Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Restaurants komen met concurrent Thuisbezorgd
Door
op vrijdag 2 maart 2018
Views: 4.548
Cut out the middleman. Verstandig, nu maar hopen dat ze een nette interface bouwen anders is het zo kapitaalvernietiging.
De eigenaren van Thuisbezorgd.nl. krijgen hun (al overvolle) buik niet vol. Prima dat de restauranthouders een eigen site beginnen en zo eigenaren van Thuisbezorgd.nl. een koekje van eigen deeg geven. Ik ben benieuwd hoe hen dat koekje zal smaken.
Als je de consument naar een alternatief platform wil lokken, heb je enorme scheppen geld nodig voor marketing. Het lijkt me niet aannemelijk dat de horeca-ondernemers dat willen gaan ophoesten en dus zal dit initiatief een langzame dood sterven. Jammer voor de restaurant-eigenaren maar ze zijn veel te laat. Ze hebben zich laten verleiden door de Sirenen van thuisbezorgd en toen ze eenmaal in haar zoete liederen verzwelgt waren, zijn ze met tariefsverhogingen opgezadeld.
Timberwolf, één groot overduidelijk artikel in de krant + één langere reclame op tv zal wonderen verrichten voor de restauranthouders. Overigens ben ik het wél met U eens, dat de restauranthouders zeer laat hebben hebben gereageerd. De klanten zullen het vakmanschap van de restauranthouders waarderen en hen een correcte winst gunnen.
peter545 schreef op 2 maart 2018 16:08 :
Timberwolf, één groot overduidelijk artikel in de krant + één langere reclame op tv zal wonderen verrichten voor de restauranthouders.
Overigens ben ik het wél met U eens, dat de restauranthouders zeer laat hebben hebben gereageerd.
De klanten zullen het vakmanschap van de restauranthouders waarderen en hen een correcte winst gunnen.
ik bewonder je optimisme.
Timberwolf, iets in de trant van: Gunt U ons óók een groter deel van de winst? Bestel via Eten.com
@ Timberlake, Ik denk dat u vergeet dat Thuisbezorgd.nl afhankelijk is van het aanbod dat hun site te bieden heeft. Daar verkijken ze zich nu juist op. Als de restaurants zich terugtrekken en eten.com heeft een aanzienlijk groter aanbod, komen de klanten vanzelf..
Heel nobel en leuk allemaal maar wat krijgt de klant? Krijgt ie zijn pizza goedkoper? Nee, want die extra winst gaat gewoon naar de restauranthouder. Dat is logisch want dat is het hele idee. Maar waarom zou de klant overstappen? De prijzen gaan er niet op voor uit.
Espanjolles schreef op 2 maart 2018 18:13 :
Heel nobel en leuk allemaal maar wat krijgt de klant? Krijgt ie zijn pizza goedkoper? Nee, want die extra winst gaat gewoon naar de restauranthouder. Dat is logisch want dat is het hele idee. Maar waarom zou de klant overstappen? De prijzen gaan er niet op voor uit.
Als restaurants slim zijn dan zorgen ze dat ze mee werken aan de promotie van eten.com nogal een verschil 6 of 13% Wat concurrentie is natuurlijk in het belang van heel de sector. Wellicht kunnen ze de klant wat extra korting bieden de eerste maanden als introductie (ze betalen toch maar 6% ipv 13%).
Blockchain toepassen. Booking.com vraagt 15% van haar klanten. Blockchain zal de klanten ook helpen en booking buitenspel zetten.
peter545 schreef op 2 maart 2018 15:29 :
De eigenaren van Thuisbezorgd.nl. krijgen hun (al overvolle) buik niet vol.
Prima dat de restauranthouders een eigen site beginnen en zo eigenaren van Thuisbezorgd.nl. een koekje van eigen deeg geven.
Ik ben benieuwd hoe hen dat koekje zal smaken.
‘Al overvolle’ buik niet vol Koekje van eigen deeg Proef ik wat spanning (van het short zitten bijvoorbeeld)?
Ik hou niet van 'grapjes' op deze site. De eigenaren van Thuisbezorgd.nl. krijgen werkelijk teveel geld voor hun site. Het enige wat zij doen = de site bijhouden van de eetgelegenheden (lees: hun debiteuren) + bijhouden hoeveel zij van hun debiteuren te vorderen hebben. Zij benodigen dus een zeer eenvoudige administratie. Een gebouw hebben ze daar niet voor nodig; 'n computer is voldoende. En daarvoor moeten hun debiteuren 15% van de omzet betalen? Dat is mijns inziens pure chantage.
san marco schreef op 2 maart 2018 20:42 :
Blockchain toepassen.
Booking.com vraagt 15% van haar klanten. Blockchain zal de klanten ook helpen en booking buitenspel zetten.
Wat? Blockchain toepassen op wat precies? En wat heeft dat met Booking.com te maken?
Ik ben het daar deels mee eens. Maar in de sommige reacties weer niet. Ben wel eens dat de restaurandhouders iets aan de laten kant zijn tegenover Thuisbezorgd.nl Waar ik het niet mee eens ben, is dat de restaurandhouders geen kans maken op de concurrentie van Thuisbezorgd.nl. Er liggen voor deze nieuwe webslite zeker kansen. Want ook in Duitsland doen de concurrenten het goed tegenover Thuisbezorgd.nl. 6% concessie kosten is veel minder dan 13%. Wel zal de nieuwe website op een slimme manier reclame moeten maken. Dan zie ik zeker succes in deze nieuwe website.
Thuisbezorgd had gewoon de provisie op 10% moeten laten staan, dan was er helemaal geen concurrentie bijgekomen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100