Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Kabinet deelt zorgen KLM om Air France

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. whammy 7 mei 2018 17:58
    quote:

    jonas schreef op 7 mei 2018 17:52:

    Riekt weer naar het bekende pappen en nathouden. Het is gewoon genoeg geweest met die immer stakende Fransozen. Beste Cora moet daarheen met een uitkoopvoorstel in de achterzak. Geen verder gedraal, maar actie!

    Groet, Jonas
    Misschien brengt Emirates Airlines een zak met geld mee voor Air France en krijgt daarvoor KLM in handen. Zou zo maar kunnen.
  2. whammy 7 mei 2018 18:12
    quote:

    jonas schreef op 7 mei 2018 18:02:

    Whammy had Emirates niet die bittere pil bij de ook al immerstakende Italianen. Zullen weinig trek hebben in AirFrance met nog grotere stakers.
    Of verwar ik zaken?

    Groet, Jonas
    Niks Air France, KLM als een rijpe appel voor Emirates en geld in overvloed. Nogmaals geef die Fransen een zak met geld daarvoor in de plaats KLM. Dan kunnen die Fransen het intern uitvechten.
  3. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 18:39

    Whammy Enirates drijft op goedkope olie. Bovendien vind ik zo min mogelijk afhankelijkheid van Arabië en consorten ongewenst.

    Laat KLM bij split up dan meteen maar een echte stap naar voren maken. Goedkope intercontinale vluchten is de toekomst en dan denk ik bijvoorbeeld aan Norwegian als partner. Daarnaast natuurlijk ook de nodige samenwerkingsverbanden.

    Hoeveel zou Norwegian eigenlijk kunnen kosten? Je kan namelijk ook als overheid proactief aan die kant beginnen. Kost eerst wat centen, maar dan heb je ook wat.

    Groet, Jonas
  4. whammy 7 mei 2018 19:05
    quote:

    jonas schreef op 7 mei 2018 18:39:

    Whammy Enirates drijft op goedkope olie. Bovendien vind ik zo min mogelijk afhankelijkheid van Arabië en consorten ongewenst.

    Laat KLM bij split up dan meteen maar een echte stap naar voren maken. Goedkope intercontinale vluchten is de toekomst en dan denk ik bijvoorbeeld aan Norwegian als partner. Daarnaast natuurlijk ook de nodige samenwerkingsverbanden.

    Hoeveel zou Norwegian eigenlijk kunnen kosten? Je kan namelijk ook als overheid proactief aan die kant beginnen. Kost eerst wat centen, maar dan heb je ook wat.

    Groet, Jonas
    Niet teveel afhankelijk van broeinest MO, daar heb je wel een punt.
  5. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 20:09
    Dongen een foutje van me een dubbele ontkenning. Bedoeld was dus gewenst. Mijn punt was echter nu als overheid proactief op te treden. Dat is dus op meerdere fronten werken met nu al kijken en praten informeel met mogelijke samenwerkingspartners en dan niet alleen partners in de bekende lijn.

    Dan sta je ook sterker bij uitkoop uit AirFrance. Gewoon denken aan wat anders met oog op een visie op de toekomst voor de luchtvaart en dan in het bijzonder KLM en Schiphol. Norwegian, Ryanair draaien goed. Doe dat met premiummerk KLM met samenwerkingsverbanden en je krijgt mogelijk wat met toekomst.

    Voor zoiets is natuurlijk wel luchtvaartkennis nodig. Vroeger was die bij het oude V&W, maar nu? Anthony Brugmans (oud Unilever topman} lijkt me wel geschikt om zo een project te trekken. Deze tip doe ik er hier dan gratis (niet Anthony natuurlijk) bij.

    Groet, Jonas
  6. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 20:32

    Nog iets. Ogenschijnlijk maar klein, maar zeer belangrijk: onderhandel met de Fransen in het Engels!

    Bij Burgmans voeg je enige ondersteuning. Denk dan aan ambitieuze krachten 6 van de ministeries, 3 van Mc Kinsey, 3 van PwC, 2 van een topadvocatenbureau. Daarnaast een paar miljoen budget voor verdere inhuur.

    Niet al te verkeerd zuinig zijn daarmee en hup erin knallen!

    Groet, Jonas

  7. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 20:55

    Nou Pietje zover is het nu ook weer niet. Er moet nog wel een en ander gebeuren. Wat mij betreft gaan ze maandag aan de slag. Maar Jonas is geen baas in dit land dus tussen droom en..... daad staat er nog wel wat.

    Uiteraard moet er worden gekeken worden naar aandeelhoudersbelang. Mogelijk iets in de sfeer van omzetten van aandelen in obligaties met calls op de toekomst?

    Groet, Jonas
  8. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 21:06

    Het was de koers van KLM AirFrance. Heb al zitten te denken over hoe je die Fransozen hier ook nog eens terug kan pakken, maar lastig zaakje om dat rond te breien.

    Er zou een weg kunnen zijn via Schiphol die dan moet gaan stellen voor dubieuze vliegtuigmaatschappijen trekken we vergunningen in die dan vervolgens de slots overdoen aan Nederlands KLM. Hard play. Altijd hardplay doen met die Fransen!

    Groet, Jonas

    PS kunnen de fransen tegenmaatregelen nemen, maar met stakende piloten kunnen ze eigenlijk toch weinig. Macron gaat als grote hervormer trouwens behoorlijk af.
  9. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 21:28

    Daarnaast natuurlijk met partnerlanden extra druk op de EU. Frankrijk moet zijn staatsschuld terugbrengen en grondig hervormen. Macron praatjes vullen geen gaatjes! Het moet zijn buigen of barsten en gelijke monniken of kappen!

    Als bedrijven al niet normaal kunnen samenwerken over de EU-grenzen wordt het ook niets met de EU. Het is een gegeven dat we maar eens moeten accepteren. Opmerkelijk is dat het wel gaat met Brits_Nederlandse samenwerking.

    Groet,Jonas

  10. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 22:26

    Daarnaast is er nog bescherming uit oogpunt van staatsveiligheid in te zetten. Net zoals bij Post.nl. Alles uit de trukendoos trekken dus.

    Zal Cora dat aankunnen? Zoals vanaf het begin geen enkele poging doen om ook maar 1 woord Frans te spreken en dan al glim lachend aan te sturen op ontvlechting? Even ter loops Schiphol slots en andere mogelijkheden noemen.

    Ik ken Cora niet, maar zie daar liever voor meer zekerheid toch Brugmans (of was het Burgmans) ex Unilever en Akzo zitten voor het hardplay. Man heeft daar bewezen ervaring in dus why not? Wat de Fransen kunnen zoals bescherming van eigen bedrijven kunnen wij ook en dus aanpakken die Franse losbollen!

    Groet, Jonas (denk verder over meer truccen)
  11. forum rang 6 jonas 7 mei 2018 22:54

    Voor kennis met de Franse cultuur en de taal die Cora uiteraard bewust niet spreekt voor de zekerheid Foppe de Haan van EZ inzetten. Heeft ook Haute Ecole gedaan en ken ik nog van Landbouw als tegenstander van formaat (ik zat bij control, maar op dat op hem toepassen was wel erg lastig, maar altijd wel lachen). Zeer, zeer slimme aardige vent.

    Groet, Jonas
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,934 23 apr
-0,151 -1,50%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links