Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 16 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,075 - 7,275
  • 227.592 Gem. (3M) 272,6K

TOMTOM december en de dertiende maand 2017

3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 28 december 2017 11:50
    quote:

    Paulus29 schreef op 28 december 2017 11:41:

    Ik krijg sterk het gevoel dat aandeelhoudersplaag TomTom ook vandaag in de min zal gaan eindigen.

    Gewoon, omdat het kan.
    Vorig jaar ging er in de laatste twee dagen van het jaar 0,15 euro af, van 8,70 naar 8,55 dus dan valt het vergeleken met eind 2016 nog mee.
  2. tedje007 28 december 2017 11:58
    uit verveling bij deze saaie beurs een dobbeltje gewaagd met Tom2. Eigenlijk tegen beter weten in; het is en blijft toch een beetje een windei dit aandeel. Ik gok - want wijsheid is het niet - dat met de start vh nieuwe jaar nieuwe gelovigen zullen instappen en dan stap ik weer snel uit
  3. Topper 28 december 2017 12:08
    quote:

    Paulus29 schreef op 28 december 2017 11:53:

    Slotkoers TomTom 2015
    31-12-2015 - 11,61 euro

    Slotkoers TomTom 2016
    30-12-2016 - 8,55 euro

    Slotkoers TomTom 2017
    29-12-2017 - ?

    Alle ontwikkelingen en samenwerkingen ten spijt ziet het ernaar uit dat ook dit jaar de koers lager sluit dan een jaar geleden. De koers is de enige waarheid voor de aandeelhouders en de wijze waarop de markt het bedrijf waardeert. En dat is nog steeds amper 2 miljard. Een enorme wanprestatie. Al twee jaar lang zitten we in een dalende trend voor wat betreft aandeelhouderswaarde. Triest maar waar.

    Structureel hogere koersen kunnen denk ik echt alleen indien er op delen van het bedrijf gekapitaliseerd wordt. Voor omzet en winstcijfers zie ik de komende 2 jaren geen spectaculaire verbeteringen

  4. [verwijderd] 28 december 2017 12:19
    quote:

    Topper schreef op 28 december 2017 12:08:

    [...]

    Alle ontwikkelingen en samenwerkingen ten spijt ziet het ernaar uit dat ook dit jaar de koers lager sluit dan een jaar geleden. De koers is de enige waarheid voor de aandeelhouders en de wijze waarop de markt het bedrijf waardeert. En dat is nog steeds amper 2 miljard. Een enorme wanprestatie. Al twee jaar lang zitten we in een dalende trend voor wat betreft aandeelhouderswaarde. Triest maar waar.

    Structureel hogere koersen kunnen denk ik echt alleen indien er op delen van het bedrijf gekapitaliseerd wordt. Voor omzet en winstcijfers zie ik de komende 2 jaren geen spectaculaire verbeteringen

    Niet juist.

    Structureel hogere koersen staan binnen enkele minuten op de borden als TomTom CEO Harold Goddijn (of zijn hoogwaardige opvolger) EINDELIJK begint met het adequaat en VOLLEDIG informeren van de markt.

    Zo simpel is het.

    Zie ook bijvoorbeeld Mobileye en Here.
  5. visje 28 december 2017 12:25
    kapataliseren, onderdelen verkopen, waarde onsluiten, is niet zo gemakkelijk. alle bu's zijn verweven met de maps divisie (teleatlas) van tom2. sports/consumer divisie verkopen neemt daarom veel tijd. HG heeft gezegt dat er belangstelling is. de kopende partij weet verdraaid goed dat het met de handboeien aan de maps divisie vast ligt (tenzij ze enorme investeringen gaat doen). pas dan kunnen ze switchen naar osm/here/googlemaps. al met al zie ik sports wel verkocht worden. het sports platform is enorm krachtig en slim opgezet. HG zegt ook dat de pnd divisie niet verkocht gaat worden. de kopende partij heeft dan met de zelfde issues te maken. voor 2018 zie ik het aandeel wel stijgen mits ze een stijgende omzet kunnen laten zien. paulus poste zonet de koersen ultimo 2015 en 2016 wanneer je hier de omzet naast legt zie je dat de huidige koersontwikkeling hier mee matched. de automotive/ttt divisies laten mooie groei cijfers zien. dat is maar goed ook anders had het aandeel nog veel lager gestaan.
  6. loesje62 28 december 2017 12:26
    quote:

    Sunshine Band schreef op 28 december 2017 10:19:

    [...]

    Dat stond er letterlijk wel. je mag het nu best een andere draai geven, geen punt.

    Feit is dat *Justin* hier weel eens een hele scherpe post geplaatst heeft die hij een half uur later rectificeerde. Op mijn opmerking of hij een telefoontje van T2 gekregen had ontkende hij niet eens.
    De link tussen Justin en Tomtom is er, welke precies??
    Ik heb de vraag wel eens gesteld of de Justin van na 4 mei 2016 dezelfde is als de Justin van voor die datum. (elimineren IEX-lidmaatschap en met een nieuwe alias opnieuw beginnen)
    Iemand die hem persoonlijk kent dan deze onduidelijkheid hopelijk wegnemen.

    prettige dag

    Je mag een ding van me aannemen. Ik geef nergens een draai aan.

    Terug lezen gaat niet meer want ,zoals je weet is het verwijderd.

    Bovendien zit ik op een iPhone te klooien . Dus wat mij betreft mag je hem hebben.

    Loesje
  7. forum rang 6 Chiddix 28 december 2017 12:29
    Kom nog 1 keer terug op de berichtgeving van RTLZ. De divisie automotive draait dus nog geen winst. Investeringskosten selfdriving car vallen onder automotive en beinvloeden het ebitresultaat(resultaat voor aftrek rente en belastingen). Die post zal er jaarlijks zijn tot.....? Na de jaarcijfers indien RTLZ die doorlicht , hoor je mij weer over RTLZ.
  8. [verwijderd] 28 december 2017 12:47
    quote:

    Chiddix schreef op 28 december 2017 12:29:

    Kom nog 1 keer terug op de berichtgeving van RTLZ. De divisie automotive draait dus nog geen winst. Investeringskosten selfdriving car vallen onder automotive en beinvloeden het ebitresultaat(resultaat voor aftrek rente en belastingen). Die post zal er jaarlijks zijn tot.....? Na de jaarcijfers indien RTLZ die doorlicht , hoor je mij weer over RTLZ.
    En ja hoor... daar is het RTLZ riedeltje weer.

    En geen woord over die volstrekt onnodige, moordende afschrijvingen.
    Het waanzinnige directe afboeken van (klantgerichte) investeringen. Klanten waar wij als aandeelhouders de naam niet van mogen weten. Waarschijnlijk met maar 1 (schaamteloos) doel; het creëren van een mistige negativiteit om de koers van het aandeel TomTom zo laag mogelijk te houden.

    Dirty exit - delisting?

  9. visje 28 december 2017 12:55
    @chiddix, dat de divisie weinig of geen winst maakt is opzicht niet zo erg. bij tom2 draait het om de omzet. de omzet is al jaren dalende of vlak, tom2 krijgt haar producten soms moeilijk verkocht. zag eens een interview van HG waarin hij dat zelf beaamde. (youtube, hij reed in een tesla, paar jaar geleden). deze vlakke omzet wilde TOM2 doorbreken door een sports divisie op te zetten. HG wist dat hij enorme risico's nam. Tuurlijk is het dan gemakkelijk om te zeggen (door het halve forum). dat hij een slechte niet CEO is. kunnen jullie het beter? ook HG baalt natuurlijk van de omzet/koers ontwikkeling. Ik heb Wies heel hoog, echter hij roept steeds waarde ontsluiten. dit is nagenoeg onmogelijk, ik snap eigenlijk niet waarom hij dit niet begrijpt? Wies is een intelligente man. Laatst was justin weer eens op het forum, hij is een van de weinige die er echt verstand van heeft. na 1 mooie reactie werd justin een complot ingedrukt. waardeloos en dan in de letterlijke zin vind ik dat.
  10. [verwijderd] 28 december 2017 13:07
    RTLZ is van vergelijkbaar niveau als de zich analist noemende Josti Versteeg.
    Ik kijk er niet meer naar en luisteren naar de veelal grote onzin van Versteeg is ook niet echt verstandig.

    Als je bij het analyseren van de cijfers van TomTom de ontwikkelingskosten van de nieuwe HD-maps en real-time Services bewust niet meeneemt, en daarnaast ook niet kijkt naar de snelgroeiende SaaS-omzet uit Software & Services met steeds hogere marges (schaalbaar zonder noemenswaardige meerkosten), dan heb je een andere agenda. Of je valt qua IQ ruim onder de grens van 100.

    Soort zoekt soort, dus dat Josti Versteeg door RTLZ wordt gebruikt om iets over TomTom te zeggen, dan weet ik genoeg.
  11. forum rang 6 Chiddix 28 december 2017 13:08
    quote:

    Paulus29 schreef op 28 december 2017 12:47:

    [...]

    En ja hoor... daar is het RTLZ riedeltje weer.

    En geen woord over die volstrekt onnodige, moordende afschrijvingen.
    Het waanzinnige directe afboeken van (klantgerichte) investeringen.

    Afschrijvingen bij de consumentdivisie neem ik aan. Kan ik volgen.
  12. forum rang 4 holenbeer 28 december 2017 13:46
    quote:

    Sunshine Band schreef op 28 december 2017 10:19:

    [...]

    Dat stond er letterlijk wel. je mag het nu best een andere draai geven, geen punt.

    Feit is dat *Justin* hier weel eens een hele scherpe post geplaatst heeft die hij een half uur later rectificeerde. Op mijn opmerking of hij een telefoontje van T2 gekregen had ontkende hij niet eens.
    De link tussen Justin en Tomtom is er, welke precies??
    Ik heb de vraag wel eens gesteld of de Justin van na 4 mei 2016 dezelfde is als de Justin van voor die datum. (elimineren IEX-lidmaatschap en met een nieuwe alias opnieuw beginnen)
    Iemand die hem persoonlijk kent dan deze onduidelijkheid hopelijk wegnemen.

    prettige dag

    Nee, dat is niet waar. Er stond wel degelijk dat het ging om een overeenkomst in gedrag, namelijk (on)duidelijk communiceren.
    Dat Henk die zin niet snapt, wil nog niet zeggen dat Loes het over een overeenkomst als een afspraak had
  13. [verwijderd] 28 december 2017 13:47


    beste Visje

    als bestuur van een beursgenoteerd bedrijf ben je verantwoording schuldig , aandeelhouders zijn zich bewust dat het Bestuur de mogelijkheid en tijd moet hebben om zich te kunnen bewijzen voor hun ingeslagen koers en businessplan

    maar men mag ze wel afrekenen voor performance en daar spelen verschillende factoren mee

    in de 1e plaats externe factoren waar een bestuur weinig aan kan doen, maar wel probeert het bedrijf zo goed mogelijk door economische tegenslagen te loodsen.
    nu kunnen we gerust stellen dat de externe factoren zeer positief zijn, kijk naar het algemene beursklimaat , het 8e jaar van new highs en kijk naar de sector waar het bedrijf toebehoort, deze is super gezocht en sterk vraag gedreven

    in de 2e plaats interne factoren, dit is direct een gevolg van hoe de sector zich ontwikkelt, hier gaat het dus om bedrijfsuitvoering , eventueel diversificatie waar men oogt groei te ontplooien en krimp af te remmen, en vooral risico afweging die men wenst te nemen om uiteindelijk omzet en winst te zien groeien en aandeelhouderswaarde te scheppen.

    de maatstaf is immer hoe presteert jouw toko binnen de markt , maw de concurrentie en hoe waardeert de markt jouw visie en uitdagingen
    dat gaat op voor een Unilever, een Nestlé, een Shell, een MSFT, Tesla enz... dat gaat op voor alle bedrijven

    TT is al jaren in transitie en wat is het resultaat als we het nu simpelweg vergelijken met branchegenoten ?

    TT Maps versus HERE Maps , TT is absoluut de underperformer, zoals hier reeds tig maal geschreven 1 miljard versus 3,5 miljard en die 3,5 miljard is geen fantasie van opgeklopte waarde door de Duitsers, want ze betaalden zelf 2,8 miljard en weten nieuwe investeerders binnen te halen basis 3,5 miljard

    Telematics versus Fleetmatics : wederom Telematics de underperformer , 700 mio beurswaardering binnen de algehele weging van TT aan de beurs, Fleetmatics 2,4 miljard $

    Traffic , beste wat er beschikbaar is volgens velen, maar wel voor 300 mio waardering binnen het beursplaatje versus een WAZE aan 1 miljard

    TT consumer/PND versus Garmin, Garmin zit in dezelfde penarie ook met krimp op PND, maar die hebben wel de transitie volbracht en heeft 11 miljard $ aan neursaarde, maken winst en betalen dividend.

    en dan de pretentie van TT , het Bestuur/ Grootaandeelhouders zelf, we zijn beter en verder, hier reeds 10-tallen malen aangehaald oor GB en anderen

    beter en verder voor wie ? niet voor de reguliere aandeelhouder, die ziet dat TT aan 1/3e waardering gaat versus branchegenoten
    dat is gewoon schandalig, het is niet voor niets dat de VEB TT de kapitaal verbrander van de beurs noemt, dat is niet basis 2 of 3 jaar, Neen dat is basis 10 jaar aan de beurs, een TeleAtlas gekocht voor 2,9 miljard - meer dan heel TT vandaag waard is en dat is nu hun reddingsboei, dat is voornamelijk hun reden van bestaan

    TT heeft buiten een zeer kort en succesvolle start aan de beurs en ik zou zeggen klik hierboven even de TA aan en kijk naar de lange termijn grafiek, enkel een drama aandeel geweest en nu het grootste herstel wat de beurzen ooit hebben gezien, waar gratis geld beschikbaar is kan TT niet mee

    denk nou niet dat de markt een aandeel niet weet te appreciëren die het van "verwachtingen" moet hebben want alle start-ups waar men 100'en mio voor betaald hebben niks bewezen, de meeste Tech bedrijven gaan op ongekende multiples vanwege de verwachtingen en TT dat straft men juist af, vanwege aarzeling om bleeders te hakken, vanwege onzekerheid dat het bedrijf uitstraalt en dat vertaald zich naar de koers van het aandeel en wie is daar verantwoordelijk voor, precies het Bestuur en mogen die in hun 13e beursjaar daar een keer voor afgerekend worden ? het zal hoogtijd worden en een Flevo, geparkeerd of verkocht is een signaal en de huidige erosie van de koers is een signaal, ik hoop echt dat men wat gaat forceren.

    begrijp goed het bewijs zit hem in de prijs en dat is toch echt 2 miljard euro voor heel TT en dan kan iedereen gillen daar kun je het niet voor kopen, nou wij wel , want als je vandaag je positie wil dubbelen dan lukt het.
    en ook Fidelity heeft een 3% belang, mag dan voor een meester zijn, maar ze hebben het wel en dat heeft het aandeel ook niet naar 12 gezet, gewoon gekocht/geswitched aan 9,35 euro precies zoals die 2,5% inkoop eigen aandelen, allemaal gelukt, dat is 5,5%, zullen die van Flevo wel zijn, zeker.

  14. visje 28 december 2017 13:48
    @wies, de reden van mijn berichtje is als volgt (die volgens jou een ban had moeten krijgen) , zit al jaren op iex. mijn ervaring leert dat de mensen met een grote mond het winnen van de correcte mensen. deze verdwijnen dan van het forum, schrijvers als jelle, eddysoft, justin zie je zelden meer op het forum. het is eigenlijk een wonder dat jij, hik, tatje, bdb, etc er nog zijn. eigenlijk de omgekeerde wereld. helaas zie je dit verschijnsel in de maatschappij ook terug. ben met je eens dat mijn berichtje misschien niet correct was maar er zit soms niets anders op. Wies fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2018 voor jou en je dierbaren.
  15. [verwijderd] 28 december 2017 13:54
    quote:

    Chiddix schreef op 28 december 2017 13:08:

    [...]

    Afschrijvingen bij de consumentdivisie neem ik aan. Kan ik volgen.
    Nope.

    Afschrijvingen bij Automotive. Klantgerichte(!) investeringen worden direct en voor de volle 100% als kosten genomen terwijl de bijbehorende omzet/inkomsten pas later volgen.

    Aandeelhouders weten niets. Zelfs niet welke klanten het hier betreft.

    Schandalig.

  16. forum rang 6 Chiddix 28 december 2017 14:01
    quote:

    visje schreef op 28 december 2017 12:25:

    kapataliseren, onderdelen verkopen, waarde onsluiten, is niet zo gemakkelijk. alle bu's zijn verweven met de maps divisie (teleatlas) van tom2. sports/consumer divisie verkopen neemt daarom veel tijd. al met al zie ik sports wel verkocht worden. het sports platform is enorm krachtig en slim opgezet. HG zegt ook dat de pnd divisie niet verkocht gaat worden.
    HG zegt , dat de PND divisie niet verkocht gaat worden. Daar zit wat humor in. Er is namelijk geen hond die de PND divisie gaat kopen. Het bestuur communiceert , dat de PND divisie een aflopende zaak is. Er zal een keer een moment komen bij TT , dat men stopt met PND s(luxe kastjes). Een mooi en functioneel kastje, dat wel. Maar niet meer rendabel omdat de verkopen verder gaan afnemen op termijn.
3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links