Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Prijsdruk bij lithium op de loer'

Lees over dit aandeel ook

  1. 17 apr Marble meldt belang in AMG
  2. 05 apr AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 2 maart 2018 11:37
    Kleine correctie: AMG is nog geen lithiumproducent, wel gaan ze vanaf medio dit jaar de productie van spodumene (lithiumconcentraat) opstarten. Voor het eerste deel zijn al prijsafspraken gemaakt voor de komende jaren met een vrij hoge minimumprijs, maar wel met de mogelijkheid om de prijzen verhogen. Maar dat doet er momenteel niet toe; alles wat met lithium te maken heeft wordt gewoon gedumpt.
  2. [verwijderd] 2 maart 2018 13:40
    quote:

    post 123 schreef op 2 maart 2018 12:05:

    Vliegen op stroom wordt net zo standaard als rijden op stroom . Het is ook goed voor het milieu .
    De benzine brommers worden niet meer toegelaten in steeds meer steden , met als gevolg elektrische vervoermiddelen .
    Alles wordt elektrisch.
    no way. Fuel cell gaat het worden
  3. Woudsehoeve 2 maart 2018 14:25
    quote:

    beeldscherm schreef op 2 maart 2018 13:40:

    [...]

    no way. Fuel cell gaat het worden
    De omzetting van stroom naar waterstofgas is extreem inefficiënt er blijft effectief slechts 20% van de energie over na omzetting door de fuelcel (tov 80% met een accu). Daarnaast heeft ook een fuelcel een accu nodig omdat het zo maar 30 min duurt voordat de elektriciteit productie opgang is gekomen, ook niet erg praktisch dus. Zeker niet als de gemiddelde rit ook ongeveer zo lang is.
    In Nederland kan je slechts op 2 plekken waterstofgas tanken.....
    En een accu laden kan zelfs thuis ...... Naast de LI-ion accu's zijn ook de "flow" accu's veelbelovend, er verschrikkelijk veel onderzoek naar goede en snel ladende accu's gedaan. Ook daarom zal ik niet op grote prijsstijgingen van lithium rekenen ... het zou zomaar kunnen dat over 5 jaar er hele andere accu's op de markt komen.
  4. barondehuile 2 maart 2018 17:19
    Probleem is dat Li eindig is en dus zijn batterijen eindig. Tenzij er vervangers voor Li zijn. Dus toch maar waterstof met Fuelcell. Zodra de goegemeente dit in de gaten krijgt ontstaat er overproduktie capaciteit in Li. Ik weet niet wanneer maar laat ons zeggen 5-10 jaar en dan gaat Lithium op de weg terug. Overigens zal de elektriciteit (dus ook voor waterstof en om batterijen op te laden) nog jaren lang uit fossiel komen. We rijden dan wel schoon, maar toch nog steeds via electra uit fossiel.
  5. Woudsehoeve 5 maart 2018 08:38
    Wel even op blijven letten wat voor grote windmolen en zonneveld projecten er op stapel staan. In Denemarken zijn ze al geregeld volledig van de fossiele brandstoffen af.
    Jullie klinken hetzelfde als die types die dachten nooit aan de mobiele telefoon te gaan, "hebben we toch niet nodig", "ik ga op straat niet staan bellen" HAHA kijk nu eens.
    Over 10 jaar ziet de energie wereld er hele anders uit.
    Om een of andere reden stijgt de prijs van Lithium niet op de wereld markten... Daalt ook niet, ondanks aankondigingen van productie vergroting. Weten ze iets wat wij niet weten?

    Voor een waterstof auto is ook lithium nodig ..... Heb je wel eens gekeken wat er verder nog in een brandstofcell gaat, hoop schaarse stofjes ...
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

AMG Critical Materials N.V.

23,280 23 apr
-0,240 -1,02%
Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links