Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,660 25 apr 2024 12:08
  • -0,070 (-1,22%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 76.082 Gem. (3M) 321,3K

TomTom maart 2018

3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 maart 2018 21:10
    quote:

    Jakkie schreef op 20 maart 2018 18:07:

    Hmm ik ga voor 15 € op 17 april..... We zullen het zien. HG gaat echt wel iets uit zijn hoed toveren. GM oid zou zo maar kunnen.
    17 april van het jaar des heeren 2525
    Zager en Evans. Dat werk.

    Waar zijn avunculue Groubriljant en sterretje justin sterritje eigenlijk.
    Koers net ff tevkasg om te pumpiedumpie.

    Zo mis ik ook al tijden nkit, messiah en skc en zn sunshine band.
    Ok en Rabo, rabeau etc.
  2. forum rang 7 tatje 20 maart 2018 21:11
    quote:

    holenbeer schreef op 20 maart 2018 20:42:

    [...]
    Die mogen ze inleveren bij de exit.
    expired = verlopen. Als in jaar 4 5 6 7 koers lager staat dan de toekenningskoers.

    forfeited = verbeurd. bv 2013 2014 2015 Marina

    :-)

    Morgen, wie het weet mag het zeggen !

    meten is weten, gissen is missen .

    Maar we moeten wel gissen, want weten doen we niet.

    Long for ever :-)
  3. forum rang 4 eduardo3105 20 maart 2018 22:04
    Meer dan een miljoen weggebruikers kunnen vanaf dinsdag actuele en op maat gemaakte reisinformatie ontvangen. Het gaat dan bijvoorbeeld om naderend filegevaar, stilstaand verkeer en plotseling veranderende lokale weersomstandigheden. Dat meldt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dinsdag.

    De specifieke informatie komt ter beschikking van de ruim 1,2 miljoen gebruikers van de smartphone-app Flitsmeister. Het enige wat ze hoeven te doen is de app te updaten, aldus een woordvoerder van het ministerie. Later zullen meer aanbieders van dit soort apps volgen.

    De 'nieuwe generatie' verkeersinformatie is volgens het ministerie de eerste 'live' dienst die tot stand komt door het samenwerkingsprogramma Talking Traffic, waarin overheid en bedrijven werken aan het verbeteren van bereikbaarheid, doorstroming, verkeersveiligheid en leefbaarheid door informatie-uitwisseling tussen weggebruikers en verkeerssystemen. Eerder werden al proeven gedaan.

    Radar testte vier handige navigatie-apps
    Door handige navigatie-apps op je smartphone is het zelfs niet perse nodig om een los navigatietoestel zoals een TomTom aan te schaffen. Wat zijn handige apps om gemakkelijk met je auto van A naar B te navigeren? Radar zet er vier op een rij.
    radar.avrotros.nl/nieuws/detail/verke...
  4. Halte 20 maart 2018 22:05
    Van RTLZ.nl:
    Uber lijkt niet schuldig aan dodelijk ongeluk zelfrijdende auto

    Uber is waarschijnlijk niet schuldig aan een dodelijk ongeval met een zelfrijdende auto. Volgens de politie zou het ongeval ook hebben plaatsgevonden als de auto op dat moment door een mens werd bestuurd.
    "Het is erg duidelijk dat het moeilijk zou zijn geweest om deze botsing op enige manier te voorkomen", zegt Sylvia Moir van de politie in Tempe, Arizona, waar het dodelijke ongeval plaatsvond. Het slachtoffer, de 49-jarige Elaine Herzberg, liep volgens Moir 'vanuit de schaduw zo de weg op', meldt de San Francisco Chronicle.

    Direct buiten bewustzijn
    Volgens de politie was Herzberg die een fiets met plastic tassen voortduwde, vermoedelijk dakloos. Zij werd geraakt met een snelheid van ongeveer 60 kilometer per uur. Herzberg was direct na het ongeluk buiten bewustzijn en overleed later in het ziekenhuis.

    Voor zover bekend was zij de eerste voetganger die overleed na een botsing met een zelfrijdende auto. In mei 2016 kwam een bestuurder van een Tesla om het leven bij een botsing met een vrachtwagen in Florida. De bestuurder maakte op dat moment gebruik van de Autopilot-functie.

    Proeven mogelijk aan banden
    Zelfrijdende auto's worden vaak geprezen omdat ze de kans op ongelukken zouden kunnen verkleinen. "Ik denk niet dat de kans op een ongeval nul te maken is", zegt Maarten Steinbuch, hoogleraar robotica aan de TU Eindhoven. "Als zo’n auto hard rijdt kan er altijd iemand voor de auto laten springen. Het lukt de auto niet dan in één keer te stoppen."

    Steinbruch verwacht dat autoriteiten door dit ongeval terughoudender kunnen worden met het beschikbaar stellen van de openbare weg voor proeven met zelfrijdende auto's. "Dat is jammer, want elke dag komen 3000 mensen om door menselijke fouten in het verkeer."

    Geen schuld
    Uber besloot na het verkeersongeval van zondagavond om alle zelfrijdende auto’s in Pittsburgh, San Francisco, Toronto en Phoenix en omgeving van de weg te halen. Het bedrijf, dat volgens de politie volledige medewerking verleent, wil de toedracht van het ongeluk eerst goed vaststellen.
    Uit de reactie van de politie valt nu op te maken dat het taxibedrijf in de ogen van de autoriteiten geen schuld heeft. "Mijn voorlopige vermoeden is dat Uber waarschijnlijk geen blaam treft", aldus Moir.

    De politie wijst erop dat er op ongeveer honderd meter van het ongeluk een zebrapad was. "Het is gevaarlijk om ’s avonds de weg over te steken als er elders ook een goed verlicht zebrapad is."

    Flits
    Er zat een bestuurder achter het stuur van de zelfrijdende Uber voor de veiligheid. Die kon het ongeluk echter niet voorkomen. Volgens de politie zijn er geen aanwijzingen dat die persoon op het moment van het ongeval afgeleid was. "Volgens de bestuurder was het een flits. De persoon liep zo de weg op."
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 04:16
    quote:

    tatje schreef op 18 maart 2018 17:53:

    [...]
    Ha BDB,
    Volgens mij, maar weet er minder van dan jij, zijn de RSUs al veel langer dan 2017 bij Tom Tom.

    Jaarverslag 2016. blz 80.
    Stock option plans and restricted stock plan.
    As from 2011, dan volgt ook het woord restricted stock unit ( RSU )
    ...
    Je hebt gelijk, maar in 2016 en daarvoor stelden die RSU's kwantitatief nog niks voor (in 2016 slechts € 36.000 qua kosten). In 2017 gaat het ineens om miljoenen.

  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 04:30
    quote:

    *Natte krant* schreef op 18 maart 2018 18:57:

    [...]
    Ik koester inmiddels een diepe haat tegen Goddijn.
    Dat zorgt mn bipolaire uitspraken.
    Inhoudelijk. Nee.
    Want qua accounting kennis leg ik het af tegen koos99 of marique cq martinmartin.
    Bedrijfs Technisch tegen jou en hik.
    Qua strategie tegen justin.
    Beleggingstechnisch tegen een holenbeer en xynix.
    Dossier harrysnel en topper.
    Ga zo maar door.
    Ik ben een spons. Drijfnat. Een aal zo glad.
    Kan iemand mij vernietigen?
    Ja zeker. Een sluipschutter met een long range geweer.
    Ook immuun voor een suicide-bomber? (Zoals HG bedrijfseconomisch soms lijkt?)
    Wees gerust, ik heb geen geweer, wel af en toe een scherpe pen. Bedoelde mijn eerdere opmerking natuurlijk metaforisch.
    Moet toegeven dat je af en toe humoristisch bent. Best nodig in deze nieuwsloze tijden, worden we allemaal melig van, dus ga zo door.

    Gelukkig erken je wel je 'meerderen' op andere vlakken -;)

  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 05:16
    quote:

    martinmartin schreef op 19 maart 2018 15:12:

    ...
    Voor de leesbaarheid van het forum zou het helpen indien de exponenten achter die twee stromingen met argumenten aangeven waarom zij in het belief dan wel het not-belief kamp zitten.

    Op basis van ontwikkeling in.
    Omzet C&S.
    Bruto-margepercentage.
    Gepubliceerde orderboeken automotive.
    Operationele cash-flow.
    ...
    In jouw rijtje mis ik de kosten, opex en met name d&a, om nog maar te zwijgen van forse impairments om de zoveel jaar. Dát zijn de echte tegenvallers, keer op keer. Daar valt met margeverbetering niet tegen op te boksen.

    Ebitda-wise gaat het nog wel, maar ebit-wise niet.
    Dan is het bovendien super-irritant om te lezen dat de bedragen die met stock options en RSU's voor directie en hoger personeel gemoeid zijn, elke potentieel-redelijke ebit onmiddellijk wegvagen.

    Ik ben een van de teleurgestelde 'believers'. Mijn 'believen' is nóg meer lange termijn geworden. Voor mijn beleggen betekent dit dat ik nu meer calls schrijf dan koop. Ook wat aandelen ingeruild voor geschreven puts.

    Ik blijf op het vinkentouw zitten, maar voor 2018-2019 verwacht ik qua koers NIKS.
    Heel misschien raken we de 10 euro nog een een keer aan, maar verder niks.
    (Ga straks stemmen. Enkele lokale partijen willen van mijn woonplaats een smart city maken... De optimisten...)

  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 06:04
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 20 maart 2018 08:32:

    NIEUWS/FINANCIEEL

    AND doet proef met autonoom rijden
    Door ANP PRODUCTIES
    21 min geleden in FINANCIEEL

    CAPELLE A - Kaartenmaker AND geeft het autonoom rijden in Nederland naar eigen zeggen een impuls. Het bedrijf is een proef gestart in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Brabant en V-Tron met zogeheten Talking Maps.

    Tien inspectieauto’s van de provincie Noord-Brabant worden uitgerust met een camera om de provinciale weg in Noord-Brabant nauwkeurig te scannen. Daarmee wordt actuele informatie verzameld op een HD-kaart die weer actuele informatie bevat voor zelfrijdende auto's.

    Dat kleine AND is nog beter en slimmer bezig dan het grote TomTom
    Belachelijk. De spruiten elf doen ook mee.
    Er zijn in NL twee overheidsorganen die met geld smijten omdat ze onvoldoende democratisch gecontroleerd worden: provincies en waterschappen. Het bovenstaande is een voorbeeld.
    Jullie weten toch hoe PS aan hun geld komen? Voor een groot deel door 'opcenten' op jullie motorrijtuigenbelasting. Een zelden bediscussieerd automatisme.

    De ontwikkelingen ohgv SDC en HD-maps worden echt niet lokaal of provinciaal bepaald. Zelfs onze nationale overheid is bijna nog te klein om een rol van betekenis te spelen.

    Het gaat ook hier om kleine door belastinggeld betaalde baasjes die een urinespoor achter willen laten. En AND is slechts bezig het vege lijf te redden.

  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 07:39
    quote:

    eduardo3105 schreef op 20 maart 2018 22:04:

    Meer dan een miljoen weggebruikers kunnen vanaf dinsdag actuele en op maat gemaakte reisinformatie ontvangen. Het gaat dan bijvoorbeeld om naderend filegevaar, stilstaand verkeer en plotseling veranderende lokale weersomstandigheden. Dat meldt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dinsdag.

    De specifieke informatie komt ter beschikking van de ruim 1,2 miljoen gebruikers van de smartphone-app Flitsmeister. Het enige wat ze hoeven te doen is de app te updaten, aldus een woordvoerder van het ministerie. Later zullen meer aanbieders van dit soort apps volgen.

    De 'nieuwe generatie' verkeersinformatie is volgens het ministerie de eerste 'live' dienst die tot stand komt door het samenwerkingsprogramma Talking Traffic, waarin overheid en bedrijven werken aan het verbeteren van bereikbaarheid, doorstroming, verkeersveiligheid en leefbaarheid door informatie-uitwisseling tussen weggebruikers en verkeerssystemen. Eerder werden al proeven gedaan.
    ...
    Guttegut. Over urinesporen gesproken.
    Welke beleidsambtenaren zien we hier weer in de bocht, met enkele hogere maar karakterloze technische ambtenaren hangend aan hun slippen? Wat zeggen ze nu eigenlijk?
    Dat via de app Flitsmeister iets kan? Volgens mij is dit commerciële bevoordeling door de overheid, waar elke concurrent van Flitsmeister tegen mag protesteren.
    Met name TomTom. Die kunnen dat alles ook.

    Het ligt dit keer niet aan de media. Het zijn de door ons betaalde persvoorlichters zelf die eenzijdige onzin verkopen:
    www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...

    Er is nog geen nieuwe minister benoemd (mevr. van Nieuwenhuizen) of haar slippendragers bij Infrastructuur en Waterstaat sloven zich weer uit om te bewijzen dat ze echt wel verstand van zaken heeft. Hoe zo?
    Ik loop nu bijna twee generaties mee in dit wereldje en heb eigenlijk alleen maar vrouwelijke ministers op dit departement meegemaakt. Wie een mannelijke uitzondering kan noemen is een knappe jongen.

    Waarom toch? Zijn al die dames dan als ir. afgestudeerd in de civiele techniek in Delft? Nee, ik ken er geen een. HBO-techniek? Zou het niet weten.

    Welk geheimzinnig vrouwbevoordelend mechanisme is hier in godsnaam aan het werk?
    Eén ding weet ik wel: vrouwen i.h.a. en Neelie i.h.b. moeten eens ophouden met zeuren over een glazen plafond.
    Er is geen glazen plafond voor vrouwen, althans niet voor goed opgeleide dames uit betere kringen. Er is wel een keihard betonnen plafond voor mannen om ooit 'minister van waterstaat en wegen' te worden.

    Om dat te verklaren moet je diep gaan en heb je hulp van psychologen nodig. Ik zoek het in de macht van regentenpartijen en dan toch vooral mannelijke regenten. Een argeloze en niet vakkundige vrouw is makkelijker te dirigeren dan een vakman.

    Geloof me, I did my time. Kreeg als (technisch) ambtenaar de opdracht om kamervragen aan May-Weggen in concept te beantwoorden. Werd een ethisch dilemma, want de nevenopdracht was: het moet die en die teneur hebben. Maar technisch zag ik het andersom.
    Zo gaat dat.
    Als je afgestudeerd wetenschapper bent, maar je bazin een verpleegster is.

    Ik zie dat ons economisch belangrijkste ministerie aan de top nog steeds bevrouwd wordt door technische nitwits. Hoe bestaat het!

  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 08:27
    quote:

    emilio!.! schreef op 21 maart 2018 07:56:

    ...
    Narcist : Verliefd zijn op jezelf, te veel eigenliefde, anderen gebruiken om jou aan je trekken te laten komen, niet een ander beminnen maar vooral zelf bemind willen worden
    Klopt helemaal. NOU EN?
    Zeg jij dan maar eens wat er mis is met mijn politieke analyse.

    En hoe narcistisch de vele opeenvolgende vrouwelijke ministers van onze wegen en dijken waren. Allemaal nitwits op technisch vlak. Hun populistische babbels worden steeds irritanter.

  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 09:09
    quote:

    emilio!.! schreef op 21 maart 2018 07:56:

    Narcist : Verliefd zijn op jezelf, te veel eigenliefde, anderen gebruiken om jou aan je trekken te laten komen, niet een ander beminnen maar vooral zelf bemind willen worden
    Als je de amateurpsycholoog wilt spelen, doe het dan goed. Verdiep je dan in het enneagram volgens moderne Amerikaanse psychologen: Don Riso, Helen Palmer.

    Eerlijke karakterologie. Dan zal je zien dat mijn commentaren niet voortkomen uit narcisme, maar uit precisie (ennea-type 1) en waarneming (type 5). En een vleugje romantiek (type 4).
    En jij??

  12. mjmj 21 maart 2018 09:18
    bezinteergebelegt schreef op 19 mrt 2018 om 17:06:

    Ach, Cruijff zou hebben gezegd: "wat ze vandaag verkopen kunnen ze morgen niet nog een keer verkopen"
    Da's de wijze les bij de dump van vandaag.

    Zo werkt het niet voor zover ik weet, althans niet in de freefloat: ieder verkocht aandeel wordt door iemand gekocht. In minder dan een seconde komt dat long-aandeel weer in het uitleenregister, en kan dus weer geleend worden. En na lening weer verkocht. Het is een perpetuum mobile.
  13. forum rang 7 tatje 21 maart 2018 09:27
    Bij de Q3 2017 Q & A sessie zegt Harold.

    I don t want to comment on market share before we give you an overview of the order intake.

    Vrij vertaald: ik geef je pas ons marktaandeel als we een overzicht van de orders presenteren.

    Q4 2017.

    Ons orderboek is 400 miljoen, dan denk je nu komt Harold zijn belofte na en geeft het marktaandeel.

    A me lolly :-) Stel hij moet zeggen al 35 40 of 50%

    Zo zegt Harold bij Q 2 of 3, wat Autonomos heeft gekocht ga ik niet zeggen.
    Taco: bij Q1 hebben we al gezegd 25 miljoen.

    Tja.

    Change of control voor de RVB, alle opties zzijn dan direct inwisselbaar, niets 3 en 4 jaar.

    Maar voor de topwerknemers zal dit misschien niet zo zijn ?

    Gewoon de oude situatie 3 en 4.

    Voor de RSU in 2017 nog 1,3 miljoen granted, die moeten dus nog 2 jaar !

    Na 3 jaar het hele aandeel.

    Een overnemer, wil de toppers graag houden :-)
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 maart 2018 09:45
    quote:

    *Natte krant* schreef op 21 maart 2018 08:59:

    da was toch wel een mooie vouw die maaj wegen.
    Goed gekleed ook. Type moneypenny.
    Kon goed met geld smijten.
    Kan mevrooi vigreux ook.

    Mijn god wat is dit een verkeerde belegginskeuze geweest.
    Wat een zeeperd.
    Maij-Weggen: stroef, stijf en 'ijzerenheinig'. (Een woord uitgevonden of althans hersteld door Marga Minco).

    Slecht luisterend, een CDA-hoofdverpleegster die ik liever niet aan mijn bed had gehad, tenzij ik bewusteloos zou zijn geweest. Met zwijgzame dingen kon zij het beste omgaan.
    Zo 'luisterde' ze ook naar de Tweede Kamer. Lees: ze hoorde en begreep niets. Haar discussies met Frits Castricum (PvdA) zijn historisch. Toen de PvdA nog de PvdA was.

    Haar dochter Marit stond 24e op de PvDA lijst, kansloos bij de laatste verkiezingen. Zou honderd TT-aandelen over hebben voor een politiek inkijkje in huize Maij.

3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links