Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

TomTom maart 2018

3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 61 62 63 64 65 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 maart 2018 18:02
    Uber stopt zelfrijdende auto na ongeluk’
    Door REDACTIE DFT
    Updated 2 min geleden
    12 min geleden in FINANCIEEL

    Uber heeft na een zwaar ongeluk alle experimenten met zelfrijdende auto’s in Amerikaanse steden stilgelegd.

    ? BLOOMBERG
    Dat meldt zakenzender CNBC maandagmiddag. Uber test de zelfrijdende auto’s in San Francisco, Phoenix, Pittsburgh en Toronto in Canda.

    Volgens Amerikaanse media is een vrouwelijke voetganger in Arizona gedood door een Uber-auto.

    www.telegraaf.nl/financieel/1807983/u...
  2. [verwijderd] 19 maart 2018 18:12
    quote:

    De Klokkenluider schreef op 1 maart 2018 08:06:

    Analisten hebben geen zin meer in TomTom en zelfs forumleden staan niet meer te springen om een maand Maart draadje te openen daarom doe ik het.
    Hopelijk krijgen we deze maand waar we al 13 jaar sinds de beursnotering recht op hebben !
  3. BravoDelft 19 maart 2018 19:28
    Haha mooi, het aandeel doet een dagje meer dan -3% en men denkt hier gelijk dat armageddon deze week nog zal aanbreken. Dit aandeel heeft toch wel vreemdere koerssprongen gemaakt? Als je maandenlang de grillen van de koers van dag tot dag bekijkt, kom je toch geen stap verder? Dat is echt koffiedik kijken. Als je gelooft in de technologie die T2 heeft en probeert te ontwikkelen, dan denk ik dat je langere horizon nodig hebt.

    Los daarvan staat het staat buiten kijf dat het bestuur van T2 bijzonder weinig (lees: niets) doet om de aandeelhouder tevreden te houden. Dat is absoluut iets waar ze aan moeten werken (jarenlange klachten van particulieren en de VEB), al zie ik dit niet gebeuren zolang Goddijn daar de scepter zwaait.
  4. forum rang 4 eduardo3105 19 maart 2018 19:42
    quote:

    Tomtom25 schreef op 19 maart 2018 18:02:

    Uber stopt zelfrijdende auto na ongeluk’
    Door REDACTIE DFT
    Updated 2 min geleden
    12 min geleden in FINANCIEEL

    Uber heeft na een zwaar ongeluk alle experimenten met zelfrijdende auto’s in Amerikaanse steden stilgelegd.

    ? BLOOMBERG
    Dat meldt zakenzender CNBC maandagmiddag. Uber test de zelfrijdende auto’s in San Francisco, Phoenix, Pittsburgh en Toronto in Canda.

    Volgens Amerikaanse media is een vrouwelijke voetganger in Arizona gedood door een Uber-auto.

    www.telegraaf.nl/financieel/1807983/u...
    Volgens velen hier op het forum zou Uber klant zijn van TT dus is de daling van vandaag logisch en valt eigenlijk nog mee. Het is te hopen dat het nu weer stabiliseert anders komen we echt in een vrije val terecht. De omzet van vandaag was ook net echt hoopgevend. Flinke daling met hoge omzet zorgt vaak voor een verdere daling.
  5. DerksVisie 19 maart 2018 19:52
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 19 maart 2018 17:06:

    Ach, Cruijff zou hebben gezegd: "wat ze vandaag verkopen kunnen ze morgen niet nog een keer verkopen"

    Da's de wijze les bij de dump van vandaag.

    Maar dat kan dus wel. Want men bepaalt zelf wanneer de prijs omhoog/omlaag moet.
  6. [verwijderd] 19 maart 2018 20:18
    quote:

    martinmartin schreef op 19 maart 2018 13:52:

    Schiet mij maar in de kerststal.
    Met een netto-winst per aandeel van een paar centen per jaar lees ik hier telkens dat Tom2 ondergewaardeerd is en dat men bij gaat kopen op een niveau van 7,50.
    Indien die paar centen niet snel veranderen in 50 cent per aandeel is zelfs die 7,50 euro teveel gezien de stokkende omzet en netto wpa over de laatste jaren.

    (geknipt voor leesbaarheid)

    Ik waardeer vaak jouw cijfermatige benadering omtrent TomTom, maar jouw visie met betrekking tot de koerswinstverhouding deel ik structureel niet. Ik vind elk fonds in een mal gieten van koerswinstverhouding het opsommen van ouderwetste beleggingsboekjes. De wereld is en gaat de komende jaren zo gigantisch veranderen. Het is mijns inziens derhalve belangrijker om te kijken waar de potentie van een sector ligt (dat doe jij gelukkig). En een inschatting proberen te maken hoe de wereld er over 5/10 jaren uitziet.

    Winst maken voor bedrijven (startups) die in een sector actief zijn die gigantisch aan het veranderen is, is niet echt relevant. Zie bijvoorbeeld een Uber en in mindere mate een Blendle. Ze verbranden geld alsof het niks is, om zich vervolgens dusdanig te positioneren dat ze straks onmisbaar zijn (of achten te zijn). Ik erger mij altijd zo enorm aan titels van artikelen waarin de strekking is dat 'uber weer verslies maakt'. Deze bedrijven maken winst wanneer ze winst willen maken. Of neem bijvoorbeeld een Amazon, elke belegger die veel waarde hecht aan de koerswinstverhouding, zou geen aandeel Amazon hebben. Tenzij je kijkt naar het pad die Amazon aan het bewandelen is: disrupten van boeken, speelgoed, supermarkten, de cloud en daarnaast ook nog doodleuk concurreren met Netflix, Apple en Google. Koerswinstverhouding? Wat is dat?

    Ik had afgelopen jaar een discussie met iemand die 'vol' in de olie zat, want olie had hem nog nooit in de steek gelaten. Altijd betalen ze keurig dividend. Ik kan dan roepen wat ik wil, maar waarschijnlijk zit hij nu nog in de olie. Geloof jij in die sector voor de komende 5/10 jaren? Ik niet. (heb trouwens ook een hekel aan die sector, maar dat terzijde).

    Enfin, wij zitten op het TomTom-forum. Ik zie TomTom ook als een startup (zijzelf ook). Dat betekent voor mij dat ze gigantisch veel in een markt investeren waarvan de toekomst nu nog onzeker is. Een toekomst die waarschijnlijk alles of niets wordt. Niet de koerswinstverhouding van nu is relevant, maar of de HDmaps van TomTom over 3/5 jaren in 30% van de auto's zitten. Dat is relevant. Niet het geneuzel over 800 miljoen of 900 miljoen omzet, niet het geneuzel over Sports (heb wel graag dat ze stoppen).

    Ik denk dat TomTom momenteel onder druk staat om enerzijds de onrust op de markten en anderzijds het (lichtelijk) afkoelen van de sector. In december heeft Volvo bijvoorbeeld haar Drive Me programma naar beneden bijgesteld en vandaag weer een dode door een zelfrijdende auto. Het is een lange weg en daarbij horen hobbels en diepe dalen. Een Netflix en een ASML gingen voorheen ook met gemak 30% naar beneden. Allemaal net iets anders, maar toch.

    Tot slot, de woorden TomTom en het management zijn al bijna verweven tot 1 groot duister beest. Ik vind het ook ijzig stil en zie het eerder positief dan negatief. Gezien de strategische deals die TomTom de afgelopen jaren heeft gesloten, kan ik niet anders stellen dat ze qua product (realtime HDmaps etc.) op de goede weg zijn. De ijzige stilte in combinatie met de relevantie van TomTom (Baidu, Volvo, Qualcomm etc.), zal mij het niet verbazen als er gewerkt wordt aan de volgende fase: toetreder á 10%.

    PS tatje, ik heb vandaag bijgekocht. Ik heb met mijn aantallen alleen geen invloed op de koers, helaas.
  7. [verwijderd] 19 maart 2018 20:51
    quote:

    Tomtom25 schreef op 19 maart 2018 18:02:

    Uber stopt zelfrijdende auto na ongeluk’
    Door REDACTIE DFT
    Updated 2 min geleden
    12 min geleden in FINANCIEEL

    Uber heeft na een zwaar ongeluk alle experimenten met zelfrijdende auto’s in Amerikaanse steden stilgelegd.

    ? BLOOMBERG
    Dat meldt zakenzender CNBC maandagmiddag. Uber test de zelfrijdende auto’s in San Francisco, Phoenix, Pittsburgh en Toronto in Canda.

    Volgens Amerikaanse media is een vrouwelijke voetganger in Arizona gedood door een Uber-auto.

    www.telegraaf.nl/financieel/1807983/u...
    Lijkt me een sensorenprobleem. De HAD kaarten gaan over lokalisatie op de weg en niet of er een voetganger loopt. Wel apart dat dit tot problemen lijdt, aangezien er toch al vrij veel auto’s rondrijden met adapative cruise-control die voorliggende auto’s detecteren en tijdig stoppen. Blijkbaar is een voetganger toch lastiger en wellicht plotseling voor de auto gekomen. Wordt vast snel duidelijk.

    De link met TomTom zie ik niet, eerder meer reden om in veiligheidssystemen als HAD kaarten te investeren.
  8. [verwijderd] 19 maart 2018 21:03
    quote:

    Accuboor schreef op 19 maart 2018 20:51:

    [...]
    Lijkt me een sensorenprobleem. De HAD kaarten gaan over lokalisatie op de weg en niet of er een voetganger loopt. Wel apart dat dit tot problemen lijdt, aangezien er toch al vrij veel auto’s rondrijden met adapative cruise-control die voorliggende auto’s detecteren en tijdig stoppen. Blijkbaar is een voetganger toch lastiger en wellicht plotseling voor de auto gekomen. Wordt vast snel duidelijk.

    De link met TomTom zie ik niet, eerder meer reden om in veiligheidssystemen als HAD kaarten te investeren.
    Is schuld van degene wie achter het stuur zat. Waarom heeft die niet ingegrepen? Het is nu toch het testen van dit soort auto's.
3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 61 62 63 64 65 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links