Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 januari 2018 06:55
    Dit bericht al gelezen?

    www.autoblog.nl/nieuws/nee-gm-komt-vo...

    www.theverge.com/2018/1/12/16880978/g...

    Lijkt erop dat de deal met Ford binnen is!!!

    In het tweede artikel zie je een aantal verwijzingen waaronder de nauwe samenwerking et Qualcomm waardoor Ford nu een voorsprong heeft en Waymo het nakijken laat.
    En wie werkt er met Qualcomm samen. Juist...TomTom! Sterker nog ze hebben onlangs de samenwerking geintensiveerd.
  2. emilio!.! 16 januari 2018 08:49
    Qualcomm & Ford Partner for C-V2X

    Qualcomm and Ford Motor Company (NYSE: F), are accelerating the development of connected cars with the extension of their long-standing relationship into the development of advanced connectivity systems for Ford vehicles and upcoming Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) technology testing. C-V2X is a highly advanced wireless connectivity technology for safety-conscious and automated driving solutions, which has the potential to help cities create more capable infrastructure as they look at how to connect vehicles to their surroundings, and to larger communications systems, facilitating the development and delivery of smart, connected transportation throughout the world. The technology is planned for further field validations beginning in 1H 2018.

    Qualcomm Technologies’ first C-V2X commercial solution, the Qualcomm 9150 C-V2X chipset, is expected to be commercially available the second half of 2018. Depending on the results of those field validations, and a change to the current regulatory environment, this technology may be featured in vehicles in the near future. Ford and Qualcomm Technologies are currently working together on the first announced U.S. C-V2X trials in San Diego, along with additional trials in Detroit, with both trials utilizing the 9150 C-V2X solution.

  3. [verwijderd] 16 januari 2018 08:54
    quote:

    emilio!.! schreef op 16 januari 2018 08:49:

    Qualcomm & Ford Partner for C-V2X

    Qualcomm and Ford Motor Company (NYSE: F), are accelerating the development of connected cars with the extension of their long-standing relationship into the development of advanced connectivity systems for Ford vehicles and upcoming Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) technology testing. C-V2X is a highly advanced wireless connectivity technology for safety-conscious and automated driving solutions, which has the potential to help cities create more capable infrastructure as they look at how to connect vehicles to their surroundings, and to larger communications systems, facilitating the development and delivery of smart, connected transportation throughout the world. The technology is planned for further field validations beginning in 1H 2018.

    Qualcomm Technologies’ first C-V2X commercial solution, the Qualcomm 9150 C-V2X chipset, is expected to be commercially available the second half of 2018. Depending on the results of those field validations, and a change to the current regulatory environment, this technology may be featured in vehicles in the near future. Ford and Qualcomm Technologies are currently working together on the first announced U.S. C-V2X trials in San Diego, along with additional trials in Detroit, with both trials utilizing the 9150 C-V2X solution.

    Zou fijn zijn om te weten wat de rol van TT hier bij wordt inplaats van dat altijd maar te moeten raden.
  4. [verwijderd] 16 januari 2018 09:10

    En ja hoor. Daar gaat TomTom weer. Voor de 4e dag op rij in het rood.

    Voor de cijfers bereiken we uiteindelijk de 7,50 euro, het koersdoel van TA-specialist Nico Bakker die eigenlijk alleen maar TA hel en verdoemenis preekt voor TomTom? En dan vooral als de koers iets oploopt?

    Hier is niet tegen op te roeien.

  5. [verwijderd] 16 januari 2018 09:14
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 16 januari 2018 09:06:

    Geen spat omhoog...wat zeg ik ROODDDDDDDDDDDDDDD
    Goddijn + hele Management STAP OP
    Waarom beleg je eigenlijk in tomtom? Je snapt toch dat het management een groot deel van een bedrijf is? Waarom koop je aandelen van een bedrijf waar je de oprichter totaal niets vindt?
  6. [verwijderd] 16 januari 2018 09:20
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 15 januari 2018 19:12:

    [...]

    ik denk dat het orderboek goed gaat zijn en hopelijk met een confirmatie van exit Sports gaat dat de stuw geven richting de 10 euro en neemt HG dan ook nog de beslissing dat we in 2018 consumer separeren voor cijfers uit de groep en met een aangepaste manier van boekhouden, dan moet het verdomme toch al gek lopen willen we niet naar een 10-12 euro range gaan.

    De zakelijke divisies groeien 15% per jaar tussen nu en 2020. Er zal een eenmalige aderlating zijn qua omzet Consumer, door de sports activitieiten te laten gaan. Dat was echter geen winstgevend onderdeel.

    De verhouding tussen de lage marge consumenten omzet en hoge marge zakelijke omzet was tot en met Q3 van afgelopen jaar 47% Consumer en 53% zakelijk. De zakelijke omzet voor het eerst meer dan de helft. Hierbij wat tot nu toe is gerealiseerd en wat ik schat voor 2018/19.

    Omzet consumer versus zakelijk:
    Realisatie 2016: 57% | 43%
    Realisatie tm Q3 2017: 47% | 53%
    Schatting 2018: 33% | 67%
    Schatting 2019: 25% | 75%

    De winst per aandeel neemt ook toe. Deels door nieuwe IFRS. De outlook voor 2017 die op 22 cent staat, dat zal wel ongeveer 30 cent worden. Er is een 'medium' positieve impact op de winst door IFRS15 en een 'small' positieve impact door IFRS 16.

    De winst groeit dan de komende jaren verder door de toenemende marges. Ik had hier wat achterkant van sigarendoos berekeningen gemaakt voor 2018 en 2019, maar ik haal die toch maar weg. Even de outlook van TT afwachten. Het ligt er ook aan of TT de kosten binnen Consumer flink kan laten dalen door te stoppen met sports en PND op een laag pitje te houden. Dan kan de groei in de zakelijke divisies ook echt bijdragen aan het resultaat.
  7. [verwijderd] 16 januari 2018 09:23
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 16 januari 2018 09:18:

    [...]

    Dus jij bent tevreden
    Manman
    Ik vind dat HG zijn rol goed genoeg vervuld om aandelen van zijn bedrijf te hebben.

    Hij heeft tijdig ingezien dat de navigatie kastjes een aflopende zaak zijn. Hij heeft het belang gezien van de kaarten, maar waarschijnlijk wel teveel betaald voor teleatlas. Gij heeft tijdig het belang gezien van zelf rijdende auto's.
  8. [verwijderd] 16 januari 2018 09:24
    Iedere dag hetzelfde koerspatroon, iets hogere opening en dan (door het computerprogramma) binnen 10 minuten weer lager gezet om vervolgens weer iets te herstellen.

    Welke grote jongen gooit de knuppel in het hoenderhok, gaat dik aankopen omdat hij net als ons dit bewust onderdrukken van de koers ook spuugzat is?!

    Voor het geval dat ze bij TT meelezen:

    Management van TomTom, laat iets van je horen (en niet indirect via derden die wel positieve berichten in de media gooien), dit kun je toch niet willen dat je bedrijf cq de koersvorming zo besmeurd wordt en dat het vertrouwen wordt afgebroken terwijl iedereen kan zien dat de toekomst GOUD is,
    Of hebben jullie zoals Wakkie in de krant aangaf voorlopig andere belangen en houden jullie via derden bewust de koers laag?

    Ik weet dat de VEB en andere partijen de zaken nauwlettend in de gaten houden, dus onderschat de mogelijke gevolgen niet.
5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links