Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,220 25 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+0,78%) Dagrange 22,940 - 23,580
  • 108.936 Gem. (3M) 241K

AMG februari 2018: Meer dan Lithium alleen..

522 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Sarza 25 februari 2018 20:29
    quote:

    williewilwel schreef op 25 februari 2018 18:03:

    [...]

    Natrium is de toekomst voor accu,s.
    Het lithiumverhaal wordt een gepasseerd station.
    Dank voor het delen van je gedachtegang. Ik verwacht dat AMG (en dus wij) nog wel 'even' verdienen aan Lithium. Alvorens deze mogelijke natrium accu's in (massa)productie zijn genomen. Van de uitvindingstafel naar productie duurt vaak een aantal jaar. Zeker bij techniek en chemie of een combinatie hiervan.



  2. [verwijderd] 25 februari 2018 20:31
    quote:

    Trader T schreef op 25 februari 2018 20:07:

    [...]

    Krijgen we dat weer, dit hebben we al besproken hier, paar weken geleden.
    Voorlopig is Lithium voor een aantal jaar de grondstof voor de batterijen, Natrium is nog niet toepasbaar voor kleinere doeleinden. lees EV en bv mobiele telefoons.
    Hij doelde waarschijnlijk op dit enkele bericht van een jaar geleden:

    news.utexas.edu/2017/02/28/goodenough...

    Probleem is echter dat het een jaar geleden is en dat er sindsdien niets meer van vernomen is. Geen verdere tech specs of wat dan ook. Ik had gehoopt dat hij wat nieuws had gevonden over deze 'sprookjes accu', maar dat was dus niet zo.

    Bij de reacties van onderstaand artikel staat een reactie van iemand die het allemaal goed samenvat:

    "TexasMonthly.com com published in October 2017 an article about Goodenough and about this new battery. There are no new technical details, nor any discussion of previous questions, but it claims that licensing and technological verification by 89 companies are in progress:"

    Zie: lacey.se/2017/03/29/on-the-skepticism...

    Wat ik gelezen heb is dat accu's die tot nu toe op basis van natrium worden ontwikkeld idd niet geschikt zijn om in mobiele toepassingen gebruikt te worden (energiedichtheid/volume/gewicht)
  3. de bolle 25 februari 2018 21:06
    dec '15
    AMG - Januari 2016

    Door: williewilwel, Forum: AMG

    AMG,jarenlang heb je me verraden,daarom was het nu een goed moment om je met dikke winst te verkopen en me te beraden!!

    17 mei 2017 om 19:25
    quote:

    Vogeltje71 schreef op 17 mei 2017 om 19:18:

    Weer een hamer, maar nu niet zo positief an sich. Het gaat echter om het vervolg en het grotere kader. Lijkt me niet nuttig om uberhaupt hier meer woorden....

    Voorlopig ga ik niet in een vallend mes grijpen,wacht wel af.

    En vandaag het bericht dat Lithium zijn beste tijd gehad heeft. Dus duidelijk iemand die de boot gemist heeft en nu negatief komt posten.
  4. forum rang 4 williewilwel 25 februari 2018 21:26
    quote:

    Sarza schreef op 25 februari 2018 20:29:

    [...]

    Dank voor het delen van je gedachtegang. Ik verwacht dat AMG (en dus wij) nog wel 'even' verdienen aan Lithium. Alvorens deze mogelijke natrium accu's in (massa)productie zijn genomen. Van de uitvindingstafel naar productie duurt vaak een aantal jaar. Zeker bij techniek en chemie of een combinatie hiervan.



    dat is nu juist een reactie die ik waardeer,ik doe lithium niet de grond in boren maar er zijn andere mogelijkheden.
  5. forum rang 4 williewilwel 25 februari 2018 21:42
    [quote alias=bolleboos id=10662018 date=201802252106]
    dec '15
    AMG - Januari 2016

    Door: williewilwel, Forum: AMG

    AMG,jarenlang heb je me verraden,daarom was het nu een goed moment om je met dikke winst te verkopen en me te beraden!!

    17 mei 2017 om 19:25
    quote:

    Vogeltje71 schreef op 17 mei 2017 om 19:18:

    Weer een hamer, maar nu niet zo positief an sich. Het gaat echter om het vervolg en het grotere kader. Lijkt me niet nuttig om uberhaupt hier meer woorden....

    Voorlopig ga ik niet in een vallend mes grijpen,wacht wel af.

    En vandaag het bericht dat Lithium zijn beste tijd gehad heeft. Dus duidelijk iemand die de boot gemist heeft en nu negatief komt posten.
    [

    gedeeltelijk heb je gelijk.
    Maar heb geen rancunes tegen AMG.
    Ik zat in AMG in de tijd dat de nog huidige ceo verrot werd gescholden (koers toendertijd iets van 7 euro}.

    Ik vind de koers t.o.v dividend nu exhorbitant.
    maar,dat is mijn mening.

  6. Trader T 25 februari 2018 21:49
    Inde tijd dat het aandeel rond de 8 a 9 euro zat wat ritjes gemaakt en het begin van het grote herstel gemist.
    Dividend is inderdaad niet bijzonder, voor mij ook niet de reden dat ik begin vorig jaar echt in Amg ben gestapt, de rit die gemaakt is kan geen dividend tegenop.
    Het einde is nog niet in zicht dus blijf lekker zitten en het beetje dividend is mooi meegenomen.
  7. forum rang 4 williewilwel 25 februari 2018 22:20
    quote:

    Trader T schreef op 25 februari 2018 21:49:

    Inde tijd dat het aandeel rond de 8 a 9 euro zat wat ritjes gemaakt en het begin van het grote herstel gemist.
    Dividend is inderdaad niet bijzonder, voor mij ook niet de reden dat ik begin vorig jaar echt in Amg ben gestapt, de rit die gemaakt is kan geen dividend tegenop.
    Het einde is nog niet in zicht dus blijf lekker zitten en het beetje dividend is mooi meegenomen.
    the same with me.
    alleen heb ik het met flowtraders.
  8. [verwijderd] 25 februari 2018 22:38
    quote:

    williewilwel schreef op 25 februari 2018 21:26:

    [...]

    dat is nu juist een reactie die ik waardeer,ik doe lithium niet de grond in boren maar er zijn andere mogelijkheden.
    Als je de linkjes volgt en je wat verdiept in de materie dan kom je er achter dat je er naast zit. Kijk je mag alles natuurlijk negeren, maar dan begin ik mij wel af te vragen wat je beweegt om hier te posten.
  9. forum rang 4 holenbeer 25 februari 2018 23:55
    quote:

    williewilwel schreef op 25 februari 2018 21:42:

    [quote alias=bolleboos id=10662018 date=201802252106]
    dec '15
    AMG - Januari 2016

    Door: williewilwel, Forum: AMG

    AMG,jarenlang heb je me verraden,daarom was het nu een goed moment om je met dikke winst te verkopen en me te beraden!!

    17 mei 2017 om 19:25
    quote:

    Vogeltje71 schreef op 17 mei 2017 om 19:18:

    Weer een hamer, maar nu niet zo positief an sich. Het gaat echter om het vervolg en het grotere kader. Lijkt me niet nuttig om uberhaupt hier meer woorden....

    Voorlopig ga ik niet in een vallend mes grijpen,wacht wel af.

    En vandaag het bericht dat Lithium zijn beste tijd gehad heeft. Dus duidelijk iemand die de boot gemist heeft en nu negatief komt posten.
    [

    gedeeltelijk heb je gelijk.
    Maar heb geen rancunes tegen AMG.
    Ik zat in AMG in de tijd dat de nog huidige ceo verrot werd gescholden (koers toendertijd iets van 7 euro}.

    Ik vind de koers t.o.v dividend nu exhorbitant.
    maar,dat is mijn mening.

    Dus je zit nu niet in AMG. Goed om te weten.
    Wij zitten hier ook in heel veel fondsen niet, te veel om op te noemen.
  10. de bolle 26 februari 2018 02:14
    quote:

    williewilwel schreef op 25 februari 2018 21:42:

    [quote alias=bolleboos id=10662018 date=201802252106]
    dec '15
    AMG - Januari 2016

    Door: williewilwel, Forum: AMG

    AMG,jarenlang heb je me verraden,daarom was het nu een goed moment om je met dikke winst te verkopen en me te beraden!!

    17 mei 2017 om 19:25
    quote:

    Vogeltje71 schreef op 17 mei 2017 om 19:18:

    Weer een hamer, maar nu niet zo positief an sich. Het gaat echter om het vervolg en het grotere kader. Lijkt me niet nuttig om uberhaupt hier meer woorden....

    Voorlopig ga ik niet in een vallend mes grijpen,wacht wel af.

    En vandaag het bericht dat Lithium zijn beste tijd gehad heeft. Dus duidelijk iemand die de boot gemist heeft en nu negatief komt posten.
    [

    gedeeltelijk heb je gelijk.
    Maar heb geen rancunes tegen AMG.
    Ik zat in AMG in de tijd dat de nog huidige ceo verrot werd gescholden (koers toendertijd iets van 7 euro}.

    Ik vind de koers t.o.v dividend nu exhorbitant.
    maar,dat is mijn mening.

    De koers wordt bepaald door de (verwachte) winst per aandeel. Het dividend heeft in die zin nul komma niks te maken met de koers, maar dat is mijn mening.
  11. TOP AMG 26 februari 2018 09:44
    24 februari 2018
    De afgelopen twee jaar zijn de prijzen van kobalt verdriedubbeld in waarde. Dat klinkt voor veel beleggers alsof de grootste beweging omhoog al is geweest.

    Daar zijn wij niet zo zeker van. Kijk maar even mee...



    Als je even kijkt naar de vraag in 2016 tot 2018, dan zie je wellicht dat die vraag steeds toeneemt. Maar dat dit niets is, als je het afzet tegen de vraag in 2030.

    Tussen 2022 en 2030, groeit de vraag nog eens met een factor 9.

    Denk nu weer even aan de prijsstijging van de afgelopen 2 jaar (een verdriedubbeling) en zet dat dan even af tegen de verwachte vraagstijging in de komende jaren.

    Dan begrijp je direct, waarom wij zo positief zijn op kobalt en waarom we weten dat deze verdriedubbeling van de prijs slechts het begin is van een decennialange bullmarket.

    De prijs van kobalt is de afgelopen jaren zo hard gestegen, omdat automakers het spul heel hard nodig hebben. Neem bijvoorbeeld Volkswagen dat een bod plaatste voor een voorraad waar de automaker maar liefst 5 jaar mee kan doen.

    Natuurlijk volgden concurrenten snel, met BMW dat een langetermijncontract wil sluiten.

    En wie het nieuws deze week een beetje heeft gevolgd, weet dat ook andere spelers heel veel interesse hebben in kobalt. Apple bijvoorbeeld!

    Volgens een rapport is Apple op zoek naar een goede deal om kobalt te kopen en zo zijn voorraad veilig te stellen.

    Zonder kobalt, kunnen de batterijen van de iPhone niet worden gemaakt. Apple is dan ook een van de grootste spelers en afnemers van het product.


    Link: bekijk video op Bloomberg


    Dat producenten nu massaal op zoek zijn naar langetermijncontracten is helemaal niet zo gek. Wij hebben bovenstaande grafiek over de vraag natuurlijk gemaakt, maar andere partijen weten ook dat de vraag naar kobalt hard zal gaan stijgen.

    Iedereen wil die enorme prijsstijging voor zijn. Apple en BMW, willen nu lagere prijzen vastklikken omdat het over een paar jaar veel meer geld kost om een ton kobalt af te nemen.

    Nu vraagt u zich wellicht af: waarom zou een kobaltmijner hier mee akkoord gaan?

    Goede vraag.

    En een antwoord vinden we bij Glencore, een van de grootste miners die ook veel kobalt produceert.

    Ivan Glasenberg van Glencore (die altijd op zoek is naar een goede deal) heeft afgelopen woensdag nog aangegeven dat hij helemaal geen langetermijncontracten zal tekenen tegen een vaste prijs.

    Zijn woorden waren glashelder: nu niet, nooit niet.

    En dat is de logische keuze. Want iedereen heeft vraag naar kobalt. Van telefoonproducenten tot automakers en de ruimtevaartindustrie.

    Zeker, als je realiseert dat in de komende jaren veel meer elektrische auto's worden geproduceerd. Dat geldt overigens niet alleen voor kobalt, maar ook voor lithium.



    Al is de vraag naar kobalt veel explosiever aan het stijgen, waarbij het aanbod ook nog eens veel beperkter is.

    Voordat beleggers nu verwachten dat de prijzen van kobalt met 6000% gaan stijgen in de komende jaren, is het wel goed om te realiseren dat automakers niet helemaal gek zijn. Hoe sneller de prijs stijgt, hoe meer motivatie er is om een alternatief te vinden voor kobalt.

    En in tegenstelling tot olie, is kobalt maar één keer nodig. Als de auto eenmaal is geproduceerd, heb je er niet meer van nodig.

    Het is dus in ieders belang om wel verantwoordelijk met deze schaarste om te gaan.

    Daarom zullen mijnbouwers wat water bij de wijn gaan doen en voor de korte termijn wel bereid zijn om contracten te sluiten.

    Natuurlijk wel, met de meest gunstige voorwaarden voor de mijnbouwers (die hebben namelijk wel de overhand in deze markt).

    Denk bijvoorbeeld aan contracten met een prijsvloer en een hoog plafond. Zo verliezen ze niet de volledige upside en zijn ze ook nog eens ingedekt tegen een eventuele daling van de marktprijs.

    In de huidige markt, is dat natuurlijk een ideale deal.

    Nu zijn wij zelf zeer bullish op alles wat met energieopslag te maken heeft. Van lithium tot kobalt en nikkel, maar ook vanadium. De fundamenten wijzen namelijk op een gigantische toename in de komende 10 jaar.

    Dat betekent natuurlijk niet dat de prijzen vanaf morgen alleen maar omhoog gaan, maar het betekent wel dat je als belegger kan instappen in een sector waar de vraag structureel toeneemt.

    En dat is een gunstige positie om in te zitten.

    Met vriendelijke groeten,
  12. koetjeboe 26 februari 2018 09:53
    Er kleven natuurlijk ook enige nadelen aan de natrium-ion technologie. Zo is de stof ongeveer drie keer zo zwaar als bij lithium-accu's, wat ook één van de redenen was dat men in de jaren '80 voor het schaarse element koos. In mobiele apparaten hoef je natrium dus niet snel te verwachten.
  13. [verwijderd] 26 februari 2018 10:33
    [quote alias=TOP AMG id=10662806 date=201802260944]
    24 februari 2018
    De afgelopen twee jaar zijn de prijzen van kobalt verdriedubbeld in waarde. Dat klinkt voor veel beleggers alsof de grootste beweging omhoog al is geweest.

    Daar zijn wij niet zo zeker van. Kijk maar even mee...

    verdriedubbeld of verdrievoudigd???/
522 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links