Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,788 19 apr 2024 17:35
  • -0,042 (-1,10%) Dagrange 3,758 - 3,814
  • 577.058 Gem. (3M) 1,4M

BAM april 2018

1.258 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 63 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pardon 23 april 2018 19:02
    Een dijk van een karwei

    Nieuw jasje maakt Afsluitdijk tot 2050 storm- en waterbestendig
    Door GIJSBERT TERMAAT

    Updated 9 min geleden
    11 min geleden in BINNENLAND

    KORNWERDERZAND - Een van de absolute paradepaardjes van de vaderlandse waterbouwkunde wordt ingrijpend vernieuwd. De Afsluitdijk wordt niet alleen voor een groot deel twee meter verhoogd, ook krijgt het een unieke nieuwe bekleding die de waterkering extra verstrekt.
  2. pardon 23 april 2018 19:08
    Had Bam dat werk niet voor 650 miljoen aangenomen.en dat andere aannemers riepen dat Bam te laag ingeschreven had..

    Het 927 miljoen euro kostende project moet in 2022 klaar zijn. De uitvoering en eerste 25 jaar van onderhoud zijn in handen van het consortium Levvel, met daarin BAM, Van Oord en Rebel.
  3. forum rang 6 OnoMatopee 23 april 2018 19:19
    quote:

    pardon schreef op 23 april 2018 19:08:

    Had Bam dat werk niet voor 650 miljoen aangenomen.en dat andere aannemers riepen dat Bam te laag ingeschreven had..

    Het 927 miljoen euro kostende project moet in 2022 klaar zijn. De uitvoering en eerste 25 jaar van onderhoud zijn in handen van het consortium Levvel, met daarin BAM, Van Oord en Rebel.
    Bam was per saldo slechts 1% goedkoper dan de concurrentie volgens uitleg v Wingerden tijdens AVA
  4. pardon 23 april 2018 19:41
    quote:

    OnoMatopee schreef op 23 april 2018 19:19:

    [...]Bam was per saldo slechts 1% goedkoper dan de concurrentie volgens uitleg v Wingerden tijdens AVA
    Waar komen die verhalen dan vandaan die worden wel opgezogen door de shorters en die drukken de koers.
    Waarom word door Bam niet onderzocht waar die laster vandaan komt???
  5. [verwijderd] 23 april 2018 20:37
    quote:

    pardon schreef op 23 april 2018 19:41:

    [...]Waar komen die verhalen dan vandaan die worden wel opgezogen door de shorters en die drukken de koers.
    Waarom word door Bam niet onderzocht waar die laster vandaan komt???
    BAM kan, en hoeft, niet op iedere scheet te reageren. En het onderzoeken van een eventuele koersmanipulatie van partijen in de markt is niet aan BAM, maar aan de AFM. En een waterdicht causaal verband met waarom en wanneer een shorter een belang in een aandeel neemt is niet te maken.

    Dus een beetje zinloze discussie/vraag en energie dit...
  6. pardon 23 april 2018 20:53
    Deels onveilige vloeren in kantoren ministeries
    Bouwnieuws | Bewerkt door redactie, Bron: ANP
    Geplaatst: 20-04-2018Deels onveilige vloeren in kantoren ministeries
    DEN HAAG - In het grootste kantoorpand van Den Haag, de twee in 2013 geopende torens aan de Turfmarkt, zijn de afgelopen weken „veertien ruimtes en 110 werkplekken” afgesloten vanwege problemen met de vloeren.
    De medewerkers van de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie en Veiligheid hoeven niet bang te zijn dat hun werkplek onveilig is, hoewel delen van de gebouwen zijn afgesloten wegens problemen met de vloeren. Dat hebben ministers Kajsa Ollongren en Sander Dekker vrijdag gezegd.

    NRC meldde eerder vrijdag dat er een probleem is met de betonnen vloerplaten in het gebouw, waardoor de vloeren bij zware belasting instabiel kunnen worden. Om deze reden mogen op bepaalde plekken ambtenaren niet meer in grote groepen samenkomen.

    De bewindspersonen spraken evenwel sussende woorden. ,,De veiligheid staat voorop, anders zouden we mensen er niet laten werken'', zei Ollongren voorafgaand aan de ministerraad. Vervolgonderzoek moet aantonen of er echt iets moet gebeuren op het ministerie. Mensen kunnen gewoon onbezorgd naar hun werk.'' Volgens Dekker moeten op de kwetsbare plekken geen zware brandkasten worden neergezet ,,maar kunnen mensen veilig werken''.

    Sinds een parkeergarage in Eindhoven instortte, zijn er zorgen over grote overspanningen met betonnen vloerplaten.

    ,,Enkele honderden gebouwen hebben een mogelijk of urgent veiligheidsrisico", zegt directeur Bob Gieskens van de Nederlandse Vereniging van Constructeurs in het NRC.

    Het probleem draait om betonnen breedplaten, die in circa een kwart van de nieuwe vastgoedprojecten worden toegepast. De ramp met de ingestorte parkeergarage in Eindhoven liet zien dat gebouwen waar grote ruimtes overspannen worden met breedplaten mogelijk gevaarlijk zijn.
  7. pardon 23 april 2018 22:39
    Onderaannemer IJmuider zeesluis kampt met financiële problemen'
    De bouw van de nieuwe zeesluis in het Noordzeekanaal bij IJmuiden loopt mogelijk vertraging op. De Koreaanse onderaannemer die de sluisdeuren in Zuid-Korea bouwt, verkeert in financiële problemen.

    Dat schrijft De Telegraaf maandagavond. De krant zegt over bronnen te beschikken die reppen over een jaar vertraging. De bouwbedrijven die verantwoordelijk zijn voor het miljoenenproject, BAM en VolkerWessels, hebben de krant echter laten weten dat ze niet rekenen op veel oponthoud. De deuren zouden gewoon in het najaar naar hun plaats kunnen worden gevaren.

    Rijkswaterstaat stelde tegenover De Telegraaf al een paar dagen op de hoogte te zijn van de kennelijke problemen in Zuid-Korea, en zegt de verdere ontwikkelingen af te wachten. Volgens Rijkswaterstaat zijn de deuren bijna klaar en kunnen ze binnenkort naar Europa worden getransporteerd.

    Lees ook

    Komt de sluis op tijd af? Geen antwoord
    Rijkswaterstaat heeft in 2015 met BAM en VolkerWessels afgesproken dat de nieuwe sluis in 2019 klaar moet zijn. Voor de bouw is €500 mln opzijgelegd. Inclusief een onderhoudscontract is met de opdracht €600 mln gemoeid. Het consortium liet eind vorig jaar weten rekening te houden met een strop van €138 mln.
  8. wel dra 23 april 2018 23:01
    Tegenslagen bij bouw zeesluis IJmuiden

    Door YTEKE DE JONG

    Aannemers BAM en VolkerWessels hebben opnieuw te kampen met tegenslag bij de bouw van de nieuwe zeesluis in IJmuiden.

    „Een onderaannemer van de hoofdaannemer van de sluisdeuren in Zuid-Korea heeft financiële problemen”, zo bevestigt een woordvoerster namens de twee bouwbedrijven aan deze krant. „Het is aan de Koreaanse hoofdaannemer om dit op te lossen.”

    Bronnen rondom het project reppen van een jaar vertraging. „Er is sprake van enige vertraging in het proces, maar we verwachten de deuren conform oorspronkelijke planning dit najaar in te varen”, aldus de zegsvrouw. De sluis moet volgens Rijkswaterstaat volgend najaar worden opgeleverd.

    Druk op projecten

    „Wij hebben hier een paar dagen geleden kennis van genomen”, zegt Pieter Zoon van Rijkswaterstaat in een reactie. „De aannemers zijn echter verantwoordelijk voor de uitvoering. We wachten af.” Zoon gaat niet in op de hoogte van de boete, mocht er toch vertraging zijn bij de aanlevering. Er zit volgens insiders nu druk op de financiële kant van het project. De aannemers moeten langer met eigen geld de bouw voorfinancieren omdat het weer langer duurt voordat de deuren geleverd worden.

    Boetes voor te late oplevering kunnen gemakkelijk 10% van de totale bouwsom bedragen. Het contract voor de zeesluis bestaat voor een half miljard uit de bouw en €100 miljoen uit het onderhoud van de sluis. „Van enige financiële impact is op dit moment geen sprake”, zegt de woordvoerster. Ze wil niet zeggen hoeveel geld er naar failliete bouwer is gegaan. „Wij gaan daarover niet in detail.”

    Verkeerd berekend

    Afgelopen december kwamen BAM en VolkerWessels naar buiten met de mededeling dat de de bouw van de zeesluis €136 miljoen extra ging kosten. De constructie van de caissons waarin de sluisdeuren zitten, bleek verkeerd berekend, hoewel bestuursvoorzitter Rob van Wingerden van BAM vorige week nog stelde dat het afzinken van betonnen caissons ’geen hogere wiskunde is’.

    Het zeesluis-debacle vrat uiteindelijk 1% van de operationele bedrijfsmarge bij BAM op, die daardoor vorig jaar bleef steken op 1%. Voor VolkerWessels was de zeperd ook pijnlijk, omdat het concern sinds een jaar beursgenoteerd is. Deze wist de tegenvaller wel op te vangen in het resultaat.

    Analisten stelden eind vorig jaar dat de aannemers niet transparant naar de markt waren geweest over de overschrijdingen op de de bouw van de zeesluis. Vorig jaar zomer repte BAM alleen maar van ’ontwerpdiscussies’ met opdrachtgevers, zonder een project bij naam te noemen.

    Overcapaciteit treft markt

    Aandeelhouders van BAM kwamen daar vorige week op de aandeelhoudersvergadering op terug. Voorzitter Harrie Noy van de raad van commissarissen hield vol dat de melding in augustus voldoende transparant was.

    Er is nog altijd sprake van overcapaciteit in de markt als het gaat om grote infraprojecten in Nederland, met als gevolg prijsdruk. Dat levert nog altijd rechtszaken op en lage inschrijvingen.

    Volgens een woordvoerster van het zeesluis-project houden BAM en VolkerWessels goed de ’vinger aan de pols’ bij de hoofdaannemer, om een tijdige oplevering van de sluisdeuren te garanderen.
  9. forum rang 5 bartbas 24 april 2018 07:09
    Het nieuws over de vertraging van de deuren wordt breed verspreid.
    Onderstaand bericht vond ik op de nieuwspagina's van Alex. Zal de koers vandaag en wellicht langer geen goed doen. Waar rook is, is vuur. Beleggers houden niet van onzekerheid. Komt kort voor de publicatie van de eerste kwartaalcijfers ongelegen.
    bartbas

    24-4-2018 06:42:44

    Opnieuw dreigt vertraging voor BAM en VolkerWessels in IJmuiden - media

    Problemen met sluisdeuren.

    (ABM FN-Dow Jones) De bouw van de nieuwe zeesluis in IJmuiden dreigt opnieuw vertraging op te lopen. Dit schreef De Telegraaf.

    "Een onderaannemer van de hoofdaannemer van de sluisdeuren in Zuid-Korea heeft financiële problemen", zo zei een woordvoerster namens de twee bouwbedrijven BAM en VolkerWessels tegen de krant.

    Bronnen van de krant zouden reppen van een jaar vertraging, maar de zegsvrouw van de twee Nederlandse bouwers liet weten dat er slechts sprake is van "enige vertraging" en dat wordt verwacht dat de deuren conform oorspronkelijke planning dit najaar worden ingevaren.

    Zowel BAM als VolkerWessels heeft al flink afgeschreven op het project dat een totale waarde heeft van ongeveer 600 miljoen euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

1.258 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 63 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links