Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Air France-KLM onderuit op Damrak
Door
op vrijdag 4 mei 2018
Views: 4.384
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Die fransen hebben het bedrijf al gesloopt. De schade is enorm en misschien al niet meer herstelbaar - kosten staking - verlies trouwe klanten. Dit is nog niet direct uit te drukken in kosten. - door die gemaakte kosten kan er minder geinvesteerd worden. Dit laatste punt gaat dubbel pijn doen. Zoals al werd aangegeven moet AF in hoog conjuctuur stappen maken om te kunnen blijven concurreren. Dit wordt nu geremd door stakende sukkels die niet inzien dat ze straks hun baan verliezen. Nu komt er ook nog een aankondiging dat de kerosinekosten sterk gaan toenemen. Door dit alles lopen ze achter de hoog conjuctuur feiten aan en profiteren er niet van. De concurrentie dus wel. Mocht er volgend jaar wat economische tegenwind komen dan zul je pas zien hoeveel impact het gaat krijgen voor AF. Voor mij alle redenen van deze aandelen af te blijven. Investeer verstandiger en pak een stabiele maatschappij. BA, Lufthansa of andere. KLM wat heb je toch gedaan met je mooie bedrijf. Je verzuipt omdatde fransen niet willen zwemmen.
Wie was verantwoordelijk voor die alliantie met AF als CEO en welke politici?
beta.volkskrant.nl/economie/airfrance... Hierin vermeldt. 14, nu 15 jaar ellende. Een huwelijk dat nooit goed is begonnen vraagt om een SCHEIDING!
Probleem met dit soort projecten is dat verantwoordelijken er niet op afgerekend worden, het zijn altijd de opvolgers (en aandeelhouders) die het gelag betalen. In feite hadden de aandeelhouders direct de AF-KLM combinatie moeten laten vallen. Zo doorredenerend klopt het toch ook weer: de aandeelhouders draaien op voor de rekening.Toch raar dat managers en politici er zo makkelijk mee wegkomen.
Juist op het moment dat het nodig is te reageren met je verstand hebben we onze emoties niet onder controle en zien we de zaken veel te zwart, maar dat is duidelijk een Nederlandse eigenschap.
ljjls schreef op 4 mei 2018 10:15 :
Probleem met dit soort projecten is dat verantwoordelijken er niet op afgerekend worden, het zijn altijd de opvolgers (en aandeelhouders) die het gelag betalen. In feite hadden de aandeelhouders direct de AF-KLM combinatie moeten laten vallen. Zo doorredenerend klopt het toch ook weer: de aandeelhouders draaien op voor de rekening.Toch raar dat managers en politici er zo makkelijk mee wegkomen.
Even voor de goede orde, KLM is zelf op zoek gegaan naar een partner in de luchtvaart omdat ze een te kleine speler was om zelfstandig te kunnen overleven. Het was toen Air France die toen een overname bod heeft gedaan en het is de kabinet geweest die haar gouden aandeel heeft ingeleverd en daarmee ook haar zeggenschap. Nu is het KLM die even de kar moet trekken maar in de komende jaren is dit een ijzersterk duo met wereldwijd partners met wie ze samenwerken.
Zit in de huidige koers nu alle ellende wel ingecalculeerd? of is er nog meer te verwachten? Hogere kerosineprijzen weten we inmiddels al. Komende stakingen ook. Verkapte winstwaarschuwing ook. Dus vanaf nu weer omhoog?
Waarschijnlijk eerst nog ergens richting 5 euro bodemen
Ik heb ze jaren geleden wel eens voor 5,xx gekocht. Zakten ze nog verder door naar 3.
Als je je eisen kracht wilt bijzetten als directie van KLM richting de Franse vakbonden dan hebben ze wel goede argumenten met deze cijfers. Zij zullen binnenkort ook wel eieren voor hun geld kiezen.
Wat een herstel op wat op lucht. Kan niet gekker.
Camielleke keurde de overname goed... en kreeg een mooie baan kado Wat een mislukte minkulel exhter
alfaomega schreef op 6 mei 2018 08:39 :
Camielleke keurde de overname goed... en kreeg een mooie baan kado
Wat een mislukte minkulel exhter
Camiel gaf er een klap op, zogezegd
Aantal posts per pagina:
20
50
100