Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,220 25 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+0,78%) Dagrange 22,940 - 23,580
  • 108.936 Gem. (3M) 241K

AMG december 2017: AMG geeft niks cadeau

746 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. viper one 19 december 2017 12:49
    Goedemiddag iedereen,
    Het omdenken over de fossiele brandstoffen is ingezet. Tesla begon met dure modellen om zo het geld te verdienen dat ze nodig hebben voor een massaproductie van een betaalbare wagen voor iedereen. Er zijn aanloopproblemen met hun nieuwe model, maar dat gaan ze zeker oplossen. Tesla is ook zeer breed bezig met het milieu door de productie van accu’s voor thuis voor particulieren en voor de industrie. Er zijn reeds initiatieven gestart met schepen op stroom, die reeds in de praktijk worden ingezet in de scheepvaart. China zal de elektrische wagen een enorme boost geven en ik beschouw hen op dit moment als de eersten die al het geleuter van klimaatakkoorden werkelijk aan het omzetten zijn. Ik zie slechts twee problemen. Wanneer gaan ze eindelijk wereldwijd beginnen met het plaatsen van enorme accu’s zoals Elon Musk er eentje plaatste in Australië, zodat de overdag opgewekte zonne en windenergie effectief gedurende de nacht kan worden gebruikt, en wanneer gaan ze beginnen met een realistisch plan uit te werken zodat we kunnen beginnen dromen van onbeperkte, op elk moment beschikbare, hernieuwbare energie. Het lijkt voor velen nog veraf, maar als je vergelijkt met wat we een paar jaar verleden verkondigden, staan we toch al een eind verder. In België wordt er op dit moment enkel gediscussieerd over hoeveel subsidies dat weer gaat kosten, maar niemand houdt hier precies rekening met het feit dat we in Europa serieus de technologietrein aan het missen zijn…China was en is jarenlang bij de grootste vervuilers geweest, maar daar zetten ze nu alles op de toekomst. Volvo zal op korte termijn de ganse vloot van elektrische modellen voorzien, en we mogen ook Geely op deze markt verwachten. Dit is het moederbedrijf van Volvo en ze profiteren volop van de ervaring en expertise die volvo meebracht bij de overname. Ik wil gerust met een Chinese wagen rijden in de toekomst, maar het grootste struikelblok voor mij en vele anderen is en blijft de stroomgrid. Eens dat probleem effectief is opgelost gaan velen volop kiezen voor dit alternatief. Mijn wagen is een diesel en drie jaar oud, maar ik wist bij de aankoop al dat ik hem niet aan de straatstenen zal kwijt geraken. Jammer genoeg was de aankoop noodzakelijk, en was er geen aanvaardbaar alternatief, toch geen betaalbaar… Wat de koers van AMG betreft, ik zit er al heel lang in en ja, ze zijn altijd al volatiel geweest, mede door het vroegere wanbestuur en de overdadige graaikultuur bij de raad van bestuur, maar dit lijkt sinds een paar jaar verleden tijd en ze nemen ook al jaren de juiste beslissingen, dus ik zie het helemaal goed komen met dit bedrijf. We gaan waarschijnlijk niet moeten hopen op eenzelfde stijging in 2018, als in dit jaar, maar een verdubbeling van de koers zit er volgens mij toch dik in. Misschien dat we nog wat ronddobberen op dit niveau tot het eind van dit jaar, maar ik denk dat er toch serieus wat interesse zal zijn bij het begin van het volgende boekjaar. Hun dividend is misschien niet van de hoogste, maar het bedrijf is nog in volle ontwikkeling, en ik heb persoonlijk liever dat ze investeren in de toekomst door verstandige overnames en uitbreiding van hun faciliteiten, als dat ze een hoog dividend uitkeren en ter plaatse blijven trappelen. Wat de discussie betreft over de ascx of de amx: Op dit moment is dit aandeel een parel, want bekend bij de minderheid en ik ben er zeker van dat ze volgend jaar zullen doorbreken en bij heel wat beleggers en fondsen op de radar zullen verschijnen. Prettige kerst en een mooi winstgevend jaar iedereen!
  2. [verwijderd] 19 december 2017 12:51
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 19 december 2017 12:15:

    Zou de AMX dan echt zo een groot verschil zijn met de ASCX index? voor het grote publiek wellicht wel omdat ze alleen de AEX/AMX bekijken...we gaan het zien i.i.g.

    Alvast fijne dagen AMG'ers!
    Zal het aandeel wel te koop zijn op veel platformen in het buitenland?
    Als je kijkt in NL, bijvoorbeeld Bink maar ook op andere platformen (zelfs Giro) kan je op veel beurzen niet beleggen, vooral de kleinere afdelingen ervan.
    Ik kan mij voorstellen dat dit met AMG wellicht ook zo is... wie weet het?
  3. [verwijderd] 19 december 2017 12:55
    @Viper, ik heb ook aandelen Geely ;) Ook omdat de chinezen (vooral middenklasse) graag eigen merk koopt (Aziatisch) en Geely veel kennis van EV binnen heeft gekregen met Volvo... Geely is erg veel bezig op dit gebied.. Hebben ook prachtige bedrijfscijfers...

    wattev2buy.com/electric-vehicles/geel...

    www.independent.co.uk/news/business/n...

    China gaat als winnaar uit de Elektrostrijd komen.... veel daadkrachtiger, ook door hun regeringsmodel.. ze zijn enorm ambitieus... mijn gedachte is daarom ook Pilbara, omdat ze in de regio liggen (relatief gezien) en China heeft al flinke deals met ze gesloten...

    Evenals Kobalt in AUS, verwacht daar ook de chinezen op...
  4. forum rang 4 lanciared 19 december 2017 13:42
    @ Viper, Van bij U in de buurt, niet ver weg ; raar, toch ook mensen met zelfde interesse / visie ; andermaal prima geschreven.
    Met dank, voor het delen van visie.

    Gewoonweg niet te begrijpen, dit bedrijf bij - alhoewel noterend op de beurs in Amsterdam, en zo vaak dit jaar bij de grootste stijgers, dus in de lijstjes ervan, - velen niet gekend.
    Nieuwjaarslijstjes bij zo vele analisten en beurscommentatoren : AMG komt er niet in voor.
    Maar ... wij weten meer dan "zij" .En ik weet dat kijkend naar de lijstjes van een jaar terug (waar AMG ook niet vermeld stond) dat zij er eigenlijk ferm naast waren.
    ... Een stijging van 100 % op 1 jaar, meer zelfs ; verleden jaar ook - geen vermelding - nergens -, het was onwetendheid, en eigenlijk toen ook , ze zaten er gewoon naast.
    Het is dit jaar niet anders.µ
    Ik troost me met deze gedachte.

    Is AMG voor hen te klein (beleggen ze alleen in AEX fondsen ? - dom!)
    Niet interessant genoeg - ??? - Ik weet dat ze verkeerd zitten.
    Ik troost me ermee.
    Succes elkeen. LR.
  5. aandeeltje! 19 december 2017 14:42
    Als ik analist zou zijn of lijstjes en koopadviezen zou kunnen afgeven aan een achterban 2018, dan zou AMG daar zeker opstaan. Overigens alle posities waar ik nu long inzit. Dat is namelijk niet voor niets.
    Och ik bekleed niet zo'n functie in de markt. Als dat het geval zou zijn...... Met zo'n functie willen mensen ook meer of verwachten ze meer. Over de meeste fondsen heb ik geen mening of kan gewoon alle kanten uit, alleen waar ik echt van overtuigd ben neem ik positie (long of short). De rest hoef of doe ik weinig mee behalve zo af en toe volgen. Beleggen moet je helemaal jiet moeten, maar doen omdat de opportunity er is. Ik vind het helemaal niet erg als ik een paar maanden geen positie heb (afgelopenm2 jaar niet voorgekomen, maar beter overtuigd zijn dan maar wat doen, beleggen is ook timen en belegd zijn zonder te verdienen is eigenlijk een fors risico lopen op verliezen).

    Viper one, altijd weer even leuk om te lezen. Inderdaad het is zoals het is. AMG is solid rock, ook op dit koersniveau en ook voor 2018. De rest zien we wel weer!
  6. viper one 19 december 2017 14:45
    quote:

    BrightSight schreef op 19 december 2017 12:51:

    [...]

    Zal het aandeel wel te koop zijn op veel platformen in het buitenland?
    Als je kijkt in NL, bijvoorbeeld Bink maar ook op andere platformen (zelfs Giro) kan je op veel beurzen niet beleggen, vooral de kleinere afdelingen ervan.
    Ik kan mij voorstellen dat dit met AMG wellicht ook zo is... wie weet het?
    AMG Advanced Metallurgical Group NV Koersen

    Beurs Laatste Bied Laat Volume +/- % Valuta Tij
    Amsterdam 40,575
    BATS Europe 40,600
    Londen 40,3935
    Berlijn 39,265
    Stuttgart 40,111
    München 39,265
  7. forum rang 7 Just lucky 19 december 2017 20:49
    quote:

    BrightSight schreef op 19 december 2017 12:51:

    [...]

    Zal het aandeel wel te koop zijn op veel platformen in het buitenland?
    Als je kijkt in NL, bijvoorbeeld Bink maar ook op andere platformen (zelfs Giro) kan je op veel beurzen niet beleggen, vooral de kleinere afdelingen ervan.
    Ik kan mij voorstellen dat dit met AMG wellicht ook zo is... wie weet het?
    Een verdubbeling in 2018, beetje naief, waar baseer je dat op? De bijdrage van dat beetje lithiumconcentraat? 50-55 euro, dus circa 30% en dan heb je het echt wel gehad in 2018.
746 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links