Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,204 25 apr 2024 17:35
  • -0,029 (-2,35%) Dagrange 1,195 - 1,239
  • 1.803.919 Gem. (3M) 2,2M

PostNL maart 2018

3.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 185 186 187 188 189 ... 193 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Spes 31 maart 2018 08:26
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 maart 2018 07:51:

    „We kunnen dit doen omdat we de pakketjes mee laten gaan met de postbezorgers, die toch al langs de deuren gaan. Daarbij investeren we in totaal een half miljoen euro in nieuw materieel, onder meer vier nieuwe sorteermachines, het klantcontact- en een volg-app”, zegt Sandd-bestuurder Ronald van de Laar. Er werken 22.000 man bij Sandd.
    Sandd gaat 0,5 miljoen investeren om pakkertjes te gaan investeren. Ambitieus plan. Wie gaat ze financieren?
  2. forum rang 6 gpjf 31 maart 2018 08:36
    Je moet eens zien hoeveel bedrijven zich inmiddels op die pakketdiensten storten. Daarnaast natuurlijk bedrijven die ook in het bezorgingssegment zitten , zoals bv supermarkten, die het druk maken en naar efficiency zullen kijken. Blijkbaar toch heel lucratief en rijp voor overnames. Ik mag overigens verwachten dat die Verhagen hier rekening mee heeft gehouden en in haar strategie hier dus adequaat mee omgaat.. We zullen zien of dinsdag de koers hier nog iets mee doet. Het legt ook extra druk op de nota over de postmarkt eind april.
  3. [verwijderd] 31 maart 2018 09:32
    quote:

    Spes schreef op 31 maart 2018 08:26:

    [...]
    Sandd gaat 0,5 miljoen investeren om pakkertjes te gaan investeren. Ambitieus plan. Wie gaat ze financieren?
    Hier betreft het geen oneerlijke concurrentie als bij mail die Sandd de hand boven het hoofd houdt (voor hoe lang nog?). Het is een marginale business die je helemaal doet of niet. Een tussenweg bestaat er niet. De hele keten opzetten voor pakketjes is geen sinecure. Mogelijk is het grootspraak om de overnameprijs op te drijven en/of om PostNL te stangen.
  4. forum rang 6 gpjf 31 maart 2018 09:58
    quote:

    Ritageld schreef op 31 maart 2018 09:32:

    [...]
    Hier betreft het geen oneerlijke concurrentie als bij mail die Sandd de hand boven het hoofd houdt (voor hoe lang nog?). Het is een marginale business die je helemaal doet of niet. Een tussenweg bestaat er niet. De hele keten opzetten voor pakketjes is geen sinecure. Mogelijk is het grootspraak om de overnameprijs op te drijven en/of om PostNL te stangen.
    Dat bedoelde ik ook enigszins met mijn opmerking over druk op de nota over de postmarkt.
  5. [verwijderd] 31 maart 2018 10:11
    quote:

    pielsje schreef op 31 maart 2018 08:15:

    [...]

    Vanuit de bijstand moet je elk baantje pakken, dus welke keuze?
    Vanuit de ww ben je verplicht minimaal 4x per maand te solliciteren, ook Post en Sandd kunnen daar onderdeel van zijn. (ook al lijkt het je niks)

    Je bent het even kwijt volgens mij

    (Sommigen hebben inderdaad geen keuze)

    Wellicht heb jij er meer ervaring mee dan ik.
    Maar je solliciteerd nog altijd op bedrijven die je boeien.

    In Nederland heb je KEUZEN...en die je geen werk die je niet wilt.

    Verdomd eenvoudig.
  6. forum rang 6 prinszicht 31 maart 2018 10:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 maart 2018 07:51:

    Postbezorger Sandd stapt in pakketjes

    Door Yteke de Jong
    1 uur geleden in FINANCIEEL

    Postbezorger Sandd stort zich op de pakketbezorging. Komende dinsdag start de nieuwe service, Sandd2me geheten. Het bedrijf wil ook een deel van de stormachtige groei van webwinkelen.

    Het wordt nog drukker in de straten, waar al busjes rondrijden van PostNL, DHL, DPD, GLS, FedEx en UPS. Sandd ziet ruimte voor zichzelf in een markt die vorig jaar met een kleine 20% groeide.

    „Er wordt al enige tijd aan ons getrokken door klanten die ons vragen of wij ook pakketjes bezorgen. Met de overname van VSP eind vorig jaar, hebben we ook het netwerk om deze dienst te kunnen leveren”, zegt ceo Rob Brakenhoff van Sandd in gesprek met De Telegraaf. Tot nu toe richt Sandd zich op de bezorging van zakelijke post.

    Naast de traditionele bezorgers zijn er retailers, zoals Coolblue, die hun eigen bezorging doen. De groei van het aantal pakketjes is enorm, door de opmars van de e-commerce. Naar schatting groeit het volume dit jaar met meer dan 10%.

    Stuk van de taart

    „Wij denken dat we ook een stuk van de taart kunnen meepakken. We beginnen voorzichtig met meerdere klanten, maar bieden wel levering op dezelfde dag aan. We verwachten door te kunnen groeien na een paar maanden. De vraag uit de markt is er, daarnaast houden we het simpel. We gaan geen koelkasten doen”, zegt Brakenhoff over de zeer concurrerende markt.

    Sandd gaat in het begin uit van 1000 bezorgde pakketjes per dag. Vorig jaar werden ruim 300 miljoen pakketjes bezorgd in Nederland, wat goed was voor een omzet van zo’n €2 miljard. Door de concurrentie staan de marges onder druk.

    „We kunnen dit doen omdat we de pakketjes mee laten gaan met de postbezorgers, die toch al langs de deuren gaan. Daarbij investeren we in totaal een half miljoen euro in nieuw materieel, onder meer vier nieuwe sorteermachines, het klantcontact- en een volg-app”, zegt Sandd-bestuurder Ronald van de Laar. Er werken 22.000 man bij Sandd.

    „Wij kunnen deze dienst efficiënt inpassen in onze bestaande operatie. PostNL kan dat niet. Omdat ze het monopolie heeft op de postbezorging aan particulieren, moet ze twee verschillende bedrijven in de benen houden. PostNL kan dat niet samenvoegen.”

    Aanval op PostNL

    De tweede postbezorger van Nederland brak vorig jaar de markt voor de particuliere postbezorging open met een eigen postzegel voor particulieren. Ook kwam Sandd met een eigen kerstzegel, die de helft goedkoper was dan die van rivaal PostNL. Daarmee zette Sandd de aanval in op PostNL. De nieuwe zegels waren zo’n succes dat Sandd volgend jaar 40 miljoen stuks in de markt wil zetten, tegen 15 miljoen vorig jaar.

    Eind december waren er echter klachten dat kerstkaarten met Sandd-zegels niet waren aangekomen. Hoe garandeert Sandd de pakketbezorging richting de klant? „Als je iets nieuws begint, is er altijd sprake van kinderziektes. Met de pakketjes starten we rustig op, in behapbare volumes. Afgelopen tijd sprongen we ook wel eens in voor één van de pakketbezorgers”, zegt Brakenhoff.
    Sandd moet naar de beurs.... zo waar een half miljoen in de pakketbusiness. Krijgen ze waarschijnlijk van de ACM met een knipoog....van HV afgepakt. Succes en zet hem op. Wij houden ze nog wel even bezig. En anders sturen we de FNV er op af... genoeg middelen en geen 1 stakeholder die het voor het arme PostNL opneemt.
  7. dino1. 31 maart 2018 10:46
    Sandd stopt € 0,5 mln in expansie pakketten. PostNL heeft de afgelopen jaren €240 mln geinvesteerd in een nieuw pakketten sorteer- en depotnetwerk en heeft aangekondigd dat nog verder uit te breiden de komende jaren. Het combineren van "buspakjes" via de bezorgers van Sandd is wat PostNL al eeuwenlang doet. Alles wat via de brievenbus kan gaat via de postbezorger, ook bij PostNL. De uitspraak van Sandd: "Wij kunnen deze dienst efficiënt inpassen in onze bestaande operatie. PostNL kan dat niet. Omdat ze het monopolie heeft op de postbezorging aan particulieren, moet ze twee verschillende bedrijven in de benen houden. PostNL kan dat niet samenvoegen.” is dus onzin en wordt door de Telegraaf weer klakkeloos opgeschreven terwijl men wel beter weet!
    PostNL heeft een dedicated Paketten infrastructuur voor alle pakketten die niet te combineren zijn met de brievenbezorger. Zo pakken ze de efficiency via de postbezorging en optimaliseren ze met volume en nieuwe technologie het pakketten netwerk.
    Maar wel slim van Sandd om weer een nieuw offensief in te zetten, geeft weer mooie publiciteit en bevestigd het beeld van de ACM dat concurrentie innovatie stimuleert. Dus steeds minder kans dat de roep van Herna om te consolideren gehoor zal vinden. Het bewijs dat het niet nodig is wordt door Sandd keer op keer geleverd. Nu ze volgens de ACM voldoen aan de 80% regel kunnen ze ook nog investeren in de overname van bedrijven en expansie van het netwerk......Het scenario dat Sandd zou omvallen als ze hun mensen in dienst zouden moeten nemen is dus een fabel gebleken. Er is zelfs financieel ruimte om te investeren en overnames te doen! Blijft over de vraag of Sandd zich niet in de voet schiet want zijn investeerders willen natuurlijk wel een keer een exit.....en wie gaat Sandd kopen als PostNL dat niet mag ?
  8. [verwijderd] 31 maart 2018 11:08
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 maart 2018 07:51:

    Postbezorger Sandd stapt in pakketjes

    Door Yteke de Jong
    1 uur geleden in FINANCIEEL

    Postbezorger Sandd stort zich op de pakketbezorging. Komende dinsdag start de nieuwe service, Sandd2me geheten. Het bedrijf wil ook een deel van de stormachtige groei van webwinkelen.

    Het wordt nog drukker in de straten, waar al busjes rondrijden van PostNL, DHL, DPD, GLS, FedEx en UPS. Sandd ziet ruimte voor zichzelf in een markt die vorig jaar met een kleine 20% groeide.

    „Er wordt al enige tijd aan ons getrokken door klanten die ons vragen of wij ook pakketjes bezorgen. Met de overname van VSP eind vorig jaar, hebben we ook het netwerk om deze dienst te kunnen leveren”, zegt ceo Rob Brakenhoff van Sandd in gesprek met De Telegraaf. Tot nu toe richt Sandd zich op de bezorging van zakelijke post.

    Naast de traditionele bezorgers zijn er retailers, zoals Coolblue, die hun eigen bezorging doen. De groei van het aantal pakketjes is enorm, door de opmars van de e-commerce. Naar schatting groeit het volume dit jaar met meer dan 10%.

    Stuk van de taart

    „Wij denken dat we ook een stuk van de taart kunnen meepakken. We beginnen voorzichtig met meerdere klanten, maar bieden wel levering op dezelfde dag aan. We verwachten door te kunnen groeien na een paar maanden. De vraag uit de markt is er, daarnaast houden we het simpel. We gaan geen koelkasten doen”, zegt Brakenhoff over de zeer concurrerende markt.

    Sandd gaat in het begin uit van 1000 bezorgde pakketjes per dag. Vorig jaar werden ruim 300 miljoen pakketjes bezorgd in Nederland, wat goed was voor een omzet van zo’n €2 miljard. Door de concurrentie staan de marges onder druk.

    „We kunnen dit doen omdat we de pakketjes mee laten gaan met de postbezorgers, die toch al langs de deuren gaan. Daarbij investeren we in totaal een half miljoen euro in nieuw materieel, onder meer vier nieuwe sorteermachines, het klantcontact- en een volg-app”, zegt Sandd-bestuurder Ronald van de Laar. Er werken 22.000 man bij Sandd.

    „Wij kunnen deze dienst efficiënt inpassen in onze bestaande operatie. PostNL kan dat niet. Omdat ze het monopolie heeft op de postbezorging aan particulieren, moet ze twee verschillende bedrijven in de benen houden. PostNL kan dat niet samenvoegen.”

    Aanval op PostNL

    De tweede postbezorger van Nederland brak vorig jaar de markt voor de particuliere postbezorging open met een eigen postzegel voor particulieren. Ook kwam Sandd met een eigen kerstzegel, die de helft goedkoper was dan die van rivaal PostNL. Daarmee zette Sandd de aanval in op PostNL. De nieuwe zegels waren zo’n succes dat Sandd volgend jaar 40 miljoen stuks in de markt wil zetten, tegen 15 miljoen vorig jaar.

    Eind december waren er echter klachten dat kerstkaarten met Sandd-zegels niet waren aangekomen. Hoe garandeert Sandd de pakketbezorging richting de klant? „Als je iets nieuws begint, is er altijd sprake van kinderziektes. Met de pakketjes starten we rustig op, in behapbare volumes. Afgelopen tijd sprongen we ook wel eens in voor één van de pakketbezorgers”, zegt Brakenhoff.
    1000 Pakketjes per dag (nog geen dan 100 pakketjes per provincie, gemiddeld nog geen 10 pakketjes per gemeente), ze willen de pakketjes rond laten brengen door de eigen postbezorgers... en ook nog wel op dezelfde dag. Ongeveer 0,25 miljoen pakketjes per jaar, maar daar staat wel een investering tegenover van 0,5 miljoen - da's een investering van maar liefst 2 euro per pakketje!!!

    Het verhaal rammelt volgens mij van alle kanten, want Sandd bezorgt in principe in een groot deel van Nederland nog steeds slechts 2 dagen in de week... en ze komen niet overal in Nederland, want daar hebben ze immers toch echt PostNL voor nodig. Ze lijken dus iets te beloven wat ze zelf niet waar kunnen maken.

    En volgens mij hoeft PostNL toch echt geen pakketjes van Sandd te bezorgen, dus mag PostNL wel helemaal zelf de eigen prijs bepalen voor die pakketjes.

    In principe praat Sandd over minder dan 0,1% van de markt, wordt nog een hele klus om echt te concurreren... want bij deze activiteit lijkt Sandd afhankelijk te zijn van PostNL.

    PS. Het gaat volgende kerst één grote bende worden, want Sandd zal erg veel extra personeel nodig hebben om 40 miljoen kerstkaarten te verwerken en te bezorgen... want eigenlijk hopen ze dit jaar al bijna de helft van alle kerstkaarten te kunnen bezorgen (vorig jaar werden in totaal ongeveer 100 miljoen kerstkaarten in Nederland bezorgd, dit jaar zal dit aantal richting niet veel meer dan 90 miljoen gaan zakken). Je begint zo langzamerhand wel te begrijpen waarom het aandeel PostNL zo hard is gedaald... want de zorgen voor de toekomst stapelen zich eigenlijk alleen maar verder op en het is makkelijk om te vrezen dat er binnen 1 jaar een nieuwe winstwaarschuwing gaat volgen - gelukkig zal dit dan waarschijnlijk wel pas gaan gebeuren na het besluit over de toekomst van de postmarkt.
  9. [verwijderd] 31 maart 2018 11:14
    quote:

    Cancel schreef op 31 maart 2018 10:47:

    Concurentie voor Postnl, Sandd gaat met pakketjes beginnen!
    Postnl krijgt het nog moeilijker.
    Onder de 3 moet lukken.
    Tsja, dat '2-tje' lijkt zo langzamerhand helaas onvermijdelijk... we struikelen weer over de berichten die je als PostNL investeerder helemaal niet graag hoort.

    Maar het blijft afwachten wat de koers gaat doen als de indices echt gaan herstellen.

    (Het is afgelopen 2 maanden immers idioot hard naar beneden gegaan, echter Q1 lijkt wel zonder noemenswaardigheden te zijn afgerond)
  10. forum rang 5 Go Go Go ! 31 maart 2018 11:14
    (Bron; website Sandd)

    Vanaf 3 april gaan we uitpakken

    Als webshop steek je tijd, energie en geld in het verbeteren van je service. Jouw klanten plaatsen 24/7 bestellingen en kunnen pakketten thuis of op hun werk af laten leveren. Vanaf het moment dat jij het pakketje meegeeft aan de verzender heb je er nog maar weinig invloed op. Hoe het pakketje aankomt is niet aan jou. Gek toch?

    Verleng de klantreis met Sandd2me
    De klant kiest jou om zaken mee te doen. Dus waarom stopt jouw service bij het magazijn? Sandd2me is de nieuwe pakketdienst van Sandd. Als pakketbezorger verlengen we de customer journey tot en met bezorging en het eventueel retourneren van de pakketten. Sandd2me is innovatief, kostenbesparend en biedt duurzame concepten op het gebied van pakketbezorging.

    Locatie wijzigen terwijl het pakket onderweg is
    Jouw klanten zijn tevredener dan ooit. Tijdens het bestel-bezorgproces zijn er namelijk drie verschillende momenten waarop de ontvanger voorkeuren kan aangeven. Slim: terwijl het pakket al onderweg is kunnen de bezorgdatum, tijdstip en locatie nog worden gewijzigd. Zo zorgen we er voor dat pakketten alleen worden afgeleverd als jouw klanten thuis zijn. En dat is nog maar één van onze value added services.


    6 dagen per week
    Same Day en Next Day Avondbezorging
    Pakketten versturen met Sandd2me

    Verleng de klantreis
    Supersnelle bezorging met Same Day Delivery
    Pakketten bezorgd als je klant thuis is
    Unieke value added services

    -------------------------------------------

    Onze voormalig registeraccountant en journalist mevrouw Yteke de Jong van de grootste pulpkrant De Telegraaf (inderdaad ... de krant die maar niet los komt van haar verleden) heeft dit keer geen anti-PostNL, maar weer een pro-Sandd stukje aan haar rammelende vingers weten te laten ontspruiten.

    Geen dagelijkse bezorging, maar een 6-daagse bezorging (incluis avondbezorging). Een half miljoen investeren moet voor Van der Laar natuurlijk een peulenschil. Het is natuurlijk ook een lachwekkend laag bedrag. Als ik meneer Brakenhoff was geweest had ik dit bedrag nooit genoemd.

    Ben benieuwd wat voor pakketjes ze dan gaan vervoeren. Meegeven aan de postbezorgers van Sandd klinkt leuk, maar die lopen maar twee dagen in de week met hun fiets en bagagetassen. Zal een leuk gezicht zijn, wanneer je ze langs ziet komen met een pakket met een lengte van een meter. Verleng de klantreis ... zelfspot ?




  11. pielsje 31 maart 2018 11:25
    quote:

    EchtWaarJoh schreef op 31 maart 2018 10:11:

    [...]

    Wellicht heb jij er meer ervaring mee dan ik.
    Maar je solliciteerd nog altijd op bedrijven die je boeien.

    In Nederland heb je KEUZEN...en die je geen werk die je niet wilt.

    Verdomd eenvoudig.

    Jij hebt nog zeker geen ervaring lees ik, en ik hoop voor je dat dat zo blijft.

    Verdomd eenvoudig.
  12. Hansbeleg 31 maart 2018 11:39
    Wat een MT, die laat zich weer het kaas van het brood eten door Sandd iig publicitair. De ACM lacht zich rot, hun opzet naar lagere prijzen lijkt prima te lukken. En ook pakketten onder de 10 kg vallen onder de UPD. Het zal toch niet zo zijn dat Sandd straks ook nog gebruik mag maken van het 24 uursnetwerk van PostNL. Dat zou me wel heel krom voorkomen. Hoe dan ook Sandd scoort weer en PostNL is alleen maar negatief in beeld onder andere dankzij de fnv.
  13. forum rang 5 Go Go Go ! 31 maart 2018 11:45
    quote:

    Hansbeleg schreef op 31 maart 2018 11:39:

    Wat een MT, die laat zich weer het kaas van het brood eten door Sandd iig publicitair. De ACM lacht zich rot, hun opzet naar lagere prijzen lijkt prima te lukken. En ook pakketten onder de 10 kg vallen onder de UPD. Het zal toch niet zo zijn dat Sandd straks ook nog gebruik mag maken van het 24 uursnetwerk van PostNL. Dat zou me wel heel krom voorkomen. Hoe dan ook Sandd scoort weer en PostNL is alleen maar negatief in beeld onder andere dankzij de fnv.
    Goedemorgen Hansbeleg,

    In de Postwet 2009 vallen de pakketten tot 10 kg onder de UPD, maar is dat ook een toegewezen onderdeel van de UPD aan PostNL ?

  14. pielsje 31 maart 2018 11:47
    quote:

    EchtWaarJoh schreef op 31 maart 2018 11:31:

    [...]

    Ja heee.
    Maar heb je nog argumenten??

    Jij weet het toch zo GOED?
    Wacht op de dag dat het jou ook aangaat..

    En als jij het idee hebt dat je dan er dan nog steeds KEUZES zijn, mag je me benaderen via dit forum

    Verder wens ik je succes hoor, en een vrolijke paas natuurlijk
3.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 185 186 187 188 189 ... 193 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links