van 10%). Zonder de bijdrage uit de USA en China was de situatie veel slechter geweest. Let wel: Vroeger had KLM een belang in Northwest Airlines maar de Amerikanen niet bij KLM. Toen Delta NWA overnam en in Europa AF en KLm samen gingen, bleek duidelijk dat AF/KLM sterker van de Amerikanen afhankelijk werd dan de Amerikanen van AF/KLM. Datzelfde zie je bij China Southern. 3. Ook toen was AF een bureaucratische organisatie dat te vergelijken was met een ministerie in plaats van een commerciële luchtvaartmaatschappij. 4. Steeds meer buitenlandse maatschappijen vallen AF/KLM nu op hun thuisbases aan. Voorbeelden zijn o.a. de opening van bases in Parijs van o.a. Level,low cost long haul tak van IAG (BA en Iberia) en Norwegian. AF of KLM vliegt niet tussen de USA en Noorwegen maar Norwegian vliegt wel vanuit zowel Amsterdam als Parijs naar de USA. Met name AF wordt op de thuisbases steeds meer gekannibaliseerd. En dan hebben we het nog niet eens over het binnenlandse aanbod binnen Frankrijk door o.a. Ryanair en Easyjet waar Air France totaal geen antwoord op heeft. Dat proces is de afgelopen jaar in een stroomversnelling gekomen. 5. Thuisbasis Amsterdam mag, in tegenstelling tot een paar jaar geleden, niet meer groeien. Vanwege politieke overwegingen is er geen uitbreiding van activiteiten meer mogelijk op de thuisbasis van het rendabele onderdeel van het concern: KLM.
Gwen88 schreef op 25 mei 2018 19:38 :
Kan het zijn dat de dalende olieprijs een stimulans was vandaag? Dit liep bijna synchroon
Zou kunnen, maar daar profiteert elke luchtvaartmaastschappij van. Bovendien: De olieprijs is 1 kant van het verhaal. De andere kant is dat olie/kerosine in $ wordt verhandeld. De $ is met een sterke opmars bezig. Zou de olieprijs gelijk blijven, dan is dat voor AF/KLM ongunstig vergeleken met maatschappijen die de $ als munteenheid in hun thuisland hanteren (concurrenten uit bijvoorbeeld de USA), ivm stijgende $-koers.
Erwin L schreef op 25 mei 2018 19:59 :
[...]
Zou kunnen, maar daar profiteert elke luchtvaartmaastschappij van. Bovendien: De olieprijs is 1 kant van het verhaal. De andere kant is dat olie/kerosine in $ wordt verhandeld. De $ is met een sterke opmars bezig. Zou de olieprijs gelijk blijven, dan is dat voor AF/KLM ongunstig vergeleken met maatschappijen die de $ als munteenheid in hun thuisland hanteren (concurrenten uit bijvoorbeeld de USA), ivm stijgende $-koers.
in het verleden werd er gewoon een brandstoftoeslag opgelegd op je ticket,waarom nu niet indien de kerosineprijs hoog blijft...
williewilwel schreef op 25 mei 2018 20:22 :
[...]
in het verleden werd er gewoon een brandstoftoeslag opgelegd op je ticket,waarom nu niet indien de kerosineprijs hoog blijft...
Omdat de concurrentie moordend is en als je dat als enige maatschappij doet je de klanten naar de concurrent ziet vertrekken. In 2007 hanteerde KLM $80 als "kritische olieprijs" om de brandstoftoeslag af te schaffen. Vandaag ligt de olieprijs onder $80,-. "Hoge olieprijs" is ook maar relatief. De olieprijs is t.o.v. vorig jaar gestegen, maar t.o.v. 2007 is die laag. In 2008 was de olieprijs boven de $130,-. De olieprijs is vandaag, ondanks de recente stijging, zo'n 40% lager dan in 2008.www.rtlnieuws.nl/economie/hoge-oliepr... www.volkskrant.nl/economie/olieprijs-... Je slaat wel de spijker op zijn kop: AF/KLM moet misschien wel, door hun hoge kostenniveau, een brandstoftoeslag hanteren om uit de kosten te komen maar kunnen het zich uit concurrentieoverwegingen niet veroorloven. IAG en LH hebben meer vet op de botten en zijn minder gevoelig voor stijgende olieprijs dankzij lagere overige kosten. En laat AF nu net een zuinig toestel aan de grond moeten houden vanwege het gezeur met de vakbonden....www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
Erwin L schreef op 25 mei 2018 20:31 :
[...]
Omdat de concurrentie moordend is en als je dat als enige maatschappij doet je de klanten naar de concurrent ziet vertrekken. In 2007 hanteerde KLM $80 als "kritische olieprijs" om de brandstoftoeslag af te schaffen. Vandaag ligt de olieprijs onder $80,-. "Hoge olieprijs" is ook maar relatief. De olieprijs is t.o.v. vorig jaar gestegen, maar t.o.v. 2007 is die laag. In 2008 was de olieprijs boven de $130,-. De olieprijs is vandaag, ondanks de recente stijging, zo'n 40% lager dan in 2008.
www.rtlnieuws.nl/economie/hoge-oliepr... www.volkskrant.nl/economie/olieprijs-... Je slaat wel de spijker op zijn kop: AF/KLM moet misschien wel, door hun hoge kostenniveau, een brandstoftoeslag hanteren om uit de kosten te komen maar kunnen het zich uit concurrentieoverwegingen niet veroorloven. IAG en LH hebben meer vet op de botten en zijn minder gevoelig voor stijgende olieprijs dankzij lagere overige kosten. En laat AF nu net een zuinig toestel aan de grond moeten houden vanwege het gezeur met de vakbonden....
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego... concurrenten hebben ook te maken met hogere kerosineprijzen,en dat toestellen aan de grond blijven ivm onderhoud en/of reparatie,daar heb je ook mee te maken.
Dat er een toestel aan de grond blijft vanwege stakingen lijkt me een drogreden.
We zien het wel,15k gemiddeld op 7,11.
williewilwel schreef op 25 mei 2018 21:35 :
[...]
Ik heb niet beweerd dat er een vliegtuig aan de grond blijft vanwege stakingen (er wordt immers niet gestaakt). De vliegers zijn niet akkoord gegaan met omscholing naar de B787. Dat illustreert de machtspositie van de vakbonden in Frankrijk, en dus ook bij AF. In de luchtvaart is het zo dat je naast je basisbrevet ook een aparte bevoegdverklaring nodig hebt voor elk type vliegtuig dat je wilt besturen. Inclusief de operationele training, ook wel lijntraining genoemd, ben je zo 3 maanden verder in het omscholen van 1 crew (2-3 vliegers bij de 787). Per vliegtuig heb je zo'n 10 crews nodig, dat betekent ca. 25 vliegers die niet op tijd omgeschoold zijn om dit vliegtuig te vliegen. M.a.w. het hele logistieke proces dat gekoppeld is aan de aanschaf van het vliegtuig is de soep in gegaan. Daar is AF zeer over gefrustreerd want het betekent dat een nieuw vliegtuig met een prijskaartje van zop'n €200 miljoen aan de grond blijft staan omdat er bij AF onvoldoende bevoegde vliegers zijn om de 787 te besturen. Die kist kan wellicht aan een derde partij worden verhuurd. Ondertussen moet AF of met oude en minder zuinige vliegtuigen door blijven vliegen, capaciteit elders inhuren of vluchten annuleren. Alle drie de opties kosten uiteindelijk geld. Heeft niets met drogreden te maken. Inderdaad, we zullen zien. Voor jou hoop ik dat je een goede investering hebt gedaan
Erwin L schreef op 25 mei 2018 22:09 :
[...]
Ik heb niet beweerd dat er een vliegtuig aan de grond blijft vanwege stakingen (er wordt immers niet gestaakt). De vliegers zijn niet akkoord gegaan met omscholing naar de B787. Dat illustreert de machtspositie van de vakbonden in Frankrijk, en dus ook bij AF. In de luchtvaart is het zo dat je naast je basisbrevet ook een aparte bevoegdverklaring nodig hebt voor elk type vliegtuig dat je wilt besturen. Inclusief de operationele training, ook wel lijntraining genoemd, ben je zo 3 maanden verder in het omscholen van 1 crew (2-3 vliegers bij de 787). Per vliegtuig heb je zo'n 10 crews nodig, dat betekent ca. 25 vliegers die niet op tijd omgeschoold zijn om dit vliegtuig te vliegen. M.a.w. het hele logistieke proces dat gekoppeld is aan de aanschaf van het vliegtuig is de soep in gegaan. Daar is AF zeer over gefrustreerd want het betekent dat een nieuw vliegtuig met een prijskaartje van zop'n €200 miljoen aan de grond blijft staan omdat er bij AF onvoldoende bevoegde vliegers zijn om de 787 te besturen. Die kist kan wellicht aan een derde partij worden verhuurd. Ondertussen moet AF of met oude en minder zuinige vliegtuigen door blijven vliegen, capaciteit elders inhuren of vluchten annuleren. Alle drie de opties kosten uiteindelijk geld. Heeft niets met drogreden te maken.
Inderdaad, we zullen zien. Voor jou hoop ik dat je een goede investering hebt gedaan
williewilwel schreef op 25 mei 2018 22:31 :
[...]Neem van mij aan dat er genoeg jonge piloten graag de baan overnemen daar inclusief het nodige te halen brevetten.
En neem van mij aan dat ik die opvatting deel maar dat het een onrealistisch scenario bij AF is gezien de geldende CAO-afspraken. Huidige vliegers ontslaan (dat is wat je suggereert) krijg je er bij noch bij een Franse, noch bij een Nederlandse rechter, door omdat de vliegers niets anders doen dan de CAO naleven. Dat dat voor het bedrijf zeer ongunstig is had AF zich maar moeten realiseren toen AF de CAO ondertekende. En zo zit de hele AF-kast vol met Franse lijken waardoor ik zeg: AF/KLM daar gaat mijn geld voorlopig niet in.
Erwin L schreef op 25 mei 2018 22:38 :
[...]
En neem van mij aan dat ik die opvatting deel maar dat het een onrealistisch scenario bij AF is gezien de geldende CAO-afspraken. Huidige vliegers ontslaan (dat is wat je suggereert) krijg je er bij noch bij een Franse, noch bij een Nederlandse rechter, door omdat de vliegers niets anders doen dan de CAO naleven. Dat dat voor het bedrijf zeer ongunstig is had AF zich maar moeten realiseren toen AF de CAO ondertekende. En zo zit de hele AF-kast vol met Franse lijken waardoor ik zeg: AF/KLM daar gaat mijn geld voorlopig niet in.
dus we hadden nooit moeten fuseren. gewoon klm zelfstandig.
williewilwel schreef op 25 mei 2018 22:48 :
[...]
dus we hadden nooit moeten fuseren.
gewoon klm zelfstandig.
Ik denk dat een zelfstandig KLM niet realistisch is gezien de beperkte thuismarkt in combinatie met de onmogelijkheid om op de thuisbasis Schiphol te groeien (politieke keuze in NL). Ik had liever een vorm van samenwerking (wellicht ook fusie) gezien met bijvoorbeeld BA of LH. Maar dat is verleden tijd. We moeten nu roeien met de riemen die we nu hebben. En laat ik er geen misverstand over bestaan: Ik heb jaren lang met heel veel plezier bij KLM gewerkt en zie de huidige ontwikkelingen met lede ogen aan. In dat opzicht ben ik blij dat ik er weg ben. Emotioneel gezien stroomt er blauw bloed door mijn aderen. Maar ik zit hier niet als ex-KLM'er maar als beleggings-hobbyist. Vanuit die optiek benader ik AF/KLM zo rationeel mogelijk en zie ik, helaas, geen goede argumenten om nu geld in dat bedrijf te steken.
Erwin L schreef op 25 mei 2018 22:56 :
[...]
Ik denk dat een zelfstandig KLM niet realistisch is gezien de beperkte thuismarkt in combinatie met de onmogelijkheid om op de thuisbasis Schiphol te groeien (politieke keuze in NL). Ik had liever een vorm van samenwerking (wellicht ook fusie) gezien met bijvoorbeeld BA of LH. Maar dat is verleden tijd. We moeten nu roeien met de riemen die we nu hebben. En laat ik er geen misverstand over bestaan: Ik heb jaren lang met heel veel plezier bij KLM gewerkt en zie de huidige ontwikkelingen met lede ogen aan. In dat opzicht ben ik blij dat ik er weg ben. Emotioneel gezien stroomt er blauw bloed door mijn aderen. Maar ik zit hier niet als ex-KLM'er maar als beleggings-hobbyist. Vanuit die optiek benader ik AF/KLM zo rationeel mogelijk en zie ik, helaas, geen goede argumenten om nu geld in dat bedrijf te steken.
Als oud klm-er,lijkt mij het helemaal zuur,de samengang met airfrance. Maargoed,dan moet u ook toch wel de "brainbox bar " herinneren? oude tijden?
Het gaat om de fantasie die je in een aandeel ziet. De shorters brengen de aandelen, vaak in opdracht , naar de investeerders. Blijkbaar kan klm wel afgesplitst worden van air france. Als er iemand maar voor wil betalen.
Ondanks deze negatieve berichten is de koers toch aardig gestegen.
williewilwel schreef op 25 mei 2018 23:53 :
[...]
Als oud klm-er,lijkt mij het helemaal zuur,de samengang met airfrance.
Maargoed,dan moet u ook toch wel de "brainbox bar " herinneren? oude tijden?
De brainbox bar herinner ik mij wel, alleen was ik daar niet zo'n vaste bezoeker. Ik kwam er zo af en toe. Wel altijd gezellig.
leo36 schreef op 26 mei 2018 03:10 :
Ondanks deze negatieve berichten is de koers toch aardig gestegen.
Is tijdelijk gewin! Zo lang er nog geen overeenkomst is gesloten tussen stakers en directie blijft de koers flink stuiteren. Ik kan nog nergens in de media nieuwe berichten bespeuren over de lopende gesprekken. Als deze überhaupt plaatsvinden tussen de kemphanen...... Zijn er forumleden, die wel wat te weten zijn gekomen via via e.d.??? Het overleg lijkt een zeer lange bezigheid te worden, maar ja, het zijn Fransen hè.
leo36 schreef op 26 mei 2018 03:10 :
Ondanks deze negatieve berichten is de koers toch aardig gestegen.
Gestegen t.o.v. wat en wanneer? De eerste koers van het aandeel AF/KLM bedroeg op 4 mei 2004 €14,89. Op diezelfde dag opende de AEX op 343,71. In mei 2007 werd er voor het AF/KLM aandeel €37,95 betaald.Nu staat de koers van AF/KLM op € 7,23. Ben je in 2004 ingestapt bij AF/KLM dan ben je anno 2018 ruim 50% verloren. De AEX staat vandaag op 562,77. Dat betekent een winst van ruim 60% t.o.v. 4 mei 2004. -50% voor AF/KLM tegenover +60% voor de AEX. Vergeleken t.o.v. langst meetbare historische periode. Die meting geeft m.i. ook de beste indicatie in verband met het compenseren van incidentele uitschieters van zowel het aandeel AF/KLM als van de AEX. AF/KLM heeft nauwelijks dividend uitgekeerd, dus ex-dividend is het effect op de koers verwaarloosbaar. Inclusief dividenduitkering doet AF/KLM het veel slechter dan branchegenoten: Gem. 0,11% voor AF/KLM tegen 0,74% voor de branche (analyse 2017). Over 2017 en 2018 kan men dividend helemaal wel vergeten. Dus "ja", het aandeel heeft het goed gedaan t.o.v. het crisisjaar 2012. Toen bedroeg de koers namelijk iets minder dan €4. Maar om in algemene termen te stellen dat het aandeel "is gestegen", als je vast moet stellen dat het aandeel in 14 jaar ruim 50% is verloren terwijl de AEX in diezelfde periode ruim 60% is gestegen, doet geen recht aan de historische koersontwikkeling sinds het oprichtingsjaar 2004. Moraal van het verhaal: Ik ga graag de discussie aan over stijgen/dalen van aandelenkoersen maar wel t.o.v. een objectief vast te stellen referentiekader. Doe je dat niet dan eindigt de discussie in luchtfietserij.
Heel helder. Maar ik moet wel zeggen dat dit volatile aandeel je geen verlies oplevert wanneer je geen passief aandeelhouder bent. De schommelingen op korte termijn basis zijn aardig te voorspellen (grote dip/iets mindere reboud volgende dag en visa versa). Met de winst op lage momenten een zwikkie aandelen ad kant leggen voor lange termijn werk je ook een beetje mee ah stabiliseren van de koers en waardering verhogend.
Grappig, mensen die alles doen om te vertellen hoe slecht AF-KLM wel niet is. Ik vraag me dan af, waarom zou je dat doen als het toch allemaal slecht is. Oh wacht, iets met short. Goed nieuws, de olieprijs is gisteravond flink gekelderd en het ziet er naar uit dat die daling volgende week doorzet. Tevens zijn de Fransen ziek van stakingen en zijn vakbonden aan het verliezen. Dat geldt niet alleen voor AF, maar ook bij de SNCF, etc.
LeonM schreef op 26 mei 2018 19:40 :
Grappig, mensen die alles doen om te vertellen hoe slecht AF-KLM wel niet is. Ik vraag me dan af, waarom zou je dat doen als het toch allemaal slecht is. Oh wacht, iets met short.
Goed nieuws, de olieprijs is gisteravond flink gekelderd en het ziet er naar uit dat die daling volgende week doorzet. Tevens zijn de Fransen ziek van stakingen en zijn vakbonden aan het verliezen. Dat geldt niet alleen voor AF, maar ook bij de SNCF, etc.
Ik laat me graag van de sterke punten van AF/KLM overtuigen als die er zijn. Maar dan wel op grond van sterke punten die vanuit de onderneming zelf komen en niet op grond van algemene externe ontwikkelingen als een dalende olieprijs of "men is in Frankrijk de stakingen zat". Dat zijn losse flodders. Ik heb een paar dagen geleden aangegeven dat ik niet short zit in AF/KLM omdat ik dat risico veel te groot vind. Ik houd namelijk rekening met komende overnamegeruchten van onderdelen van AF/KLM en dan kan de koers opeens omhoog schieten. Dus ja, ik ben negatief over AF/KLM (om heel precies te zijn over de economisch dominante Franse tak van het concern, genaamd Air France).
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)