Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM december en de dertiende maand 2017

3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 december 2017 09:28
    quote:

    NewKidInTown schreef op 22 december 2017 09:21:

    Ook vandaag is het koersverloop zoals zo vaak de laatste twee maanden, weer Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Nog niet in de plus geweest vandaag, maar de dag is nog lang niet om en bij een overnamebod VOOR 29-12 zou zelfs het jaar nog in de plus kunnen eindigen.
    Overname dit jaar zie ik niet meer gebeuren. Op zijn vroegst na half februari.
  2. forum rang 6 NewKidInTown 22 december 2017 09:33
    quote:

    F814 schreef op 22 december 2017 08:16:

    [...]

    Dan koop je gewoon je verkochte calls terug, die zullen fors minder waard geworden zijn bij een flinke daling van het aandeel.
    Risico is dan maar een kant op.
    NEE, met alleen de verkochte calls goedkoper, dus met winst, terugkopen ben je er niet. De verkochte calls is het eigenlijke probleem niet, dat doe je alleen om daarna direct de aandelen zelf te verkopen. Aandelen houden evenals de verkochte puts, DAAR zit het dubbele risico !

    Ik kan het nog erger maken, bij een zeer forse daling van het aandeel daalt ook de onderpandswaarde van je aandelen zeer fors, tegelijkertijd stijgt de aan te houden MARGIN van je verkochte out-optie positie heel sterk.
    Je kunt dan in de situatie komen dat je geen ruimte meer hebt om je geschreven calls terug te kopen en dus ook niet je aandelen kunt verkopen. In dat geval zul je bij je bank of broker om tijdelijke noodmaatregelen moeten bedelen, om uit deze dead-lock situatie te geraken.
    Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn.
  3. [verwijderd] 22 december 2017 09:47
    quote:

    apollo schreef op 22 december 2017 09:38:

    Voor exiting news op de CES18 moeten we naar de €7,60 zodat we dan een forse stijging kunnen meemaken waar we uiteindelijk niets mee opschieten.

    Het is allemaal zo voorspelbaar (;-((
    Er is maar 1 oplossing,

    De op schandalige wijze falende TomTom CEO Harold Goddijn moet opstappen.
    Ook Raspoetin, alias de duistere commissaris Peter Wakkie, moet vertrekken.

    Daarna alle gordijnen open, het daglicht naar binnen laten schijnen en die Augiusstal uitmesten. Moet jij eens kijken hoe snel de market cap daar van op zal knappen.

  4. [verwijderd] 22 december 2017 09:50

    denk dat als in de loop van 2018 aan deze waarde van 2 miljard euro er niemand van het grote geld voor TT langs komt, dat dit een teken is dat TT slechts een ondergeschikte en vervangbare rol gaat spelen in de sector
    aangezien ik me dit moeilijk kan voorstellen , denk ik dus dat TT van de beurs gaat en dan zijn we aan 15 euro spekkoper, het kan ook zomaar aan 12 euro

    wil je dan een serieuze premie kunnen pakken na 3 jaar van frustratie zal je als je zoals ik met een gemiddelde long van 9 euro naar beneden moeten middelen en proberen in de buurt van de 8,50 te komen dan maak je op een 12 euro exit nog bijna 50% rendement voor 3 jaar investering is dat redelijk, voor het enorme risico en gezien wat andere aandelen hebben gedaan is het ondermaats

    de beste oplossing is nog immer dat na een exit van Sports, HG Telematics op de rit krijgt en afsplitst en zo stapsgewijs de waarde uit TT ontsluit, maar ben bang dat het track-record voor waardeaanwas bij HG zo slecht is dat de markt hem de tijd niet gaat geven.

    dus HG , laat het over aan een ander of verkoop de tent.

    @ Paulus - eens ab
  5. forum rang 6 NewKidInTown 22 december 2017 09:51
    quote:

    Paulus29 schreef op 22 december 2017 09:47:

    [...]

    Er is maar 1 oplossing,

    De op schandalige wijze falende TomTom CEO Harold Goddijn moet opstappen.
    Ook Raspoetin, alias de duistere commissaris Peter Wakkie, moet vertrekken.

    Daarna alle gordijnen open, het daglicht naar binnen laten schijnen en die Augiusstal uitmesten. Moet jij eens kijken hoe snel de market cap daar van op zal knappen.

    Ik zie ook maar 1 oplossing, vervangen dagelijkse management, daarin lopen we gelijk. Dat nieuwe management zal een heldere visie moeten hebben en communiceren maar vooral, aanzienlijk hogere omzet- en winst-cijfers moeten LATEN ZIEN.
  6. apollo 22 december 2017 10:11
    quote:

    ohoh schreef op 22 december 2017 09:57:

    The workshop featured presentations in fifteen-parts from the industry, which were relevant to the NRSC. The day-one featured speakers from Hexagon Geospatial, Esri India, Trimble, MapmyIndia, Cyient and TomTom

    www.geospatialworld.net/blogs/opportu...
    Dit kost geld, we moeten iets hebben wat geld oplevert
  7. forum rang 7 tatje 22 december 2017 10:14
    quote:

    *Natte krant* schreef op 22 december 2017 09:29:

    Ben blij met mn modbreak. Eindelijk weer eens een prijs in de wacht gesleept.
    Dank aan ieder die dit mogelijk kon makemmnkit.
    Fijne kerst uit oban.
    Geniet maar mooi, want in het kikkerland regent het, tenminste in het zuiden.

    Toppers van IBM en SAP als commissarissen bij Tom Tom, toeval ????

    Microsoft en Tom Tom.

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Ik denk van niet ?

    Samenwerking SAP en Microsoft.

    www.reseller.co.nz/article/630520/sap...

    Samenwerking SAP en IBM

    IBM and SAP plan to co-innovate solutions that increase customer value through cognitive extensions, enhanced customer and user experiences and industry-specific functionality – all enabled with SAP® Business Suite 4 SAP HANA® (SAP S/4HANA) software, available on premise and in the cloud.

    Alweer wat puzzelstukjes erbij :-)

    Het net van SAP IBM en Microsoft begint zich om Tom Tom te sluiten.

  8. [verwijderd] 22 december 2017 10:15
    quote:

    cave canem schreef op 22 december 2017 09:50:

    denk dat als in de loop van 2018 aan deze waarde van 2 miljard euro er niemand van het grote geld voor TT langs komt, dat dit een teken is dat TT slechts een ondergeschikte en vervangbare rol gaat spelen in de sector
    aangezien ik me dit moeilijk kan voorstellen , denk ik dus dat TT van de beurs gaat en dan zijn we aan 15 euro spekkoper, het kan ook zomaar aan 12 euro

    wil je dan een serieuze premie kunnen pakken na 3 jaar van frustratie zal je als je zoals ik met een gemiddelde long van 9 euro naar beneden moeten middelen en proberen in de buurt van de 8,50 te komen dan maak je op een 12 euro exit nog bijna 50% rendement voor 3 jaar investering is dat redelijk, voor het enorme risico en gezien wat andere aandelen hebben gedaan is het ondermaats

    de beste oplossing is nog immer dat na een exit van Sports, HG Telematics op de rit krijgt en afsplitst en zo stapsgewijs de waarde uit TT ontsluit, maar ben bang dat het track-record voor waardeaanwas bij HG zo slecht is dat de markt hem de tijd niet gaat geven.

    dus HG , laat het over aan een ander of verkoop de tent.

    @ Paulus - eens ab
    Ik denk dat we met 10 a 10,50 euro bij het van de beurs gaan al blij mogen zijn. Als het hoger is dan zou de koers nu veel hoger moeten staan. Met 10 euro ben ik al dik tevreden.
    Heb geleerd om bij TT snel tevreden te zijn. Helaas hebben we dit jaar de 10 euro niet gezien als ik me niet vergis.
  9. [verwijderd] 22 december 2017 10:19
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 22 december 2017 06:05:

    [...]
    Lada? Wat is dat nou voor een modernistisch gedoe?

    Echte oude rotten zouden het over de Scaldia en de Volga hebben. Die laatste was een Russische tank op wielen, geschikt gemaakt voor personenvervoer. Er schijnen er ooit 10 van in NL geïmporteerd te zijn. De uitlaatgassen van één exemplaar konden een klein dorp vergiftigen...

    Echt gebeurd, Oost-Berlijn 1976: een Trabant van een VoPo remde voor een overstekende voetganger. Wij stopten daarachter met een NL Volkswagen Variant. Twee seconden later ramde een Volga met een dronken Russische majoor achter het stuur bij ons achterop. Wij schoten naar voren, enz. Drie auto's beschadigd.

    Nooit zal ik de bureaucratische paniek in de ogen van de toegesnelde gewone politieagenten vergeten. Een ongeluk met een VoPo, een westerling en een Rus? Hoewel er geen gewonden waren en elk voertuig zelfstandig verder kon rijden, duurde de afhandeling 4 uur.

    Het was in december, dus koud en miezerig. Daardoor verkleumd reden we naar onze (dissidente) gastheer. Om de volgende dag op zoek te gaan naar VW-onderdelen in Oost-Duitsland. En verdomd, ergens in dat land was er een VEB-supplier van VW-onderdelen uit Wolfsburg, die een nieuwe koplamp had. Detente avant la lettre.

    Twee dagen later hoorden we Bach spelen in de Thomaskirche in Leipzig. Geen concert, maar een organist die oefende voor Kerst. Intussen waren mensen bezig om onhandig een grote kerstkrans omhoog te hijsen in die immense kerk. In het strak-communistische Oost-Duitsland, jawel.

    Toen begreep ik al ergens: "alles sal reg kom". (Ja, ik heb veel met Zd-Afrika, gelukkig is die Zuma-vrouw niet gekozen.)

    Mooie en vredige Kerstdagen wens ik jullie allemaal.
    Prachtige verhaal!

    Was het Toccata en Fuga? Dat vind ik nog steeds overrompelend "modern". Ik kan me nog steeds niet goed voorstellen dat hij daar destijds niet voor op zijn falie kreeg. Meer "vol op het orgel" dan dat wordt het niet :-). Ik zie dan steeds van die arme totaal uitgeputte blaasbalg knapen voor me.

    Fijne feestdagen!
  10. ohoh 22 december 2017 10:29
    There is a software that is capable of sharing real-time transit information to the public. For instance, TomTom’s application consolidates transit data from Google Maps and Android, providing real-time data sourced from different platforms including Apple, BMW, Nissan and Uber.

    www.ejinsight.com/20171222-citizen-pa...
  11. Topper 22 december 2017 10:30
    quote:

    tatje schreef op 22 december 2017 10:14:

    [...]

    Geniet maar mooi, want in het kikkerland regent het, tenminste in het zuiden.

    Toppers van IBM en SAP als commissarissen bij Tom Tom, toeval ????

    Microsoft en Tom Tom.

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Ik denk van niet ?

    Samenwerking SAP en Microsoft.

    www.reseller.co.nz/article/630520/sap...

    Samenwerking SAP en IBM

    IBM and SAP plan to co-innovate solutions that increase customer value through cognitive extensions, enhanced customer and user experiences and industry-specific functionality – all enabled with SAP® Business Suite 4 SAP HANA® (SAP S/4HANA) software, available on premise and in the cloud.

    Alweer wat puzzelstukjes erbij :-)

    Het net van SAP IBM en Microsoft begint zich om Tom Tom te sluiten.

    Tatje het zou inderdaad mooi zijn als dat de insteek wordt. Naast het BAD consortium dat eigenaar van Here is hebben we dan het SIM consortium dat eigenaar wordt van TomTom.
  12. forum rang 6 Tordan 22 december 2017 10:38
    quote:

    TTendofstory schreef op 22 december 2017 10:15:

    [...]

    Ik denk dat we met 10 a 10,50 euro bij het van de beurs gaan al blij mogen zijn. Als het hoger is dan zou de koers nu veel hoger moeten staan. Met 10 euro ben ik al dik tevreden.
    Heb geleerd om bij TT snel tevreden te zijn. Helaas hebben we dit jaar de 10 euro niet gezien als ik me niet vergis.
    Dan zou John de Mol zijn stukken met verlies moeten leveren en gij gelooft dat???

    De Mol doet niets voor een schijntje en al helemaal niet met verlies. Een overname, als die er al komt, gaat algauw richting 20.
  13. forum rang 4 eduardo3105 22 december 2017 10:43
    fd.nl/ondernemen/1233776/nxp-levert-t...
    NXP levert technologie voor zelfrijdende auto's aan Chinese zoekmachine Baidu
    Technologiebedrijf NXP, met vestigingen in Eindhoven en Nijmegen, gaat samenwerken met de Chinese zoekmachine Baidu op het gebied van zelfrijdende auto’s. Dat heeft NXP, dat genoteerd staat aan de Amerikaanse technologiebeurs Nasdaq, donderdag bekendgemaakt.

    NXP gaat deel uitmaken van het zogeheten Apollo-platform, dat de Chinese zoekmachine (en grote concurrent van Google) heeft opgericht om de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s in China mogelijk te maken.

    Het voormalige Philips-onderdeel, dat chips levert voor vrijwel alle elektronicatoepassingen in auto's, gaat Apollo voorzien van halfgeleidersproducten, radartechnologie, beveiligde slimme verbindingen en andere autogerelateerde geavanceerde technologieën. De deal behelst ook samenwerking op het gebied van sensor-technologie. NXP werkt overigens ook intensief samen met andere grote Chinese technologiebedrijven als internetbedrijf Alibaba.
    Eerder had ook de Nederlandse navigatiespecialist TomTom zich aangesloten bij het Apollo-project van Baidu. TomTom houdt zich bezig met de ontwikkeling van kaarten voor zelfrijdende auto's.

    Bij het Apollo-project van Baidu op het gebied van zelfrijdende auto’s zijn inmiddels zo’n zeventig bedrijven betrokken, waaronder ook grote westerse concerns als Daimler, Ford en Microsoft.
3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links