Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom april doet wat hij wil

3.047 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 april 2018 17:31
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 3 april 2018 17:19:

    Mark my words: de komende 24 uur Breaking News
    De shorters gaat het loodje leggen
    Reuters gaat openheid geven
    TomTom zal toegeven dat ze wel degelijk met een grote partij( ik zeg Baidu of Microsoft) in vergevorderd gesprek zijn
    Schei eens uit man..
    Hoeveel jaar roep je nou al overname en elke keer is het weer huilie huilie..

  2. [verwijderd] 3 april 2018 17:37
    quote:

    Diegy schreef op 3 april 2018 14:45:

    Ik heb het gevoel dat we eind van de middag ineens heel hard omhoog gaan. De koop druk is vrij groot. Nabeurd of morgen kan er zomaar ineens een bod komen. Laatste uurtje stappen een hoop mensen in die de boot niet willen missen waardoor we nog een enorme spike omhoog krijgen.
  3. kammetje 3 april 2018 17:41
    Goede maand voor autobedrijven in VS
    Gepubliceerd op 3 apr 2018 om 16:35 | Views: 312 | Onderwerpen: autoindustrie, Verenigde Staten

    Artikel
    Reacties
    DETROIT (AFN/BLOOMBERG) - De grote Amerikaanse autofabrikanten hebben in maart goede zaken gedaan op de eigen thuismarkt. Dat blijkt uit cijfers over de maandelijkse autoverkopen in de Verenigde Staten.

    General Motors (GM), de grootste Amerikaanse autoproducent, zag de verkoop vorige maand op jaarbasis met 16 procent stijgen tot 296.341 voertuigen. Bij nummer twee Ford Motor was een stijging met 3,5 procent tot 243.021 auto's te zien en voor Fiat Chrysler Automobiles was sprake van een verkoopgroei met 14 procent tot 216.063 voertuigen. De verkoop van alle drie bedrijven nam beduidend sterker toe dan kenners hadden verwacht.

    De Japanse autobedrijven Toyota en Honda zagen de verkoop met respectievelijk 3,5 en 3,8 procent toenemen.

    De Amerikaanse autosector profiteert van de sterke economie, de goede arbeidsmarkt en de belastingverlagingen van president Donald Trump. Daardoor schaffen ook bijvoorbeeld veel ondernemingen nieuwe voertuigen aan.

    Overigens kondigde GM aan te stoppen met het melden van maandelijkse verkoopcijfers omdat die geen goed beeld zouden geven van de markt. Voortaan gaat GM alleen nog cijfers op kwartaalbasis naar buiten brengen.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 april 2018 18:09
    quote:

    Accuboor schreef op 2 april 2018 15:01:

    Met IFRS 15+16 is de EBITDA17 nu EUR161mln. Rekening houdend met de indicatieve omzet CAGR van 15% tm 2020 komen we op een ebitda van EUR245 in 2020 zonder enige kostensynergie meegerekend. [1]

    Heb jij enig idee van de kostensynergie in Automotive / Telematics / Licensing? Met andere woorden wat is een meer realistische verwachting van de ebitda in 2020?
    Is een EBITDA van EUR350mln in 2020 haalbaar met de hogere marges? [2]
    [1]: Sloeg die +15% CAGR uitspraak van HG op de omzet of op de Ebitda? (Heb nu geen zin om het na te kijken.)
    Als het op de Ebitda slaat en je aanneemt dat de Ebitda van Consumer de komende jaren ongeveer nul of licht negatief zal zijn, kom je met IRFS 15+16 idd op EUR245 in 2020.

    [2]: De kostensynergie is hoog, met name ohgv traffic en SD-maps. Maar dat zit volgens mij al in de prognose. Als TT echt gaat verdienen aan HD-maps kan de Ebitda harder groeien, maar dat verwacht ik pas na 2020. Tot die tijd kan je hoogstens hopen dat HG zoals gebruikelijk onder-prognotiseert.

    Edit: in mijn posts van gisteren en hierboven vergat ik dat Consumer in 2017 een extra last van 28,1 mio voor de kiezen kreeg door de 'restructuring' bij sports. Als we daar in 2018 e.v. geen last meer van hebben, kan de Ebitda (en Ebit) bij Consumer er wat beter gaan uitzien (licht positief?).

  5. [verwijderd] 3 april 2018 18:25
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 3 april 2018 18:09:

    [...]
    [1]: Sloeg die +15% CAGR uitspraak van HG op de omzet of op de Ebitda? (Heb nu geen zin om het na te kijken.)
    Als het op de Ebitda slaat en je aanneemt dat de Ebitda van Consumer de komende jaren ongeveer nul of licht negatief zal zijn, kom je met IRFS 15+16 idd op EUR245 in 2020.

    [2]: De kostensynergie is hoog, met name ohgv traffic en SD-maps. Maar dat zit volgens mij al in de prognose. Als TT echt gaat verdienen aan HD-maps kan de Ebitda harder groeien, maar dat verwacht ik pas na 2020. Tot die tijd kan je hoogstens hopen dat HG zoals gebruikelijk onder-prognotiseert.

    Edit: in mijn posts van gisteren en hierboven vergat ik dat Consumer in 2017 een extra last van 28,1 mio voor de kiezen kreeg door de 'restructuring' bij sports. Als we daar in 2018 e.v. geen last meer van hebben, kan de Ebitda (en Ebit) bij Consumer er wat beter gaan uitzien (licht positief?).

    Ha BDBW perfect timing, net thuis ;-)

    De CAGR ging over de omzet, vandaar dat ik nog wel wat extra groei van de EBITDA verwacht ivm synergievoordelen doordat het ‘software’ is en geen hardware meer zoals vroeger...
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 april 2018 18:31
    quote:

    tatje schreef op 2 april 2018 19:02:

    ...

    Ebitda 2017

    Oude regels 141,2
    A en E 100
    T 59,1
    C - 11,2

    Telling klopt niet losse delen 147,9 en er staat 141,2
    verschil 6,7
    ...
    Wat klopt er niet aan deze post !
    Het verschil van 6,7 mio zit in de 'unallocated expenses', zie JV2017 pg.81 (halverwege linkerkolom). Die kunnen kennelijk niet aan een of meerdere bu's worden toegekend, maar worden natuurlijk wel meegenomen in de totale Ebitda.

    Het zou me niet verbazen als dit bedrag te maken heeft met de kosten van bonusopties e.d., maar dat weet ik niet zeker.

  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 april 2018 19:11
    quote:

    Tomtom25 schreef op 3 april 2018 08:54:

    [...]
    Gaat ze niet lukken denk ik...velen zien dat er iets speelt....warrants zijn ook veeeel duurder....opties weet ik niet, iemand anders??
    ...
    Ja, de opties op TT zijn momenteel duur (hoge implied volatility). Zowel calls al puts (parity). Ook de april-series zullen denk ik relatief duur blijven tot de AVA.
  8. forum rang 6 tatje 3 april 2018 19:18
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 3 april 2018 18:31:

    [...]
    Het verschil van 6,7 mio zit in de 'unallocated expenses', zie JV2017 pg.81 (halverwege linkerkolom). Die kunnen kennelijk niet aan een of meerdere bu's worden toegekend, maar worden natuurlijk wel meegenomen in de totale Ebitda.

    Het zou me niet verbazen als dit bedrag te maken heeft met de kosten van bonusopties e.d., maar dat weet ik niet zeker.

    BDB,thanks :-)
  9. forum rang 4 JvH 3 april 2018 19:21
    quote:

    Accuboor schreef op 3 april 2018 18:52:

    Spotify 26% omhoog vandaag bij IPO op de Nasdaq! Rinkelberg (van de goddijntjes) cashen hiermee lekker...

    En op de Tomatom AVA met droge ogen verhalen dat het geen meerwaarde ziet van een listing op de Nasdaq. Bang dat hij als bestuurder de bak indraaid met zijn gedrag?
    Een listing op de Nasdaq?? Ze zijn bezig met een DElisting.
  10. NielsjeB 3 april 2018 19:52
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 3 april 2018 17:19:

    Mark my words: de komende 24 uur Breaking News
    De shorters gaat het loodje leggen
    Reuters gaat openheid geven
    TomTom zal toegeven dat ze wel degelijk met een grote partij( ik zeg Baidu of Microsoft) in vergevorderd gesprek zijn
    Morgen gratis bier. Altijd lachen met jou.
  11. harrysnel 3 april 2018 19:58
    quote:

    Accuboor schreef op 3 april 2018 18:52:

    Spotify 26% omhoog vandaag bij IPO op de Nasdaq! Rinkelberg (van de goddijntjes) cashen hiermee lekker...

    En op de Tomatom AVA met droge ogen verhalen dat het geen meerwaarde ziet van een listing op de Nasdaq. Bang dat hij als bestuurder de bak indraaid met zijn gedrag?
    Heb het gezien.

    Toen de Goddijntjes via Rinkelberg instapten in juni 2015 werd de waardering van Spotify na die injectie geschat op zo’n $8 - $8,5 miljard.

    www.crunchbase.com/funding_round/spot...

    Bij huidige koers is de waardering zo’n $28 - $29 miljard. Mooi rendement voor Rinkelberg als ze nu uitstappen.

    De hele bedoeling van deze IPO is cashen voor aandeelhouders + werknemers. Er wordt immers geen nieuw kapitaal geplaatst maar het zijn de bestaande aandelen die van eigenaar verwisselen. Afgelopen weken ben ik voortdurend geconfronteerd met reclame om vooral in te spelen op dit buitenkansje. Banken lopen de boel te pluggen en er zal weer kapitaal van de instappers in Spotify via de beurs verschuiven naar Private Equity en oprichters die belang afbouwen.

    Dit is exact de core business van de Goddijntjes: gebruik maken van de beurs om geld van derden naar privé over te hevelen. Bij Spotify, bij de IPO van TomTom, bij de poging om gezonde onderdelen van Imtech te jatten...het gaat maar om 1 ding: geld. Goddijn is ook geen ondernemer maar een (m.i hele foute) bankier. Een geldwolf met lintje. Dat is mijn mening over de man. Vervolgens wordt er bij TT gebruik gemaakt van de beursnotering om assets te verkrijgen als TeleAtlas, de bedrijven die nu TT Telematics vormen, Automotive tak die is gekocht van Siemens en ook TT Trafic is aangekocht. Op het moment dat er een beursnotering is maakt de prijs voor de over te nemen onderdelen niet meer uit zolang anderen het geld ophoesten. Zo hebben instituten E56 per aandeel neergelegd bij emissie eind 2007 voor aankoop TeleAtlas. Als het geld van anderen is, is geen prijs te gek. Ook wordt er met geld gesmeten voor onzinnige produktontwikkeling bij Consumer “omdat het vooral ook leuk is om te doen” en worden er bonussen uitgekeerd....op kosten van de aandeelhouder. Bij het toekennen van beloningen en graaien uit de pot telt de Consumer hobby dan weer niet mee. Waanzinnig. Het gesmijt met geld is funest voor de beurskoers. Als aandeelhouder zouden ook de Founders daar last van moeten krijgen .....maar (en dit is mijn speculatie waarom de koers moedwillig omlaag wordt getrapt door Management): het moment dat de beurskoers van TomTom laag staat wordt het weer interessant voor de Goddijntjes om de assetwaarde buiten de beurs te verzilveren. Dat is waar ze goed in zijn de Goddijntjes; het schuiven met belangen om er beter van te worden ten koste van anderen.

    Beursnotering van TomTom aan de Nasdaq? Het zou “alleen maar lastig zijn” volgens Goddijn. Mijn idee is dat de beursnotering er nog wel komt maar dan gaat het op de “Spotify manier”. Dus via Private Equity (Rinkelberg) en dan zijn de “gewone aandeelhouders” al afgescheept met een schijntje.

    JMHO/Speculatie.
  12. DerksVisie 3 april 2018 20:05
    quote:

    harrysnel schreef op 3 april 2018 19:58:

    [...]

    Heb het gezien.

    Toen de Goddijntjes via Rinkelberg instapten in juni 2015 werd de waardering van Spotify na die injectie geschat op zo’n $8 - $8,5 miljard.

    www.crunchbase.com/funding_round/spot...

    Bij huidige koers is de waardering zo’n $28 - $29 miljard. Mooi rendement voor Rinkelberg als ze nu uitstappen.

    De hele bedoeling van deze IPO is cashen voor aandeelhouders + werknemers. Er wordt immers geen nieuw kapitaal geplaatst maar het zijn de bestaande aandelen die van eigenaar verwisselen. Afgelopen weken ben ik voortdurend geconfronteerd met reclame om vooral in te spelen op dit buitenkansje. Banken lopen de boel te pluggen en er zal weer kapitaal van de instappers in Spotify via de beurs verschuiven naar Private Equity en oprichters die belang afbouwen.

    Dit is exact de core business van de Goddijntjes: gebruik maken van de beurs om geld van derden naar privé over te hevelen. Bij Spotify, bij de IPO van TomTom, bij de poging om gezonde onderdelen van Imtech te jatten...het gaat maar om 1 ding: geld. Goddijn is ook geen ondernemer maar een (m.i hele foute) bankier. Een geldwolf met lintje. Dat is mijn mening over de man. Vervolgens wordt er bij TT gebruik gemaakt van de beursnotering om assets te verkrijgen als TeleAtlas, de bedrijven die nu TT Telematics vormen, Automotive tak die is gekocht van Siemens en ook TT Trafic is aangekocht. Op het moment dat er een beursnotering is maakt de prijs voor de over te nemen onderdelen niet meer uit zolang anderen het geld ophoesten. Zo hebben instituten E56 per aandeel neergelegd bij emissie eind 2007 voor aankoop TeleAtlas. Als het geld van anderen is, is geen prijs te gek. Ook wordt er met geld gesmeten voor onzinnige produktontwikkeling bij Consumer “omdat het vooral ook leuk is om te doen” en worden er bonussen uitgekeerd....op kosten van de aandeelhouder. Bij het toekennen van beloningen en graaien uit de pot telt de Consumer hobby dan weer niet mee. Waanzinnig. Het gesmijt met geld is funest voor de beurskoers. Als aandeelhouder zouden ook de Founders daar last van moeten krijgen .....maar (en dit is mijn speculatie waarom de koers moedwillig omlaag wordt getrapt door Management): het moment dat de beurskoers van TomTom laag staat wordt het weer interessant voor de Goddijntjes om de assetwaarde buiten de beurs te verzilveren. Dat is waar ze goed in zijn de Goddijntjes; het schuiven met belangen om er beter van te worden ten koste van anderen.

    Beursnotering van TomTom aan de Nasdaq? Het zou “alleen maar lastig zijn” volgens Goddijn. Mijn idee is dat de beursnotering er nog wel komt maar dan gaat het op de “Spotify manier”. Dus via Private Equity (Rinkelberg) en dan zijn de “gewone aandeelhouders” al afgescheept met een schijntje.

    JMHO/Speculatie.

    Met al die aankopen door TomTom de afgelopen jaren. Vraag je je echt af waar dan die vele miljoenen R&D is in gestopt.
3.047 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links