Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,200 25 apr 2024 15:41
  • +0,160 (+0,69%) Dagrange 22,940 - 23,580
  • 43.212 Gem. (3M) 241K

Maart. Best Q1 ever

2.123 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 107 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 lanciared 4 maart 2018 11:40
    Ik weet niet hoe die laatste posting van dramm hier aanbelandt is ?
    brengt ons niets bij. Maar kom. Ieder mag vrij posten.

    We staan al een aantal dagen hoog in de ranking van populairste forums bij IEX.
    Veel nieuwe lezers beslist ook. Goed. Ik vind deze koers nu, beslist erg aantrekkelijk om een eerste pluk te kopen, om verder in te kopen.

    Laat me daarbij zo vrij zijn nog even, voor nieuwe lezers de high lights neer te schrijven van de beleggers symposiums, (eerder gesloten bijeenkomst, beperkt in toehoorders, eerder bedoeld voor de meer vermogende klanten) ; met als thema - outlook markten 2018 en verder, van KBC en Deutsche Bank , datum eind november en eind januari van dit jaar.

    Hightlights waren : Aandelen bovenaan , Europese aandelen te verkiezen, cyclische aandelen, omdat de economie zo goed draait, en verder aantrekt, met een bovengemiddelde verder economische groei.
    - Grondstof-aandelen , meer bepaald mijnbouwbedrijven.

    Hoofdthema's waar je je geld naar toe moest sturen voor belegging bij Deutsche Bank waren:
    -Robotica
    -é-mobilteit, en alles er rondom heen

    Wat nu specifiek Deutsche Bank betreft :
    - Ze zijn vanaf de zomer 2017 lyrisch over Lithium. Erg bullish.
    -Koopadvies voor Umicore sinds 2017, koersdoel onlangs is verder verhoogd tot een stuk in de 50 euro.
    - Koopadvies voor Arcelor Mittal.
    - Geloven verder zeer sterk in Lithium, en meer algemeen grondstoffen.
    (maar, ergerlijk, daar althans, nog nooit van AMG gehoord, ze kenden het niet. Is toch een gebrek vond ik)

    Ziet er dus goed uit.
    Deze informatie wilde ik Jullie niet onthouden, .... wanneer je de koers van het bedrijf AMG morgen en verder in de loop van de week in het oog houdt.
    Laat het me hier bijhouden : ziet er goed uit.
    Fundamentals stevig, goede aankomende jaarcijfers, zonnige vooruitzichten, vanaf zomer 2018 komt de Lithium-tak erbij.
    Met verder ook nog heel wat fantasie in het aandeel / bedrijf verscholen.

    En nu, met spanning koersontwikkeling gade slaan, want met verbazing afgelopen koersontwikkeling vorige week gade geslaan.

    Ben ik te positief ?
    Goed mogelijk. Wiskundehandel, ga er nu niet verder over uit wijden,- een aantal hebben er al over gelezen bij eerder postings van mij, -noemde ze het (zo mooi verwoord) 2 weken terug in de Fin. Ec. Tijd (Belgische krant)
    Bedrijf Ok, heb er alle vertrouwen in, maar af te wachten wat de computers die nu al warm draaien (ook tijdens We),gaan uitbraken, waar de algoritmes reeds ingesteld staan ; hoeft verder geen man meer aan te komen. alles gaat zo mooi automatisch.
    Ze voeren uit, niemand, niemand denkt erover na, PC voeren uit, wat ingegeven is.

    LR

  2. [verwijderd] 4 maart 2018 14:38
    Lanciared je hebt gelijk. Ik heb mijn frustratie ff geuit. Geen bijdrage inderdaad.

    Ik denk dat morganstanley het helemaal bij het verkeerde eind heeft.
    Volgens mij blijft er de komende jaren een tekort aan lithium toevoer zelfs met nieuwe spelers op de markt.
    De vraag naar accus is onderschat.

    Drones: www.bloomberg.com/news/articles/2016-...

    Deze markt groeit ook als kool en zal bijdrage aan de vraag naar lightweight accus lithium based.

    Schepen: Als daar meer subsidie voor komt kan dit wel eens een grote worden in de vraag

    Backup powerplants, zoals tesla in Australië heeft geplaatst. Hier komen er nog heeel veel van

    Powerpack domestic use: in combinatie met zonnecellen een groeiende markt wereldwijd

    Auto,s: kennen we wel

    Scooters en ebikes: nu al niet aan te slepen. China benzinevrije 2 wielers in alle steden

    Vrachtvervoer bussen en trucks: ook nog markt die gaat exploderen

    Paar kleine voorbeelden. De lijst is bijna eindeloos
  3. [verwijderd] 4 maart 2018 14:44
    Wil wel alvast een voorspelling doen.:

    Binnenkort komt Morgan stanley met bericht"Cobalt prices will drop drastically due oversupply by 2022"

    Ik heb zitten denken aan cobalt investering maar het weerhoudt me nu. Ik wacht eerst op zo'n idioot nieuwbericht van ms en ga daarna flink inslaan!
  4. [verwijderd] 4 maart 2018 15:58
    quote:

    dasD schreef op 4 maart 2018 14:44:

    Wil wel alvast een voorspelling doen.:

    Binnenkort komt Morgan stanley met bericht"Cobalt prices will drop drastically due oversupply by 2022"

    Ik heb zitten denken aan cobalt investering maar het weerhoudt me nu. Ik wacht eerst op zo'n idioot nieuwbericht van ms en ga daarna flink inslaan!

    Zo werken die lui he.

    Eerst alles omhoog jagen daarna winstnemen en alles weer omlaag jagen en via shorts dus weer verdienen.

    En op lagere koersen pakken ze alles weer op en begint t spelletje opnieuw:-)

    Die constant aan/verkoop adviezen door al die banken/effectenhuizen etc zijn er niet voor niets.
  5. Lionel50045254 4 maart 2018 17:50
    er staat op de balans per 30/9 trouwens ' deferred tax' vorderingen voor groot 37 mio op de balans. Dat betekent verrekenbare verliezen, echter de amerikaanse bedrijven laten allemaal flinke verliezen zien vanwege de afboekingen op deze post. Schrik dus niet als men een minder p/e per aandeel laat zien, ik verwacht 2.1 dollar over heel 2017 echter dat is dus voordat we met deze afboeking te maken gaan krijgen. Dat betekent wel in de toekomst een hogere winst per aandeel, omdat de tax belasting omlaag gaat,

    Niet dat iedereen straks gaat schikken.
  6. Lionel50045254 4 maart 2018 19:26
    met de nieuwe regelgevend moet iedereen de verliezen afboeken, maar de winsten in de toekomst zijn tegen lager tarief belastbaar. Veel verliezen worden gewaardeerd op het huidige tarief (in nederland 25%), als de USA in haar regime de tax % verlaagt betekent dit dus ook lagere verliezen te compenseren in de toekomst = afwaardering op deze vordering = lagere winst per aandeel. Echter eenmalig en in de praktijk zie je dat weinig aandelen hier echt serieus op bewegen,

    Nogmaals eerder hier gezegd; het gaat hier om de outlook en dividendpolicy
  7. Umi1 4 maart 2018 22:39
    quote:

    LBL LM schreef op 4 maart 2018 17:50:

    er staat op de balans per 30/9 trouwens ' deferred tax' vorderingen voor groot 37 mio op de balans. Dat betekent verrekenbare verliezen, echter de amerikaanse bedrijven laten allemaal flinke verliezen zien vanwege de afboekingen op deze post. Schrik dus niet als men een minder p/e per aandeel laat zien, ik verwacht 2.1 dollar over heel 2017 echter dat is dus voordat we met deze afboeking te maken gaan krijgen. Dat betekent wel in de toekomst een hogere winst per aandeel, omdat de tax belasting omlaag gaat,

    Niet dat iedereen straks gaat schikken.
    Ik verwacht dat ze die impact van die tax-reform wel duidelijk zullen rapporteren.
    Vraag is natuurlijk in welk land die deferred tax geboekt is ?
  8. forum rang 6 Tom3 5 maart 2018 08:31
    Na een week vakantie terug: de sell-off van lithium fondsen in Australië is vannacht helaas niet gestelpt. Mijnbouwers gaan niet profiteren van de dreigende handelsoorlogen. Ik blijf echter zitten. Als alle grondstoffen voor de elektrische auto goedkoper worden in vergelijking met olie zal China nog sneller kunnen schakelen. Daar groeit de economie tenminste nog met 6,5%. Europa kan ook weer verder nu Merkel weer een termijn door mag regeren en de Italianen nog wel even bezig zijn met het tellen van hun knopen.
  9. [verwijderd] 5 maart 2018 08:47
    quote:

    Tom3 schreef op 5 maart 2018 08:31:

    Na een week vakantie terug: de sell-off van lithium fondsen in Australië is vannacht helaas niet gestelpt. Mijnbouwers gaan niet profiteren van de dreigende handelsoorlogen. Ik blijf echter zitten. Als alle grondstoffen voor de elektrische auto goedkoper worden in vergelijking met olie zal China nog sneller kunnen schakelen. Daar groeit de economie tenminste nog met 6,5%. Europa kan ook weer verder nu Merkel weer een termijn door mag regeren en de Italianen nog wel even bezig zijn met het tellen van hun knopen.
    Is het niet de inkopende partij die hier meer mee zit ipv de miner (Wordt bijna altijd FOB verkocht toch)? Deze laatste behoudt dan toch zijn marges? Verkoop stokt toch enkel en alleen als de inkoop afneemt, en met een groeiende economie zal dat nog niet gebeuren (Met of zonder 'oorlog')?

    Of is dit een scheve kijk op deze markt? En dit is een echte vraag! :-) Ben benieuwd hoe jullie dit zien.
  10. [verwijderd] 5 maart 2018 08:57
    quote:

    AW87 schreef op 5 maart 2018 08:47:

    [...]

    Is het niet de inkopende partij die hier meer mee zit ipv de miner (Wordt bijna altijd FOB verkocht toch)? Deze laatste behoudt dan toch zijn marges? Verkoop stokt toch enkel en alleen als de inkoop afneemt, en met een groeiende economie zal dat nog niet gebeuren (Met of zonder 'oorlog')?

    Of is dit een scheve kijk op deze markt? En dit is een echte vraag! :-) Ben benieuwd hoe jullie dit zien.
    lithium fondsen door hype erg gestegen via ETF s denk ik.

    Nu ETF s dalen verkoopt iedereen ze en de bedrijven die daar in zitten worden dan automatisch ook verkocht.

    Waardoor ETF s verder dalen...

    Heeft niets temaken met EV/BATTERY revolutie die gaat gewoon door en de producerende lithium bedrijven blijven daar gewoon van profiteren voorlopig.
  11. forum rang 6 Tom3 5 maart 2018 08:59
    quote:

    AW87 schreef op 5 maart 2018 08:47:

    [...]

    Is het niet de inkopende partij die hier meer mee zit ipv de miner (Wordt bijna altijd FOB verkocht toch)? Deze laatste behoudt dan toch zijn marges? Verkoop stokt toch enkel en alleen als de inkoop afneemt, en met een groeiende economie zal dat nog niet gebeuren (Met of zonder 'oorlog')?

    Of is dit een scheve kijk op deze markt? En dit is een echte vraag! :-) Ben benieuwd hoe jullie dit zien.
    De huidige sell-off van lithium fondsen is overdreven omdat alle leveranciers meerjarenovereenkomsten hebben gesloten met afnemers inclusief prijsbodem`s. De opmars van de elektrische auto in China zal met 6,5% groei alleen maar sneller gaan. De inkopen zullen derhalve niet snel slinken. Trump of geen Trump. Ik kijk trouwens liever naar de koersontwikkeling van een vanadium fonds als Largo Resources. Dat gaat lekker crescendo:

    www.bloomberg.com/quote/LGO:CN
  12. Umi1 5 maart 2018 09:27
    quote:

    AW87 schreef op 5 maart 2018 09:10:

    Dank voor de snelle reacties, mbt batterijen nog een vraag. Is lithium echt het go too? Of zijn de redox, liquid flow, gold nanowire etc dalijk een betere boom?

    (sorry voor de vragen, ik verdiep me hier pas net in. Ben benieuwd naar hoe jullie het zien)
    volgens mij zoals het er nu naar uitziet voor de volgende 5a 10 jaar;
    Lithium & dan wel NMC(al de rest) & NCA(Tesla) & LFP (voor goedkope chinese brol)
    & Vanadium-redox voor Stationary.

    AMG zit in Lithium & Vanadium :)
2.123 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 107 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links