Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Air France-KLM onderuit op Damrak

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 mei 2018 09:23
    Die fransen hebben het bedrijf al gesloopt.
    De schade is enorm en misschien al niet meer herstelbaar
    - kosten staking
    - verlies trouwe klanten. Dit is nog niet direct uit te drukken in kosten.
    - door die gemaakte kosten kan er minder geinvesteerd worden.

    Dit laatste punt gaat dubbel pijn doen.

    Zoals al werd aangegeven moet AF in hoog conjuctuur stappen maken om te kunnen blijven concurreren.
    Dit wordt nu geremd door stakende sukkels die niet inzien dat ze straks hun baan verliezen.

    Nu komt er ook nog een aankondiging dat de kerosinekosten sterk gaan toenemen.

    Door dit alles lopen ze achter de hoog conjuctuur feiten aan en profiteren er niet van. De concurrentie dus wel.

    Mocht er volgend jaar wat economische tegenwind komen dan zul je pas zien hoeveel impact het gaat krijgen voor AF.

    Voor mij alle redenen van deze aandelen af te blijven.

    Investeer verstandiger en pak een stabiele maatschappij. BA, Lufthansa of andere.

    KLM wat heb je toch gedaan met je mooie bedrijf. Je verzuipt omdatde fransen niet willen zwemmen.
  2. ljjls 4 mei 2018 10:15
    Probleem met dit soort projecten is dat verantwoordelijken er niet op afgerekend worden, het zijn altijd de opvolgers (en aandeelhouders) die het gelag betalen. In feite hadden de aandeelhouders direct de AF-KLM combinatie moeten laten vallen. Zo doorredenerend klopt het toch ook weer: de aandeelhouders draaien op voor de rekening.Toch raar dat managers en politici er zo makkelijk mee wegkomen.
  3. forum rang 5 havik of duif 4 mei 2018 10:25
    quote:

    ljjls schreef op 4 mei 2018 10:15:

    Probleem met dit soort projecten is dat verantwoordelijken er niet op afgerekend worden, het zijn altijd de opvolgers (en aandeelhouders) die het gelag betalen. In feite hadden de aandeelhouders direct de AF-KLM combinatie moeten laten vallen. Zo doorredenerend klopt het toch ook weer: de aandeelhouders draaien op voor de rekening.Toch raar dat managers en politici er zo makkelijk mee wegkomen.
    Even voor de goede orde, KLM is zelf op zoek gegaan naar een partner in de luchtvaart omdat ze een te kleine speler was om zelfstandig te kunnen overleven. Het was toen Air France die toen een overname bod heeft gedaan en het is de kabinet geweest die haar gouden aandeel heeft ingeleverd en daarmee ook haar zeggenschap. Nu is het KLM die even de kar moet trekken maar in de komende jaren is dit een ijzersterk duo met wereldwijd partners met wie ze samenwerken.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. AEX 18:05
    874,02
    -0,09% -0,77
  2. 9,964
    +0,30% +0,030

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links