Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,670 24 apr 2024 15:52
  • +0,150 (+2,72%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 302.997 Gem. (3M) 317,5K

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 bezinteergebelegt 9 januari 2018 16:26
    quote:

    BW2017 schreef op 9 januari 2018 16:20:

    [...]

    Precies. Irriteer me ook enorm aan hem.

    Ach joh, die Dietertje is een beetje folkore op de fora alhier. Althans, zo zie ik onze moneywaster.

    Bij hem is de hele AEX/AMX inmiddels al een keertje overgenomen of staat dat morgen te gebeuren.

    Zet hem denkbeeldig een puntmuts op en dan kun je er, net zoals ik, om lachen.

  2. [verwijderd] 9 januari 2018 16:31
    quote:

    Xynix schreef op 9 januari 2018 16:14:

    [...]
    Weet je wat apart aan dit verhaal is?!

    Dat dit kennelijk niet kon wachten tot de presentatie van de jaarcijfers, maar dat er speciaal minder dan maand voor die jaarcijfers een speciale conference aan moest worden gewijd. DAT is verdacht. Niet het feit op zich dat er op een andere basis zal worden gerapporteerd.

    Jouw standaard reflex is dat er nooit iets vreemds aan de hand is. Zelfs niet als een blinde kan zien dat er sinds november een zeer merkwaardige handel is geweest. Dat vind ik "apart", dat niet willen zien van "aparte dingen". En dat jij kennelijk niets kunt zien in dat NIET wachten tot 6 februari. Wel al aankondigen dat de cijfers hoger gaan uitvallen maar het verreken om daar een concreet getal aan te hangen.

    Niet verdacht zeker? Maak dat de kat wijs, Justin!
    Helemaal eens, juist ook vanwege de inhoud van deze webcast. Hoewel er wat positiefs uit te halen zou zijn, benadrukt Titulaer dat er wat betreft cash flow niets verandert. Daarmee zijn toehoorders en analisten schofferend, alsof dat niet al direct duidelijk was nu het om IFRS 15 en 16 ging. En dan, als het even gaat om hoe dan precies in het verleden de deferred value was en hoe dat nu uitpakt, zich direct verschuilen achter het "per contract moeten bekijken", in plaats van een heldere uiteenzetting hoe dat nu uitpakt.

    En - nu hij het overduidelijk niet begreep - even doorverwijzen naar een secondant maar die kon / mocht ook niet teveel vertellen. En was dat kreng die probeerde uit te leggen dat de vragen pas op 6 februari gesteld mochten worden die Grubesic? Hoewel die analisten redelijk doorvroegen had ik daar toch wel verwacht dat iemand dat stuk onbenul even zou uitleggen dat als ze zelf een webcast organiseren, dat ze het dan ook volledig en juist moeten uitleggen. En, zoals al eerder opgemerkt hier, zo'n webcast heeft toch ongeveer de allure van de bespreking van het financieel verslag van een VVE. De triestheid ten top. Niet even kunnen bladeren in de slides, wat is dit toch een in- en intrieste bedoening. ALs je dan bedenkt dat JdM hier een belangrijke vinger in de pap zou moeten hebben, dan zou die zich toch helemaal kapot moeten ergeren? Iemand die alles er gelikt uit wil laten zien en dan dit laat gebeuren?
  3. [verwijderd] 9 januari 2018 16:38
    @Martinmartin

    Nog een groot verschil. Tot nu toe was automotive omzet unit based en wordt time based. Stel dat een contract met autofabrikant is: we verwachten 1 miljoen auto's te verkopen met jullie maps gedurende 5 jaar. Tot nu toe werd er dan gewoon op basis van units omzet geboekt. Het eerste jaar weinig omzet (volume moet nog toenemen) en in de loop der tijd steeds meer units.

    De nieuwe situatie wordt dat er gewoon wordt uitgegaan van 1 mio stuks en evenredig verdeeld over de periode van het contract, dus in het voorbeeld is dat 200K per jaar. Qua omzet ga je dus niet meer die trage aanloop periode hebben, maar een evenredige verdeling, net zoals bij Licensing het geval is...
5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links