Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,875 19 apr 2024 09:56
  • -0,105 (-1,76%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 147.585 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Februari 2018

2.606 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 131 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vici 6 februari 2018 23:28
    Ja, als het niet goed wordt uitgelegd door de CEO en de CFO, weten analisten het ook niet meer zo goed. Gevolg: -8,65% .
    Niets over verkoop sports, veel non info, geen naam genoemd van de Noord-Amerikaanse OEM, daar mogen we ook weer naar gissen.
    Misschien een cursus communiceren voor de beide heren? Bohemen bakt er ook niet veel van.
    Je beweert in een latere post dat TT goud in handen heeft, de markt ziet dit toch écht anders.

    De markt hoort vooral de opmerking dat de outlook voor 2018 tegen gaat vallen.

    quote:

    Was here schreef op 6 februari 2018 22:12:

    De outlook voor 2018 valt tegen. Met name de omzet in consumer. Wat krijgen we er voor terug? Een uitstekend orderboek van rond de 430 miljoen. Het orderboek is wel 50 miljoen hoger dan verwacht.

    Waar zit het probleeem? Terugval in consumer merk je a la minute en op het orderboek zit een vertraging van 12 tot 24 maanden voordat je het terug ziet in de resultaten. Uiteindelijk gaat het om automotive en automotive en automotive.

    Telematics zal wel een keer verkocht worden. Ik ben best positief over hetgeen dat vandaag is gepubliceerd. Ik ben minder positief over hoe het gepubliceerd is.

    Je merkt ook in cc dat analisten zoekende zijn van hoe het nu exact in elkaar steekt.


  2. forum rang 6 Tom3 6 februari 2018 23:31
    quote:

    Was here schreef op 6 februari 2018 22:27:

    Ga maar uit van goud. Tt haalt nu hele trouwe klanten van Here binnen. HG geeft aan dat niet alleen de prijs bepalend is, maar ook hoeveel en welke diensten die ze kunnen leveren. Ik denk dat juist hier de kracht ligt van tt t.o.v. Here. Ze hebben alle software in house, van kaarten tot traffic. Dit is efficiënter voor fabrikanten en tt hoeft niet alleen op prijs te concurreren.

    [...]
    Zo is Tom2 verworven tot een geloofsartikel. Naast MDxH is ook Tom2 voor mij een zware tegenvaller geworden door in feite het slecht managen van verwachtingen. Ik verdenk HG er van dat hij al medio vorig jaar wist dat het jaar 2017 een verloren jaar zou worden. Als zoethouder is toen de bekendmaking van het orderboek naar achteren geschoven. Hij heeft een flinke misrekening gemaakt a la Jan Groen. Het komt de geloofwaardigheid niet ten goede. Wat zal die nieuwe grootaandeelhouder (die de fam Pon heeft uitgenomen) wel niet denken: ballentent? De outlook is gewoon niet goed genoeg. Er zal harder gewerkt of minder uitgegeven moeten worden. Wellicht dat die grootaandeelhouders een keer aan de bel trekken. Het rendement van De Mol begint op dat van een staatsobligatie te lijken. Dat had hij zich toch anders voorgesteld en wie niet hier. Ook in de B2B markt moet je performance kunnen laten zien. Amerikanen hebben geen hoge pet op van kneuzen.
  3. Energy 7 februari 2018 00:01
    Voor de "de markt" wordt tt te ingewikkeld om te begrijpen. Ook de analisten zijn aan het zoeken en snappen het niet meer.

    Het is als met een hypotheekofferte. Als je de mensen teveel en te ingewikkelde informatie toestuurt dan kijken ze alleen naar de rentevast periode en de rente. Tt moet oppassen dat er niet alleen gekeken wordt naar de omzet en wpa. Dan kom je op jos vetsteeg niveau.

    Ik vond het juist positief dat ze 4 weken geleden een cc gaven ivm met nieuwe boekhoudregels. Duidelijkheid. Vandaag was het super onduidelijk en dat moeten Taco en Harold zich aantrekken.

    Ik ga ervan uit dat telematics wordt verkocht voor 1,4 milard(6euro).Plus de aanwezige cash en je zit bijna op de huidige koers.

    Er is wat drukte om de cagr. Volgens mij hebben ze dat al bijna geraliseerd door de enorme groei in automotive. De analist die er naar vroeg hanteerde meer de verwachting of dit verhoogd kon worden.

    Wat had je meer vertrouwen gegeven? Outlook 880 miljoen en orderboek 350 miljoen of outlook 800 miljoen en orderboek 430 miljoen?

    Mijn voorkeur heeft een goed orderboek! Daar ligt de toekomst van tt.

    quote:

    Vici schreef op 6 februari 2018 23:28:

    Ja, als het niet goed wordt uitgelegd door de CEO en de CFO, weten analisten het ook niet meer zo goed. Gevolg: -8,65% .
    Niets over verkoop sports, veel non info, geen naam genoemd van de Noord-Amerikaanse OEM, daar mogen we ook weer naar gissen.
    Misschien een cursus communiceren voor de beide heren? Bohemen bakt er ook niet veel van.
    Je beweert in een latere post dat TT goud in handen heeft, de markt ziet dit toch écht anders.

    De markt hoort vooral de opmerking dat de outlook voor 2018 tegen gaat vallen.

    [...]

  4. Simpele Gast 7 februari 2018 06:20
    quote:

    jadijako schreef op 5 februari 2018 16:32:

    wat een paniek,koop voor 0,12 centjes de put febr 8,00 handjevol, kan je lekker slapen
    Nog bedankt voor de tip. Maandag vlak voor sluiting gekocht en dinsdag kort na opening weer verkocht. Dit was het enige lichtpuntje van de afgelopen dagen.
  5. [verwijderd] 7 februari 2018 07:11
    TT wordt voor de markt te ingewikkeld om te begrijpen?
    Ik zou zeggen; TT wordt gekenmerkt door incompetentie.
    Als ik gisteren naar de cc luister, dan word ik daar gewoon ongemakkelijk van.
    Die eerste 15 minuten alleen al, het oplepelen van de cijfers, die heeft iedereen echt wel gelezen.
    Representatief wordt; twijfelend antwoorden, geen opvolging geven aan eerdere afspraken en onduidelijkheid creëren.
    Het begint gênant te worden. Als dat het al niet was.
    Een parodie op een echt bedrijf.
  6. Energy 7 februari 2018 08:13
    Alleen al door het contract met ford en volvo pakt tt ongeveer 7% marktaandeel af van Here. 2 jaar geleden was al bekend dat Ford wel open stond voor een switch van here naar tt. Er zullen er wellicht nog een aantal volgen en het beloofde marktaandeel van 50% is realiteit.

    In de auto industrie duurt het vaak lang voordat de contracten zijn uit onderhandeld. Tt moet zijn huidige klanten aan boord houden en nog 1 klant zoals GM, toyota, honda binnenhalen en dan hebben ze een comfortabele marktpositie. De omzet is dan gelijkmatiger en beter te voorspellen dan dat je afhankelijk bent voor consumenten producten.
  7. [verwijderd] 7 februari 2018 08:28

    Update 08:00 uur: Goedemorgen
    Goedemorgen, hier zijn de analistenadviezen voor vandaag:

    Euronext: naar €61,35 van €54 - Morgan Stanley
    Flow Traders: naar €19,65 van €19,10 - Morgan Stanley
    AkzoNobel: naar outperform van neutral en naar €82,50 van €78,50 - Credit Suisse
    TomTom: naar €14,50 van €15,50 (buy) - ING
    Werelhave: naar €40 van €48 (kopen) - SocGen
  8. forum rang 5 nr36 7 februari 2018 08:41


    Datum meldingsplicht 22 sep 2008
    Meldingsplichtige T. Rowe Price Group, Inc.
    Uitgevende instelling TomTom N.V.
    Inschrijving handelsregister 34224566
    Plaats Amsterdam

    Vorige register resultaat
    Volgende register resultaat
    Verdeling in aantallen (longpositie)
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling Toelichting
    Gewoon aandeel 6.062.893,00 3.008.398,00 Reëel Reëel Middellijk
    (T. Rowe Price International, Inc.)
    Procentuele verdeling (longpositie)
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 4,92 % 0,00 % 0,00 % 4,92 % 0,00 %
    Stemrecht 2,44 % 0,00 % 0,00 % 2,44 % 0,00 %

    Datum laatste update: 07 februari 2018
  9. [verwijderd] 7 februari 2018 08:43
    Dus het is wederom een blamage en HG vindt de koers niet belangrijk
    Wanneer komt de turn...(van HG en co....)
    Als de cijfers verbeteren in 2019? Dus 4e kwartaal 2018 pas weer terugkomen ?
    Dit jaar kopen op hele slechte weken, verkopen op betere weken.
    waarschijnlijk zoiets
    Tussendoor dan maar accepteren dat je een keer verrast wordt en dat je er net niet in zit..
    Het heeft mij veel te lang geduurd allemaal, en zoals we al zeiden als de beurzen ook nog gaan corrigeren..
    Ik moet HG niet tegenkomen dat is duidelijk, hij had het heel anders kunnen spelen met een mooie stabiele 10 euro koers , maar nee, het is waarschijnlijk niet in eigen belang...rest van de aandeelhouders interesseert meneer dus geen ene zak...
  10. vanmaarsum 7 februari 2018 08:47
    quote:

    nr36 schreef op 7 februari 2018 08:41:

    Datum meldingsplicht 22 sep 2008
    Meldingsplichtige T. Rowe Price Group, Inc.
    Uitgevende instelling TomTom N.V.
    Inschrijving handelsregister 34224566
    Plaats Amsterdam

    Vorige register resultaat
    Volgende register resultaat
    Verdeling in aantallen (longpositie)
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling Toelichting
    Gewoon aandeel 6.062.893,00 3.008.398,00 Reëel Reëel Middellijk
    (T. Rowe Price International, Inc.)
    Procentuele verdeling (longpositie)
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 4,92 % 0,00 % 0,00 % 4,92 % 0,00 %
    Stemrecht 2,44 % 0,00 % 0,00 % 2,44 % 0,00 %

    Datum laatste update: 07 februari 2018

    Heb je een link?
2.606 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 131 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links